octavia II 1,6 102km euro4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • -tornet-
    Classic
    • 2011
    • 3

    octavia II 1,6 102km euro4

    u mnie na krótko pomaga silikon w sprayu, na wiosnę pewnie to zasilikonuję bezbarwnym.
  • irekg
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    octavia II 1,6 102km euro4

    jestem zdecydowany na zakup o2 z silnikiem 1,6 (auto jest już zarezerwowane itd itp - ale daleko i nie mam tym za bardzo jak sie przejechać...)

    sam jestem mechanikiem - ale pytanie mam do użytkowników o to, jak sobie chwalą tą starą jednostkę na pojedynczym wałku (nie ukrywam - będę ten silnik modyfikował bez turbienia) w tej budzie - jak to jedzie generalnie...

    diesel nie wchodził w grę - po prostu nie lubię diesli ...nie wchodzi w grę również tsi czy fsi...ani tym bardziej gaz....

    wchodził w grę silnik 1,8T ale chyba w o2 jej już go nie było?

    po prostu - mam bardzo fajną o2 zarezerwowaną w super pieniądzach (nic podejrzanego) i chciałbym ten swój wybór jakoś ugruntować...

    jak temat tu nie pasuje - proszę przerzucić (ale nastawiam się na dyskusję o mechanice i elektronice tego silnika 102 konia)
    GSG

    DOLOTY/ROZPÓRKI
    HAMOWNIA Świątek - w trakcie realizacji

    Komentarz

    • robert70
      Rider
      • 2008
      • 499

      #3
      Demon prędkości to nie jest, jak chcesz przejechać z punktu A do punktu B to zda egzamin. Jeżdżę na codzień po mieście i daje radę. Jak będziesz chciał coś więcej to trzeba go mocno kręcić. Faktem jest, że każdy mechanik naprawi go "...młotkiem na stole w kuchni..." / wypowiedż pracownika ASO Emida Ruda Śląska / potwierdzona u znajomego mechanika. szerokości
      O2 FL 1,6 Mint "MAŁA CZARNA" LPG - LandiRenzo

      Komentarz

      • adamn
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 99

        #4
        Do spokojnej jazdy wystarczy, chociaż spadek osiągów jest zauważalny przy włączonej klimatyzacji albo kołach 16". Przy spokojnej jeździe spalanie jest w normie, chociaż mogłoby być niższe.

        Z wad, z mojego punktu widzenia, mogę wymienić zbyt krótkie przełożenie 5 biegu. Przy około 130km/h ma 4 tyś. obr. Ogranicza to prędkości przelotowe na autostradzie i szybko rośnie spalanie.

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #5
          Jak dla mnie ten silnik całkiem nieźle sobie radzi z O II dodatkowo ja fajnie go sobie ułozyłem i kolega któy ma toledo II 1.8 20V jest zaskoczony za kazdym razem gdy jedzie moja O II, ze 1.6 potrafi tak jechać
          Fakt przydało by sie jeszcz eparę Niutków i koni ale nie jest źle. Nawet na trasie 1.6 MPi fajnie jedzie choc pzry wyprzedzaniu trzeba redukować. weilkim plusem tego silnika jest mocny dół. Pozatym jest to jednostka totalnie bezawaryjna i nie bioraca oleju. Jesli mam być szery to jest bardzo zadowolony z tego silnika choć na pewno chcialbym teraz cos mocniejszego, ale jak to w zyciu apetyt rosnie w miarę jedzenia :0
          P.S.
          Przed O II jeździłem Laguną I ph II 1.8 16V (120KM) i choc na pewno była ona mocniejsza i bardziej elastyczna to przesiadka na O II z 1.6 MPi pod maska wcale nie jest dla mnie katorgą.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • maba8
            Ambiente
            • 2009
            • 168

            #6
            silniczek raczej mocy ma mało,do spokojnej jazdy idealny,
            może trochę duzo pali ale za to łatwy do naprawienia,
            ponoc za duzo nie da się go zmodyfikować (dodać mocy)
            wiesz jak będziesz go kręcił na wysokie obroty to i nawet jedzie
            ja na A4 jechałem 180 km/h i nie było strasznie i nawet szybko
            wszedł na tą prędkość ale jeśli zamierzasz jeździć szybko to chyba
            lepiej wybrać inny silnik.Jak chcesz bardziej konkretne informacje
            to pytaj
            P O Z D R A W I A M O2 FL MPI srebrny Mint

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #7
              Zamieszczone przez maba8
              ja na A4 jechałem 180 km/h i nie było strasznie i nawet szybko
              Ja O II z tym silnikiem jechałem licznikowe 195 km/h, ale to tylko raz bo chciałem zaspokoić swoja ciekawośc co do osiagów. w każdym razie przyśpieszanie do 170 km/h jest bardzo łatwe i dość szybkie. Od 170 do 195 już troche to rwa.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • robert70
                Rider
                • 2008
                • 499

                #8
                Zamieszczone przez Big
                Zamieszczone przez maba8
                ja na A4 jechałem 180 km/h i nie było strasznie i nawet szybko
                Ja O II z tym silnikiem jechałem licznikowe 195 km/h, ale to tylko raz bo chciałem zaspokoić swoja ciekawośc co do osiagów. w każdym razie przyśpieszanie do 170 km/h jest bardzo łatwe i dość szybkie. Od 170 do 195 już troche to rwa.
                moja OII poszła na A4 licznikowe 200, ale na GPS-ie było 187 tak że można. :diabelski_usmiech
                O2 FL 1,6 Mint "MAŁA CZARNA" LPG - LandiRenzo

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez irekg
                  będę ten silnik modyfikował bez turbienia
                  możesz uchylić rąbka tajemnicy?
                  bo skoro zależy Ci na osiągach to chyba nie tędy droga.
                  auto jeździ "przeciętnie-dobrze" ale jeśli stawiasz na osiąg to nie jest to IMO zbyt dobra baza...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • yogii
                    Drive
                    • 2009
                    • 93

                    #10
                    Ktoś kiedyś na forum napisał (nie pamiętam kto ) "tuningując kupę otrzymamy kupę" :P

                    Komentarz

                    • jacekha
                      Classic
                      • 2010
                      • 34

                      #11
                      yogii, trafiłeś w samo sedno
                      www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.

                      Komentarz

                      • irekg
                        Classic
                        • 2010
                        • 5

                        #12
                        no więc dzisiaj pierwszy raz oblatywałem tą O2 ... jest ok..generalnie stoi w miejscu ale skrzynka jest bardzo dobra - bardzo dobrze zestrojona moim zdaniem - nie ma się czego wstydzić...

                        tzn nie będzie to pierwsze takie 8V do "robienia..." na starym bloku więc tutaj wyjscie na 130 konia i okolice 180Nm są w zasięgu na normalnym kolektorze ssącym - ale o tym jak się uda auto kupić - przetarg :/
                        jak się nie uda szukam dalej...generalnie bazowo wałek świątka a reszta i tak będzie robiona u mnie - kolektor wydechowy potem napewno ssący...
                        elektronika na szarym końcu - nie wiem co tam siedzi (jeszcze) (siemens?marelli?)

                        są różne szkoły - jedne wyznają diesla, inne "nowe" TSI czy FSI..
                        ja wyznaje stare 8 zaworowe jednostki...chciałem względnie tanie i dobre auto - sorry ale jak zderzak kosztuje tyle co do seicento to części są tanie...ze nie wspomnę o kosztach rozrządu..o gustach też się nie dyskutuje ale nie ukrywam - kto mnie zna wie jak psioczę na diesle - po prostu wolnossaki lubie i basta

                        dla mnie bomba...auto ma służyć do jazdy - zatem i modyfikacje będą typu gran turismo...
                        przesiadam się z 6 biegowego seicento, a mam coraz dalsze wypady służbowe i po prostu muszę coś kupić "normalnego" żeby dobrze, wygodnie dojechać i wrócić bezpiecznie...

                        a silnik hm...bardzo liniowy bym powiedział - równo wszystko narastało dzisiaj jak to testowałem więc ewolucja tego starego 8V jest całkiem całkiem niezła...

                        co dodać - czekam na wynik przetargu...
                        ale czy wygram czy nie...wiem ze O2 to auto generalnie takie jakiego szukam: nie jest to Golf..nie jest Volvo...chodzi o to że nie rzuca się w oczy, ale dostojne jest...
                        GSG

                        DOLOTY/ROZPÓRKI
                        HAMOWNIA Świątek - w trakcie realizacji

                        Komentarz

                        Pracuję...