[O1] Skoda Octavia 4x4 2.0 benzyna może diesel

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MANI
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Skoda Octavia 4x4 2.0 benzyna może diesel

    Zamieszczone przez Kanapa
    Ciąg dalszy nastąpi ...
    :zastrzelic Kanapa tak się nie robi.... :2kc mam słabe serce po wczorajszym meczu :wink:
  • kobyll
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    [O1] Skoda Octavia 4x4 2.0 benzyna może diesel

    Szukam samochodu rodzinnego z "4x4", spodobała mi się Skoda Octavia I 4x4 i mam pewne pytania do użytkowników.
    W grę wchodzi jeszcze Audi A4 quattro (duży minus zbyt niskie zawieszenie), Mitsubishi Outlander 2002-2003 2.0 benzyna, Nissan X-trail 2001-2003 2.0 benzyna (strasznie brzydka ma deskę rozdzielczą) ale te samochody będą troszkę droższe od skody i dlatego będzie to raczej Octavia.

    Ale najpierw wypisze do czego będzie służył samochód:
    - rocznik najlepiej 2002, 2003, 2004
    - samochód będzie osobiście sprowadzony przeze mnie, w ostateczności jeżeli będzie kupiony w Polsce to tylko z książką serwisową prowadzoną do końca, wiem że nie ma okazji i kto sprzedaje samochód w dobrym stanie technicznym to go wysoko ceni
    - auto nie będzie pokonywało rocznie więcej niż 15-20tys. km i raczej będzie to benzyna 2.0 8V później założę gaz, moc silnika tylko 115KM nie odgrywa dla mnie roli
    - 1,8T odpada, miałem Golfa GTI 1,8T 150KM i spalanie czasami rujnowało kieszeń, gazu nie chciałem zakładać z turbina różnie działa, średnie 13-14L/100km
    - najlepiej kombi i Skody Octavie 4x4 to głównie kombi
    - samochód z troszkę większym prześwitem Skoda Octavia ma 180mm prześwitu?
    - zastanawiałem się nad Golf IV\Bora lecz Octavia ma większy prześwit i to odgrywa dla mnie dużą rolę, bo po co samochód z 4x4 skoro ma nisko osłonę od silnia i można uszkodzić miskę olejową, albo zawisnąć w zaspie
    - prosta sylwetka
    - zawieszenie nie drogie i w miarę wytrzymałe na nasze drogi
    - "4x4" pisze w cudzysłowie bo wiem, że 4x4 w Octavi nigdy nie będzie to co w Subaru albo innych terenówkach, przyda się w zimie przy niedużych zaspach (mieszkam na wsi), czasami tereny błotniste, doły itp.
    - w ostateczności będzie to diesle jak nie znajdę benzyny i okaże się że jakby padła skrzynia to tylko drogie ASO
    - jeżeli diesel to: tylko była wersja 101KM na pompo wtryskach (patrz wyżej roczniki)

    Teraz pytania eksploatacyjne (benzyna):
    - wiem, że 2.0 115KM to stara i sprawdzona konstrukcja dlatego o awaryjność i dostępność części eksploatacyjnych do silnika jestem spokojny
    - co 30tys wymiana oleju w haldexie, i jeszcze coś innego w porównaniu ze skoda FWD
    - ktoś naprawiał skrzynię w benzynie? na allegro skrzynie do Octavi można kupić tylko do diesla do benzyny niestety brak
    - dyferencjał/haldex - również brak części na rynku wtórnym ?
    - elementy zawieszenia: amortyzatory, tuleje, sworznie, czy są droższe od normalnej wersji FWD
    - elementy hamulcowe: klocki, tarcze czy są droższe od normalnej wersji FWD?
    - jakieś typowe usterki dla Skody Octavi 4x4 benzyny

    Pytania eksploatacyjne (diesel):
    - zapytanie o skrzynię, dyferencjał i ceny części tak jak w benzynie
    - diesel 101KM: awaryjność samochodu kupionego z importu nie na Polskim rynku z udokumentowanym przebiegiem do 200tys km, jak znajdę z takim :wink:
    - czy długo nagrzewają wam się diesle w zimie?
    - ktoś ma zamontowane WEBASTO w Skodzie? Mazda zakłada w każdym swoim dieslu w "6"
    - spalanie: 25%-trasa 75%-miasto średnie odcinki dzienne 20-30km w jedna stronę (dojazd do pracy), nie są to 2-5km trasy
    - jakieś typowe usterki dla Skody Octavi 4x4 diesla

    Proszę nie pisać, żebym poczytał sobie na forum bo przejrzałem całe forum odnośnie wersji 4x4 i nie ma zbyt dużo użytkowników.

    Dziękuje i zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam Karol

    ----------------------------------
    Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
    Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

    Komentarz

    • eX
      Elegance
      • 2006
      • 980

      #3
      i sa watki eksploatacyjne wiec slabo szukales.
      ze swojego doswiatczenia, 1.8t 4x4. do szalenstw auto sie nie nadaje, slabe skrzynie, do mojego modelu nie mozna wogole dostac, zostalo aso, kupa pieniedzy, skrzynia na gwarancji rozleciala sie, gwarancji nie uznali. wiec wsadzilem pol dolu od audi s3 skrzynia 6stka, grubsze polosie, wal, sprzeglo.

      klocki sa te same tarcze, i czesci ktore wymieniles, amorki maja jedynie dodatkowo mocowanie drazka stabilizatora (w zamienniku nie ma utwardzanych ani wydziwianych sprezyn) ale mozna przespawac spokojnie samo ucho monrazowe do kolnieza nowych amorkow (w aso powiedza ze sie nie da). drogie to sa ori sprezyny na tyl jak peknie (w sensie drozsze). olej w haldexie chyba co 30-40tys. a haldexow nie uraczysz na allegro, bo aut jest malo to raz, a dwa jak wymieniasz olej to nie ma sie prawa nic z nim dziac. a zawias ma przeswit dodatkowych 18mm

      co do zwracania uwagi, to jak sie zachowuje naped, szukaj wersji z ESP !! (nie wszystkie maja esp), i bardzo dokladnie sprawdzaj skrzynie biegow, czy nie chaczy jak biegi chodza (a z delikatnym oporem beda wchodzic, nie jak w fwp delikatnie)

      Komentarz

      • kobyll
        Classic
        • 2010
        • 22

        #4
        Skrzynie z diesla i benzyny wiadomo są różne.

        A skrzynie z 1,8T i 2.0 są takie same czy inne?

        Jaki jest prześwit Octavi 4x4? Już wiem że jest większy o 23mm od normalnej, a ile ma normalna Octavia?
        Pozdrawiam Karol

        ----------------------------------
        Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
        Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

        Komentarz

        • bob
          Classic
          • 2005
          • 23

          #5
          Witam
          przebyłem octavią 4x4 2.0 w benzynie i lpg 250 tys km. Super samochodzik na kiepskie warunki pogodowe. W haldexie pamiętać trzeba o filterku, oleju. Zero problemów. Ciekła mi skrzynia więc wymagała uszczelnienia. Tylne zawieszenie bezobsługowe oprócz końcówek stabilizatora. Tarcze hamulcowe u mnie były od audi TT. Części zamienne najlepiej sprawdzać po nr nadwozia. Do instalacji LPG potrzebny wtrysk gazu bo kolektor jest plastikowy. Auto ma przejechane już 370 tys i ma się dobrze. Od zawsze brał 1 litr oleju na 15 tys km. jak masz ciężką nogę to weźmie i więcej. Spalanie 9- 12 litrów LPG, benzyna ok 8-9 oczywiście w trasie

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #6
            Zamieszczone przez kobyll
            Jaki jest prześwit Octavi 4x4? Już wiem że jest większy o 23mm od normalnej, a ile ma normalna Octavia?
            Seryjnie jest 140mm a powiększony 164mm.

            Zamieszczone przez kobyll
            ktoś ma zamontowane WEBASTO w Skodzie?
            Webasto w czasach O1 występowało rzadko więc znalezienie takiego auta to spore wyzwanie.
            180mm to jest ale w Scoucie ( O2 ).
            Zamieszczone przez kobyll
            co 30tys wymiana oleju w haldexie, i jeszcze coś innego w porównaniu ze skoda FWD
            niech mnie tu koledzy poprawią jeśli się mylę ale w Haldexie nie wymienia się oleju a jeśli już to raczej nie częściej niż co 90tyś. Napędy 4x4 w VW Grup są praktycznie bezobsługowe. Są to też systemy które rzadko się psują co powoduje że brak elementów na rynku wtórnym ( lub ich śladowe ilości )

            Zamieszczone przez kobyll
            spalanie: 25%-trasa 75%-miasto średnie odcinki dzienne 20-30km w jedna stronę (dojazd do pracy), nie są to 2-5km trasy
            Ciężko powiedzieć - Wiesz jednemu spali 10l. innemu 3l. tu mogę ci zacytować jedynie informacje z danych technicznych:
            8,2 - w mieście
            5,0 - w trasie
            6,2 - cykl mieszany
            na plus jest to że bak jest większy standart ma 55l a 4x4 63l

            Zawieszenie w O1 4x4 to wielowahacz ( multilink ).

            ps: w podpisie masz A4 B5 to może to auto w wersji 4x4 tym bardziej że ceny będą zbliżone.
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • kobyll
              Classic
              • 2010
              • 22

              #7
              Webasto zawsze będę brał pod uwagę przy dieslu, nie ma nic lepszego.

              Zamieszczone przez Thundi
              Seryjnie jest 140mm a powiększony 164mm.
              164mm to niestety żadna rewelacja w Maździe mam 130mm i wydaje mi się niska. Patrząc z innej storny 164mm to jest najniższy punkt, a tył Skody Octavi stoi już wiele wyżej i wjeżdżając w zaspę śniegu już nie będziemy trzeć cała podłogą a tylko przodem.

              Zamieszczone przez Thundi
              Zawieszenie w O1 4x4 to wielowahacz ( multilink ).
              Czytałem na forum, że z tylu jest wielowahacz zamiast belki skrętnej (normalna Skoda Octavia), a przód jest normalny.

              Zamieszczone przez Thundi
              ps: w podpisie masz A4 B5 to może to auto w wersji 4x4 tym bardziej że ceny będą zbliżone.
              Szukam również A4 B5 1999-2001 quattro po lifcie, ale raczej jest on zbyt niski, dlatego duży plus dla Skody za podwyższone zawieszenie. Nie mogę znaleźć ile prześwitu ma Audi A4 B5.

              Zamieszczone przez bob
              Do instalacji LPG potrzebny wtrysk gazu bo kolektor jest plastikowy.
              Silnik 2.0 8V 85kW/115KM ma plastikowy jak piszesz, ale... są modele tego silnika z stalowo-aluminiowym kolektorem? Czy on tylko wygląda na taki a jest plastikowy?
              Pozdrawiam Karol

              ----------------------------------
              Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
              Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

              Komentarz

              • KetInSzu
                Ambiente
                • 2008
                • 106

                #8
                Mam O1 4x4 '2001 1.9 TDI na pompowtryskach, 101KM.

                Co do awaryjności to jest nieźle. Tzn zajechałem turbinę, ale to na samym początku i wina ewidentnie moja. Na 20 stopniowym mrozie nie daje się w palnik zaraz po odpaleniu silnika. Ale lekcja warta 1.5k dobrze się przyjęła, i teraz bardzo o to dbam.

                Z rzeczy eksploatacyjnych to wymieniłem gumowe tuleje w przednich wahaczach, gumową osłonę przegubu, tarcze tylne, wszystkie klocki, oleje, filtry (w tym i haldexowe) oraz rozrząd (mój mech zawsze powtarza - niech cię ręka boska broni przed niewymienieniem rozrządu w TDI).

                Auto zachowuje się fantastycznie w każdych warunkach gdzie normalne FWD (czy nie dajcie bezimienni RWD) już dawno się podda. Brodziłem czeszką przez śnieg powyżej kolan, parę razy rozsmarowywałem zaspy sięgające ponad maskę. Oczywiście dobre kapcie zimowe to must have. Jak jeździsz poza asfaltami (np gliniaste podłoże) to zimówki i latem są niezłym pomysłem, choć się szybciej zużywają.

                Zużycie na mieście mi dochodzi do 9l ropy, ale nogę mam bardzo ciężką. Jak robiłem testy z ecodrivingiem to spokojnie schodziłem do 6l na mieście. Na trasie przy agresywnej jeździe zwykle mam 6.3-6.7, zależnie od warunków pogodowych. Katując się w ramach eksperymentu udało mi się zejść do 3.9, ale tego nie polecam nikomu, kto chce pozostać zdrów na umyśle. 5l na trasie przy spokojnej jeździe (80-100km/h) to norma.

                Skrzynia ropniaka 6-biegowa to poezja. 1 i 2 bieg są cholernie krótkie, ale np na jedynce w błocie nie potrzebujesz reduktora ;P No, może troszeczkę przesadzam, ale na pierwszym pod górkę spokojnie ruszysz nie katując sprzęgła mając na haku dobrze zbudowane kombi. Z kolei 6 bieg można zapiąć od 50-60km/h, byle spokojnie operować gazem. Jakbyś sprawdzał skrzynkę, to nie zdziw się, że biegi wchodzą z oporem, szczególnie 1 i 2. Fsęsie z takim jakby zastanowieniem, nie trzeba używać siły, palcami trzeba lekko przytrzymać lewarek i bieg wchodzi jakby po lekkim zastanowieniu. Ale w obu czeszkach z 6 biegówkami jest tak samo, więc to chyba norma.

                Ropniak jest dość ekonomiczny więc i wolno się grzeje. Strzałka u mnie rusza po jakichś 5 minutach delikatnej jazdy (przy mrozach 5-10 stopni). Latem - wiadomo, szybciej. Zaznaczam - delikatnej jazdy (patrz wyżej - turbo ;P).

                Co do zakupu części - jak już ktoś radził - najlepsiej z etką pod pachą. Mi tarcze na tył sprowadzali 3 razy. Ceny części rozsądne. Pasują rzeczy częściowo od Golfa IV 4motion, od pasiaka takoż czy od Audi TT. Ale warto też np przyjrzeć się częściom od Transportera, bo np osłona przegubu pasowała od niego, a była tańsza od TT jakieś 2.5 raza.

                Psujstwa podwozia - o ile w coś ewidentnie nie przydzwonisz - nie przewiduję. Zresztą weź jakąś Czeszkę 4x4 na podnośnik i zobacz, jakie to wszystko jest pancerne. Przednie półosie są grube jak koński ...., że się tak kolokwialnie wyrażę, tylne tylko trochę słabsze. Większość elementów (tłumik, przewody, itp) jest osłonięta blaszanymi panelami. Jedyne czego seryjnie brakuje w podwoziu to solidna płyta pod silnikiem. Plastik to kpina.

                Jak eX zauważył - szukaj wersji full-wypas, pełna opcja, daruj sobie skórę. ESP (z ASR) bardzo się przydaje w warunkach pozadrogowych. Do tego zimą grzane zydle, cały rok czujnik parkowania, latem szyber... No i klima - must have!

                Ogólnie - O1 4x4 TDI - polecam.

                P.S. Polecam również pilnować ustawienia zagłówków. Jak przeholujesz ruszając to się skubane przydają.

                (...i ten bezcenny wyraz twarzy karka w BMW, jak rodzinowóz jest już po drugiej stronie skrzyżowania, jak on jeszcze nie wjechał na pierwsze pasy... ;D)
                KetInSzu
                This is TRAKCJAAA!
                Było:
                Escort 1.8D '94 zielony
                Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                Jest:
                Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                Komentarz

                • eX
                  Elegance
                  • 2006
                  • 980

                  #9
                  Zamieszczone przez Thundi
                  niech mnie tu koledzy poprawią jeśli się mylę ale w Haldexie nie wymienia się oleju a jeśli już to raczej nie częściej niż co 90tyś. Napędy 4x4 w VW Grup są praktycznie bezobsługowe. Są to też systemy które rzadko się psują co powoduje że brak elementów na rynku wtórnym ( lub ich śladowe ilości )
                  to Cie poprawiam WYMIENIA sie, nie ma rzeczy bezobslugowych, a gadanie typu nie wymienia sie, tak jak niby oleju w skrzyni sie nie wymienia BEZZZZDURY

                  Komentarz

                  • Thundi
                    L&K
                    • 2005
                    • 1157

                    #10
                    Zamieszczone przez eX
                    to Cie poprawiam WYMIENIA sie,
                    Tak to jest jak się z tym ma taki rzadki kontakt

                    Faktycznie wymiana co 30tyś filtr co 60tyś
                    Olej G052175 A1 w ilości 0,25 litra (cała pojemność układu to 0,42l )
                    Do wymiany filtra jest specjalny klucz ( T10066 )

                    Olej w tylnym mechanizmie różnicowym to G51SAE75W90 około 1L

                    Zamieszczone przez marbab
                    A czy w tylnym mechanizmie roznicowym wymienia sie olej
                    Tak chyba co 30tyś (powyżej masz informacje jaki olej i ile )
                    O ortografie dba FF.
                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                    Skoda Octavia & Audi A6

                    Komentarz

                    • marbab
                      RS
                      • 2009
                      • 4713
                      • Fiat
                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      eX, w manualnych skrzyniach to raczej zadko sie slyszy by ktos wymienial olej.

                      A czy w tylnym mechanizmie roznicowym wymienia sie olej :?:
                      Marek



                      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                      Komentarz

                      • eX
                        Elegance
                        • 2006
                        • 980

                        #12
                        marbab, wymienia sie olej w haldim, co do skrzyni, jak olej jest wymieniany co 100tys to skrzynia pozniej inaczej pracuje, mam porownanie na dwoch autach praktycznie identycznie uzytkowanych, i oba powyzej juz 300tys. mowie o manualach. czasami jak sie duzo np zgrzyta, warto sprawdzic co sie w skrzyni dzieje, w pugu jak poloski wywalalem to dopiero syf wyszedl jak olej wylalem :shock:

                        Komentarz

                        • Coke
                          Elegance
                          • 2010
                          • 771
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          zadziwiające jest to że ten golf Ci palił 13 - 14, mi octavka pali 11 - 12 a jeżdże non stop na krótkich odcinkach
                          Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                          Komentarz

                          • kobyll
                            Classic
                            • 2010
                            • 22

                            #14
                            Zamieszczone przez KetInSzu
                            Mam O1 4x4 '2001 1.9 TDI na pompowtryskach, 101KM.
                            Co do awaryjności to jest nieźle. Tzn zajechałem turbinę, ale to na samym początku i wina ewidentnie moja. Na 20 stopniowym mrozie nie daje się w palnik zaraz po odpaleniu silnika. Ale lekcja warta 1.5k dobrze się przyjęła, i teraz bardzo o to dbam.

                            Ropniak jest dość ekonomiczny więc i wolno się grzeje. Strzałka u mnie rusza po jakichś 5 minutach delikatnej jazdy (przy mrozach 5-10 stopni). Latem - wiadomo, szybciej. Zaznaczam - delikatnej jazdy (patrz wyżej - turbo ;P).
                            Strzałka dopiero się rusza czyli, żeby grzał to jeszcze minie parę minutek. Piszesz o 5 minutach - można przez ten okres zrobić już 7-8km czyli 30-40% trasy, choć zawsze zapalam samochód i otwieram bramę, pakuje się itp. W maździe mam pełne webasto, czyli ogrzewanie postojowe (z pilota i sterownika 24h) + dogrzewacz silnika w trakcie jazdy gdy temperatura jest <7stopni. Gdy samochód stoi na dworze przy temperaturze -5 stopni to wystarczy mu 40 minut pracy webasto i mamy ciepło w nim, rozgrzany silnik i odmrożone szyby. Dlatego tylko zastanawiam się teraz nad benzyną, ponieważ bardzo szybko się grzeje, tak wnioskuje po moim Audi. A ten już będzie stał raczej na zewnątrz, bo nie mam miejsca już w garażu.

                            Zamieszczone przez KetInSzu
                            Z rzeczy eksploatacyjnych to wymieniłem gumowe tuleje w przednich wahaczach, gumową osłonę przegubu, tarcze tylne, wszystkie klocki, oleje, filtry (w tym i haldexowe) oraz rozrząd (mój mech zawsze powtarza - niech cię ręka boska broni przed niewymienieniem rozrządu w TDI).
                            Czyli oprócz oleju w haldexie nie ma nic specjalnego, to co w każdym samochodzie.

                            Zamieszczone przez KetInSzu
                            Co do zakupu części - jak już ktoś radził - najlepsiej z etką pod pachą. Mi tarcze na tył sprowadzali 3 razy. Ceny części rozsądne. Pasują rzeczy częściowo od Golfa IV 4motion, od pasiaka takoż czy od Audi TT. Ale warto też np przyjrzeć się częściom od Transportera, bo np osłona przegubu pasowała od niego, a była tańsza od TT jakieś 2.5 raza.
                            Silnik 2.0 85kW nie wychodził w innych VW, tzn nie jest często spotykanym silnikiem jak TDI...czasami można spotkać Golfa 4 benzyna 2.0 4x4.

                            Zamieszczone przez KetInSzu
                            Psujstwa podwozia - o ile w coś ewidentnie nie przydzwonisz - nie przewiduję. Zresztą weź jakąś Czeszkę 4x4 na podnośnik i zobacz, jakie to wszystko jest pancerne. Przednie półosie są grube jak koński ...., że się tak kolokwialnie wyrażę, tylne tylko trochę słabsze. Większość elementów (tłumik, przewody, itp) jest osłonięta blaszanymi panelami. Jedyne czego seryjnie brakuje w podwoziu to solidna płyta pod silnikiem. Plastik to kpina.
                            To dobrze, że większość jest juz osłonięta metalowymi panelami, metalową płytę pod silnik widziałem w jakimś sklepie, jest do kupienia za 265zł.

                            Zamieszczone przez KetInSzu
                            Jak eX zauważył - szukaj wersji full-wypas, pełna opcja, daruj sobie skórę. ESP (z ASR) bardzo się przydaje w warunkach pozadrogowych. Do tego zimą grzane zydle, cały rok czujnik parkowania, latem szyber... No i klima - must have!
                            To w 4x4 jest dobre, że większość to wersje dobrze wyposażone z grzanymi siedzeniami, ESP (z ASR), klimatronic, itp.

                            Zamieszczone przez Coke
                            zadziwiające jest to że ten golf Ci palił 13 - 14, mi octavka pali 11 - 12 a jeżdże non stop na krótkich odcinkach
                            No niestety ECO-DRIVINGU to ja nie uprawiam, ale też nie mam ciężkiej nogi. Silnik ten odpada, bo nie chce uważać na turbinę, zapalam zimnego jadę, dojeżdżam z punktu A do B nie czekam aż turbina wystygnie. Samochodem będzie też jeździła kobieta, a one rożnie uważają na turbinę.

                            Pisałem, że interesują mnie roczniki 2002, 2003, 2004 jeszcze może będzie to 2001. Rocznik nie odgrywa dla mnie roli tylko stan utrzymania samochodu oraz przebieg. Raczej będzie to coś z importu.
                            Pytanie rocznik 2001 miał taki silnik 2.0 85kW:


                            Rocznik 2002-... miał taki silnik 2.0 85kW:


                            - Czy z 2001r. to kolektor stalowo-aluminiowy?
                            - Czy te silniki to różnią się tylko kolektorem?
                            tzn blok i głowica czy są takie same? osprzęt raczej będzie inny
                            - Które z nich są mniej awaryjne?

                            Najważniejsze pytanie:
                            Czy silniki 2.0 i 2.0 4x4 różniły się od siebie? Same silniki, czy mocowanie skrzyni jest inne itp.
                            Pozdrawiam Karol

                            ----------------------------------
                            Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
                            Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

                            Komentarz

                            • Udesky
                              RS
                              • 2007
                              • 1692
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez kobyll
                              Silnik 2.0 85kW nie wychodził w innych VW, tzn nie jest często spotykanym silnikiem jak TDI...czasami można spotkać Golfa 4 benzyna 2.0 4x4.
                              O ile mnie pamięć nie myli to ten silnik jest stary jak świat. Montowali go między innymi do Golfa III GTI.
                              Silnik w wersji 4x4 czy FWD zapewne nie różni się niczym, po za przeniesieniem napędu, a więc skrzynia i wał.
                              Te dwa silniki, które wsawiłeś, prawdopodobnie różnią się tylko obudową silnika - tym plastikiem, który widać.
                              Zamieszczone przez kobyll
                              Które z nich są mniej awaryjne?
                              Co do awarii, to będzie cię dotyczyć coś, co jako właściciel Mazdy jest dla ciebie chlebem powszednim, a więc branie oleju.
                              2.0 8V lubi sobie łyknąć olej i nie jest to nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o ten silnik, poza tym, to raczej silnik mało awaryjny i trawi bez większych problemow LPG.
                              W Polsce nie ma kryzysu.
                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                              Komentarz

                              • kobyll
                                Classic
                                • 2010
                                • 22

                                #16
                                Zamieszczone przez Udesky
                                Zamieszczone przez kobyll
                                Które z nich są mniej awaryjne?
                                Co do awarii, to będzie cię dotyczyć coś, co jako właściciel Mazdy jest dla ciebie chlebem powszednim, a więc branie oleju.
                                2.0 8V lubi sobie łyknąć olej i nie jest to nic nadzwyczajnego jeśli chodzi o ten silnik, poza tym, to raczej silnik mało awaryjny i trawi bez większych problemow LPG.
                                2.0 8V tara sprawdzona konstrukcja, dobrze dla gazu. W Mazdzie 6 Diesel niestety nie mam problemu z olejem, wymiana co 13tys km i zero ubytków. Miałem wcześniej Opla Vectre b 98r 1.6 16v z gazem to normalne było żeby dolać 1litr na 15tys km. Przez 5 lat tak jeździłem i cały czas tylko 1litr, widocznie te silniki tak maja.
                                Pozdrawiam Karol

                                ----------------------------------
                                Mazda 6 liftback 2.0 MZR-CD seria 136KM/152KM
                                Skoda Octavia kombi 2003r. 2.0 AZJ Benzyna + gaz

                                Komentarz

                                • Dig Dug
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1306
                                  • Seat

                                  #17
                                  kobyll, Ja Ci powiem tylko, żebyś sprawdzil w jakim stanie jest sprzęgło. Mi zaczęło padać przy 160 tys km. Jak znasz silnik to wiesz, że ciągnie już od 1500-1600 obr i przez to człowiek często daje buta na wysokich biegach od niskich obrotów "gnojąc" sprzegło.

                                  Nie wiem czy w tym silniku jest dwumasa, czy nie, ale zacząlem też odczuwać drgania na luzie, efekt odczuwalny jak padajaca dwumasa w dieslu.
                                  Była O1 jest F2.

                                  Komentarz

                                  • Udesky
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 1692
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kobyll
                                    W Mazdzie 6 Diesel niestety nie mam problemu z olejem, wymiana co 13tys km i zero ubytków.
                                    Myślałem, że miałeś wcześniej też jakąś Mazde. :P
                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                    Komentarz

                                    • kazik4x4
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2728

                                      #19
                                      Kolego kobyll, jeśli chcesz kupić 4x4 to ja zdecydowanie polecam 1,9tdi a nie 2.0 benzyna czy 1,8T.
                                      Sumując koszty użytkowania jazda na gazie nie jest tak ekonomiczna jakby się to wydawało.
                                      1. 2.0 to jakieś 12l lpg/100km czyli ok.28zł, 1,9tdi to 7l ON czyli ok.......28zł))))
                                      2. Z lpg ciągłu burdel w bagażniku bo albo wozisz koło albo wozisz butle
                                      3. Jak coś zacznie kichać prychać to wymienisz najpierw świece, przewody, filterek, mieszalnik itp, czyli pół silnika i nie będzie to samo. Jazda na 1,4 baku benzyny = woda w paliwie)))
                                      4. Zjeżdżając z utartych szlaków benzyniaki są badziej podatne na szkodliwe działanie wody
                                      5. Jak się umie jeździć dieselm i leje się czyste paliwo i wymienia olej na czas, to nic złego się nie dzieje.


                                      Jak kupiłem O1 1.9 na pompkach i jestem z niej super zadowolony. Chodziłem za lalką ponad pół roku, aż się trafiła. Dałem za nią we Francji 6000 euro, przy kursie 3.65 jak pamiętam. Wóz jest tak udany, że idąc tym tropem kupiłęm na jesieni Scouta a O1 dalej trzymam bo jest fajny wóz i przydaje się zimą w rodzinie.

                                      Co do eksploatacji to nie wiem jak z nią jest bo nic praktycznie przy niej nie robiłem. Na poczatku tylko wymieniłem rozrząd żeby mieć spokój (1100 pln pasek, pompa, filtry, oleje)
                                      i później amortyzatory. Wymieniłem komplet, chociaż tył miał 80% sprawności.

                                      Z przeróbek - soft na 130KM u takiego jednego pana w Wawie)) i we własnym zakresie na własnym warsztacie zawias podniesiony o jakieś 3cm. Przewinięte sprężyny, nieco wyższe podkładki z przodu, lekko gięte wachacze. Trzy dni zabawy i obaw czy to będzie wszystko zbieżne, ale wyszło OK.

                                      Komentarz

                                      • kamil-1984
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 40

                                        #20
                                        2.0 4x4

                                        Witam

                                        Posiadam octavie 2.0 AZJ 4x4 2002r.

                                        Jestem bardzo zadowolony. Jesli chodzi o ceny i naprawy to prawie żadna różnica (no może 30zł. droższe są tarcze na tył )
                                        Ogólnie miałem wcześniej diesle (2szt.) i 2 benzyniaka(gaz), ale ten benzyniak trafił mi sie za małe pieniądze i wziąłem i jestem bardzo zadowolony. Silnik przyśpiesza z dolnych obrotów.
                                        Mi jak na razie oleju nie bierze. Spalanie zalezy od jazdy.
                                        Po mieście ok. 11-12l. gazu
                                        W trasie przykład spokojna jazda mozna zejść do 7-8l (naprawdę!), mocna jazda (ostatnio warszawa - lublin) średnia 120-150km/h wyszło 11l.

                                        Trzeba pamiętać o Haldexie i o niego dbać.

                                        Na gazie chodzi bezproblemowo.
                                        4x4 2.0 AZJ Adventure

                                        Komentarz

                                        • Starik_53
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 88

                                          #21
                                          Jak kolega poszukuje czegoś na trudniejszy teren (jakś błotko, czy śnieg, czy po prostu nierówny teren - np. koleiny) to proponuję jednak rozważyć Scouta :!:
                                          Jest 4x4, jest jeszcze odrobinę wyżej postawiony, płyta pod slinikiem metalowa i już seryjnie dobrze wyposażony (ESP, ...) :!:
                                          ... a wiem o czym mówię, bo sam takim jeżdżę :P

                                          [ Dodano: Pon 01 Mar, 10 20:45 ]
                                          Zamieszczone przez kamil-1984
                                          Spalanie zalezy od jazdy.
                                          Po mieście ok. 11-12l. gazu
                                          W trasie przykład spokojna jazda mozna zejść do 7-8l (naprawdę!), mocna jazda (ostatnio warszawa - lublin) średnia 120-150km/h wyszło 11l.
                                          Potwierdzam :!:
                                          Mam 1,8TSI (170KM) i swoim Scoutem na trasie 1100km (w tym autostrady i drogi szybkiego ruchu obok kilku miasteczek) bez żadnych cergieli - średnia 7,6l/100km.
                                          Starik, ale jeszcze lata ... SCOUTem

                                          Komentarz

                                          • KolinWawa
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 278
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            kobyll,

                                            Mam O1 2.0 APK benzyna + LPG z roku 2002 i ma taki silnik jak na pierwszym zdjęciu od góry

                                            Komentarz

                                            • kaka84
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 4

                                              #23
                                              Witam przyłącze się do tematu.Mam prośbę czy mogli byscie spojzec na tą octavie może jest wam znana. Jestem zainteresowany kupnem podobnego autka



                                              Czy taka instalacja BRC to wtryski czy listwa?
                                              Szukam oktavi 2.0

                                              Komentarz

                                              • kamil-1984
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 40

                                                #24
                                                4x4

                                                Zamieszczone przez kaka84
                                                Witam przyłącze się do tematu.Mam prośbę czy mogli byscie spojzec na tą octavie może jest wam znana. Jestem zainteresowany kupnem podobnego autka



                                                Czy taka instalacja BRC to wtryski czy listwa?
                                                Witam
                                                Posiadam identyczną Octe
                                                I też mam taki gaz, powiem szczerze jeśli auto jest zadbane itp. to BIERZ!
                                                Spalanie w mieście 11l, na trasie można zejść do 7l/8l.
                                                Częsci praktycznie taki sam koszt.
                                                Jedynie w haldexie trzeba wymieniać olej i filtr co 30tyś. to jest koszt ok. 200-300zł.
                                                A tak poza tym to nie jest 16V tylko 8V!!!


                                                pozdrawiam
                                                4x4 2.0 AZJ Adventure

                                                Komentarz

                                                • WojtekSz
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 159

                                                  #25
                                                  Re: 4x4

                                                  Zamieszczone przez kamil-1984
                                                  Jedynie w haldexie trzeba wymieniać olej i filtr co 30tyś. to jest koszt ok. 200-300zł.
                                                  Wg ASO:

                                                  "w/g danych Producenta wymiana oleju Haldex przewidziana jest przy przebiegu 60 000 km lub co 3 lata w zależności co nastąpi wcześniej."

                                                  pozdr
                                                  SCOUT 2.0 FSI (BVX)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...