jak wyglada bialy mat
nierównomierne zużycie opon
Zwiń
X
-
nierównomierne zużycie opon
cześć!
ostatnio przyszło mi do głowy pomierzyć zużycie bieżnika opon i tu małe zaskoczenie:
- zimowe Savy : 4.5 mm przód, 7 mm tył (przebieg 25 tys km i 2 sezony)
- letnie Matadory: 5 mm na obu osiach (też ok 25 tys km i 2 sezony)
oba komplety opon używam od nowości (podobnie jak auto) i wymieniam zawsze w tym samym zakładzie.
Skąd taka taka różnica między przodem i tyłem w zimówkach jeżeli letnie są równo starte?
dobre zimówki są dla mnie bardzo ważne gdyż często jeżdżę w góry, w związku z tym mam pytanie co robić z nimi na przyszły sezon?
czy bezpieczna będzie zamiana przednich z tylnymi?
wiem że na tył powinny być lepsze, ale czy 4.5mm kontra 7mm to za duża różnica?
jeżeli nie zamienię ich, to przednie zupełnie się zetrą podczas gdy tylne będą jeszcze dobre, co wtedy robimy? kupujemy nowe 2 sztuki czy cały komplet?
proszę doświadczonych kolegów o poradę
pozdrawiam
zipi
-
-
zipi, po to się zamienia przód z tyłem aby równomiernie się ścierały.
Przednia oś jest bardziej obciążona podczas hamowania i przyspieszania i stąd tak się ścierają.
Osobiście co sezon zamieniam przód z tyłem na zimówkach i letnich i nie mam problemów z nierównomiernym zużyciem.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipiSkąd taka taka różnica między przodem i tyłem w zimówkach jeżeli letnie są równo starte?
Zamieszczone przez zipiwiem że na tył powinny być lepsze
Zamieszczone przez zipiwiem że na tył powinny być lepsze, ale czy 4.5mm kontra 7mm to za duża różnica?
oczywiście można wymienić 2 ale ja bym je jeszcze chyba dojechał na tyle.
z drugiej strony jak mowa o 195 (a chyba tak) to koszta wymiany tych słabszych niewielkie...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipiZamieszczone przez szkodaTwoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
ale tak właśnie bym zrobił JA, zaznaczam bo to nie jest prawda objawionasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dlaczego tak zjechałeś przód?? Zimówka łatwiej się ściera na asfalcie to raz, a dwa że przód zawsze Ci buksuje czyli jak koła tracą przyczepność to następuje ich przyspieszone zużycie. Gdzieś tam opona niby już łpaie asfalt, ale jeszecze się obraca i zajeb...ście ściera.
Stąd róznica. Letniakami już tak nie kręcisz
Jak pomogłem to wciśnij "POMÓGŁ"Pozdrawiam.
[ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 16:13 ]
Zamieszczone przez zipiZamieszczone przez szkodaTwoim przypadku JA akurat zamieniłbym je miejscami i a w jeszcze następnym sezonie zapodał cały nowy komplet.
Lepsze gumy zawsze kładź na przód. Po pierwsze lepsza sterowność, po drugie lepsze przekazanie napędu, po trzecie najważniejsze lepsze hamowanie.
Tylną osią nie kierujesz, nie jest napędzana, a siłę hamowania ma ok.35-40% osi przedniej... więc lepsze zakładaj na przód
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Dlaczego tak zjechałeś przód??jeśli w ogóle 1.6MPI można ostro jeździć, ale Savy rzadko buksują w przeciwieństwie do Matadorów których właśnie zamierzam się pozbyć
Zamieszczone przez kazik4x4Letniakami już tak nie kręcisz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipiteż kręcę tylko pewnie w drugim sezonie zamieniono mi przód z tyłem (akurat nie zwróciłem na to uwagi przy wymianie)
ale też na pewno zimówkami bardziej się mieli jak mówił kazik4x4
Zamieszczone przez zipijeśli w ogóle 1.6MPI można ostro jeździćsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz