Ja też jeżdżę na Dębicy Frigo 2 i rewelacja, zwłaszcza na śniegu
potwierdzam. ani razu nie zakopałem się tej zimy, a parkowałem gdzie się tylko dało, wiadomo jak było.
Przyłączam się do tych opinii - Frigo 2 na śniegu są za...iste :szeroki_usmiech
Na mokrym asfalcie trochę gorzej ale zachowanie na śniegu w moim przypadku to rekompensuje.
Zgadzam się z przedmówcami. Co prawda pomykam dopiero jeden sezon, ale w śniegu zachowują się jak koparka. Śnieg po podłogę, a bestia jechała :!:
Frigo 2 195/65/R15 mogę polecić na zimę śmiało - nie to, że z tego miasta jestem... 8) Ale..
Conti Winter TS 830 - na śniegu w mojej Octi mnie nie zawiodły.
W drugim aucie mam Frigo 2 195/65/R13 i pomimo 3 sezonu to chyba zastają bezkonkurencyjne na śnieg i błoto pośniegowe. Perfekcyjna kontrola nad autem - mimo braku systemów
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej"
A. Einstein
Conti Winter TS 830 - na śniegu w mojej Octi mnie nie zawiodły.
W drugim aucie mam Frigo 2 195/65/R13 i pomimo 3 sezonu to chyba zastają bezkonkurencyjne na śnieg i błoto pośniegowe. Perfekcyjna kontrola nad autem - mimo braku systemów
a jak to wygląda w bezposrednim porównaniu?
bo u mnie tak dla informacji sava eskimo s3 i blizzak lm 25 wypada tak samo :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
bo u mnie tak dla informacji sava eskimo s3 i blizzak lm 25 wypada tak samo
Blizzak LM25 ma poważną wadę - bardzo szybko się starzeje. Widziałem to już na dwóch autach - pierwszy sezon po założeniu LM25 jest rewelacyjnie, drugi sezon zauważalnie gorzej, a w trzecim sezonie miałem ochotę je wyrzucić. :roll:
To jedyne zimówki na których miałem taki efekt.
PS nie kupowałem jakichś starych opon, tylko nowe, kilkumiesięczne.
-------
Dorzucę jeszcze w tym wątku opinię na temat Pirelli Sottozero, którą kiedyś pisałem na forum, ale wylądowała w koszu :szeroki_usmiech
leszekmw napisał/a:
Yarek, te sottozero dają Ci radę na przedniej osi bo mam różne opinie klientów...
Pomijając napęd na przednią oś, z którego nie jestem zadowolony to z opon jestem bardzo zadowolony. Miałem takie w Foresterze, w trochę większym rozmiarze, i też sprawowały się świetnie. Ogólnie moja opinia o nich w skrócie jest taka: w warunkach zimowych - bardzo dobre, na pewno nie gorsze niż np. Blizzaki czy ContiWinter, choć może ciut (bardzo subiektywnie) gorsze od czołówki typu Ultra Grip czy Pilot Alpin. Ale naprawdę ciut.
Natomiast to co mnie do nich przekonuje, to fakt że nie miałem jeszcze zimówek, które tak dobrze sprawowały się na suchym czy mokrym, gdy są zerowe lub dodatnie temperatury. A to zawsze był problem w zimówkach na których jeździłem. Na Sottozero właściwie nie ma różnicy czy śnieg, czy suche, czy mokre, czy mróz, czy może trochę na plusie - zawsze się świetnie sprawdzają (no może nie zawsze, w lecie na nich nie jeździłem ). I przy okazji są cichsze od wielu innych zimówek.
[ Dodano: Sob 20 Mar, 10 11:31 ]
Zamieszczone przez albus_lupus
Nokian WR G2 195/65/15- od listopada i nadal jeszcze założone. Zadowolony jak z żadnych innych które miałem do tej pory.
Dużo osób które zmieniły Nokiany WR na WR G2 twierdzi że te nowe są gorsze...?
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Conti Winter Contact TS 830. Całkiem OK. Porównuję je w wcześniejszymi Furlda Kristall Montero. Conti wyróżnia się bardzo pozytywnie na lekko oblodzonej drodze (bo na większym lodzie jeno kolce :wink: ). Choć ma wrażenie, że Fuldy wolniej się ścierały.
Tak z innej beczki: zimówki mam 195 a letnie 205. Przy zmianie czuć różnice w manewrowaniu na parkingu.
Czasem jeżdżę też Astrą i Corsą, obydwie na Dębica Frigo i w sumie nie mogę powiedzieć złego słowa o nich, poza tym że mam wrażenie, że nieco słabiej idzie im hamowanie na mokrym asfalcie.
Nowe auto, nowe opony zimowe GoodYear UG 7+ 195/65/15. Jak dla mnie ok. Na śniegu dają sobie bardzo dobrze radę. Na mokrym też niczego im nie brakuje. Fajny bieżnik.
Co do trwałości to się na razie nie wypowiem. Ale jak do tej pory jestem zadowolona.
Zima przejeżdżona na GY UG7+ 205/55R16 - nowy komplet bo nowe auto, ale w poprzednim aucie również były UG, tyle że najpierw 6 a potem 7.
Jestem jak najbardziej zadowolony. Nigdy się nie zakopałem, świetnie się spisują na śniegu i błocie pośniegowym nawet przy wyższych prędkościach.
Jak dla mnie na chwilę obecną nie ma alternatywy.
Uniwersalne (założone w sierpniu 2008) oprócz migania co jakiś czas ASR (w najziemniejsze dni) i jednego niegroźnego poślizgu ( http://maps.google.pl/maps?hl=pl&ie=...02747&t=h&z=19 - mniej więcej tu gdzie biały samochód) prowadzenie dobre no i nie raz mogłem jechać trochę szybciej niż 90% użytkowników drogi (znaczy mniej się ślizgałem niż inni) a kilka ostrych wyjazdów było (nawet Śnieżnik od Czeskiej strony)
Witam.
Ja używam Sava Eskimo S2 (175/80/14) i jestem bardzo zadowolony. Wyjazd spod bloku mam lekko pod górkę i czasami zdarzało się, że idąc wyrzucić śmieci z 5 samochodów pomagałem wypchać ... a ja zawsze o własnych siłach
Co do zużycia się nie wypowiadam, bo to pierwszy sezon. Teraz przymierzam się do zakupu letnich i też myślę o Savie ... zobaczymy.
Pozdrawiam.
Ja używam Sava Eskimo S2 (175/80/14) i jestem bardzo zadowolony.
o, te testowałem na pandzie DGW i mała różnica, ale S2 w przeciwnieństwie do S3 oceniam jako tzw. "kartoflaki"
czyli na sniegu są dobre, ale do jazdy po suchym\mokrym nie za bardzo IMO
[ Dodano: Pon 22 Mar, 10 13:42 ]
no i one o ile wiem, nie wystepują w rozmiarze do O, chyba, że jakieś 14?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Mój drugi sezon na ContinetalContact Winter TS830 195/65/15.
Hamowanie: Celujący
Prowadzenie: Celujący
Ruszanie: Dobry
Głośność na asfalcie: bardzo ciche
Scieralność: po przebiegu 10 tyś na oponach nie widzę prawie zużycia
Generalnie POLECAM tylko jak je kupowałem to dałem za nówki poniżej 200 zł a teraz widzę że trochę podrożały ale opona godna polecenia.
Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
ja właśnie skończyłem trzeci sezon na UG7 195/65 R15 i bardzo je sobie chwalę. o ile przyszłoroczna zima będzie lżejsza od ostatniej to pojeżdże jeszcze jeden sezon. jesli nie, to chyba jednak wymiana czeka, ale i tak jest super hiper.
Every man dies. Not every man really lives. 1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
ja tej zimy przetestowałem 2 rodzaje opon (nowych): Continentalach WinterContact TS810 i Nokian WR G2 w rozmiarze 225/45R17. W ciągu zimy zamieniałem przód z tyłem 4 razy.Według mnie obie oponki są ok., ale Conti jest nieco cichsze na suchym.
u mnie padło na dunlopy wintersport 3d. rozmiar 205/55/16. Kupiłem je tylko dlatego, że akurat trafiłem na promocję i były 10zł droższe od savy eskimo, które miałem kupić.
W górach nie testowane. Jedynie miasto i trasa przy sporym śniegu.
W trasie idealne, koleiny ze śniegiem przecinają bez zająknięcia.
Raz trafiłem na boczną dróżkę zasypaną śniegiem. Warunki były naprawdę kiepskie i myślałem, że już nie wyjadę. Na szczęście się udało. Chociaż w takim śniegu frigo 1 sprawowały się lepiej.
Są bardzo ciche.
Chociaż w takim śniegu frigo 1 sprawowały się lepiej.
i ja na takowych jeździłem. Jestem z nich bardzo zadowolony. Tej zimy ani razu sie nigdzie nie zakopałem choć sniegi dość sporawe. Dwa wypady w góry też sie bardzo fajnie sprawowały
Continental WinterContact TS830 w sezonie 2008/2009 nowe w rozmiarze 195/65R15, a w sezonie 2009/2010 po zmianie samochodu w rozmiarze 205/55R16. Kupiłem ponownie ten sam model, ponieważ nie miałem do nich żadnych zastrzeżeń. Wcześniej gdzieś wyczytałem, że mają opory toczenia zbliżone do opon letnich. Są bardzo ciche, dobrze trzymają na śniegu, mokrej i suchej jezdni.
i jeszcze mały apdejt bo wczoraj zdjąłem zimówki, te moje savy po 30-35kkm mają jeszcze z tyłu całkiem możliwy bieżnik bo dobre 5mm :shock:
(nie robiłem przekładek i latały cały czas na tyle)
miałem zmieniać rozmiar, ale w tej sytuacji nie wiem czy ich jeszcze nie dojadę :roll:
przód łysy -> 3mm i już absolutnie stracił właściwości, którymi powinna się charakteryzować opona, no ale skoro jeździłem całe lato... :lol:
jak to jest, można mieć na każdej osi inny profil :?:
nwet jeśli tak, to chyba nie bardzo przekłada się na jazdę :?:
(zazwyczaj zmieniałem kompletami)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja przejechałem 14 tys (miasto, trasa, w tym zasypany śniegiem lewy pas DK8, często boczne drogi, także z zaspami) na Dunlop WinterSport M3 195 65 R15 H i uważam, że to super opony - na śniegu na prostym, w zakrętach i przy hamowaniu, ale także bardzo dobre na mokrym i suchym (do 12 -14 stp - potem piszczą przy ruszaniu). Przełożyłem na fabryczne letniaki Conti Eco Contact 3 i na Dunlopach zero śladu zużycia - polecam, ja swoje trafiłem za niecałe 300 za sztukę (z indeksem H, a to podraża, ale mam TSI i nie ma przebacz - wiadomo ubezpieczenie - w razie wypadku tłumacz, że zima nie jeździsz ponad 190 i T wystarczy).
Komentarz