[O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Xysiu
    Ambiente
    • 2009
    • 105

    #26
    Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI

    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
    Chyba kolego trochę przesadzasz troche, z tym przyspieszeniem. 1.4 ma 20km więcej i większą pojemność, więc zapewno połyka 1.2 bez większych przeszkód. A że silniczek calkiem ladnie przyspiesza to pewnie inna sprawa.
    PS ja wrzucam 6bieg mniejwięcej przy 90km/h jak jade spokojnie, pozdro
    Kolego nie wiem czy przesadzam - pisze o subiektywnych odczuciach podczas polgodzinnej jazdy. I nie byla to jakas bardzo zywiolowa jazda na wysilenie na maxa silnika bo autko mialo przejechane cos ok. 800 km, nie bylo dotarte wiec nie przesadzalem, tymbardziej ze nie moje Na codzien jezdze 1.4 TSI wiec jakies porownanie mam, ze swojego samochodu jestem zadowolony i nie mialem zamiaru uzytkownikow 1.4 TSI "dolowac" bo to, ze jest silniejszy od 1.2 TSI nie ulega watpliwosci, sadze ze szczegolnie widoczne to jest przy wyzszych predkosciach (zauwaz ze pisalem glownie o biegu 2 i 3). I pomimo tego ze 85% trasy jezdze po miescie pewnie ponownie bym wybral 1.4 TSI gdybym mial kupowac bo tak jak napisalem 1.2 TSI jest jeszcze od niego nowszy, mniej sprawdzony, ma inna budowe (m.in. 8 vs. 16 zaworow w 1.4 TSI). "6" przy 80 km/h jest dla mnie ciekawostka (osobiscie "6" uzywam ale od ok. 110-120 km/h) , dlatego o niej napisalem. Wynika z tego, ze jezeli w 1.4 TSI zestopniowanie skrzyni jest podobne (a chyba jest bo ktos wczesniej wspominal, ze "6" mozna wrzucic juz przy 60 km/h) to ok. 70% realnej tarczy predkosci autka (liczac za max. katalogowe 203 km/h) mozna przejechac na "6". Elastycznosc naprawde niezla.
    Pozdrawiam,

    Krzysiek

    ---

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

    Komentarz

    • krzysiek83wpr
      Rider
      • 2010
      • 362

      #27
      1.2 tsi ma katologowo 1s straty do setki, niby nie dużo. W jeździe po mieście, faktycznie dużej różnicy może i nie ma tak jak mówisz, ale.. sądząc po ilości momentu obrotowego i pojemności silnika, powyżej 100km/h pewnie robi się coraz większa róznica. Nie mówiąc już o prędkościach autostradowych rzędu 130-140km/h.
      Nie ujmując jednak, że 10.8 do setki i bodajże 185km/h maksymalniej to bardzo przyzwoite wynik w klasie kompakt.

      PS 1.2 tsi trafił właśnie do Fabii, w dwóch wersjach 85km i 105. Chyba Skoda nie chce władować również do Octavii tej wersji 85.. to już by było chyba lekko z przesadą. Swoją drogą moja opinia jest taka, że brakuje nowej, sprawdzonej na znanych schematach benzynówki wolnossącej bazowej rzędu 1.4 16v 90km jako silnik podstawowy

      Komentarz

      • Karpie
        Drive
        • 2009
        • 53

        #28
        Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI

        A ja właśnie przed chwilą miałem okazję przetestować silnik 2.0 TSI. Fajna sprawa, ciągnie od samego dołu i można powiedzieć, że to idealna dla mnie wersja silnikowa, skrzyni biegów i napędu. No i to nadwozie.... piękne. Ale w sumie jazda nie zróżni się tak bardzo od mojego 1.4 TSI :twisted:

        Samochodem testowym było Audi A5 2.0TSI, Quattro, DSG, S-Line.
        1.4TSI + DSG Biała

        Komentarz

        • krzysiek83wpr
          Rider
          • 2010
          • 362

          #29
          2.0 TSI mówisz, a ja nie wiem czy bym chciał. Pewnie poniżej 10l / 100 benzynki to średnio nie schodzi. Ja max co bym chciał to chyba 1.4 160km. ale szczerze, to mój 1.4 mi wystarcza.

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #30
            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
            2.0 TSI mówisz, a ja nie wiem czy bym chciał. Pewnie poniżej 10l / 100 benzynki to średnio nie schodzi.
            Średnie* spalanie w octaviach TSI kształtuje się mniej więcej tak:
            2.0 TSI średnio 1 litr więcej od 1.8TSI, a 1.8TSI średnio niecały litr więcej od 1.4 TSI.
            Obstawiam, że 1.2 TSI będzie spalał średnio niecały litr mniej od 1.4TSI.

            * średnie, czyli 50/50 miasto i trasa, spokojnie i bez korków.
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Zamieszczone przez Yarek
              2.0 TSI
              Do Octavii II nie ma dostepnego silnika 2.0 TSI jest tylko 2.0 TFSI a to dość istotna różnica.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #32
                Zamieszczone przez Big
                Zamieszczone przez Yarek
                2.0 TSI
                Do Octavii II nie ma dostepnego silnika 2.0 TSI jest tylko 2.0 TFSI a to dość istotna różnica.
                tzn.jaka
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #33
                  gebek, poczytaj ten watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...si+r%F3%BFnice a wszystkiego się dowiesz
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • Hanz2k
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 522

                    #34
                    Big, 2,0 TSI w Oct vRS jest dostępny od października 2009. Jednostka ma oznaczenie CCZA i jest z rodziny EA888. Fakt - nie ma jakiś patentów z zaworami jakie są dostępne wyłącznie dla Audi ale poza tym to TSI. Jednostka EA113 czyli TFSI została wycofana.

                    Hanz2k
                    1,8 T by MT
                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                    Komentarz

                    • Yarek
                      Elegance
                      • 2005
                      • 992

                      #35
                      Zamieszczone przez Big
                      Zamieszczone przez Yarek
                      2.0 TSI
                      Do Octavii II nie ma dostepnego silnika 2.0 TSI jest tylko 2.0 TFSI a to dość istotna różnica.
                      Ależ jak najbardziej jest. Od jakiegoś czasu w Octavii RS jest montowany nowy 2.0TSI.
                      A różnica między tymi silnikami faktycznie jest duża, bo to zupełnie inna, nowa konstrukcja, powstała na bazie nowego 1.8TSI
                      . pzdr Jarek
                      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                      Komentarz

                      • Coke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 771
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM
                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                        #36
                        jeździłem Srolfem 1,4 TSI 160 KM (kompresor + turbo), przyjemnie się to zbiera Ten samochód miał jednak delikatny problem z trakcją i w pewnych momentach łapie zadyszkę, jest to pewnie jakieś fabryczne niedociągnięcie przy przejściu z kompresora w turbine. Dlatego smerfniejszym silnikiem jest 1,8 TSI 160 KM bo ciągnie jednakowo
                        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                        Komentarz

                        • OctaviaFLKrak
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 138

                          #37
                          Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI

                          Zamieszczone przez Xysiu
                          Witam,

                          Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
                          To mozna powiedziec ze mam komputer w nodze w 1.4 TSI optymalna predkości dla wrzucenia 6 na prostym to własnie ok 80km/h.

                          Komentarz

                          • shok
                            RS
                            • 2009
                            • 2070
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez Coke
                            jeździłem Srolfem 1,4 TSI 160 KM (kompresor + turbo), przyjemnie się to zbiera Ten samochód miał jednak delikatny problem z trakcją i w pewnych momentach łapie zadyszkę, jest to pewnie jakieś fabryczne niedociągnięcie przy przejściu z kompresora w turbine. Dlatego smerfniejszym silnikiem jest 1,8 TSI 160 KM bo ciągnie jednakowo
                            Wszystko fajnie tylko ciekawi mnie jaki bedzie koszt naprawy takiego kompresora wraz z turbina.Okazac się może ,że auto powiedzmy przy 200tyś nadawać sie bedzie tylko na przekładke z anglika bo koszt tych dwóch elemnentów równy bedzie 3/4 wartości auta.W takiej sytuacji utrata takiego auta bedzie ogromna.
                            Co do tych 1.4 , 1.2 uważam ,że silniki będą na maksymalnie 250tyś i złomowanie.

                            Komentarz

                            • Yarek
                              Elegance
                              • 2005
                              • 992

                              #39
                              Zamieszczone przez shok
                              Wszystko fajnie tylko ciekawi mnie jaki bedzie koszt naprawy takiego kompresora wraz z turbina.Okazac się może ,że auto powiedzmy przy 200tyś nadawać sie bedzie tylko na przekładke z anglika bo koszt tych dwóch elemnentów równy bedzie 3/4 wartości auta.W takiej sytuacji utrata takiego auta bedzie ogromna.
                              Co do tych 1.4 , 1.2 uważam ,że silniki będą na maksymalnie 250tyś i złomowanie.
                              A moim zdaniem się mylisz, małe i popularne turbosprężarki to obecnie koszt około 1000zł, niech zestaw turbosprężarka plus kompresor kosztuje dwa razy tyle, to wciąż nie są koszty równe 3/4 ceny auta. :roll:
                              . pzdr Jarek
                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                              Komentarz

                              • Coke
                                Elegance
                                • 2010
                                • 771
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                #40
                                no i skoda nie jest 1 która montuje turbo znamy przecież auta takie jak golf 4 czy passat 1,8T 150 KM które gdyby nie cofane liczniki w otomoto to przecież miały by po 300 000 km i więcej więc uwarzam że są dość żywotne
                                Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                Komentarz

                                • krzysiek83wpr
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 362

                                  #41
                                  Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI

                                  Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
                                  Zamieszczone przez Xysiu
                                  Witam,

                                  Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
                                  To mozna powiedziec ze mam komputer w nodze w 1.4 TSI optymalna predkości dla wrzucenia 6 na prostym to własnie ok 80km/h.
                                  CHyba optymalna, jak chcesz jechać maksymalnie o kropelce :P

                                  Komentarz

                                  • rlapinski
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 138

                                    #42
                                    Zamieszczone przez shok
                                    Co do tych 1.4 , 1.2 uważam ,że silniki będą na maksymalnie 250tyś i złomowanie.
                                    Uważam że to błędna teza - po co w takim razie byłoby wkładanie do tych silników łańcucha rozrządu, którego wymiana przewidziana jest w okolicach 300kkm.
                                    To samo mówiono o silnikach diesla z turbinami, a okazało się że przy odpowiednim traktowaniu wytrzymują one ponad 500kkm. Na prawdę nie ma co demonizować tych małych TSI.

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #43
                                      Zamieszczone przez rlapinski
                                      Uważam że to błędna teza - po co w takim razie byłoby wkładanie do tych silników łańcucha rozrządu, którego wymiana przewidziana jest w okolicach 300kkm.
                                      akurat jeżeli chodzi o łańcuch to czas pokaże jak się będą sprawy miały, liczę, że będzie tak jak zapewnia Skoda, bo np. w moim starym, yarisie łańcuch wymaga wymiany przy około 100kkm :? (tyle, że w toyocie to "znany" problem :? )
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • voltar
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1107
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #44
                                        Mowicie ze VI przy 80 km/h podpowiada i ktos tez tak wbija , a inni przy 110 km/h
                                        Przyznaje ze dla mnie to jakas masakra. Ja w 1.8 TSI tez moglbm tak wbijac ale przy normalnej jezdzie z predkosciami miejskimi nawet jak jest odcinek zeby mogl wbic ta VI powiedzmy ok 100 km/h to tego nie robie bo za chwile trzeba zwolnic i na V elegancko sie da bez redukjci a na VI juz niezabardzo. Tak wiec VI uzywam w trasie i najchetnie wbijam ja dopiero ok 140 km/h.


                                        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                        Komentarz

                                        • Yarek
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 992

                                          #45
                                          Zamieszczone przez voltar
                                          Mowicie ze VI przy 80 km/h podpowiada i ktos tez tak wbija , a inni przy 110 km/h
                                          Przyznaje ze dla mnie to jakas masakra. Ja w 1.8 TSI tez moglbm tak wbijac ale przy normalnej jezdzie z predkosciami miejskimi nawet jak jest odcinek zeby mogl wbic ta VI powiedzmy ok 100 km/h to tego nie robie bo za chwile trzeba zwolnic i na V elegancko sie da bez redukjci a na VI juz niezabardzo. Tak wiec VI uzywam w trasie i najchetnie wbijam ja dopiero ok 140 km/h.
                                          Ale dlaczego "masakra"? U mnie DSG przy spokojnej jeździe 7 bieg wbija przy ~70 km/h i nic złego się z tego powodu nie dzieje...
                                          . pzdr Jarek
                                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                          Komentarz

                                          • voltar
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1107
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Yarek
                                            Zamieszczone przez voltar
                                            Mowicie ze VI przy 80 km/h podpowiada i ktos tez tak wbija , a inni przy 110 km/h
                                            Przyznaje ze dla mnie to jakas masakra. Ja w 1.8 TSI tez moglbm tak wbijac ale przy normalnej jezdzie z predkosciami miejskimi nawet jak jest odcinek zeby mogl wbic ta VI powiedzmy ok 100 km/h to tego nie robie bo za chwile trzeba zwolnic i na V elegancko sie da bez redukjci a na VI juz niezabardzo. Tak wiec VI uzywam w trasie i najchetnie wbijam ja dopiero ok 140 km/h.
                                            Ale dlaczego "masakra"? U mnie DSG przy spokojnej jeździe 7 bieg wbija przy ~70 km/h i nic złego się z tego powodu nie dzieje...
                                            ano dlatego ze ja nie mam DSG ... dlatego masakra ... wszelkie pozniejsze redukcje musze robic sam. 1.8 TSI na manualu mozna jezdzic na V biegu w bardzo szerokim zakresie obrotow niczym na automacie. Na VI juz tak nie jest.


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz

                                            • rkb
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2152
                                              • Rapid Spaceback (NH1)
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              #47
                                              wg. mnie zeby turbo w benzynach VW udupic to trzeba sie postarac, u mnie przy przebiegu blisko 240 tys nie daje oznak zurzycia...

                                              1.2 TSI bylo testowane na dystansie 350 kkm i wytrzymalo, niech wytrzyma i 250 bez remontu tez bedzie ok. To ma byc silnik glownie do miasta i mysla techniczna byla glownie ekonomia i trwalosc, jego budowa to male tarcia + prosta konstrukcja, to nie jest "pomniejszony" 1.4 TSI, te silniki sie dosyc roznia. ale nawet niech przejedzie te 250 tysi , wystarczy.
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #48
                                                ja tylko jestem ciekawy po jakim przebiegu turbiny polecą w tych tsi. czy to przywara dieslów wieksza , padające turbawki? czy w turbo benzynach tak samo to ma miejsce często?

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #49
                                                  w benzynach nie ma zmiennej geometrii, wiec zeby turbina poszla to musi sie rozsypac, wtedy przewaznie i tak silnik jest do wymiany, ale to bardzo sporadyczne przypadki
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...