Octavia II RS - wrażenia z jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • perfex
    L&K
    • 2005
    • 1117

    Octavia II RS - wrażenia z jazdy

    hardcorowy kawal o Stefanie...

    Stefan przekroczył 40-stkę. Był miłośnikiem literatury, więc kupował "Nową
    Wieś", albowiem mieszkał w Kaznowie, niedaleko Ostrowa Lubelskiego. Lubił
    też rozwiązywać rebusy. No i raz los sprzyjał: wygrał tygodniowe wczasy w
    Ustce. Pojechał więc Stefan do Ustki, położył się na plaży i wypoczywa.
    Zagadnęła wnet go niewiasta. W latach nieco posunięta, ale z wyglądu
    przypominająca miastową:
    - Może mnie pan dymnie?
    - Nie staje mi.
    - Mam na to sposób uroczy.
    I poszli do domu kobitki. Ta wyjęła śmietanę, posmarowała Stefanowi
    przyrodzenie i zawołała:
    - Puciek!
    Wpadł pudelek i zaczął lizać Stefanowi fiuta, aż mu stanął! Puknął Stefan
    damę i odszedł. Po tygodniu wraca Stefan zadowolony do Kaznowa. Wieś cała go
    przywitała. Wchodzi do zagrody, patrzy, a tam żonka zajmuje się inwentarzem.
    - Dawaj, Patrycja, do chałupy! Spółkować bedziem!
    - Ale ci nie staje, Stefek!
    - Spoko, mam sposób. Miastowy!
    Poszli do chaty. Wyjmuje z szafki śmietanę Stefan, oblewa fiuta i krzyczy:
    - Reksio!
    Podbiega Reks, pies podwórzowy. Popatrzył, popatrzył i jeb... odgryzł
    Stefanowi fiuta. Stefan tylko mruknął:
    - No wiocha... po prostu wiocha...
    Pozdrawiam
    perfex

    Octavia HTP
  • TomRS
    Ambiente
    • 2005
    • 151

    #2
    Octavia II RS - wrażenia z jazdy

    Witam Panów :diabelski_usmiech

    śpieszę donieść, że dziś o 17.20 odebrałem w zaprzyjaznionym salonie Octavie II RS Kombi na jazdy "testowe " :twisted: :twisted: . Oto wrażenia i porównania do mojej dawnej 1.8 T oraz obecnej Fabii RS na gorąco:

    - na pierwszy rzut oka z zewnątrz auto nie wyróżnia się prawie wcale (praktycznie nikt nie zwracał na mnie uwagi jak jeździłem), drobne różnice w przednim zderzaku, większe w tylnim, zdecydowanie inna tapicerka na siedzeniach
    - wykończenie i dopracowanie auta zdecydowanie lepsze niż w O I i Fabii RS, uzyte materiały wyższej jakości (przynajmniej optycznie)
    - wyposażenie - ten egzemplarz był wypasiony, chyba wszystko co jest dostępne w dodatkach, łacznie z otwieranym dachem i nawigacją z wielkim ekranem w konsoli srodkowej, esp, klima dwustrefowa i jakieś dziwne przyciski na słupku srodkowym po stronie kierowcy (jutro się dowiem co to).
    - siedzenia z przodu naprawdę fajne, trzymają dobrze w zakrętach, regulacja wybrzuszenia na krzyż, ogrzewanie foteli, bez problemu można sobie ustawić wymaganą pozycję
    - silnik fajnie wyciszony, słychać praktycznie tylko dźwięk z tłumika (nie za głośny ale rasowy)
    - sprzęgło pracuje lekko, dźwignia biegów ma fajny, krótki skok
    - podlokietnik z przodu - tutaj słowa krytki, przeszkadza przy szybszych ruchcach ręką, utrudnia dostęp do ręcznego
    - wszystkie przełączniki i pokrętła dobrze dostępne i znajduje się je automatycznie
    - na maxa wkurzyły mnie wycieraczki przednie - wyposazone w czujnik deszczu, potrafiły się włączyć bez powodu rozmazując syf na suchej szybie - dziwnie to działa, może da się jakoś wyregulować ??
    - zawieszenie dosyć sztywne, precyzyjne w prowadzeniu, świetnie działa serwo w ciasnych zakrętach, jakoś tak stabilizuje położenie kierownicy, ma się wrażenie bycia 100% panem sytuacji, hamulce skuteczne, dobrze dozowalne, ABS wcina się późno. ESP reaguje bardzo zdecydowanie na uślizgi tyłu (dużo bardziej energicznie niż w Fabii RS, pewnie ze względu na długość i wagę auta)
    - silnik i skrzynia - tutaj ocena bardzo subiektywna oparta na doświadzeniach z chipnietej 1.8T i Fabki RS (obie po prawie 180 KM) - dół zdecydowanie słabszy niż w Fabii i trochę słabszy niż w 1.8T, naprawdę power (a właściwie jego przewagę nad poprzednim i obecnym moim autem) czuć powyżej 4 tys obr. Elastyczność ok, ale fabia wciąga octę nosem. Skrzynia przełożona bardzo sympatycznie, auto jedzie i przyśpiesza płynnie już poniżej 2 tys obrotów. Mimo dosyć konkretnego deptania spalanie średnie doszło tylko do 13,2 litra. Auto jest dobrze wyciszone i stabilne - jazda 220 km/h nie robi większego wrażenia. Można nim jezdizć naprawdę szybko. Jednak żeby poczuć osiągi trzeba dosyć zdecydowanie i mocno operować gazem i biegami kręcąc powyżej 5 tys obrotów. Ale może to ja jestem już zmanierowany :?: :?: :?:

    Kończę - jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to skrobnę jutro. W razie ewentualnych pytań walić śmiało

    Pozdrówki

    TomRS

    Fabia RS
    Powered by CompSport
    Golf VI TSI TwinCharged
    powered by fabryka

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      No to gratuluje przyjemnośći Musze odwiedzic salon
      DACAR.team

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Nie wie ktos czy w ktoryms z salonow w Wawie maja juz egzemplarze testowe RS-a?
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          nico21, tylko nie w każdym salonie jest RS Dziś w wysokich obrotach opisują Octavie RS. Ale najbardziej co mi się w niej nie podoba to te odblaski z tyłu i felgi , takie to sobie mogą włożyć do Classica juz z Elegance są ładniejsze .
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Te felgi w tym RSie opisywanym w wysokich Obrotach faktycznie są jakieś z dupy :? I w niczym nie przypominają tych na których RS jest zawsze fotografowany :?
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • TomRS
              Ambiente
              • 2005
              • 151

              #7
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              Te felgi w tym RSie opisywanym w wysokich Obrotach faktycznie są jakieś z dupy :? I w niczym nie przypominają tych na których RS jest zawsze fotografowany :?

              Panowie, easy - w wysokich obrotach jest pstrykniete to auto, którym wczoraj jezdziłem. Założyli na zimę inne 16, letnie są 17 takie jak na fotkach z katalogu.
              Po przespaniu się z wrażeniami z jazdy, doszedłem do wniosku, że nie zamieniłbym się na moją Fabkę mimo wszystko :twisted:

              Pozdrówki
              Golf VI TSI TwinCharged
              powered by fabryka

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez TomekL
                Po przespaniu się z wrażeniami z jazdy, doszedłem do wniosku, że nie zamieniłbym się na moją Fabkę mimo wszystko :twisted:
                Fabka fajna jest, ale Octa RS po dlubnieciu bedzie miażdzyc te wszystkie "szybkie" klekoty.

                Ja bardzo chce przejechac sie nowym RS. Jesli wlasciwosci trakcyjne beda tak dobre jak w Golfie V GTI, to naprawde bedzie to bardzo szybkie, zwinne i, co wazne, nadal rodzinne auto.

                No i, moim skromnym zdaniem, RS jest bardzo ladnym i dyskretnym samochodem - przynajmniej na zdjeciach.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez MiKruS
                  Fabka fajna jest, ale Octa RS po dlubnieciu bedzie miażdzyc te wszystkie "szybkie" klekoty
                  daje sie dłubać TFSI :?: przyznaję, że nie interesowałem się tym tematem ops:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • TomRS
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 151

                    #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Fabka fajna jest, ale Octa RS po dlubnieciu bedzie miażdzyc te wszystkie "szybkie" klekoty.


                    Ja bardzo chce przejechac sie nowym RS. Jesli wlasciwosci trakcyjne beda tak dobre jak w Golfie V GTI, to naprawde bedzie to bardzo szybkie, zwinne i, co wazne, nadal rodzinne auto.

                    No i, moim skromnym zdaniem, RS jest bardzo ladnym i dyskretnym samochodem - przynajmniej na zdjeciach.

                    No w to nie wątpię że bedzie szybsza - bardziej chodzi mi o to jak dane auto "idzie za ręką" - i tutaj przewaga Fabii RS jest spora, choć trzeba zaznaczyć że Octa RS też prowadzi się swietnie, ale długość i masa auta robią swoje. Ja bym ją ocenił jako szybki, dynamiczny samochód rodzinny z lekkim zacięciem sportowym (jednak sporo więcej obrotów do wykorzystania niż w dieslu) - do sportowego auta to mu daleko, Fabii jakby trochę mniej. Auto jest faktycznie dyskretne na maxa - nikt zupełnie nie zwracał uwagi na samochód do momentu kiedy objawiła się jego dynamika.


                    Pozdrówki
                    Golf VI TSI TwinCharged
                    powered by fabryka

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez MiKruS
                      No i, moim skromnym zdaniem, RS jest bardzo ladnym i dyskretnym samochodem - przynajmniej na zdjeciach.
                      i to mi sie tez wlasnie podoba!
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        daje sie dłubać TFSI :?: przyznaję, że nie interesowałem się tym tematem ops:
                        Przyznam sie, ze tez sie nie interesowalem, ale >podobno< ten silnik jest bardzo podatny na chiptuning. Nie wiem ile w tym prawdy - trzeba bedzie poczytac troche materialow.

                        Zamieszczone przez TomekL
                        No w to nie wątpię że bedzie szybsza - bardziej chodzi mi o to jak dane auto "idzie za ręką" - i tutaj przewaga Fabii RS jest spora, choć trzeba zaznaczyć że Octa RS też prowadzi się swietnie, ale długość i masa auta robią swoje. Ja bym ją ocenił jako szybki, dynamiczny samochód rodzinny z lekkim zacięciem sportowym (jednak sporo więcej obrotów do wykorzystania niż w dieslu) - do sportowego auta to mu daleko, Fabii jakby trochę mniej. Auto jest faktycznie dyskretne na maxa - nikt zupełnie nie zwracał uwagi na samochód do momentu kiedy objawiła się jego dynamika.
                        Nie no spoko, zartuje sobie - Fabia RS a Octa RS to troche inna bajka. Fabka jest bardziej dla zabawy, a Octa jest wlasnie bardziej rodzinna z usportowionymi elementami.
                        Jezdzilem Golfem V GTI i bylem pod duzym wrazeniem zawieszenia, ukladu kierowniczego, skrzyni biegow, itd. Co wazne, samochod prowadzil sie bardzo pewnie, przy czym nie bylo trzęsidupy - wiec imho jest idealny do cywilnego uzytku, zwlaszcza na nasze drogi.

                        Wlasnie troche obawiam sie, ze Octa mu niedorowna ze wzgledu na troche wieksze gabaryty, zwlaszcza w kombi.

                        Co do silnika, to nie rzucil mnie na kolana i do tego tracil moc w najwyzszym zkresie obrotowym, ale silniki doladowane nie sa po to, zeby jezdzic nimi na seryjnych programach. :diabelski_usmiech
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Zibi
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 491

                          #13
                          Zamieszczone przez MiKruS
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          daje sie dłubać TFSI :?: przyznaję, że nie interesowałem się tym tematem ops:
                          Przyznam sie, ze tez sie nie interesowalem, ale >podobno< ten silnik jest bardzo podatny na chiptuning. Nie wiem ile w tym prawdy - trzeba bedzie poczytac troche materialow.
                          Tak na szybko Abt


                          Obilo mi sie rowniez o oczy jakies info w GT nt 5 stage'u w Golfie V GTI ktory mial zapewniac 350 KM.
                          Mysle wiec, ze ta jednostka moze okazac sie rownie podatna co 1.8 T

                          Pozdrawiam
                          Zibi

                          Komentarz


                          • #14
                            wlasnie wrocilem z jazd Dokladnie ten sam egzeplarz ktorym jezdzil TomekL... Bajka! 3 i 4 bieg, powyzej 3 tys obrotow , przyjemny pomruk silnika (sportowy filtr powietrza?) i wszystko zostaje z tyłu za nami... Fantastycznie lekko pracujace sprzeglo, krotkie i lekko wchodzace biegi no i ta moc ktora az rwie sie do przodu..... kolka boksujace na 3-cim biegu to zaden problem Slicznie dzialajace xenony. Tapicera i foetele RS miodas ! Jedyny minus jak dla mnie to wrazenie ciasnoty w srodku, choc miejsca wcale nie brakuje - po prostu mocno zabudowana. Przy wsiadania walnalem głowa w podsufitke, a raczej w ten schowek na srodku. Przy wysiadania równiez wrazenie jakbym z łodki wysiadal. Koszt testowanego egzeplarza circa 121 tys - na szybko policzylismy na miejscu No a potem przez 2km moje TDI przyzwyczajalo mnie do standardu dnia codziennego :P

                            Komentarz


                            • #15
                              Ustawiłbym się z takim wynalazkiem, ciekawy jestem ile to ma na 400m.
                              Pewnie furrory nie zrobi jak poprzednia.

                              Komentarz


                              • #16
                                wg danych 7,2s do setki.....

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Na manualu rozumiem . Golf GTI w DSG przyspiesza 1 s. szybciej :|
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Ziomal
                                    Na manualu rozumiem . Golf GTI w DSG przyspiesza 1 s. szybciej :|
                                    ciekawa teoria jak zwykle :roll: Według danych technicznych na stronie VW manual 7.2, DSG 6.9 GDZIE TA SEKUNDA :?:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • Qulek
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 1630
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      manual 7.2, DSG 6.9 GDZIE TA SEKUNDA
                                      Wynika to pewnie stad ze juz ne ma 7 na poczatku a jest 6.. a reszta po kropce sie nei liczy..:P:P:P :lol:
                                      BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                      Było O1 jest O3

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Wyczytałem to w gazecie jakiejś motoryzacyjnej , tez mnie to ździwiło .
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • MZD
                                          Ambiente
                                          • 2004
                                          • 242

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                                          Zamieszczone przez Ziomal
                                          Na manualu rozumiem . Golf GTI w DSG przyspiesza 1 s. szybciej :|
                                          ciekawa teoria jak zwykle :roll: Według danych technicznych na stronie VW manual 7.2, DSG 6.9 GDZIE TA SEKUNDA :?:
                                          Tak czy inaczej skrzynia DSG jest szybsza od manualnej.
                                          Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #22
                                            lec, Dlugo jezdziles? Jakie wychodzilo Ci srednie spalanie, jezeli w ogole sprawdzales?

                                            Zamieszczone przez Bond
                                            Ustawiłbym się z takim wynalazkiem, ciekawy jestem ile to ma na 400m.
                                            Seria na prostej bedzie miala pewnie gdzies tyle co Twoja, moze troche wiecej.

                                            Zamieszczone przez Bond
                                            Pewnie furrory nie zrobi jak poprzednia.
                                            Szczerze? Moim zdaniem nie ma fajniejszego samochodu w cenie do ok. 100.000 PLN.
                                            Stary RS to byl taki troche na sile zmieniony seryjny model Octy. Dokleili mu jakis plug z przodu, dali inne felgi i na tym koniec.

                                            W nowym RS widac, ze samochod jest zrobiony z koncepcją. Niby niczym sie nie rozni, ale wyglada o niebo lepiej od seryjnej Octy.
                                            To jest taki fabryczny tuning, ktory bardzo lubie - czyli kazdy widzi, ze samochod jest duzo ladniejszy, ale nie bedzie wiedzial dlaczego (oczywiscie laik).
                                            W koncu RS stal sie godny tego znaczka, IMHO.

                                            Sprawa druga - prowadzenie. Jesli bedzie na takim poziomie jak w Golfie GTI (a mysle, ze bedzie, bo to jest to samo zawieszenie), to jest pozamiatane. Po prostu tym samochodem chce sie jezdzic po zakretach.

                                            Silnik - 7,5 sek do setki w serii. :twisted:
                                            Lajtowym softem robi sie go na ok. 240PS i 340Nm przy 0,2 bara podniesionym cisnieniu. Przy takiej mocy mysle, ze wprawny kierowca moze pokusic sie o niskie 6 sek do setki i niskie 14 sek na 1/4 mili. Mysle, ze jest to juz konkretny przeciag jak na rodzinny samochod, w ktorym mozna wozic meble... :lol:

                                            Dla amatorow max mocy sa juz stejdże do 350PS. :twisted:

                                            Acha warto dodac, ze samochod ma podobno bardzo wytrzymale sprzegla.

                                            No i ten motor nic nie pali, jak na swoja moc. W Golfie GTI, ktorym jezdzilismy z Krupinem otwartym ogniem nonstop, srednie spalanie wyszlo 16,5l.

                                            Podsumowujac - moim skromnym zdaniem, jesli ktos szuka bardzo szybkiego (nie tylko na prostej) rodzinnego samochdu, to w tej cenie NIC innego nie znajdzie.

                                            Glosuje na TAK.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • Tymon
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2970

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Bond
                                              Ustawiłbym się z takim wynalazkiem, ciekawy jestem ile to ma na 400m.
                                              Pewnie furrory nie zrobi jak poprzednia.
                                              Weź pod uwagę, że jak by miał podobną listę w podpisie jak ty, to by Cię zmasakrował :wink:
                                              Ogólnie nowa Octa II Rs jest autkiem szałowym.
                                              Tak jak napisał Mikrus bardzo szybki rodzinny samochód, z fantastycznym Designem.
                                              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                              BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                              Komentarz

                                              • Ziomal
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 5841
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Tymon, ja gdybym obstawiał to bym postawił na Bonda widziałem ten samochód w akcji ;-)
                                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                Jest O1 1.6 BFQ

                                                Komentarz

                                                • djczas
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 9612

                                                  #25
                                                  kurka wodna jak ja ci zazdroszcze u nas w kraku długo nie bedzie RS na jazdy testowe sam sie przymieżam powoli do nowego RS ale narazie mam inne wydatki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...