VIN - historia napraw auta którego salon już nie istnieje
Cześć,
Czy jest jakiś sposób na poznanie historii (gwarancyjnej/pogwarancyjnej) auta którego salon już nie istnieje? Moja Skoda której jestem 2-gim właścicielem pierwotnie kupiona była w salonie Auto-Profil w Dąbrowie-Górniczej, którego telefon zgłasza "nie ma takiego numeru", strona nie działa, nie ma ich na stronie skoda.pl jako autoryzowany salon. Stąd wniosek że salon upadł. W książce serwisowej mam pieczątki że wszystkie przeglądy robili oni. No i pytanie czy w związku z tym informacje na temat auta przepadły bezpowrotnie, czy też da się je jakoś zdobyć? Oczywiście jeżeli zdobycie wiedzy coś by kosztowało a na forum są osoby które mogą pomóc, to w miarę rozsądku te parę zł na obsługę jestem skłonny zapłacić. Napisałem do SAP ale póki co odzewu brak.
Żeby było wszystko jasne - nie chodzi mi o specyfikację co ona ma, interpretację VIN - to wszystko mam i znam. Chodzi mi o historię napraw które były wykonywane - co i kiedy było tam wymieniane.
chyba w każdym ASO możesz sprawdzić historię napraw podając VIN, bo ona jest w systemie SAP, a nie w systemie danego oddziału SAP
No właśnie z tego co czytałem na forum to właśnie każde ASO trzyma swoją historię. Jedyne na co liczę że SAP ma, to ew. baza napraw gwarancyjnych - bo te w końcu do SAP zgłaszane być muszą. Czy SAP te dane ma to się okaże jak (jeśli w ogóle) odpiszą mi na moją wiadomość.
chyba w każdym ASO możesz sprawdzić historię napraw podając VIN, bo ona jest w systemie SAP, a nie w systemie danego oddziału SAP
No właśnie z tego co czytałem na forum to właśnie każde ASO trzyma swoją historię. Jedyne na co liczę że SAP ma, to ew. baza napraw gwarancyjnych - bo te w końcu do SAP zgłaszane być muszą. Czy SAP te dane ma to się okaże jak (jeśli w ogóle) odpiszą mi na moją wiadomość.
pozdr.,
Paweł
kazde ASO ma własną baze danych( wspólna baza ma istniec od tego roku z tego co słyszałem)
w SAP mozesz sprawdzic tylko historie gwarancyjna tego auta
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Ja kupiłem auto z Niemiec i w Polskim serwisie sprawdziłem całą historię auta - tylko może dlatego, że Octavia była jeszcze na gwarancji - jutro będę w serwisie to się zapytam jak to jest po okresie gwarancyjnym.
Ja kupiłem auto z Niemiec i w Polskim serwisie sprawdziłem całą historię auta - tylko może dlatego, że Octavia była jeszcze na gwarancji - jutro będę w serwisie to się zapytam jak to jest po okresie gwarancyjnym.
jw napisałem takowy system w polsce ma byc w tym roku w niemczech juz był od dłuzszego czasu miedzyinnymi dlatego mozna spr np vw sprowadzone z niemiec
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Kulturalnie zadzwoniłem do najbliższego ASO. Podałem VIN - bez problemu dowiedziałem się tego co mnie interesowało. Kwestia chyba podejścia. Jeśli auto od wroga to bez problemu o ile było serwisowane w ASO można dowiedzieć się tego co potrzeba. Jako ciekawostka - nie da się historii auta ściągnąć jeśli było w PL serwisowane. Bynajmniej tak mi powiedziano.
Kulturalnie zadzwoniłem do najbliższego ASO. Podałem VIN - bez problemu dowiedziałem się tego co mnie interesowało. Kwestia chyba podejścia.
Super, ale dobrze że w ogóle przez telefon podali info. Niektóre marki podają tylko osobiście, obecnemu właścicielowi, po sprawdzeniu dowodu rejestracyjnego.
Zamieszczone przez kmicio
Jako ciekawostka - nie da się historii auta ściągnąć jeśli było w PL serwisowane. Bynajmniej tak mi powiedziano.
A niby mamy 21 wiek
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
[ Dodano: Czw 25 Mar, 10 17:57 ] horhe358, podejdz do najbliższego zaprzyjaźnionego ASo i tam ci powiedzą bez problemu
o ile każde ASO ma swoje papiery to od pewnego czasu dziala system ELSA(ogólnoeuropejsko/światowy) i tam jest historia serwisowa auta
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
horhe358, ja kupilem swoja O2 bez ksiazki serwisowej ( jakims cudem zginela przez noc u wlasciciela ) .Samochod byl serwisowany caly czas i mial wpisy . Zamowilem duplikat ksiazki zeby ja uzupelnic i mam wpisy kilku przegladow ktore zapamiatalem w ktorym aso byly, barakuje mi tylko 4 a samochod ma juz 190 000 i byl serwisowany co 15 000 . Zwrocilem sie do SAP z prosba o podpowiedzenie mi gdzie dane przeglady byly robione przy konkretnych przebiegach jakie napisalem .Dostalem informacje ,ze SAP nie udziela takich informacji osobom trzecim . Samochod byl serwisowany i kupiony w Polsce i nikt mi nie moze powiedziec gdzie to bylo .
Pozdrawiam
1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Z poprzednim właścicielem niestety nie mam kontaktu, bo auto jest poleasingowe i było kupowane przez komis - najprościej będzie chyba tak jak radzi piotrek_gdy, podjechać do ASO. Tak też zrobię, jak się czegoś dowiem to dam Wam znać.
Swoją drogą jest to świetny przykład, jak błachostka urasta do rangi problemu - historia auta serwisowanego w ASO powinna być czymś dostępnym w każdej chwili, praktycznie od reki.
historia auta serwisowanego w ASO powinna być czymś dostępnym w każdej chwili, praktycznie od reki.
I jest np. w Toyocie, tutaj widać nie. Wszystko zależy od podejścia danej marki/importera, czy mają jednolity system z wymianą informacji, czy chcą udzielić info, itd.
W Toyocie informacje są replikowane od dilera do głównej bazy danych w PL, a dalej do centrali na EU w Brukseli. Można sprawdzić każde auto wprowadzone lub wycofane (szkoda całkowita, złomowanie) do/ze sprzedaży na terenie Europy. Gorzej jest tylko z wersjami amerykańskimi. Jak widać można.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Ogólnie powiem tak że sprawdziłem samochód w ASO Lelek w Opolu a serwisowany był w ASO Zgorzelec. Więc widniał w systemie. Ale to gwarancyjny serwis był. Nie wiem to będzie z naprawami powypadkowymi. Jako właściciel samochodu możesz podjechać do ASO i poprosić by to sprawdzili.
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
AdamB, a bo mój największy błąd polegał na tym, że nie poprosiłem o papiery przy kupnie i teraz się bujam. A pytam, bo czeka mnie wymiana turbiny, tulei wahaczy, niedawno wymieniłem klocki i tarcze i zastanawiam się czy coś jeszcze z popularniejszych usterek (głowica, dwumasa) było robione wcześniej, czy muszę się liczyć z tym że może mnie to jednak jeszcze czekać. Poza tym auto było wcześniej serwisowane w ASO, więc część rzeczy może być na gwarancji.
Komentarz