[O1] Nagła awaria- rozładowuje sie akumulator
Zwiń
X
-
[O1] Nagła awaria- rozładowuje sie akumulator
Witam wczoraj zauwazylem ze jakos zlabo kreci, wiec podladowalem aku, odpalil ok. Pojezdzilem troche i jak zostawilem na ok 3-4 h to ledwo zakrecil. Spradzilem napiecie na postoju 12,4 V, zas ladowanie podczas pracy silnika 14,4 V. Gdzie szukac przyczyny? 2 dni tem bylo wszystko ok, ale jednoczesnie wymienilem przewod co idzie od rozrusznika do aku bo byl przelamany przy klemie i temu mi sie rozladowywal akumulator, zas po naprawie przeowdu jest tak samo mimo naprawienia przewodu, pozatym przewody ktore sa na panelu z gory akumulatora- jeden czarny gruby co idzie gdzies pod akumulator byl przegzrany- jego tez naprawilem- słaby byl styk na koncowce. Mimo to nadal po 3-4 h aku sie rozladowuje. Ladowanie nie pomaga bo jest to tylko na jakis czas. Czy moze byc rozrusznik, szczotki alternatora itp? Moze to sprawdzic?
-
-
Zamieszczone przez adokspodłącz szeregowo miernik i zobacz jaki jest pobór prądu ( chodzi o ampery ) jeżeli jakieś setne ampera to ok ,jeżeli dziesiątki lub więcej ampera to coś ci powoduje ze aku się rozładowuje,metodą odłączania bezpieczników możesz wykryć z jakiego odbiornika jest duży pobór prądu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez speedewczoraj zauwazylem ze jakos zlabo kreci, wiec podladowalem aku, odpalil ok. Pojezdzilem troche i jak zostawilem na ok 3-4 h to ledwo zakrecil
zauważyłam, że słabo kręci, zostawiłam na noc do podładowania, rano kręcił jeszcze słabiej - tak, że myślałam, że w ogóle nie odpali, tego dnia po południu bez kombinowania kupiłam nowy aku i problem zniknął
no ale mój po 6 latach miał prawo paść
Komentarz
-
-
Witam po wymianie przewodow i sprawdzeniu poboru prądu u mnie Wynosi 0.07A w stanie spoczynku, wiec chyba ok. Zaś wina wydaje mis sie ze byl akumulator, dopiero jak go wyjalem i zmierzylem gestosc elektrolitu okazalo sie ze jedna cela jest padnieta- moze to bylo bezposrednia przyczyna ze nie trzymal. Po dłuzszych ogledzinach okazalo sie ze jest to jeszcze oryginalny aku- super 7 lat :-) naprade nie mialem problemu nawet w te mrozy co byly. Kupilem centr plus 50 Ah no i zobaczymy. Na szczescie ze to tylko akumulator.
Komentarz
-
-
Jest kolejny problem.: Jak mocno moze byc zjechany komutator alternatora? CHodzi mi o pierscien po ktorym slizgaja sie szczotki. Musze wymienic rozniez szczotki chyba wymienie tylko szczotki bo powinno dac sie je wyjac i wlutowac nowe, ale mam pierscien zewnetrzny zjechany na glebokosc ok. 1 mm po promieniu, czy to duzo? trudno jest ocenic jaka jest grubosc nominalna tego pierscienia. Moze ktos z branzy elektrycznej jest fachowcem i mi powie czy wymienic pierscien czy nie. Dzieki i pozdrawiam
Komentarz
-
-
Alternatora jeszcze nie wykrecalem, jest jakis prosty sposob lub opis wyjecia alternatora, auto posiada klime. Zastanwialem sie aby wymienic ta czesc gdzie osadzone sa 2 pierscienie. Koszt nie jest duzy, z tego co pomierzylem to zostalo pierscienia mniej niz 0,5 mm, a wymiana w tych pierscieni na nowe z wymiana szczotek koszt ok 80 zl. Chyba nie ma sensu przetaczac. Natanwiam sie ze bede jezdzil troche dluzej autem.
Komentarz
-
Komentarz