Zamieszczone przez Kanapa
[O1] Skoda Octavia 4x4 2.0 benzyna może diesel
Zwiń
X
-
[O1] Skoda Octavia 4x4 2.0 benzyna może diesel
Szukam samochodu rodzinnego z "4x4", spodobała mi się Skoda Octavia I 4x4 i mam pewne pytania do użytkowników.
W grę wchodzi jeszcze Audi A4 quattro (duży minus zbyt niskie zawieszenie), Mitsubishi Outlander 2002-2003 2.0 benzyna, Nissan X-trail 2001-2003 2.0 benzyna (strasznie brzydka ma deskę rozdzielczą) ale te samochody będą troszkę droższe od skody i dlatego będzie to raczej Octavia.
Ale najpierw wypisze do czego będzie służył samochód:
- rocznik najlepiej 2002, 2003, 2004
- samochód będzie osobiście sprowadzony przeze mnie, w ostateczności jeżeli będzie kupiony w Polsce to tylko z książką serwisową prowadzoną do końca, wiem że nie ma okazji i kto sprzedaje samochód w dobrym stanie technicznym to go wysoko ceni
- auto nie będzie pokonywało rocznie więcej niż 15-20tys. km i raczej będzie to benzyna 2.0 8V później założę gaz, moc silnika tylko 115KM nie odgrywa dla mnie roli
- 1,8T odpada, miałem Golfa GTI 1,8T 150KM i spalanie czasami rujnowało kieszeń, gazu nie chciałem zakładać z turbina różnie działa, średnie 13-14L/100km
- najlepiej kombi i Skody Octavie 4x4 to głównie kombi
- samochód z troszkę większym prześwitem Skoda Octavia ma 180mm prześwitu?
- zastanawiałem się nad Golf IV\Bora lecz Octavia ma większy prześwit i to odgrywa dla mnie dużą rolę, bo po co samochód z 4x4 skoro ma nisko osłonę od silnia i można uszkodzić miskę olejową, albo zawisnąć w zaspie
- prosta sylwetka
- zawieszenie nie drogie i w miarę wytrzymałe na nasze drogi
- "4x4" pisze w cudzysłowie bo wiem, że 4x4 w Octavi nigdy nie będzie to co w Subaru albo innych terenówkach, przyda się w zimie przy niedużych zaspach (mieszkam na wsi), czasami tereny błotniste, doły itp.
- w ostateczności będzie to diesle jak nie znajdę benzyny i okaże się że jakby padła skrzynia to tylko drogie ASO
- jeżeli diesel to: tylko była wersja 101KM na pompo wtryskach (patrz wyżej roczniki)
Teraz pytania eksploatacyjne (benzyna):
- wiem, że 2.0 115KM to stara i sprawdzona konstrukcja dlatego o awaryjność i dostępność części eksploatacyjnych do silnika jestem spokojny
- co 30tys wymiana oleju w haldexie, i jeszcze coś innego w porównaniu ze skoda FWD
- ktoś naprawiał skrzynię w benzynie? na allegro skrzynie do Octavi można kupić tylko do diesla do benzyny niestety brak
- dyferencjał/haldex - również brak części na rynku wtórnym ?
- elementy zawieszenia: amortyzatory, tuleje, sworznie, czy są droższe od normalnej wersji FWD
- elementy hamulcowe: klocki, tarcze czy są droższe od normalnej wersji FWD?
- jakieś typowe usterki dla Skody Octavi 4x4 benzyny
Pytania eksploatacyjne (diesel):
- zapytanie o skrzynię, dyferencjał i ceny części tak jak w benzynie
- diesel 101KM: awaryjność samochodu kupionego z importu nie na Polskim rynku z udokumentowanym przebiegiem do 200tys km, jak znajdę z takim :wink:
- czy długo nagrzewają wam się diesle w zimie?
- ktoś ma zamontowane WEBASTO w Skodzie? Mazda zakłada w każdym swoim dieslu w "6"
- spalanie: 25%-trasa 75%-miasto średnie odcinki dzienne 20-30km w jedna stronę (dojazd do pracy), nie są to 2-5km trasy
- jakieś typowe usterki dla Skody Octavi 4x4 diesla
Proszę nie pisać, żebym poczytał sobie na forum bo przejrzałem całe forum odnośnie wersji 4x4 i nie ma zbyt dużo użytkowników.
Dziękuje i zapraszam do dyskusji.Pozdrawiam Karol
----------------------------------
Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz
-
-
i sa watki eksploatacyjne wiec slabo szukales.
ze swojego doswiatczenia, 1.8t 4x4. do szalenstw auto sie nie nadaje, slabe skrzynie, do mojego modelu nie mozna wogole dostac, zostalo aso, kupa pieniedzy, skrzynia na gwarancji rozleciala sie, gwarancji nie uznali. wiec wsadzilem pol dolu od audi s3 skrzynia 6stka, grubsze polosie, wal, sprzeglo.
klocki sa te same tarcze, i czesci ktore wymieniles, amorki maja jedynie dodatkowo mocowanie drazka stabilizatora (w zamienniku nie ma utwardzanych ani wydziwianych sprezyn) ale mozna przespawac spokojnie samo ucho monrazowe do kolnieza nowych amorkow (w aso powiedza ze sie nie da). drogie to sa ori sprezyny na tyl jak peknie (w sensie drozsze). olej w haldexie chyba co 30-40tys. a haldexow nie uraczysz na allegro, bo aut jest malo to raz, a dwa jak wymieniasz olej to nie ma sie prawa nic z nim dziac. a zawias ma przeswit dodatkowych 18mm
co do zwracania uwagi, to jak sie zachowuje naped, szukaj wersji z ESP !! (nie wszystkie maja esp), i bardzo dokladnie sprawdzaj skrzynie biegow, czy nie chaczy jak biegi chodza (a z delikatnym oporem beda wchodzic, nie jak w fwp delikatnie)
Komentarz
-
-
Skrzynie z diesla i benzyny wiadomo są różne.
A skrzynie z 1,8T i 2.0 są takie same czy inne?
Jaki jest prześwit Octavi 4x4? Już wiem że jest większy o 23mm od normalnej, a ile ma normalna Octavia?Pozdrawiam Karol
----------------------------------
Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz
Komentarz
-
-
Witam
przebyłem octavią 4x4 2.0 w benzynie i lpg 250 tys km. Super samochodzik na kiepskie warunki pogodowe. W haldexie pamiętać trzeba o filterku, oleju. Zero problemów. Ciekła mi skrzynia więc wymagała uszczelnienia. Tylne zawieszenie bezobsługowe oprócz końcówek stabilizatora. Tarcze hamulcowe u mnie były od audi TT. Części zamienne najlepiej sprawdzać po nr nadwozia. Do instalacji LPG potrzebny wtrysk gazu bo kolektor jest plastikowy. Auto ma przejechane już 370 tys i ma się dobrze. Od zawsze brał 1 litr oleju na 15 tys km. jak masz ciężką nogę to weźmie i więcej. Spalanie 9- 12 litrów LPG, benzyna ok 8-9 oczywiście w trasie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kobyllJaki jest prześwit Octavi 4x4? Już wiem że jest większy o 23mm od normalnej, a ile ma normalna Octavia?
Zamieszczone przez kobyllktoś ma zamontowane WEBASTO w Skodzie?
180mm to jest ale w Scoucie ( O2 ).
Zamieszczone przez kobyllco 30tys wymiana oleju w haldexie, i jeszcze coś innego w porównaniu ze skoda FWD
Zamieszczone przez kobyllspalanie: 25%-trasa 75%-miasto średnie odcinki dzienne 20-30km w jedna stronę (dojazd do pracy), nie są to 2-5km trasy
8,2 - w mieście
5,0 - w trasie
6,2 - cykl mieszany
na plus jest to że bak jest większy standart ma 55l a 4x4 63l
Zawieszenie w O1 4x4 to wielowahacz ( multilink ).
ps: w podpisie masz A4 B5 to może to auto w wersji 4x4 tym bardziej że ceny będą zbliżone.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Webasto zawsze będę brał pod uwagę przy dieslu, nie ma nic lepszego.
Zamieszczone przez ThundiSeryjnie jest 140mm a powiększony 164mm.
Zamieszczone przez ThundiZawieszenie w O1 4x4 to wielowahacz ( multilink ).
Zamieszczone przez Thundips: w podpisie masz A4 B5 to może to auto w wersji 4x4 tym bardziej że ceny będą zbliżone.
Zamieszczone przez bobDo instalacji LPG potrzebny wtrysk gazu bo kolektor jest plastikowy.Pozdrawiam Karol
----------------------------------
Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz
Komentarz
-
-
Mam O1 4x4 '2001 1.9 TDI na pompowtryskach, 101KM.
Co do awaryjności to jest nieźle. Tzn zajechałem turbinę, ale to na samym początku i wina ewidentnie moja. Na 20 stopniowym mrozie nie daje się w palnik zaraz po odpaleniu silnika. Ale lekcja warta 1.5k dobrze się przyjęła, i teraz bardzo o to dbam.
Z rzeczy eksploatacyjnych to wymieniłem gumowe tuleje w przednich wahaczach, gumową osłonę przegubu, tarcze tylne, wszystkie klocki, oleje, filtry (w tym i haldexowe) oraz rozrząd (mój mech zawsze powtarza - niech cię ręka boska broni przed niewymienieniem rozrządu w TDI).
Auto zachowuje się fantastycznie w każdych warunkach gdzie normalne FWD (czy nie dajcie bezimienni RWD) już dawno się podda. Brodziłem czeszką przez śnieg powyżej kolan, parę razy rozsmarowywałem zaspy sięgające ponad maskę. Oczywiście dobre kapcie zimowe to must have. Jak jeździsz poza asfaltami (np gliniaste podłoże) to zimówki i latem są niezłym pomysłem, choć się szybciej zużywają.
Zużycie na mieście mi dochodzi do 9l ropy, ale nogę mam bardzo ciężką. Jak robiłem testy z ecodrivingiem to spokojnie schodziłem do 6l na mieście. Na trasie przy agresywnej jeździe zwykle mam 6.3-6.7, zależnie od warunków pogodowych. Katując się w ramach eksperymentu udało mi się zejść do 3.9, ale tego nie polecam nikomu, kto chce pozostać zdrów na umyśle. 5l na trasie przy spokojnej jeździe (80-100km/h) to norma.
Skrzynia ropniaka 6-biegowa to poezja. 1 i 2 bieg są cholernie krótkie, ale np na jedynce w błocie nie potrzebujesz reduktora ;P No, może troszeczkę przesadzam, ale na pierwszym pod górkę spokojnie ruszysz nie katując sprzęgła mając na haku dobrze zbudowane kombi. Z kolei 6 bieg można zapiąć od 50-60km/h, byle spokojnie operować gazem. Jakbyś sprawdzał skrzynkę, to nie zdziw się, że biegi wchodzą z oporem, szczególnie 1 i 2. Fsęsie z takim jakby zastanowieniem, nie trzeba używać siły, palcami trzeba lekko przytrzymać lewarek i bieg wchodzi jakby po lekkim zastanowieniu. Ale w obu czeszkach z 6 biegówkami jest tak samo, więc to chyba norma.
Ropniak jest dość ekonomiczny więc i wolno się grzeje. Strzałka u mnie rusza po jakichś 5 minutach delikatnej jazdy (przy mrozach 5-10 stopni). Latem - wiadomo, szybciej. Zaznaczam - delikatnej jazdy (patrz wyżej - turbo ;P).
Co do zakupu części - jak już ktoś radził - najlepsiej z etką pod pachą. Mi tarcze na tył sprowadzali 3 razy. Ceny części rozsądne. Pasują rzeczy częściowo od Golfa IV 4motion, od pasiaka takoż czy od Audi TT. Ale warto też np przyjrzeć się częściom od Transportera, bo np osłona przegubu pasowała od niego, a była tańsza od TT jakieś 2.5 raza.
Psujstwa podwozia - o ile w coś ewidentnie nie przydzwonisz - nie przewiduję. Zresztą weź jakąś Czeszkę 4x4 na podnośnik i zobacz, jakie to wszystko jest pancerne. Przednie półosie są grube jak koński ...., że się tak kolokwialnie wyrażę, tylne tylko trochę słabsze. Większość elementów (tłumik, przewody, itp) jest osłonięta blaszanymi panelami. Jedyne czego seryjnie brakuje w podwoziu to solidna płyta pod silnikiem. Plastik to kpina.
Jak eX zauważył - szukaj wersji full-wypas, pełna opcja, daruj sobie skórę. ESP (z ASR) bardzo się przydaje w warunkach pozadrogowych. Do tego zimą grzane zydle, cały rok czujnik parkowania, latem szyber... No i klima - must have!
Ogólnie - O1 4x4 TDI - polecam.
P.S. Polecam również pilnować ustawienia zagłówków. Jak przeholujesz ruszając to się skubane przydają.
(...i ten bezcenny wyraz twarzy karka w BMW, jak rodzinowóz jest już po drugiej stronie skrzyżowania, jak on jeszcze nie wjechał na pierwsze pasy... ;D)KetInSzu
This is TRAKCJAAA!
Było:
Escort 1.8D '94 zielony
Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
Jest:
Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Thundiniech mnie tu koledzy poprawią jeśli się mylę ale w Haldexie nie wymienia się oleju a jeśli już to raczej nie częściej niż co 90tyś. Napędy 4x4 w VW Grup są praktycznie bezobsługowe. Są to też systemy które rzadko się psują co powoduje że brak elementów na rynku wtórnym ( lub ich śladowe ilości )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eXto Cie poprawiam WYMIENIA sie,
Faktycznie wymiana co 30tyś filtr co 60tyś
Olej G052175 A1 w ilości 0,25 litra (cała pojemność układu to 0,42l )
Do wymiany filtra jest specjalny klucz ( T10066 )
Olej w tylnym mechanizmie różnicowym to G51SAE75W90 około 1L
Zamieszczone przez marbabA czy w tylnym mechanizmie roznicowym wymienia sie olejO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
marbab, wymienia sie olej w haldim, co do skrzyni, jak olej jest wymieniany co 100tys to skrzynia pozniej inaczej pracuje, mam porownanie na dwoch autach praktycznie identycznie uzytkowanych, i oba powyzej juz 300tys. mowie o manualach. czasami jak sie duzo np zgrzyta, warto sprawdzic co sie w skrzyni dzieje, w pugu jak poloski wywalalem to dopiero syf wyszedl jak olej wylalem :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KetInSzuMam O1 4x4 '2001 1.9 TDI na pompowtryskach, 101KM.
Co do awaryjności to jest nieźle. Tzn zajechałem turbinę, ale to na samym początku i wina ewidentnie moja. Na 20 stopniowym mrozie nie daje się w palnik zaraz po odpaleniu silnika. Ale lekcja warta 1.5k dobrze się przyjęła, i teraz bardzo o to dbam.
Ropniak jest dość ekonomiczny więc i wolno się grzeje. Strzałka u mnie rusza po jakichś 5 minutach delikatnej jazdy (przy mrozach 5-10 stopni). Latem - wiadomo, szybciej. Zaznaczam - delikatnej jazdy (patrz wyżej - turbo ;P).
Zamieszczone przez KetInSzuZ rzeczy eksploatacyjnych to wymieniłem gumowe tuleje w przednich wahaczach, gumową osłonę przegubu, tarcze tylne, wszystkie klocki, oleje, filtry (w tym i haldexowe) oraz rozrząd (mój mech zawsze powtarza - niech cię ręka boska broni przed niewymienieniem rozrządu w TDI).
Zamieszczone przez KetInSzuCo do zakupu części - jak już ktoś radził - najlepsiej z etką pod pachą. Mi tarcze na tył sprowadzali 3 razy. Ceny części rozsądne. Pasują rzeczy częściowo od Golfa IV 4motion, od pasiaka takoż czy od Audi TT. Ale warto też np przyjrzeć się częściom od Transportera, bo np osłona przegubu pasowała od niego, a była tańsza od TT jakieś 2.5 raza.
Zamieszczone przez KetInSzuPsujstwa podwozia - o ile w coś ewidentnie nie przydzwonisz - nie przewiduję. Zresztą weź jakąś Czeszkę 4x4 na podnośnik i zobacz, jakie to wszystko jest pancerne. Przednie półosie są grube jak koński ...., że się tak kolokwialnie wyrażę, tylne tylko trochę słabsze. Większość elementów (tłumik, przewody, itp) jest osłonięta blaszanymi panelami. Jedyne czego seryjnie brakuje w podwoziu to solidna płyta pod silnikiem. Plastik to kpina.
Zamieszczone przez KetInSzuJak eX zauważył - szukaj wersji full-wypas, pełna opcja, daruj sobie skórę. ESP (z ASR) bardzo się przydaje w warunkach pozadrogowych. Do tego zimą grzane zydle, cały rok czujnik parkowania, latem szyber... No i klima - must have!
Zamieszczone przez Cokezadziwiające jest to że ten golf Ci palił 13 - 14, mi octavka pali 11 - 12 a jeżdże non stop na krótkich odcinkach
Pisałem, że interesują mnie roczniki 2002, 2003, 2004 jeszcze może będzie to 2001. Rocznik nie odgrywa dla mnie roli tylko stan utrzymania samochodu oraz przebieg. Raczej będzie to coś z importu.
Pytanie rocznik 2001 miał taki silnik 2.0 85kW:
Rocznik 2002-... miał taki silnik 2.0 85kW:
- Czy z 2001r. to kolektor stalowo-aluminiowy?
- Czy te silniki to różnią się tylko kolektorem?
tzn blok i głowica czy są takie same? osprzęt raczej będzie inny
- Które z nich są mniej awaryjne?
Najważniejsze pytanie:
Czy silniki 2.0 i 2.0 4x4 różniły się od siebie? Same silniki, czy mocowanie skrzyni jest inne itp.Pozdrawiam Karol
----------------------------------
Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kobyllSilnik 2.0 85kW nie wychodził w innych VW, tzn nie jest często spotykanym silnikiem jak TDI...czasami można spotkać Golfa 4 benzyna 2.0 4x4.
Silnik w wersji 4x4 czy FWD zapewne nie różni się niczym, po za przeniesieniem napędu, a więc skrzynia i wał.
Te dwa silniki, które wsawiłeś, prawdopodobnie różnią się tylko obudową silnika - tym plastikiem, który widać.
Zamieszczone przez kobyllKtóre z nich są mniej awaryjne?
2.0 8V lubi sobie łyknąć olej i nie jest to nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o ten silnik, poza tym, to raczej silnik mało awaryjny i trawi bez większych problemow LPG.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyZamieszczone przez kobyllKtóre z nich są mniej awaryjne?
2.0 8V lubi sobie łyknąć olej i nie jest to nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o ten silnik, poza tym, to raczej silnik mało awaryjny i trawi bez większych problemow LPG.Pozdrawiam Karol
----------------------------------
Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz
Komentarz
-
-
kobyll, Ja Ci powiem tylko, żebyś sprawdzil w jakim stanie jest sprzęgło. Mi zaczęło padać przy 160 tys km. Jak znasz silnik to wiesz, że ciągnie już od 1500-1600 obr i przez to człowiek często daje buta na wysokich biegach od niskich obrotów "gnojąc" sprzegło.
Nie wiem czy w tym silniku jest dwumasa, czy nie, ale zacząlem też odczuwać drgania na luzie, efekt odczuwalny jak padajaca dwumasa w dieslu.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Kolego kobyll, jeśli chcesz kupić 4x4 to ja zdecydowanie polecam 1,9tdi a nie 2.0 benzyna czy 1,8T.
Sumując koszty użytkowania jazda na gazie nie jest tak ekonomiczna jakby się to wydawało.
1. 2.0 to jakieś 12l lpg/100km czyli ok.28zł, 1,9tdi to 7l ON czyli ok.......28zł))))
2. Z lpg ciągłu burdel w bagażniku bo albo wozisz koło albo wozisz butle
3. Jak coś zacznie kichać prychać to wymienisz najpierw świece, przewody, filterek, mieszalnik itp, czyli pół silnika i nie będzie to samo. Jazda na 1,4 baku benzyny = woda w paliwie)))
4. Zjeżdżając z utartych szlaków benzyniaki są badziej podatne na szkodliwe działanie wody
5. Jak się umie jeździć dieselm i leje się czyste paliwo i wymienia olej na czas, to nic złego się nie dzieje.
Jak kupiłem O1 1.9 na pompkach i jestem z niej super zadowolony. Chodziłem za lalką ponad pół roku, aż się trafiła. Dałem za nią we Francji 6000 euro, przy kursie 3.65 jak pamiętam. Wóz jest tak udany, że idąc tym tropem kupiłęm na jesieni Scouta a O1 dalej trzymam bo jest fajny wóz i przydaje się zimą w rodzinie.
Co do eksploatacji to nie wiem jak z nią jest bo nic praktycznie przy niej nie robiłem. Na poczatku tylko wymieniłem rozrząd żeby mieć spokój (1100 pln pasek, pompa, filtry, oleje)
i później amortyzatory. Wymieniłem komplet, chociaż tył miał 80% sprawności.
Z przeróbek - soft na 130KM u takiego jednego pana w Wawie)) i we własnym zakresie na własnym warsztacie zawias podniesiony o jakieś 3cm. Przewinięte sprężyny, nieco wyższe podkładki z przodu, lekko gięte wachacze. Trzy dni zabawy i obaw czy to będzie wszystko zbieżne, ale wyszło OK.
Komentarz
-
-
2.0 4x4
Witam
Posiadam octavie 2.0 AZJ 4x4 2002r.
Jestem bardzo zadowolony. Jesli chodzi o ceny i naprawy to prawie żadna różnica (no może 30zł. droższe są tarcze na tył )
Ogólnie miałem wcześniej diesle (2szt.) i 2 benzyniaka(gaz), ale ten benzyniak trafił mi sie za małe pieniądze i wziąłem i jestem bardzo zadowolony. Silnik przyśpiesza z dolnych obrotów.
Mi jak na razie oleju nie bierze. Spalanie zalezy od jazdy.
Po mieście ok. 11-12l. gazu
W trasie przykład spokojna jazda mozna zejść do 7-8l (naprawdę!), mocna jazda (ostatnio warszawa - lublin) średnia 120-150km/h wyszło 11l.
Trzeba pamiętać o Haldexie i o niego dbać.
Na gazie chodzi bezproblemowo.4x4 2.0 AZJ Adventure
Komentarz
-
-
Jak kolega poszukuje czegoś na trudniejszy teren (jakś błotko, czy śnieg, czy po prostu nierówny teren - np. koleiny) to proponuję jednak rozważyć Scouta :!:
Jest 4x4, jest jeszcze odrobinę wyżej postawiony, płyta pod slinikiem metalowa i już seryjnie dobrze wyposażony (ESP, ...) :!:
... a wiem o czym mówię, bo sam takim jeżdżę :P
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 20:45 ]
Zamieszczone przez kamil-1984Spalanie zalezy od jazdy.
Po mieście ok. 11-12l. gazu
W trasie przykład spokojna jazda mozna zejść do 7-8l (naprawdę!), mocna jazda (ostatnio warszawa - lublin) średnia 120-150km/h wyszło 11l.
Mam 1,8TSI (170KM) i swoim Scoutem na trasie 1100km (w tym autostrady i drogi szybkiego ruchu obok kilku miasteczek) bez żadnych cergieli - średnia 7,6l/100km.Starik, ale jeszcze lata ... SCOUTem
Komentarz
-
-
4x4
Zamieszczone przez kaka84Witam przyłącze się do tematu.Mam prośbę czy mogli byscie spojzec na tą octavie może jest wam znana. Jestem zainteresowany kupnem podobnego autka
Czy taka instalacja BRC to wtryski czy listwa?
Posiadam identyczną Octe
I też mam taki gaz, powiem szczerze jeśli auto jest zadbane itp. to BIERZ!
Spalanie w mieście 11l, na trasie można zejść do 7l/8l.
Częsci praktycznie taki sam koszt.
Jedynie w haldexie trzeba wymieniać olej i filtr co 30tyś. to jest koszt ok. 200-300zł.
A tak poza tym to nie jest 16V tylko 8V!!!
pozdrawiam4x4 2.0 AZJ Adventure
Komentarz
-
-
Re: 4x4
Zamieszczone przez kamil-1984Jedynie w haldexie trzeba wymieniać olej i filtr co 30tyś. to jest koszt ok. 200-300zł.
"w/g danych Producenta wymiana oleju Haldex przewidziana jest przy przebiegu 60 000 km lub co 3 lata w zależności co nastąpi wcześniej."
pozdrSCOUT 2.0 FSI (BVX)
Komentarz
-
Komentarz