[O1] Nagła awaria- rozładowuje sie akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Nagła awaria- rozładowuje sie akumulator


  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Nagła awaria- rozładowuje sie akumulator

    Witam wczoraj zauwazylem ze jakos zlabo kreci, wiec podladowalem aku, odpalil ok. Pojezdzilem troche i jak zostawilem na ok 3-4 h to ledwo zakrecil. Spradzilem napiecie na postoju 12,4 V, zas ladowanie podczas pracy silnika 14,4 V. Gdzie szukac przyczyny? 2 dni tem bylo wszystko ok, ale jednoczesnie wymienilem przewod co idzie od rozrusznika do aku bo byl przelamany przy klemie i temu mi sie rozladowywal akumulator, zas po naprawie przeowdu jest tak samo mimo naprawienia przewodu, pozatym przewody ktore sa na panelu z gory akumulatora- jeden czarny gruby co idzie gdzies pod akumulator byl przegzrany- jego tez naprawilem- słaby byl styk na koncowce. Mimo to nadal po 3-4 h aku sie rozladowuje. Ladowanie nie pomaga bo jest to tylko na jakis czas. Czy moze byc rozrusznik, szczotki alternatora itp? Moze to sprawdzic?

    Komentarz

    • mario6659
      Classic
      • 2009
      • 3

      #3
      skoro ładowanie podczas pracy silnika masz 14,4 to raczej alternator jest ok ,moze poprostu akumulator juz padł i ładowanie juz nie pomaga,sprawdz akumulator tzn gestosc elektrolitu

      Komentarz

      • adoks
        Classic
        • 2007
        • 14

        #4
        podłącz szeregowo miernik i zobacz jaki jest pobór prądu ( chodzi o ampery ) jeżeli jakieś setne ampera to ok ,jeżeli dziesiątki lub więcej ampera to coś ci powoduje ze aku się rozładowuje,metodą odłączania bezpieczników możesz wykryć z jakiego odbiornika jest duży pobór prądu

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9943
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez adoks
          podłącz szeregowo miernik i zobacz jaki jest pobór prądu ( chodzi o ampery ) jeżeli jakieś setne ampera to ok ,jeżeli dziesiątki lub więcej ampera to coś ci powoduje ze aku się rozładowuje,metodą odłączania bezpieczników możesz wykryć z jakiego odbiornika jest duży pobór prądu
          Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (ale włączonym alarmie) nie powinno być więcej, niż 0,04A. Większy pobór jest nieprawidłowy i tak jak kolega przede mną wspomniał, metodą wyjmowania bezpieczników szukaj usterki... Choć ja obstawiałbym raczej akumulator...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • _Monika_
            Elegance
            • 2009
            • 909
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez speede
            wczoraj zauwazylem ze jakos zlabo kreci, wiec podladowalem aku, odpalil ok. Pojezdzilem troche i jak zostawilem na ok 3-4 h to ledwo zakrecil
            przypomina mi to trochę moją historię
            zauważyłam, że słabo kręci, zostawiłam na noc do podładowania, rano kręcił jeszcze słabiej - tak, że myślałam, że w ogóle nie odpali, tego dnia po południu bez kombinowania kupiłam nowy aku i problem zniknął
            no ale mój po 6 latach miał prawo paść
            www.detailingclub.pl :chytry
            1.9TDi Elegance by _Monika_

            Komentarz

            • zielony49
              Ambiente
              • 2009
              • 180

              #7
              Tak samo mialem ja, po naładowaniu akumulatora odpalał mi jedynie dwa razy. Po wymianie jak ręką odjął. Niestety najprawdopodobniej padł akumulator.
              Dipol

              Komentarz

              • speede
                Ambiente
                • 2007
                • 248

                #8
                Witam po wymianie przewodow i sprawdzeniu poboru prądu u mnie Wynosi 0.07A w stanie spoczynku, wiec chyba ok. Zaś wina wydaje mis sie ze byl akumulator, dopiero jak go wyjalem i zmierzylem gestosc elektrolitu okazalo sie ze jedna cela jest padnieta- moze to bylo bezposrednia przyczyna ze nie trzymal. Po dłuzszych ogledzinach okazalo sie ze jest to jeszcze oryginalny aku- super 7 lat :-) naprade nie mialem problemu nawet w te mrozy co byly. Kupilem centr plus 50 Ah no i zobaczymy. Na szczescie ze to tylko akumulator.

                Komentarz

                • _Monika_
                  Elegance
                  • 2009
                  • 909
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez speede
                  Na szczescie ze to tylko akumulator.
                  www.detailingclub.pl :chytry
                  1.9TDi Elegance by _Monika_

                  Komentarz

                  • speede
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 248

                    #10
                    Jest kolejny problem.: Jak mocno moze byc zjechany komutator alternatora? CHodzi mi o pierscien po ktorym slizgaja sie szczotki. Musze wymienic rozniez szczotki chyba wymienie tylko szczotki bo powinno dac sie je wyjac i wlutowac nowe, ale mam pierscien zewnetrzny zjechany na glebokosc ok. 1 mm po promieniu, czy to duzo? trudno jest ocenic jaka jest grubosc nominalna tego pierscienia. Moze ktos z branzy elektrycznej jest fachowcem i mi powie czy wymienic pierscien czy nie. Dzieki i pozdrawiam

                    Komentarz

                    • dees
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 217

                      #11
                      Przetocz na tokarce jeszcze wystarczy. Tylko dokładnie ustawić bazę żeby bicia nie było.
                      pryncypal

                      Komentarz

                      • speede
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 248

                        #12
                        Alternatora jeszcze nie wykrecalem, jest jakis prosty sposob lub opis wyjecia alternatora, auto posiada klime. Zastanwialem sie aby wymienic ta czesc gdzie osadzone sa 2 pierscienie. Koszt nie jest duzy, z tego co pomierzylem to zostalo pierscienia mniej niz 0,5 mm, a wymiana w tych pierscieni na nowe z wymiana szczotek koszt ok 80 zl. Chyba nie ma sensu przetaczac. Natanwiam sie ze bede jezdzil troche dluzej autem.

                        Komentarz

                        Pracuję...