Zamieszczone przez sdss
Jazda z silnikiem TDI
Zwiń
X
-
Jazda z silnikiem TDI
Witam, mam pytanie. Temat był zapewne wałkowany wielokrotnie. Wszędzie jest napisane, aby nie przyspieszać gwałtownie aż do rozgrzania silnika do temperatury pracy. Ja jednak, chciałbym dopytać. Jak to jest z wyższymi obrotami, oraz wyższymi prędkościami?
Nie wiem czy mogę sobie delikatnie przeciągnąć samochód do 3000 obrotów, czy jest też jakaś granica której nie powinno się przekraczać? Tak samo z prędkością. Pracuje obok obwodnicy Trójmiasta i praktycznie zaraz po włączeniu silnika muszę na nią wjechać. Więc jadę pierwsze kilometry na 4-biegu ok. 80 km/h (2000 obrotów) i się zastanawiam czy i to nie za wiele. Jak z tym jest?
-
-
bez przesady.
temperatura nie musi osiągnąć wysokości roboczej, niech wskazówka ruszy z miejsca i można przyspieszyć, im mniejsze są obroty tym silnik wolniej się nagrzewa.
jeśli będziesz jeździł 2000 obr i zmiana biegu to niedługo założysz temat "brak mocy" bo turbina bedzie się przycinać.
Samochód jest do jazdy dla ciebie nie odwrotnie ( oczywiście nie popadając w przesadę ).
Osobiście bieg zmieniam przy ok 2800, choć czasem przeciągam do 3500, nie zaszkodzi :diabelski_usmiech ( dodam że też jeździłem eco, ale po trzykrotnym smarowaniu turbo i wymianie skończyłem z tymi pierdołami )
masz fajny kawał drogi pod nosem, ciesz się jazdą nim i sprawdzaj czesko-niemiecką technologię
Komentarz
-
-
iwan89 dobrze robisz, nie boj sie.
skoro szukales i nie znalazles to powtorze:
kluczem do sukcesu jest nieobciazanie zimnego silnika
tj. nie wciskanie pedalu gazu 'do deski'.
jesli przyspieszasz deliaktnie to jest OK.
aha .... poszukaj sobie co to jest PSJ, zebys nie przegial w druga stronekazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
No ja właśnie teraz przez ostatnie miesiące go tak zamulałem. Powyżej 2300-2500 obr/min nie wchodziłem. Bo trasa do domu to 7km i za nim sie rozgrzał to już byłem blisko celu. I faktycznie auto złapało sporego muła, tak jak napisał filipT i nawet założyłem temat o tym . Pytanie czy jak go teraz pare razy przeciągne do odcięcia to go odmuli?
Dodam, że to AGR więc mam spokój z kierowniczkami.
Komentarz
-
-
trudno jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie, ale powinno odmulic.
raz w tygodniu przejedz sie gdzies dalej i daj w palnik
ja mam do roboty 30km, pierwsze 10 jade spokojnie a potem juz mniej
(a potem sa swiatla i korki)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Tdi sie nie kręci do odcięcia tylko dotąd dokąd ma momęt obrotowy czyli chyba 4200 tys bo dalej do 5 juz itak nie ciągniehttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
4000rpm będzie dobrze
na każdym biegu do 4tys i będzie dobrze->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz