Cykanie w okolicach bezpiecznikow/przekaznikow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Radek
    Drive
    • 2005
    • 40

    Cykanie w okolicach bezpiecznikow/przekaznikow

    ta...ostatnio pan mi w sklepie proponował przepływkę za niewele ponad 100 zł..nową....chińską :lol: :roll:
  • Jackal
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2004
    • 758

    #2
    Cykanie w okolicach bezpiecznikow/przekaznikow

    Ostatnio w te mrozniejsze dni pojawil sie u mnie dziwny problem...

    Wczesniej jak jezdzilem, zdazalo sie uslyszec pojedyncze cykniecia ( chyba przekaznikow ) podczas przyspieszania ( cos okolo 2000 obr ) na kazdym biegu. Natomiast ostatnio zdaza sie ze (chyba) przekaznik cyka caly czas przez 1-2 sek, w czasie tego cykania obrotomierz zaczyna plywac gora-dol. Zdaza sie to tylko przy zimny silniku, po rozgrzaniu jeszcze tego nie mialem.

    Czy ktos ma pomysl co to moze byc :?: Posypal sie jakis przekaznik, a moze to cos zupelnie innego :?:
    bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
    Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
    Perfect service by DobryGrzesWawa

    Komentarz

    • JPS1972
      Ambiente
      • 2005
      • 247

      #3
      U mnie też cos takiego występuje...tzn tylko przy przyspieszaniu a później przestaje.
      Pozdrawiam
      Jacek

      Komentarz

      • Jackal
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2004
        • 758

        #4
        ale masz pojedyncze cykniecie czy ciagle cykanie przez 1-2 sekundy :?: Wczesniej mialem pojedyncze cykniecie przy przekraczaniu okolo 1900-2000 obr ( traktowalem to jako cos normalnego ), a teraz jest to raczej sygnal ciagly
        bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
        Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
        Perfect service by DobryGrzesWawa

        Komentarz

        • Radkow
          Rider
          • 2004
          • 299

          #5
          Na pewno cyka przekaznik zapalajacy swiece zarowe podczas przyspieszania. U mnie jak na zimnym silniku przyspieszam i w okolicach 2000 obrotow cyka mi przekaznik i z tego co slyszalem to swiece zarowe wtedy dogrzewaja komore spalania.
          Pozdrawiam
          Radek

          Komentarz

          • pwgajda
            Drive
            • 2005
            • 90

            #6
            U mnie jest też coś takiego, że jak jest zimny to wlasnie przy gwaltownym przyspieszaniu w okolicy 2000obr cyka pojedynczo przekaznik. ..ale to chyba normalne

            Komentarz

            • Jackal
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2004
              • 758

              #7
              ja wiem, ze normalnym jest pojedyncze cykniecie. Natomiast sie pytam czy ktos ma pojecie czemu cyka w sposob ciagly pzez 1-2 sek. i przy tym mi faluje obrotomierz :!: :?:
              bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
              Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
              Perfect service by DobryGrzesWawa

              Komentarz

              • henio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 631

                #8
                U mnie też jak jest zimny cyknie przy przyśpieszaniu , ale to ciągłe cykanie to chyba coś oznacza.Może przekażnik.

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #9
                  moze popsul ci sie przekazik od siwiec zarowych i nie wie kiedy ma zalaczyc kiedy wyalaczyc
                  wtedy obroty by falowaly bo wlaczenie swiec jest ogromnym obciazeniem dla silnika

                  sprobuj podlaczyc do vaga i spradz dzialanie swiec
                  powodzenia

                  Komentarz

                  • Weugene
                    Classic
                    • 2006
                    • 6

                    #10
                    Re: Cykanie w okolicach bezpiecznikow/przekaznikow

                    Witam.

                    Miałem dokładnie taki sam problem w zeszłym roku.
                    Po przekręceniu kluczyka, była słychać pikanie pod kierownicą, wariował obrotomierz i kontrolka świec żarowych.

                    Pomogła wymiana przkaźnika o numerze 109.
                    To była Octavia 1.9TDI AGR 2000r.

                    Komentarz

                    • Jackal
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 758

                      #11
                      jezeli chodzi o wskaznik do siwec zarowych to jest OK... zadnych problemow, dziala prawidlowo.

                      Dziwne jest tylko to, ze to wystepuje tylko podczas pierwszych 10-15 minut po uruchomieniu, pozniej juz jest OK. Narazie podejzewam najbardziej przekaznik od swiec, tylko nie wiem ktory to :?: i jaki jest ewentualny koszt nowego :?:

                      chester121, jak sie sprawdza swiece na VAGu :?:
                      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                      Perfect service by DobryGrzesWawa

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez Jackal
                        chester121, jak sie sprawdza swiece na VAGu :?:
                        AFAIK nie da sie, ale chetnie sie dowiem czegos nowego :zlosnik:
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #13
                          nie chodzilo mi o swiece tylko o ten przekaznik ktory zapala swiece i je gasie
                          skoro jest on wpiety do instalacji elektrycznej auta
                          to wydaje mi sie ze moza sprawdzic go

                          Komentarz

                          • henio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 631

                            #14
                            nie chodzilo mi o swiece tylko o ten przekaznik ktory zapala swiece i je gasie
                            skoro jest on wpiety do instalacji elektrycznej auta
                            to wydaje mi sie ze moza sprawdzic go
                            Nie sądzę żeby można było sprawdzić przekażnik, nie jest on podpięty do kompa.Może na Vag-u można sprawdzić że jest coś nie tak z całym obwodem związanym ze świecami , ale samego przekażnika nie sprawdzi nie ma takiej opcji-chyba.

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              To cykanie to normalka - sterownik dostaje info że zaczynamy przyśpieszać (chcemy więcej powera) i wyłącza dogrzewanie świecami żarowymi.
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz

                              • Jackal
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 758

                                #16
                                w dalszym ciagu twierdze ze to nie jest normalne... no coz trzeba chyba jechac do Janek do elektrykow :|
                                bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                Perfect service by DobryGrzesWawa

                                Komentarz

                                • Weugene
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 6

                                  #17
                                  Przekaźnik 109 od sterowania pompą kosztuje w ASO 50 pln, u mnie to pomogło.
                                  Po włączeniu kluczyka było cały czas słychać cykanie przełącznika i wariował obrotomierz.

                                  Na ciepłym silniku cisza i sielanka.

                                  Komentarz

                                  • jareckicomp
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 3

                                    #18
                                    Na alegro taki przekażnik kosztuje 15 zł. i przestanie cykać
                                    jarecki

                                    Komentarz

                                    • Fleishmachine
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 292

                                      #19
                                      Re: Cykanie w okolicach bezpiecznikow/przekaznikow

                                      Zamieszczone przez Weugene
                                      Witam.

                                      Miałem dokładnie taki sam problem w zeszłym roku.
                                      Po przekręceniu kluczyka, była słychać pikanie pod kierownicą, wariował obrotomierz i kontrolka świec żarowych.

                                      Pomogła wymiana przkaźnika o numerze 109.
                                      To była Octavia 1.9TDI AGR 2000r.

                                      No to ja mam ten sam silnik i rocznik - po przekreceniu kluczyka slychac ciagle cykanie, ale pod maska ( w okolicy przeplywomierza, gdzies bardziej przy sciance grodziowej ), ale wszystko dziala - kontrolki nic mi sie wskazuja, ani obroty nie szaleja

                                      Komentarz

                                      • noogi
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 114
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        #20
                                        Potwierdzam, u mnie w AGR też na wolnych obrotach słychać jednostajne cykanie przekaźnika pod maską.
                                        -= BXE Power =-

                                        Komentarz

                                        • ryhO
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1302

                                          #21
                                          Ja mam to cyknięcie przy przekraczaniu 2.5 tys dodatkowo światła wtedy mocniej zaczynają świecić. Jak obroty spadają poniżej 2,5 tys znów cyknięcie i światła przygasają do normalnej jasności. Wszystko byłoby OK tylko wtedy wypalają mi się postojowe żarówki diodowe Zanim do tego doszedłem spaliłem parę kompletów. Czy to normalne że światełka dostają wtedy więcej powera?
                                          Ja kce postojówki na diodach!!

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            ryhO, Tylko na zimnym, a powod jest prosty. Po zapaleniu dziala dogrzewanie swiec zarowych i jest to pewnego rodzaju obciazenie. Po okolo 5 minutach jazdy to przestaje chodzic, albo po osiagnieciu temp x cieczy chlodzocej. U mnie to zawsze w tym samym miejscu cyka na drodze Wtedy przez moment moze byc ciut wieksze napiecie w instalacji.

                                            A co do diodowek, to jest to ciekawe czemu sie przepalaja, a moze dac sobie spokoj i zalozyc zwykle biale postojowki Philipsa, bo diodowe to chyba nie sa do konca legalne
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • ryhO
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1302

                                              #23
                                              legalne czy nielegalne mają świecić no chyba że świecą na zielono albo czerwono albo niebiesko ja najpierw miałem zielone (hyhy ale fajowo wyglądały) potem białe a świeciły na fiolecik taki milutki. No cóż jak założę diody to będe delikatnie jeździł na zimnym silniku bo widzę że rozwiązania raczej niema a dlaczego się palą? ano właśnie bo większy prąd dostają

                                              Komentarz

                                              • Fleishmachine
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 292

                                                #24
                                                ryhO, cos innego musi byc nie tak - na pewno masz cos skopanego, bo u mnie postojowki, jak i diodki w innych miejscach trzymaja sie juz pare lat bez zadncyh problemow, a swiatla mi nie przygadaja ani nie swieca z wieksza moca przy podgrzewaniu swiec - bo samo pykanie to spox, tak pracuje przekaznik, wiec ma pykac - ja bym polecal wizyte u elektronika samochodowego.

                                                Komentarz

                                                • ryhO
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1302

                                                  #25
                                                  Fleishmachine, nom pięknie! tak przy sobocie, przy drinku? pocieszać? hyhyh już mam spisane kilka rzeczy do ASO więc niebawem sie do nich wybiorę

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...