octavia 2 - kilka pytan ogolnych oraz targowanie sie z deal.

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • octavia 2 - kilka pytan ogolnych oraz targowanie sie z deal.

    Kurcze.. nie dam rady
    ja też dzisiaj w końcu wymiękam - pozdrawiamwszystkich - bawcie się dobrze. :lol:

  • #2
    octavia 2 - kilka pytan ogolnych oraz targowanie sie z deal.

    witam,
    wlasnie staje przed zakupem octavii 2 . Planowany silnik to 1,9 tdi 105 KM, mam zwiazane z tym pytanie - na co zwrocic uwage ? czy moze jednak inny silnik ? jakie sa mankamenty tego auta ? zawieszenie a moze hamulce lub sam silnik ? poza tym mam pytanie do osob kupujacych w salonie - jakie rabaty mozna uzyskac - osobiscie chcialbym otrzymac rabat 7% - czy jest to mozliwe czy raczej nie ?

    z gory dzieki za odpowiedzi
    ps. jutro ide rozmawiac z dealerem na temat rabatow

    Komentarz

    • Master's
      Ambiente
      • 2004
      • 100

      #3
      Ja bym wzioł mocniejszy motorek....jakbym miał wybierać. Ten 2.0TDi 16V. Raz że jest mocniejszy....dwa....ma znakomitą kulturę pracy. Dopłata zdaje się niewielka ale radocha potem większa.

      Ten 105PS silnik 1.9 TDi to nic innego tylko stary silnik ATD 101 PS od Fabii ubrany w nowy system wtryskowy EDC-16. Sama konstrukcja motorka w sumie sie niczym nie różni. Spełnia on normy Euro 4. Jeśli chodzi o późniejszy chiptuning ...nie ma wiekszego problemu. Mozna śmiało go podkręcić do 150PS.

      Jeśli chodzi o 2.0 TDi to juz wogóle inna bajka. Całkiem nowa konstrukcja. Duży potecjał. jak dotychczas nie odnotowalem specjalnych narzekań kierowników takich aut choć stycznośc mam tylko z Golfami V i Audi A3. Nawet dzisiaj takiego dłubałem. Są cichutkie i dynamiczne

      Wybieraj mocniejszy motorek.

      Co do rabatów wogóle nie wiem ....ozoochozi :?: :?: :?: . Ja myślałem że wisi cena detaliczna i taka sie płaci :shock: :shock: :shock:

      pozdrawiam
      Pogromca mitów...o pieknych koniach

      Komentarz


      • #4
        niestety na silnik lepszy diesla mnie nie stac jest spora roznica w cenie zastanawialem sie czy nie wybrac moze 1,6 benzyny 115 KM i ewentualnie go potem zagazowac . Co do diesla mam jeszcze pytanie apropos kosztow na jakie trzeba sie nastawic na przyszlosc np. za 30 000 trzeba cos wymienic bo sie zuzywa a kosztuje tyla a tyle itp .
        co do negocjacji cen to wszedzie mozna sie targowac swego czasu targowalem cene bory dla rodzicow i udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej .

        nie wiem jak jest natomiast z dealerami skody czy nie jest tak przypadkiem ze autka ida jak woda i beda nieugieci czy raczej jak klient negocjuje to jest jakis limit na ewentualne upusty zreszta 7% wg mnie jest takim rabatem sensownym a wlasciwie taki do 10%.

        w razie czego jutro sie pochwale jak poszly negocjacje

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          ...udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej . :shock: :shock: :shock: :shock:
          O Panie ! gdzie byles jak kupywalem octavie?
          A te 10tys to z rabatem aso czy tyle sam wytargowales? bo ja jak kupywalem octavie to byl juz rabat 3-4tys (juz niepamietam dokladnie ) od ceny katalogowej i przyslugiwal kazdemu kto kupuje auto.
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez Samiec
            ...udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej . :shock: :shock: :shock: :shock:
            O Panie ! gdzie byles jak kupywalem octavie?
            A te 10tys to z rabatem aso czy tyle sam wytargowales? bo ja jak kupywalem octavie to byl juz rabat 3-4tys (juz niepamietam dokladnie ) od ceny katalogowej i przyslugiwal kazdemu kto kupuje auto.
            No jezeli liczyc z rabatem, ktory przysluguje kazdemu (2000PLN) to ja w sumie utargowalem ok. 9500PLN, wiec jest to mozliwe. Ale to byla Octavia I. Wydaje mi sie, ze na nowy model nie beda dawali zbyt duzych rabatow.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz


            • #7
              udalo sie wytargowac 10 000 ale za bore , sprawa byla w miare prosta chcialem aby bylo kilka pierdol w aucie ktore byly niestandardowe i czekalo by sie na nie okolo 3 miesiecy zeby sprowadzili takie auto jednak po dluzszych negocjacjach pani np dolozyla climatronik free full elektryke 2 poduszki wiecej i opuscila jeszcze kilka tysiecy w sumie to dalo cene 10 000 mniej niz w katalogu gdybym chcial zlozyc auto z takim wyposazeniem . Jedno jest pewne na bank kazdy dealer ma pole do manewru z cena za auto. Wlasnie siedze i szykuje sobie strategie negocjowania ceny, zobaczymy dzis co z tego wyniknie. aaaa poza tym jezeli dealer w waszym miescie jest nieugiety warto looknac do dealerow z miast gdzie bezrobocie jest spore tam sa zawsze bardziej elastyczni z cenami.

              Komentarz

              • dede_adam
                L&K
                S_OCP Member
                • 2004
                • 1449

                #8
                nie bierz benzynki zeby ją gazowac bo gaz to zło :twisted:

                w dieselku napewno nic Ci sie po 30tkm nie wysra. predzej po 130 moze sie
                cos dziac... z tym ze łatwiej zdiagnozowac co to (bo silnik znany) i łatwiej
                naprawic. napewno silnik diesla jest bardziej przyszłosciowy nie tylko ze
                wzgledu na swoja trwałośc i ekonomike spalania...

                co do rabatów to ciezko mi sie wypowiedziec za inne salony ale
                Pol-Mot daje w elegance w kazdym silniku wyposazenie dodatkowe za ok3-4tys zł.
                a rabat cenowy :roll: - to trzeba pojezdzic po salonach, popytac i tam gdzie dadza wiecej
                za lepsza kase brac :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Jesli chodzi o dealerow Skody to zawsze bylo tak, ze mieli odgorny zakaz obnizania cen. Mozna bylo negocjowac jedynie dodatki. Zapewne zdarzaly sie wyjatki, ale raczej rzadko.

                  Nie wiem jak jest teraz, jednak od maja rynek sprzedazy nowych samochodow sie kompletnie zalamal i kazdy klient jest na wage zlota.
                  Warto wiec wykazac sie twarda postawa negocjacyjna.

                  1976: Polecam zdecydowanie TDI zamiast benzyna + gaz.

                  I daj znac ile utargowales.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • misiek_rd
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 201
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Witaj 1976,

                    od 2 miesiecy jestem szczesliwym :lol: (no moze nie do konca, ale to z winy serwisu a nie auta) posiadaczem OctII 1.9 TDI. Na poczatku zastanawialem sie nad 2.0 TDI, ale za te 8000 zl roznicy mozna sobie autko niezle doposazy. Ja rowniez zdecydowanie polecam TDI, zwlaszcza ze 1.6 FSI jest tylko 2000 zl tansza a z montazem instalacji gazowej pewno bedzie nawet drozsza od TDI. Najlepiej umow sie na jazde probna benzyna a zaraz potem dieselem a nie bedziesz mial watpliwosci, ze TDI to jedyna sluszna decyzja :wink:. Ja do tej pory przejechalem jakies 5000 km z czego wiekszosc po autostradach w niemczech i musze powiedziec ze te 105 kucy calkiem dobrze radz sobie z tymi 1400 kg. Ogolnie z wyposazenia i komfortu jazdy tez jestem zadowolony - moge Ci tylko polecic kupno tego samochodu.
                    Co do rabatow to nie jestem zadowolony z tego co mi dali a dostalem cos ponad 3000 zl na wersje Elegance, no i jest to nasze 2 auto (a 6 w najblizszej rodzinie) ktore u nich kupilismy. Pomijajac fakt, ze jest to nowy model, niskie rabaty wynikaja tez miedzy innymi z tego, ze do konca tego roku OctII jest produkowana tylko w jednej fabryce, ktora da rade wyprodukowac tylko jakies 40 tys. aut. A popyt w Europie na OctII jest dost duzy. Doradzalbym Ci zrobienie konfiguracji auta i wyslanie do salonow z zapytaniem o ich propozycje cenowa. Z tego co mi wiadomo dosc sporo mozna wytargowac w Opolu u lellka.

                    Pozdrawiam i zycze powodzenia w negocjacjach ceny.

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez MiKruS
                      Jesli chodzi o dealerow Skody to zawsze bylo tak, ze mieli odgorny zakaz obnizania cen. Mozna bylo negocjowac jedynie dodatki. Zapewne zdarzaly sie wyjatki, ale raczej rzadko.

                      Nie wiem jak jest teraz
                      Znajomy z salonu Skody powiedzial mi, ze faktycznie kiedys tak bylo, ale teraz juz moga dawac upusty cenowe.
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz


                      • #12
                        po drobnych negocjacjach upus rzedu 1600 zł + okolo za lakier 1600 zl ale jezeli bedzie tylko taki to niestety bede szukal dalej a nie ma mozliwosci zebym nie znalazl upustu 6%

                        [ Dodano: Sob 13 Lis, 04 13:59 ]
                        dobry pomysl z tymi mailami z zapytaniem wlasnie kilka rozeslalem i mam nadzieje ze w poniedzialek dostane odpowiedz

                        Komentarz

                        • jurrek1008
                          Classic
                          • 2004
                          • 36

                          #13
                          Ja zamawiałem swoją Oct II na samym początku października, więc może moje wiadomości co do upustów się zdezaktualizowaly, ale po kolei.
                          O rabat gotówkowy jest rzeczywiście ciężko góra 2 %, raczej dodatki. Oct II za dobrze się sprzedaje - ponoć bywało 2000 zamówień tygodniowo przy zdolności produkcji 1000 szt, a poza tym nasi dealerzy nie mają robić konkurencji Oct I.
                          Najpierw obdzwoniłem 15 salonów, potem okazało się że w jednym z nich pracuje bliski kolega mojego kolegi i: 2200 upustu, zimówki, dywaniki, fartuchy, listwy progowe + załapanie się na promocję alufelg wiosną 2005. Dodatkowo montaż nie firmowego radia gratis. Niestety do dnia dzisiejszego nie jest możliwe wstawienie innego radia niż firmowe - wiadomość z piątku - więc ma być jeszcze jakiś sensowny upust od ceny katalogowej firmowego radia skody. Odbiór do końca listopada.
                          A silnik - benzyna 102 KM. Świadomy wybór - poprzedni był identyczny.
                          Nie zagazuję go - bo mam wyłącznie złe doświadczenia z gazem (nie swoje).
                          Nie zamówiłem TDi z prostej przyczyny - cena + 7.000 zł, za raptem 3 KM, jeśli nie zamierzam zmieniać serii to trochę dużo, + przeglądy cena x 1,5, ropa w RP jest niestety Bóg wie jaka (naftochron ), i już tylko o 30 gr tańsza od benzyny. A cena ma się ponoć zrównać. Sądzę jednak że na wybór wpływa ilość kilometrów jaką jeździsz rocznie. Jakbym miał nią przejeżdżać rocznie 30.000 km to bym się pewnie zastanowił. Ja przejeżdżam tradycyjne polskie 15 - 20 kkm.
                          Na niemieckiej benzynie Oct I na autostradzie przy średniej ok. 150 km/h paliła 6,5 - 7,2 litrów - czyli nie dużo więcej niż TDi. A że rozpędza się o 0,5 sek wolniej no cóż co to jest 0,5 sek.
                          Co do FSI - to osiągi podawane są dla benzyny 98, FSI nie lubi polskiej benzyny - musi być niskosiarkowa a taka u nas to zdaje się tylko SUPREMA w Statoilu.
                          Powiem jednak, że u zachodnich sąsiadów widać w zasadzie tylko TDi.
                          Pozdr.

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez jurrek1008
                            cena + 7.000 zł, za raptem 3 KM
                            3KM, ale ile Nm :twisted:. Jezdziles TDI ? Jezeli nie to trzeba bylo zrobic jazde probna benzyna i TDI. Mysle, ze inaczej bys wtedy patrzyl na te samochody.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              Nikogo nie można na siłę przekonywać -ja np . teraz chętnie zamieniłbym się na beznynę........................................... ........... ale tylko 1.8T :twisted:
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz


                              • #16
                                Miałem podobne dylematy rok temu co kupić, 90,100,110,130 KM?, a moze benz 16, ale za słaba była.
                                Wolałem poczekać pewien czas kiedy bede miał w kieszeni różnicę pomiedzy 110 a 130, i teraz gdybym miał 110 płakałbym dlaczego nie kupiłem 130. Nie zeby 110 to słabizna, ale jak juz kupować auto na minimum 5 lat to trzeba dobrze przemyśleć co kupić, więc padło na 130. Tak że skłaniałbym się teraz do kupna 2.0 16V TDI, to jedyny słuszny motorek dostępny w tym autku. No chyba ze nie zalezy ci na konkretnym parciu w plecy podczas przyspieszania, tylko ekonomi zakupu.
                                PS
                                Moim zdaniem 100KM tdi to półśrodek.

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Ja tez rok temu stalem nad dylematyem ktorys silnik wybrac.I bylo to albo TDI 110KM z klima albo 130KM bez i padlo na 110KM z klima bo nie lubie sie gotowac
                                  Ale rok minal i troche zaluje ze nie wziolem 130 bo w sumie tylko 5tys trzeba bylo doplacic.
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Samiec
                                    Ja tez rok temu stalem nad dylematyem ktorys silnik wybrac.I bylo to albo TDI 110KM z klima albo 130KM bez i padlo na 110KM z klima bo nie lubie sie gotowac
                                    Ale rok minal i troche zaluje ze nie wziolem 130 bo w sumie tylko 5tys trzeba bylo doplacic.
                                    A, klima to podstawa czy 110 czy 130.
                                    Pozdr

                                    Komentarz

                                    • Master's
                                      Ambiente
                                      • 2004
                                      • 100

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Piotrus
                                      ja np . teraz chętnie zamieniłbym się na beznynę........................................... ........... ale tylko 1.8T :twisted:
                                      Tymi słowami straciłeś u mnie swoje notowania :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
                                      Pogromca mitów...o pieknych koniach

                                      Komentarz

                                      • Piotrus
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 524

                                        #20
                                        Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
                                        Piotruś
                                        AGR(RIP) + ALH

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Piotrus
                                          Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
                                          mnie by wystarczył taki aturowy stage :twisted: mógłby być jeszcze pędzony na cztery łapy :diabelski_usmiech a na codzień siakies spokojne ASZ 200KM :lol: k
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • Piotrus
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Zamieszczone przez Piotrus
                                            Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
                                            mnie by wystarczył taki aturowy stage :twisted: mógłby być jeszcze pędzony na cztery łapy :diabelski_usmiech a na codzień siakies spokojne ASZ 200KM :lol: k
                                            Ja do dziś nie mogę przeboleć że nie zamieniłem swojego klekota na tą jego "śliwkę" ops: Przynajmniej BaPit miałby godnego konkurenta :twisted:
                                            Piotruś
                                            AGR(RIP) + ALH

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              jutro dzien prawdy - jazda probna autem z takim samym silnikiem i ostateczne ustalenie ceny oraz prawdopodobnie(jak cena bedzie ok) ostateczna decyzja oraz pelnoprawne dolaczenie do kapelusznikow

                                              generalnie ostalem sie przy octavii 2 1,9 tdi 105 km wersja elegance

                                              pytanko jeszcze do osob posiadajacych ten silnik o jakis info na temat jego awaryjnosci

                                              ps. widze ze sporo jest tutaj osob ktore chipuja silniki i proponuja max wersje tzn 2.0 tdi niestety jest ona duuuuzo drozsza, poza tym auto ma sluzyc do normalnej jazdy (nie wyscigow od swiatel do swiatel - wyroslem z tego) ma charakteryzowac sie bezawaryjnoscia ( mam taka cicha nadzieje) oraz ekonomicznoscia - 90% to bedzie jazda po dziurawym Wroclawiu.

                                              poki co dzieki za dotychczasowe odpowiedzi gdyby sie jednak znalazlo jeszcze kilka postow na temat tego silnika bylbym wdzieczny

                                              1976

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                pilna sprawa !!

                                                panowie w zwiazku z tym ze jutro bede decydowal o wyposazeniu auta mam jeszcze jedno pytanie :
                                                czy w sklad systemu "centralny zamek z systemem safe" wchodzi jakis alarm czy trzeba owy dokupic (octavia 2 wersja elegance) ??

                                                Komentarz

                                                • misiekwaw
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7715
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Re: pilna sprawa !!

                                                  Zamieszczone przez 1976
                                                  panowie w zwiazku z tym ze jutro bede decydowal o wyposazeniu auta mam jeszcze jedno pytanie :
                                                  czy w sklad systemu "centralny zamek z systemem safe" wchodzi jakis alarm czy trzeba owy dokupic (octavia 2 wersja elegance) ??
                                                  jak sama nazwa wskazuje to tylko centralny zamek z dead-lock'iem - zabezpieczeniem przed otwarciem od środka po wybiciu szyby. nie ma alarmu
                                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                  http://www.disi-tune.pl
                                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                  Był WRX
                                                  Była Octa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...