Climatronic, a standardowo instalowana klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yashiek
    Classic
    • 2011
    • 6

    Climatronic, a standardowo instalowana klima



    Troszkę się naprodukowałem w tym temacie- generalnie- jeśli nie masz akurat pecha i zatankujesz paliwo zimowe nic Ci nie grozi.
    Jeśli natomiast chcesz być ubezpieczony- depresator do diesla. Tyle i aż tyle.

    I tak jak koledzy napisali- tankować paliwo na sprawdzonej stacji.

    Zeszłej zimy mój samochód w ciągu tygodnia stał nie ruszany. Dopiero w piątek odpalany i żadnych, nawet najmniejszych problemów z odpaleniem, a żadnych dodatków nie lałem- więc chyba nie ma się czym przejmować.
  • elektronik
    Classic
    • 2010
    • 35
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Climatronic, a standardowo instalowana klima

    Witam Wszystkich.

    Czy warto dopłacić przy zakupie do klimatyzacji Climatronic?
    Proszę wytłumaczcie mi jakie są korzyści (a może i problemy) miedzy w/w klimą a instalowaną standardowo, tłumaczcie jak człowiekowi który nigdy nie miał auta z klimatyzacją.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      jak nigdy nie miałes auta z klimatyzacją to będziesz zadowolony zarówno z jednego i drugiego rozwiązania.
      IMO klimatronik jest lepszy przede wszystkim dlatego, że ma 2 strefy (rozumiem, że mówimy o O2) i teoretycznie zwalnia z jakiegokolwiek majstrowania przy tym oprócz ustawienia żądanej temeratury.
      natomiast climatic bardzo miło zaskakuje (przynajmniej mnie, mającego jeszcze przed chwilą auta z jednym i drugim), bo jest to półautomat, który trzyma zadaną temperaturę a kierunek i siłę nawiewu regulujesz sam, u mnie w praktyce przekłada się to tylko i wyłącznie na balansowanie między 2 a 3 biegiem dmuchawy.
      nie pamiętam jaka jest dopłata za klimatronik, nie wiem też czy to dla Ciebie duzy wydatek, w każdym razie jedno i drugie rozwiazanie jest bardzo dobre, a klimatronik lepszy, no i klimatronik lepiej wygląda
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • tazunio
        Ambiente
        • 2010
        • 125

        #4
        wielki plus:

        nastawiasz temperature, smigasz tygodniami i zapominasz, ze masz takie "cus" w samochodzie
        *Moje aukcje Allegro:
        https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
        **©kodníkus Ocktábiánus:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
        *** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
        Info na PW i e-mail.

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zimą na początku jak silnik zimny dmucha słabo - bo po co walić zimne powietrze do środka, jak silnik się nagrzeje dmucha mocno - bo jest czym zagrzać wnętrze. Latem od początku wali mocno, żeby wydmuchać nagrzane powietrze w środku. WG mnie jest OK. Tym bardziej, że climatronic w Octavii jest o niebo lepszy niż w Mitsubishi - tam ma taką amplitudę, że zimą najpierw grzeje jak wściekły, później chłodzi bo przegrzał i tak na zmianę przez min. kilkadziesiąt km. W Octavii2
          Zamieszczone przez tazunio
          nastawiasz temperature, smigasz tygodniami i zapominasz, ze masz takie "cus" w samochodzie
          . WG mnie warto dopłacić.

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            elektronik, zawsze warto mieć coś lepszego. Wiadomo, że klima jaka by nie była spełni swoje zadanie ale klimatronik ustawisz i masz to co ustawiłeś a zwykła to ciągłe dostosowywanie do temperatury na zewnątrz. Ja mam zwykłą klimę i mnie wystarcza ale teraz wolałbym klimatronik.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Jeżyk
              elektronik, zawsze warto mieć coś lepszego. Wiadomo, że klima jaka by nie była spełni swoje zadanie ale klimatronik ustawisz i masz to co ustawiłeś a zwykła to ciągłe dostosowywanie do temperatury na zewnątrz. Ja mam zwykłą klimę i mnie wystarcza ale teraz wolałbym klimatronik.
              więc właśnie tłumaczę, że w O2 to nie jest zwykła klima tylko półautomat, który doskonale się sprawdza i również praktycznie zwalnia z zajmowania się nim.
              ciągłe dostosowywanie to masz w normalnej manualnej klimie jaką masz w O1 :idea:

              druga rzecz, nie demonizowałbym ani tego kręcenia nawet w ZWYKŁYM manualu, ani nie gloryfikował tego "jeżdżenia" tygodniami na jednych nastawach, bo ani jedno ani drugie mnie nie dotyczy ani w climatiku ani w klimatroniku, ale może jakiś dziwny jestem

              a najważniejsza jeszcze przewaga automatu nad półautomatem, oprócz 2 stref, jest IMO taka, że mając automat, możemy mieć w każdej chwili manual czy półautomat, a w druga strone już tak niestety nie jest.
              climatronik po prostu zawiera w sobie wszystko.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • liroyek
                Rider
                • 2008
                • 620

                #8
                zalezy ile doplacasz
                w jettcie mam climatic - czyli pol automat jak pisze skoda
                w scirocco climatronic - czyli pelny automat oba sa ok
                tzn oba chodza, trzymaja temperature i takie tam w manualu musisz cigle regulowac a tu ustawiasz np 22 stopnie i tyle jak cieplo to chlodzi jak zimno to grzeje
                zaleta climatronica jest to ze jest 2 strofowy i ze wszystko sterujesz pokretlem elektronicznie a w klimaticu jak zmieniasz czesc na ktora chcesz nadmuch to cigniesz linki

                w sumie to przemawia dla mnie za climatronikiem to to ze zawsze jak zapalam auto to wylaczam ogrzewanie w climaticu musze skrecic pokretlo na 0 a w climatroniku klikam off
                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Tak jak napisał szkoda, climatic to półautomat więc trzymanie temp. jest zapewnione ( tak jak grzanie na maksa przy zimnym aucie i chłodzenie przy gorącym ). Natomiast dla mnie climatic ma jedną olbrzymią przewagę nad climatronic-iem: daje możliwość dokładnego ręcznego ustawienia stosunku podziału nadmuchu -> nogi : głowa lub głowa : szyba.
                  Jak jeżdżę z climatronic-iem to ciągle muszę regulować prędkość nawiewu, bo albo na głowę wieje mi za mocno albo za słabo, albo wcale, bo brak jest kilku wartości pośrednich ( jest tylko nogi i głowa, ale chyba 50:50 ).
                  U siebie w climaticu jeżdżę praktycznie zawsze z wentylacją na 1 ( podkręcam tylko na początku jak jest nagrzane auto ) i ilość powietrza na "głowę" reguluje sobie dokładnie gałką kierunku nawiewu ( dzieląc albo na nogi albo na szybę )...

                  No ale bez dwóch zdań z dwustrefowym climatronic-iem wnętrze wygląda dużo lepiej :diabelski_usmiech ...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    No ale bez dwóch zdań z dwustrefowym climatronic-iem wnętrze wygląda dużo lepiej ...
                    dodatkowo 2 strefy naprawdę dają rade, to działa.
                    (bo dokąd nie miałem, myslałem, że to zwykła lipa ops: )
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      elektronik, zależy też jaką wersje wyposażenia wybierasz, bo w Ambiente dopłata do climatronic to 1800 zł, a w Elegance to już jest standard. Ja bym sobie doposażył w climatronic, bo dużo lepiej wygląda, dwustrefowy i jakoś tak bardziej przemawia do mnie
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • elektronik
                        Classic
                        • 2010
                        • 35
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        W planie Ambiente, więc trza dopłacić do climatronika 1800.
                        Pytam bo nie tylko nazwa i ładny wygląd się dla mnie liczy ale to a aby być zadowolonym.

                        Dzięki za wypowiedzi.

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez elektronik
                          więc trza dopłacić do climatronika 1800
                          albo wytargować

                          Komentarz

                          • liroyek
                            Rider
                            • 2008
                            • 620

                            #14
                            az tyle to bym nie doplacil 8) ale jako gratis jak najbardziej
                            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              elektronik,
                              climatronik jest fajny, nie wiem jak w O2 po lifcie ale w O2 przed liftem jedyna rzecz która mnie trochę irytuje to fakt że po osiągnięciu zadanej temperatury w kabinie po pewnym czasie robi się duszno i muszę pogonić nawiew o jeden do przodu bo climatronik bardzo wolni reaguje, są to odczucia subiektywne ale moja żonka też czasami narzeka, że się duszno zrobiło w aucie, reszta jak najbardziej ok.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez loru
                                elektronik,
                                climatronik jest fajny, nie wiem jak w O2 po lifcie ale w O2 przed liftem jedyna rzecz która mnie trochę irytuje to fakt że po osiągnięciu zadanej temperatury w kabinie po pewnym czasie robi się duszno i muszę pogonić nawiew o jeden do przodu bo climatronik bardzo wolni reaguje, są to odczucia subiektywne ale moja żonka też czasami narzeka, że się duszno zrobiło w aucie, reszta jak najbardziej ok.
                                z tą dusznością to miałem tak samo w każdym aucie z klimatronikiem, też to traktuję jako normę...

                                [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 21:43 ]
                                dlatego między innymi nie zdarzyło mi się tygodniami nie zmieniać nastawów
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  #17
                                  Wydaje mi się chłopaki, że się mylicie.

                                  W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).

                                  W klimatorniku jak ustawi się 22 stopnie to samo się zwiększa/zmniejsza tak żeby w kabinie było ciągle 22 stopnie.

                                  Co do wyglądu to przewaga klimatronika jest niezaprzeczalna.

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8030
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    elektronik, u siebie mam ustawioną temp. od kilkunastu miesięcy tą samą, kierunek nawiewu mam też ten sam ustawiony, reguluje tylko pomiędzy 1 a 2 lub 3 w zależności od pogody i ilości ludzi w aucie. A że z reguły jeżdżę sam lub sporadycznie z żoną i synkiem to ustawione raz nastawy mam tak długo że nie nawet nie pamiętam odkąd :szeroki_usmiech

                                    Dwustrefową klimę bym dokupił tylko chyba dla bajeru, w końcu auto w środku lepiej z nią wygląda. Tak naprawdę półautomat daję w zupełności radę z utrzymaniem temp. w środku.

                                    [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:19 ]
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                    Wiesz co, źle Ci się wydaje. W trakcie powrotu z Chorwacji przed pierwszym tunelem od strony Adriatyku 25°C w nocy, po przejechaniu tunelu 7°C i gdyby nie termometr temp. zewnętrznej to bym w życiu się nie zorientował. A w aucie temp. odczuwalna non stop taka sama.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • zielony49
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 180

                                      #19
                                      trzeba kupować z najnowoczesniejszymi urzadzeniami, jest latwiej przy sprzedaży.
                                      Dipol

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez loyd
                                        W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                        zupełnie nie tak.
                                        tak jak opisano powyżej.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Zamieszczone przez loyd
                                          W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                          zupełnie nie tak.
                                          tak jak opisano powyżej.
                                          Nie zgadzam się z Tobą. Jaka zatem byłaby realna różnica pomiędzy climatikiem a klimatronikiem (poza ładniejszym wyglądem) ?.

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez loyd
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            Zamieszczone przez loyd
                                            W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                            zupełnie nie tak.
                                            tak jak opisano powyżej.
                                            Nie zgadzam się z Tobą. Jaka zatem byłaby realna różnica pomiędzy climatikiem a klimatronikiem (poza ładniejszym wyglądem) ?.
                                            no to pozostaniemy przy swoich zdaniach, z tym, że Ty przy błędnym :lol:

                                            [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:39 ]
                                            inaczej, to nie jest żadne moje zdanie, z którym można się nie zgadzać bądź zgadzać, tylko opis rzeczywistości, ale oczywiście z tym również możesz się nie zgadzać jeśli chcesz, "wydawanie się" to jednak mniej niż "wiem"
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              Zamieszczone przez loyd
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              Zamieszczone przez loyd
                                              W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                              zupełnie nie tak.
                                              tak jak opisano powyżej.
                                              Nie zgadzam się z Tobą. Jaka zatem byłaby realna różnica pomiędzy climatikiem a klimatronikiem (poza ładniejszym wyglądem) ?.
                                              Taka, ze climatronic jest dwustrefowy i sam reguluje moc i kierunek nawiewu ( dodatkowe silniczki ) + ma czujnik nasłonecznienia ( reaguje nie tylko na temp. wewnątrz, ale bierze też pod uwagę wyższą odczuwalną temp. gdy słońce świeci bezpośrednio na skórę człowieka ).
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez loyd
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez loyd
                                                W climaticu jak się ustawi temperaturę na 22 stopni to leci w kratek 22 stopni niezależnie od tego co się dzieje w kabinie (jak np. wzrośnie temperatura w kabinie to wciąż leca z kratek 22 stopnie - i wtedy trzeba ręcznie np. zmniejszyc temperaturę).
                                                zupełnie nie tak.
                                                tak jak opisano powyżej.
                                                Nie zgadzam się z Tobą. Jaka zatem byłaby realna różnica pomiędzy climatikiem a klimatronikiem (poza ładniejszym wyglądem) ?.
                                                no to pozostaniemy przy swoich zdaniach, z tym, że Ty przy błędnym :lol:

                                                [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:39 ]
                                                inaczej, to nie jest żadne moje zdanie, z którym można się nie zgadzać bądź zgadzać, tylko opis rzeczywistości, ale oczywiście z tym również możesz się nie zgadzać jeśli chcesz, "wydawanie się" to jednak mniej niż "wiem"
                                                A możesz mi napisać zatem jaka jest róznica pomiędzy climatikiem a klimatronikiem w takim razie (poza wyglądem) ?

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  pisałem już wielokrotnie, nawet tutaj, Kowal napisał drugi raz.
                                                  pisać trzeci?

                                                  [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:44 ]
                                                  polecam drugi post w tym wątku...
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...