nierównomierne zużycie opon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Endrju01
    Classic
    • 2010
    • 10

    nierównomierne zużycie opon

    jak wyglada bialy mat
  • zipi
    Classic
    • 2008
    • 33

    #2
    nierównomierne zużycie opon

    cześć!

    ostatnio przyszło mi do głowy pomierzyć zużycie bieżnika opon i tu małe zaskoczenie:

    - zimowe Savy : 4.5 mm przód, 7 mm tył (przebieg 25 tys km i 2 sezony)
    - letnie Matadory: 5 mm na obu osiach (też ok 25 tys km i 2 sezony)

    oba komplety opon używam od nowości (podobnie jak auto) i wymieniam zawsze w tym samym zakładzie.

    Skąd taka taka różnica między przodem i tyłem w zimówkach jeżeli letnie są równo starte?

    dobre zimówki są dla mnie bardzo ważne gdyż często jeżdżę w góry, w związku z tym mam pytanie co robić z nimi na przyszły sezon?

    czy bezpieczna będzie zamiana przednich z tylnymi?

    wiem że na tył powinny być lepsze, ale czy 4.5mm kontra 7mm to za duża różnica?

    jeżeli nie zamienię ich, to przednie zupełnie się zetrą podczas gdy tylne będą jeszcze dobre, co wtedy robimy? kupujemy nowe 2 sztuki czy cały komplet?

    proszę doświadczonych kolegów o poradę

    pozdrawiam
    zipi

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      zipi, po to się zamienia przód z tyłem aby równomiernie się ścierały.

      Przednia oś jest bardziej obciążona podczas hamowania i przyspieszania i stąd tak się ścierają.

      Osobiście co sezon zamieniam przód z tyłem na zimówkach i letnich i nie mam problemów z nierównomiernym zużyciem.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        Zamieszczone przez zipi
        jeżeli nie zamienię ich, to przednie zupełnie się zetrą podczas gdy tylne będą jeszcze dobre, co wtedy robimy? kupujemy nowe 2 sztuki czy cały komplet?
        kupisz 2 nowe i po sprawie

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez zipi
          Skąd taka taka różnica między przodem i tyłem w zimówkach jeżeli letnie są równo starte?
          może Ci tych letnich nie przełożyli

          Zamieszczone przez zipi
          wiem że na tył powinny być lepsze
          to jest temat rzeka, może niech każdy robi jak uważa

          Zamieszczone przez zipi
          wiem że na tył powinny być lepsze, ale czy 4.5mm kontra 7mm to za duża różnica?
          ja zjechałem przód do 3mm i to już było za mało, w Twoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
          oczywiście można wymienić 2 ale ja bym je jeszcze chyba dojechał na tyle.

          z drugiej strony jak mowa o 195 (a chyba tak) to koszta wymiany tych słabszych niewielkie...
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • filipT
            Rider
            • 2010
            • 554

            #6
            na 1 osi muszą być takie same
            Mój Szkodnik

            Komentarz

            • zipi
              Classic
              • 2008
              • 33

              #7
              Zamieszczone przez szkoda
              Twoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
              dzięki za odpowiedź, właśnie tak wydawało mi się najsensowniej, obawiałem się tylko czy tył nie będzie wtedy wypadał na zakrętach

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez zipi
                Zamieszczone przez szkoda
                Twoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
                dzięki za odpowiedź, właśnie tak wydawało mi się najsensowniej, obawiałem się tylko czy tył nie będzie wtedy wypadał na zakrętach
                wiesz... to zależy od zakrętu
                ale tak właśnie bym zrobił JA, zaznaczam bo to nie jest prawda objawiona
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Dlaczego tak zjechałeś przód?? Zimówka łatwiej się ściera na asfalcie to raz, a dwa że przód zawsze Ci buksuje czyli jak koła tracą przyczepność to następuje ich przyspieszone zużycie. Gdzieś tam opona niby już łpaie asfalt, ale jeszecze się obraca i zajeb...ście ściera.
                  Stąd róznica. Letniakami już tak nie kręcisz

                  Jak pomogłem to wciśnij "POMÓGŁ" Pozdrawiam.

                  [ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 16:13 ]
                  Zamieszczone przez zipi
                  Zamieszczone przez szkoda
                  Twoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
                  dzięki za odpowiedź, właśnie tak wydawało mi się najsensowniej, obawiałem się tylko czy tył nie będzie wtedy wypadał na zakrętach
                  Nie będzie, bo masz przód napęd, a tył jest zdecydowanie podsterowny.

                  Lepsze gumy zawsze kładź na przód. Po pierwsze lepsza sterowność, po drugie lepsze przekazanie napędu, po trzecie najważniejsze lepsze hamowanie.
                  Tylną osią nie kierujesz, nie jest napędzana, a siłę hamowania ma ok.35-40% osi przedniej... więc lepsze zakładaj na przód

                  Komentarz

                  • zipi
                    Classic
                    • 2008
                    • 33

                    #10
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    Dlaczego tak zjechałeś przód??
                    może za ostro jeżdżę jeśli w ogóle 1.6MPI można ostro jeździć, ale Savy rzadko buksują w przeciwieństwie do Matadorów których właśnie zamierzam się pozbyć

                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    Letniakami już tak nie kręcisz
                    też kręcę tylko pewnie w drugim sezonie zamieniono mi przód z tyłem (akurat nie zwróciłem na to uwagi przy wymianie)

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez zipi
                      też kręcę tylko pewnie w drugim sezonie zamieniono mi przód z tyłem (akurat nie zwróciłem na to uwagi przy wymianie)
                      z pewnością
                      ale też na pewno zimówkami bardziej się mieli jak mówił kazik4x4

                      Zamieszczone przez zipi
                      jeśli w ogóle 1.6MPI można ostro jeździć
                      a to już zależy tylko i wyłącznie od kierownika IMO :szeroki_usmiech
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez zipi
                        jeśli w ogóle 1.6MPI można ostro jeździć
                        a to już zależy tylko i wyłącznie od kierownika IMO :szeroki_usmiech
                        Dokładnie. Jak chcesz, to na pierwszych 150m spalę Ci nowe opony do drutów

                        Komentarz

                        Pracuję...