Da się wogóle kupić jeszcze nowe auto bez wtrysku bezpośredniego ? (benzynę).
Są z gaźnikami ?
to nie jest ten wybór: wtrysk bezpośredni albo gaźnik, z gaźnikiem już chyba nie kupisz
ta corsa jaki ma motor, bo jakoś mi się nie wydaje, żebyś uświadczył tam bezpośredni wtrysk
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Da się wogóle kupić jeszcze nowe auto bez wtrysku bezpośredniego ? (benzynę).
Są z gaźnikami ?
to nie jest ten wybór: wtrysk bezpośredni albo gaźnik, z gaźnikiem już chyba nie kupisz
ta corsa jaki ma motor, bo jakoś mi się nie wydaje, żebyś uświadczył tam bezpośredni wtrysk
1.2 twinport
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 18:26 ]
Ps - jak nie bezpośredni wtrysk paliwa to co ?
no więc jest to na pewno jednostka z wtryskiem benzyny i na pewno nie jest to wtrysk bezpośredni
(i na pewno nie ma gażnika)
za to ma jakąś taką dodatkową przepustnicę w kanałach dolotowych, która ma zapewniać niskie spalanie, coś mi się tam przypomina z opla
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 18:31 ]
Zamieszczone przez loyd
Ps - jak nie bezpośredni wtrysk paliwa to co ?
to pośredni czyli nie do cylindra tylko do... kanałów ssących..
jestem słaby w tłumaczeniu bo nie znam terminologii i jadę na opowiadanego
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A od kiedy ten wtrysk bezpośredni jest "zakładany" w samochodach i czy mają go wszytskie ?
nieeeeeeeeeeee
pierwszy na szeroką skalę był w mitsu carisma GDI czyli to będą jakoś lata 90 a nawet może ich druga połowa
raczej chyba większość motorów na rynku ma jeszcze cały czas wtrysk wielopunktowy CHYBA :idea:
A byłem święcie przekonany, że od 15 lat wszytskie auta mają wtrysk bezpośredni a alternatywa to jest gaźnik.
A od kiedy ten wtrysk bezpośredni jest "zakładany" w samochodach i czy mają go wszytskie ?
sytuacja o której mówisz dotyczy raczej wtrysku wielopunktowego, czyli do każdego cylindra oddzielnego
najpierw był gaźnik
póżniej wtrysk mechaniczny, nie wiem czy wielopunktowy
później sterowany elektronicznie wtrysk jednopunktowy
później sterowany elektronicznie wtrysk wielopunktowy
Teraz nie mają wszystkie bezpośredni, wręcz jeszcze z rok czy dwa lata temu większość miała konwencjonalny, teraz nie rozglądałem się po rynku
loyd, a tutaj masz jak Opel ma w dupie wtrysk bezpośredni :
Co technologia TWINPORT ECOTEC oznacza dla kupującego samochód marki OPEL?
Oznacza mniejsze niż w silnikach ECOTEC zużycie paliwa. Inżynierowie firmy OPEL obliczyli, że ta drobna innowacja daje użytkownikowi wyposażonego w nią Opla średnio aż 80% oszczędności paliwa, które uzyskałby kupując auto z silnikiem wyposażonym w bezpośredni wtrysk benzyny GDI - technologię znacznie kosztowniejszą w zakupie z punktu widzenia klienta. Zatem płacąc jak za konwencjonalny silnik, klient otrzymuje w rzeczywistości produkt o wyraźnie lepszych niż dotychczas parametrach.
:szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dla jasności - rozróżnijmy wtrysk pośredni od wtrysku bezpośredniego. Pośredni występował w dwóch podstawowych wersjach SPI i MPI. SPI to pojedynczy wtryskiwacz w miejsce gaźnika. MPI to oddzielny wtryskiwacz na każdy cylinder ale przed zaworem dolotowym - paliwo było podawane w czasie suwu ssania przy otwartym zaworze dolotowym. Wtrysk bezpośredni - wtryskiwacz podaje paliwo bezpośrednio do cylindra. Z resztą w opisie masz TSI - czyli właśnie ostatnie opisane rozwiązanie.
inaczej: wg. VW spodziewaj się spadku osiągów :lol:
stąd właśnie moje dylematy, kumpel (ma VW) mnie pyta i co mam mu powiedzieć :?: :!: :lol:
[ Dodano: Wto 30 Mar, 10 19:05 ]
Zamieszczone przez loyd
A według zdrowego rozsądku ?
ja mu poradziłem, żeby przetestował jedno i drugie paliwo i jak nie będzie różnicy to żeby lał 95 i leje.
mam nadzieję że w kwietniu pojedziemy na hamownie i zmierzymy 2.0TSI na 95 oraz spróbujemy poradzić się Rogalottiego, może coś ciekawego zauważy.
na pewno zdam relacje.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz