xtremesystems, dokładnie nie wiem bo nie mam, myślę że te 10min przed jazdą wystarczy
Webasto fajna sprawa ale ostatnio mi caddys nie chciał przez to zapalić... bo aku padło a jeżdżę głownie w trasie ale przynajmniej jest ciepło :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez xtremesystems
a czy komus tutaj ten dpf sie juz zapchal wlasnie przez jazde po miescie..
Nie wiem jak jest z tym 1.6 TDI ale Cytryna z 1.6 HDI użytkowana po Łodzi co chwile ma problemy z DPF :P ale to Cytryna
Dzisiaj zatankowałem na Statoilu benzynę 98 bezsiarkową - zobaczymy czy będzie jakaś różnica. Ale moją uwagę zwróciła benzyna 95 bezsiarkowa - może do samochodów na wtrysku bezpośrednim (jak TSI) należałoby lać 95 bezsiarkową ?
Już pisałem, ale jeszcze raz napiszę: norma zawartości siarki w paliwe w UE od 2010 r. to 5 p.p.m (parts per milion). To jest 5 gramów na TONĘ paliwa- czyli około 1250 litrów. 5 gramów wg. domowej metody ważenia to ok. jednej łyżeczki do herbaty.
loyd, poczytaj dokładnie na stronie Statoil- cyt: obniżona zawartość siarki, która korzystnie wpływa na żywotność silnika i jego podzespołów,
[ Dodano: Pon 05 Kwi, 10 20:58 ]
A jak poczytasz o tym paliwie to ono było "dobre" przed obowiązywaniem nowej normy. Wtedy dopuszczalne było 30 razy więcej siarki (150 p.p.m).
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Tona paliwo to wg. normy 1290-1390 litrów. Realnie ok 1350 litrów.
Norma na 10 ppm obowiązuje od 1 stycznia 2009 roku i narazie nie jest zmieniana.
Skąd masz info o 5 ppm ??
Siarka ma wpływ na układ diagnostyczny tj. katalizator i sondy dające sygnał do układu wtryskowego ile czego dać, by spełnić normy Euro. Dla samego silnika wpływ praktycznie żaden. A co piszą marketingowcy to mozna sobie wsadzić w d....
Chodziło mi o silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (jak TSI). Był już o tym wątek, że w silnikach tych należy używać benzyn "premium" gdyż "coś tam" się osadza (chyba nagar).
Chodziło mi zatem o to, że może zamiast bezsiarkowej 98 warto lać bezsiarkową 95. Jednak jest tańsza, a też bezsiarkowa (brak nagaru).
A jest jeszcze w ogóle bezsiarkowa 95 na Statoilach :?:
Bo mieli ją wycofać odkąd oferują Diesel Gold. I osobiście od kilku miesięcy jej nie widziałem.
loyd, Osadzanie nagaru wystepuje (o ile mi wiadomo z watku poruszanego na tym forum i nie tylko) ze względu na nie obmywanie zaworów przez paliwo, które trafia bezpośrednio do komory. Nagaruje olej.
Jezeli silnik ma dostawać 98 to taką powinien dostawać, ale nie ze względu na zawartość siarki, która jest normalnie taka sama w obu benzynach, ale ze względu na LO.
Leniwiec, A co ma obecność Diesla Gold do benzyny ?? Oferują co chcą, przecież one nie są zamienne. Powiedz o co biega.
szkoda, jasne, ale w tej samej instrukcji do srofla jest już 98 .
Niezależnie od tego chodzi mi o silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - jeżeli powinno się lać do nich 98 to do TSI też. Różnica na 1 baku wynosi ok 17 pln, co przy moich przebiegach 11 - 14 kkm rocznie nie jest zbyt dużym wydatkiem.
Leniwiec, A co ma obecność Diesla Gold do benzyny ?? Oferują co chcą, przecież one nie są zamienne. Powiedz o co biega.
Bo potrzebowali miejsce na nowego diesla.
Sam na początku tankowałem kilka razy bezsiarkową 95, ale w pewnym momencie "się skończyła". Na stacjach tłumaczyli się, że potrzebne są im zbiorniki i dystrybutory na nowe paliwo. W ostatnich miesiącach tankuję się głównie na Statoilach i na żadnym nie trafiłem już na bezsiarkową 95.
Dzisiaj zatankowałem na Statoilu benzynę 98 bezsiarkową - zobaczymy czy będzie jakaś różnica. Ale moją uwagę zwróciła benzyna 95 bezsiarkowa - może do samochodów na wtrysku bezpośrednim (jak TSI) należałoby lać 95 bezsiarkową ?
a która Waszym zadaniem siec stacji benzynowych ma najlepsze paliwo? BP, Orlen, Lotos, Shell czy Statoil?
wszystkie mają takie samo
najlepiej trzymać się konkretnej sprawdzonej stacji niezależnie od logo.
(kiedyś vpowery racing importowali a jak jest teraz cholera wie, zwykły vpower na 100% wyjeżdża z rozlewni orlenu koło góry śmieciowej :szeroki_usmiech )
[ Dodano: Wto 06 Kwi, 10 22:34 ]
Zamieszczone przez Dzida
Nie rób OT, bo zaraz wujek szkoda zajrzy do tego wątku. :diabelski_usmiech
kurde zajrzałem, no i co ops: :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, jasne, ale w tej samej instrukcji do srofla jest już 98 .
Niezależnie od tego chodzi mi o silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - jeżeli powinno się lać do nich 98 to do TSI też. Różnica na 1 baku wynosi ok 17 pln, co przy moich przebiegach 11 - 14 kkm rocznie nie jest zbyt dużym wydatkiem.
Chyba nawet brałeś w niej udział, o ile mnie pamięć nie myli :wink:
Do TSI lejemy LO95, LO98 nie zaszkodzi, ale też w niczym nie pomoże. Liczba oktanowa oraz zawartość siarki nie mają związku z nagarem.
A propos, widziałeś na własne oczy tę instrukcję do Golfa, gdzie jest takie zalecenie? Bo już na nalepkach przy wlewie jest jak byk 95/91.
grzes74, Po pierwsze, wszyscy którzy wprowadzają na rynku polskim paliwa silnikowe muszą spełniać normę za zawartość siarki do 10 ppm. To że Orlen ma napisane do 50 ppm świadczy tylko żle o informatykach, ze nie zrobili upgrade0u strony od 2008 roku.
Shadoon, W sumie, to powiem Ci tak, że najwiecej baz paliw mają Lotos i Orlen, stąd wszyscy inni nawet znani jak BP czy Statoil kupują paliwo na bazach paliw GL lub O. Stąd gdzie byś nie zatankował, czy Lotos, czy Orlen czy BP czy Statoil tankujesz na 90% paliwo polskie. Oczywiście zagraniczni sprowadzają paliwa z zagranicy, ale w ograniczonym stopniu. Jeżeli wiesz, że w promieniu 50 km od Ciebie jest baza paliw Lotosu lub Orlenu, to paliwo najprawdopodobniej jest z tej bazy.
Co śmieszniejsze, paliwo Lotosu może być na stacji Orlenu i odwrotnie.
A wrażenia, że na paliwie z jednej stacji auto lepiej jezdzi, a z Orlenu gorzej jest subiektywne
[ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 07:38 ] Leniwiec, Czyli sam widzisz jak się to paliwo sprzedaje
Komentarz