octavia 2 - kilka pytan ogolnych oraz targowanie sie z deal.
witam,
wlasnie staje przed zakupem octavii 2 . Planowany silnik to 1,9 tdi 105 KM, mam zwiazane z tym pytanie - na co zwrocic uwage ? czy moze jednak inny silnik ? jakie sa mankamenty tego auta ? zawieszenie a moze hamulce lub sam silnik ? poza tym mam pytanie do osob kupujacych w salonie - jakie rabaty mozna uzyskac - osobiscie chcialbym otrzymac rabat 7% - czy jest to mozliwe czy raczej nie ?
z gory dzieki za odpowiedzi
ps. jutro ide rozmawiac z dealerem na temat rabatow
Ja bym wzioł mocniejszy motorek....jakbym miał wybierać. Ten 2.0TDi 16V. Raz że jest mocniejszy....dwa....ma znakomitą kulturę pracy. Dopłata zdaje się niewielka ale radocha potem większa.
Ten 105PS silnik 1.9 TDi to nic innego tylko stary silnik ATD 101 PS od Fabii ubrany w nowy system wtryskowy EDC-16. Sama konstrukcja motorka w sumie sie niczym nie różni. Spełnia on normy Euro 4. Jeśli chodzi o późniejszy chiptuning ...nie ma wiekszego problemu. Mozna śmiało go podkręcić do 150PS.
Jeśli chodzi o 2.0 TDi to juz wogóle inna bajka. Całkiem nowa konstrukcja. Duży potecjał. jak dotychczas nie odnotowalem specjalnych narzekań kierowników takich aut choć stycznośc mam tylko z Golfami V i Audi A3. Nawet dzisiaj takiego dłubałem. Są cichutkie i dynamiczne
Wybieraj mocniejszy motorek.
Co do rabatów wogóle nie wiem ....ozoochozi :?: :?: :?: . Ja myślałem że wisi cena detaliczna i taka sie płaci :shock: :shock: :shock:
niestety na silnik lepszy diesla mnie nie stac jest spora roznica w cenie zastanawialem sie czy nie wybrac moze 1,6 benzyny 115 KM i ewentualnie go potem zagazowac . Co do diesla mam jeszcze pytanie apropos kosztow na jakie trzeba sie nastawic na przyszlosc np. za 30 000 trzeba cos wymienic bo sie zuzywa a kosztuje tyla a tyle itp .
co do negocjacji cen to wszedzie mozna sie targowac swego czasu targowalem cene bory dla rodzicow i udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej .
nie wiem jak jest natomiast z dealerami skody czy nie jest tak przypadkiem ze autka ida jak woda i beda nieugieci czy raczej jak klient negocjuje to jest jakis limit na ewentualne upusty zreszta 7% wg mnie jest takim rabatem sensownym a wlasciwie taki do 10%.
w razie czego jutro sie pochwale jak poszly negocjacje
...udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej . :shock: :shock: :shock: :shock:
O Panie ! gdzie byles jak kupywalem octavie?
A te 10tys to z rabatem aso czy tyle sam wytargowales? bo ja jak kupywalem octavie to byl juz rabat 3-4tys (juz niepamietam dokladnie ) od ceny katalogowej i przyslugiwal kazdemu kto kupuje auto.
...udalo mi sie wytargowac okolo 10 000 w stosunku do ceny katalogowej . :shock: :shock: :shock: :shock:
O Panie ! gdzie byles jak kupywalem octavie?
A te 10tys to z rabatem aso czy tyle sam wytargowales? bo ja jak kupywalem octavie to byl juz rabat 3-4tys (juz niepamietam dokladnie ) od ceny katalogowej i przyslugiwal kazdemu kto kupuje auto.
No jezeli liczyc z rabatem, ktory przysluguje kazdemu (2000PLN) to ja w sumie utargowalem ok. 9500PLN, wiec jest to mozliwe. Ale to byla Octavia I. Wydaje mi sie, ze na nowy model nie beda dawali zbyt duzych rabatow.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
udalo sie wytargowac 10 000 ale za bore , sprawa byla w miare prosta chcialem aby bylo kilka pierdol w aucie ktore byly niestandardowe i czekalo by sie na nie okolo 3 miesiecy zeby sprowadzili takie auto jednak po dluzszych negocjacjach pani np dolozyla climatronik free full elektryke 2 poduszki wiecej i opuscila jeszcze kilka tysiecy w sumie to dalo cene 10 000 mniej niz w katalogu gdybym chcial zlozyc auto z takim wyposazeniem . Jedno jest pewne na bank kazdy dealer ma pole do manewru z cena za auto. Wlasnie siedze i szykuje sobie strategie negocjowania ceny, zobaczymy dzis co z tego wyniknie. aaaa poza tym jezeli dealer w waszym miescie jest nieugiety warto looknac do dealerow z miast gdzie bezrobocie jest spore tam sa zawsze bardziej elastyczni z cenami.
nie bierz benzynki zeby ją gazowac bo gaz to zło :twisted:
w dieselku napewno nic Ci sie po 30tkm nie wysra. predzej po 130 moze sie
cos dziac... z tym ze łatwiej zdiagnozowac co to (bo silnik znany) i łatwiej
naprawic. napewno silnik diesla jest bardziej przyszłosciowy nie tylko ze
wzgledu na swoja trwałośc i ekonomike spalania...
co do rabatów to ciezko mi sie wypowiedziec za inne salony ale
Pol-Mot daje w elegance w kazdym silniku wyposazenie dodatkowe za ok3-4tys zł.
a rabat cenowy :roll: - to trzeba pojezdzic po salonach, popytac i tam gdzie dadza wiecej
za lepsza kase brac :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Jesli chodzi o dealerow Skody to zawsze bylo tak, ze mieli odgorny zakaz obnizania cen. Mozna bylo negocjowac jedynie dodatki. Zapewne zdarzaly sie wyjatki, ale raczej rzadko.
Nie wiem jak jest teraz, jednak od maja rynek sprzedazy nowych samochodow sie kompletnie zalamal i kazdy klient jest na wage zlota.
Warto wiec wykazac sie twarda postawa negocjacyjna.
1976: Polecam zdecydowanie TDI zamiast benzyna + gaz.
od 2 miesiecy jestem szczesliwym :lol: (no moze nie do konca, ale to z winy serwisu a nie auta) posiadaczem OctII 1.9 TDI. Na poczatku zastanawialem sie nad 2.0 TDI, ale za te 8000 zl roznicy mozna sobie autko niezle doposazy. Ja rowniez zdecydowanie polecam TDI, zwlaszcza ze 1.6 FSI jest tylko 2000 zl tansza a z montazem instalacji gazowej pewno bedzie nawet drozsza od TDI. Najlepiej umow sie na jazde probna benzyna a zaraz potem dieselem a nie bedziesz mial watpliwosci, ze TDI to jedyna sluszna decyzja :wink:. Ja do tej pory przejechalem jakies 5000 km z czego wiekszosc po autostradach w niemczech i musze powiedziec ze te 105 kucy calkiem dobrze radz sobie z tymi 1400 kg. Ogolnie z wyposazenia i komfortu jazdy tez jestem zadowolony - moge Ci tylko polecic kupno tego samochodu.
Co do rabatow to nie jestem zadowolony z tego co mi dali a dostalem cos ponad 3000 zl na wersje Elegance, no i jest to nasze 2 auto (a 6 w najblizszej rodzinie) ktore u nich kupilismy. Pomijajac fakt, ze jest to nowy model, niskie rabaty wynikaja tez miedzy innymi z tego, ze do konca tego roku OctII jest produkowana tylko w jednej fabryce, ktora da rade wyprodukowac tylko jakies 40 tys. aut. A popyt w Europie na OctII jest dost duzy. Doradzalbym Ci zrobienie konfiguracji auta i wyslanie do salonow z zapytaniem o ich propozycje cenowa. Z tego co mi wiadomo dosc sporo mozna wytargowac w Opolu u lellka.
Pozdrawiam i zycze powodzenia w negocjacjach ceny.
Jesli chodzi o dealerow Skody to zawsze bylo tak, ze mieli odgorny zakaz obnizania cen. Mozna bylo negocjowac jedynie dodatki. Zapewne zdarzaly sie wyjatki, ale raczej rzadko.
Nie wiem jak jest teraz
Znajomy z salonu Skody powiedzial mi, ze faktycznie kiedys tak bylo, ale teraz juz moga dawac upusty cenowe.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
po drobnych negocjacjach upus rzedu 1600 zł + okolo za lakier 1600 zl ale jezeli bedzie tylko taki to niestety bede szukal dalej a nie ma mozliwosci zebym nie znalazl upustu 6%
[ Dodano: Sob 13 Lis, 04 13:59 ]
dobry pomysl z tymi mailami z zapytaniem wlasnie kilka rozeslalem i mam nadzieje ze w poniedzialek dostane odpowiedz
Ja zamawiałem swoją Oct II na samym początku października, więc może moje wiadomości co do upustów się zdezaktualizowaly, ale po kolei.
O rabat gotówkowy jest rzeczywiście ciężko góra 2 %, raczej dodatki. Oct II za dobrze się sprzedaje - ponoć bywało 2000 zamówień tygodniowo przy zdolności produkcji 1000 szt, a poza tym nasi dealerzy nie mają robić konkurencji Oct I.
Najpierw obdzwoniłem 15 salonów, potem okazało się że w jednym z nich pracuje bliski kolega mojego kolegi i: 2200 upustu, zimówki, dywaniki, fartuchy, listwy progowe + załapanie się na promocję alufelg wiosną 2005. Dodatkowo montaż nie firmowego radia gratis. Niestety do dnia dzisiejszego nie jest możliwe wstawienie innego radia niż firmowe - wiadomość z piątku - więc ma być jeszcze jakiś sensowny upust od ceny katalogowej firmowego radia skody. Odbiór do końca listopada.
A silnik - benzyna 102 KM. Świadomy wybór - poprzedni był identyczny.
Nie zagazuję go - bo mam wyłącznie złe doświadczenia z gazem (nie swoje).
Nie zamówiłem TDi z prostej przyczyny - cena + 7.000 zł, za raptem 3 KM, jeśli nie zamierzam zmieniać serii to trochę dużo, + przeglądy cena x 1,5, ropa w RP jest niestety Bóg wie jaka (naftochron ), i już tylko o 30 gr tańsza od benzyny. A cena ma się ponoć zrównać. Sądzę jednak że na wybór wpływa ilość kilometrów jaką jeździsz rocznie. Jakbym miał nią przejeżdżać rocznie 30.000 km to bym się pewnie zastanowił. Ja przejeżdżam tradycyjne polskie 15 - 20 kkm.
Na niemieckiej benzynie Oct I na autostradzie przy średniej ok. 150 km/h paliła 6,5 - 7,2 litrów - czyli nie dużo więcej niż TDi. A że rozpędza się o 0,5 sek wolniej no cóż co to jest 0,5 sek.
Co do FSI - to osiągi podawane są dla benzyny 98, FSI nie lubi polskiej benzyny - musi być niskosiarkowa a taka u nas to zdaje się tylko SUPREMA w Statoilu.
Powiem jednak, że u zachodnich sąsiadów widać w zasadzie tylko TDi.
Pozdr.
3KM, ale ile Nm :twisted:. Jezdziles TDI ? Jezeli nie to trzeba bylo zrobic jazde probna benzyna i TDI. Mysle, ze inaczej bys wtedy patrzyl na te samochody.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Nikogo nie można na siłę przekonywać -ja np . teraz chętnie zamieniłbym się na beznynę........................................... ........... ale tylko 1.8T :twisted:
Miałem podobne dylematy rok temu co kupić, 90,100,110,130 KM?, a moze benz 16, ale za słaba była.
Wolałem poczekać pewien czas kiedy bede miał w kieszeni różnicę pomiedzy 110 a 130, i teraz gdybym miał 110 płakałbym dlaczego nie kupiłem 130. Nie zeby 110 to słabizna, ale jak juz kupować auto na minimum 5 lat to trzeba dobrze przemyśleć co kupić, więc padło na 130. Tak że skłaniałbym się teraz do kupna 2.0 16V TDI, to jedyny słuszny motorek dostępny w tym autku. No chyba ze nie zalezy ci na konkretnym parciu w plecy podczas przyspieszania, tylko ekonomi zakupu.
PS
Moim zdaniem 100KM tdi to półśrodek.
Ja tez rok temu stalem nad dylematyem ktorys silnik wybrac.I bylo to albo TDI 110KM z klima albo 130KM bez i padlo na 110KM z klima bo nie lubie sie gotowac
Ale rok minal i troche zaluje ze nie wziolem 130 bo w sumie tylko 5tys trzeba bylo doplacic.
Ja tez rok temu stalem nad dylematyem ktorys silnik wybrac.I bylo to albo TDI 110KM z klima albo 130KM bez i padlo na 110KM z klima bo nie lubie sie gotowac
Ale rok minal i troche zaluje ze nie wziolem 130 bo w sumie tylko 5tys trzeba bylo doplacic.
Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
mnie by wystarczył taki aturowy stage :twisted: mógłby być jeszcze pędzony na cztery łapy :diabelski_usmiech a na codzień siakies spokojne ASZ 200KM :lol: k
Marek - sam jeździłeś z Mancerem więc wiesz o czym mówię :twisted: Oczywiście napewno nie przesiadłbym się w seryjne AGU - plan minimum to przynajmniej k04 :twisted: :wink: Ideałem byłby turboklekot na codzień i taka benzynka do wściekania wieczorami :roll: :wink:
mnie by wystarczył taki aturowy stage :twisted: mógłby być jeszcze pędzony na cztery łapy :diabelski_usmiech a na codzień siakies spokojne ASZ 200KM :lol: k
Ja do dziś nie mogę przeboleć że nie zamieniłem swojego klekota na tą jego "śliwkę" ops: Przynajmniej BaPit miałby godnego konkurenta :twisted:
jutro dzien prawdy - jazda probna autem z takim samym silnikiem i ostateczne ustalenie ceny oraz prawdopodobnie(jak cena bedzie ok) ostateczna decyzja oraz pelnoprawne dolaczenie do kapelusznikow
generalnie ostalem sie przy octavii 2 1,9 tdi 105 km wersja elegance
pytanko jeszcze do osob posiadajacych ten silnik o jakis info na temat jego awaryjnosci
ps. widze ze sporo jest tutaj osob ktore chipuja silniki i proponuja max wersje tzn 2.0 tdi niestety jest ona duuuuzo drozsza, poza tym auto ma sluzyc do normalnej jazdy (nie wyscigow od swiatel do swiatel - wyroslem z tego) ma charakteryzowac sie bezawaryjnoscia ( mam taka cicha nadzieje) oraz ekonomicznoscia - 90% to bedzie jazda po dziurawym Wroclawiu.
poki co dzieki za dotychczasowe odpowiedzi gdyby sie jednak znalazlo jeszcze kilka postow na temat tego silnika bylbym wdzieczny
panowie w zwiazku z tym ze jutro bede decydowal o wyposazeniu auta mam jeszcze jedno pytanie :
czy w sklad systemu "centralny zamek z systemem safe" wchodzi jakis alarm czy trzeba owy dokupic (octavia 2 wersja elegance) ??
panowie w zwiazku z tym ze jutro bede decydowal o wyposazeniu auta mam jeszcze jedno pytanie :
czy w sklad systemu "centralny zamek z systemem safe" wchodzi jakis alarm czy trzeba owy dokupic (octavia 2 wersja elegance) ??
jak sama nazwa wskazuje to tylko centralny zamek z dead-lock'iem - zabezpieczeniem przed otwarciem od środka po wybiciu szyby. nie ma alarmu
Komentarz