mocowanie zacisku do zwrotnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Loni :)
    Drive
    • 2006
    • 58

    mocowanie zacisku do zwrotnicy

    Hehe aleś szczegółowy. Dzięki .. :szeroki_usmiech
    Fabia Club Polska : www.fcp.pl
  • tompol
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 410

    #2
    mocowanie zacisku do zwrotnicy

    Niestety, przy przeglądzie wyszło, że ktoś (nie wiem kto i kiedy niestety) ukręcił mi w zwrotnicy gwint od śruby mocującej do niej zacisk hamulca. :evil:

    No i teraz pytanie. Czy to się da jakoś naprawić, czy tylko wchodzi w grę wymiana zwrotnicy. Pytałem na szrocie, to facet powiedział, że to będzie koszt rzędu 250 zł. W sumie niedużo, więc może nie ma co kombinować. W końcu chodzi o hamulce. :roll:
    srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      #3
      Uszy do góry Tam jest [shadow=red:891e939f8e]chyba [/shadow:891e939f8e]gwint M6, dlatego tak się często to urywa. Dobre warsztaty mają zestawy naprawcze - gwintownik i wytoczoną prowadnicę na gwint M8 (ze stali jakościowej) k
      Robota trwa 15 min i po problemie :diabelski_usmiech
      Jak chcesz konkretny namiar na gościa to napisz na priwa [email protected]

      Macie rację, tam nie jest M6 a na oko M8. W każdym razie spokojnie się to naprawia bo mam tak zrobione u siebie.
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • Jackal
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2004
        • 758

        #4
        ja wymienilem zwrotnice i dolozylem do tego jeszcze nowe lozysko...
        bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
        Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
        Perfect service by DobryGrzesWawa

        Komentarz

        • tompol
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 410

          #5
          Zamieszczone przez jaro4444
          Tam jest chyba gwint M6, dlatego tak się często to urywa.
          Chyba nie jest tak różowo. Gwint jest M9, a śruba musi wejść w otwór ø12. Można próbować przegwintować na M10, ale robi się trochę mało oporu. Ale mimo to chętnie wezmę namiar na tego gościa. Może coś da radę. Zgłoszę się na priva.

          W sumie chyba skończy się tak jak u Jackala. :roll:
          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            A nie jest to M8 ?. Za każdym razem, gdy to odkręcam to wzrokowo widzę M8 i nigdy bym nie pomyślał, że jakiś D.... konstruktor mógłby wymyślić M9. Nie piszcie tylko, że M6 bo to byłoby już śmieszne, gdyby na dóch śróbach M6 wisiał zacisk hamulcowy. Gdy by to nie chodziło o zacisk hamulca to można by to tulejować, czy montować wkładkę (jak dla gwintów świec zapłonowych). A tak to chyba napawać, wiercić i gwintować. Robota dla ślusarza - byle nie partacza (ale poza napawaniem żadna filozofia) :lol:
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • tompol
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 410

              #7
              Napewno M9. Chciałem przetoczyć tarcze na samochodzie i przy próbie założenia przyrządu okazało się, że jest taki nietypowy gwint. I nic z tego nie wyszło, bo nie mieli oczywiście takich śrub. A wcześniej byłbym gotów się założyć, że nie będzie rzadnych problemów, bo to przecież jedno z najpopularniejszych rozwiązań - golfopochodne. A tu zonk. :shock:
              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                No to ja się poddaję. Wynika z tego, że już wcześniej ktoś Ci przegwintował na M9. Ciekawy jestem tylko skąd wziął gwintwniki M9, no i potem śruby ?. Ja przy przetaczaniu tarcz nie miałem problemów, no a ETKA podaje, że śruby są M8x22.
                Nie wiem, skąd te M9 ?
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • tompol
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 410

                  #9
                  Zajrzałem do Etki. Chyba mówisz o hamulcu tylnym, bo w przednim nie widzę takiej śruby jak M8x22. Wg. mnie trzeba spojrzeć na poprzednią pozycję. Tam jest ta śruba opisana jako czop prowadzący (poz. 3).
                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    No, napisałeś o jednej ze śrub mocujących zacisk do zwrotnicy i tak to przyjąłem
                    Ale z tyłu, czy z przodu to generalnie taka sama konstrukcja, wszak zacisk pływający.

                    EDIT: zapomniałem, że ja przy tarczach 288 mm mam inne zaciski. A jeśli chodzi o zacisk hamulcowy przedni to ETKA w moim przypadku daje d..., bo nie ma na rysunku ŻADNYCH śrub ! A czy nie rozważałeś zamontowania zestawu naprawczego, czyli nowych trzpieni prowadzących. Coś takiego obiło mi się o oczy w ETCE.
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • Jackal
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 758

                      #11
                      Gwint jest M9 :!:
                      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                      Perfect service by DobryGrzesWawa

                      Komentarz

                      • tompol
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 410

                        #12
                        Sprawdziłem dzisiaj śrubę, która siedziała w tym miejscu i jest M9. Myślałem, że może już coś było przegwintowane, ale widać nie.

                        A swoją drogą w Etce w zacisku od tarcz 280mm nie ma takiej śruby. Coś w tym stylu jest w zacisku od 288, ale takich w AHF chyba nie było. Coś chyba pokręcili w tym temacie. :roll:
                        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                        Komentarz

                        Pracuję...