U mnie w 1.8TSI (CDAA) po przebiegu 12.000km musiałem dolać prawie 0,7 litra. Oczywiście mieści się to w normach, i jak na silnik z turbosprężarką jest w miarę normalne, ale chciałem zapytać jak to wygląda w innych TSI - w 1.4, 1.8 i 2.0?
1.4 TSI przy ponad 10000 nie było potrzeby. teraz jest trochę więcej ... Jak coś będzie do dopiszę.
Niedługo i tak wymiana - przechodzę na QG2.
U mnie w 1.8TSI (CDAA) po przebiegu 12.000km musiałem dolać prawie 0,7 litra. Oczywiście mieści się to w normach, i jak na silnik z turbosprężarką jest w miarę normalne, ale chciałem zapytać jak to wygląda w innych TSI - w 1.4, 1.8 i 2.0?
ale to 0.7 l dolaleś żeby mieć poziom maksymalny, czy żeby mieścił się miedzy kreskami.
dolałem 0,7 i poziom oleju jest dokładnie na środku między min i max, mierzony 5 minut po zgaszeniu silnika.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
U mnie w 1.8TSI (CDAA) po przebiegu 12.000km musiałem dolać prawie 0,7 litra. Oczywiście mieści się to w normach, i jak na silnik z turbosprężarką jest w miarę normalne, ale chciałem zapytać jak to wygląda w innych TSI - w 1.4, 1.8 i 2.0?
ale to 0.7 l dolaleś żeby mieć poziom maksymalny, czy żeby mieścił się miedzy kreskami.
dolałem 0,7 i poziom oleju jest dokładnie na środku między min i max, mierzony 5 minut po zgaszeniu silnika.
A to żeby była jasność - ja dolałem 1l, ale wtedy poziom oleju miałem na maksymalnym poziomie. Gdybym chciał dolać do połowy pomiędzy min i max to by wystarczyło dolać u mnie 0,5l.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
A to żeby była jasność - ja dolałem 1l, ale wtedy poziom oleju miałem na maksymalnym poziomie. Gdybym chciał dolać do połowy pomiędzy min i max to by wystarczyło dolać u mnie 0,5l.
Z tą różnicą, że Ty dolewałeś po 3500 a ja 12000.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
A to żeby była jasność - ja dolałem 1l, ale wtedy poziom oleju miałem na maksymalnym poziomie. Gdybym chciał dolać do połowy pomiędzy min i max to by wystarczyło dolać u mnie 0,5l.
Z tą różnicą, że Ty dolewałeś po 3500 a ja 12000.
Oczywiście. Może niech każdy podając ile dolewał napisze do jakiego poziomu uzupełniał olej, bo jak widać różne szkoły są stosowane.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Oczywiście. Może niech każdy podając ile dolewał napisze do jakiego poziomu uzupełniał olej.
dokladnie. bo sam zaraz z okazji zblizajacego sie lata i kilku dlugich tras ktore mnie czekaja zamierzam dolac sobie oleju do pelna mimo ze nic nie ubywa.
z obserwacji poziomu obecnie wyglada ze motula jeszcze nie zaczal wciagac mimo kilku tras po 300-400 km z mocnym butem
No tak, ale silnik w Twoim aucie, to tylko z nazwy TSI - konstrukcyjnie to stare TFSI
Zawsze mnie to ciekawilo a wiec pytam czym sie rozni BZB od CDAA ?
Bo parametry ma identyczne a ten byl zamontowany w superbie w 2008 roku
Moim zdaniem to ten sam silnik ale po niewielkich zmianach w roku 2009
Na to tez wskazuje ten watek
No tak, ale silnik w Twoim aucie, to tylko z nazwy TSI - konstrukcyjnie to stare TFSI
i tu sie mylisz BZB to pierwszy z silnikow TSI (EA888) napedzany lancuchem rozrzadu
No to mnie zastrzeliłeś... byłem przekonany że BZB to silnik ze starej rodziny TFSI, tak samo jak BWA, jeszcze na pasku rozrządu... chyba muszę się jeszcze trochę podszkolić w tym temacie i poczytać.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Przebieg pod 7000km. Nic nie ubyło, a jeżeli to może 1-2 mm na bagnecie.
Jazda b. spokojna dla silnika bo DSG o to dba. Silnik może raz w życiu u mnie widział 5000 obr/min.
Zużycie średnie PB około 7.5 l/100km - tylko Wawa. Oby tak dalej.
Yarek napisał/a:
dolałem 0,7 i poziom oleju jest dokładnie na środku między min i max, mierzony 5 minut po zgaszeniu silnika.
Czyli na zimnym silniku możesz mieć poziom na dolnej kresce... Tak z ciekawości zmierz na zimnym jeśli możesz.
Zmierzyłem też na zimnym - na bagnecie max 2mm różnicy. Ale z tego co wiem, należy mierzyć w taki sposób jak pisałem - nawet w instrukcji tak piszą.
Co nie zmienia ilości oleju która mi ubyła - zawsze mierzę w ten sam sposób, 5-10 minut po zgaszeniu silnika.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Panowie, ja się na Superba II przesiadłem właśnie z Leona, powiem tak - mój egzemplarz 1.8T nie brał oleju w ogóle! a nie oszczędzałem go - oj nie! najpierw lałem Shell 15w50 a pozniej właśnie MOTUL 8100 X-Cess - super olej! polecam!
Wczoraj sprawdziłem olej u siebie - wg miarki jest dokładnie na kresce między A i B na bagnecie (czyli nie ma potrzeby dolewania wg instrukcji). Sprawdzane tak jak opisał to Yarek, czyli na ciepłym silniku. I oby tak zostało
Silnik 1.4TSI z DSG, olej fabryczny, przebieg obecnie to już 9 kkm.
To mnie zaskoczyłeś. Ja zawsze sprawdzam oliwę na zimnym, najlepiej po dłuższym postoju np. po nocy.
Może twój sposób ma zastosowanie jedynie do benzyniaków.
Komentarz