Jazda z silnikiem TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba772
    Drive
    • 2010
    • 68

    Jazda z silnikiem TDI

    Zamieszczone przez sdss
    Zamieszczone przez AdamB
    Zamieszczone przez loyd
    Widocznie niektórzy muszą do tego mieć komputer.
    Tylko jak ktoś nieświadomy zacznie jeździć jak komputer podpowiada i zacznie ładować 6 bieg przy obrotach 1800 obr/min na 5 biegu i jeszcze jadąc pod wzniesienie to silnik i skrzynie szybko wykończy. A ten "podpowiadacz" tak wyświetla. Każde wciśnięcie pedału gazu i strzałka w górę z biegami.
    To znaczy od ilu obortów moge jeździć na 6?
    Nie każdy ma za_sty słuch ; ). Nie schodź poniżej 1600-1700 i będzie dobrze. W mojej 1.4 - 6tke daję gdy jadę bardzo spokojnie od ok 90km/h, u CIebie będzie podobnie.
  • Iwan89
    Ambiente
    • 2009
    • 183

    #2
    Jazda z silnikiem TDI

    Witam, mam pytanie. Temat był zapewne wałkowany wielokrotnie. Wszędzie jest napisane, aby nie przyspieszać gwałtownie aż do rozgrzania silnika do temperatury pracy. Ja jednak, chciałbym dopytać. Jak to jest z wyższymi obrotami, oraz wyższymi prędkościami?

    Nie wiem czy mogę sobie delikatnie przeciągnąć samochód do 3000 obrotów, czy jest też jakaś granica której nie powinno się przekraczać? Tak samo z prędkością. Pracuje obok obwodnicy Trójmiasta i praktycznie zaraz po włączeniu silnika muszę na nią wjechać. Więc jadę pierwsze kilometry na 4-biegu ok. 80 km/h (2000 obrotów) i się zastanawiam czy i to nie za wiele. Jak z tym jest?

    Komentarz

    • filipT
      Rider
      • 2010
      • 554

      #3
      bez przesady.
      temperatura nie musi osiągnąć wysokości roboczej, niech wskazówka ruszy z miejsca i można przyspieszyć, im mniejsze są obroty tym silnik wolniej się nagrzewa.
      jeśli będziesz jeździł 2000 obr i zmiana biegu to niedługo założysz temat "brak mocy" bo turbina bedzie się przycinać.
      Samochód jest do jazdy dla ciebie nie odwrotnie ( oczywiście nie popadając w przesadę ).
      Osobiście bieg zmieniam przy ok 2800, choć czasem przeciągam do 3500, nie zaszkodzi :diabelski_usmiech ( dodam że też jeździłem eco, ale po trzykrotnym smarowaniu turbo i wymianie skończyłem z tymi pierdołami )
      masz fajny kawał drogi pod nosem, ciesz się jazdą nim i sprawdzaj czesko-niemiecką technologię
      Mój Szkodnik

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        iwan89 dobrze robisz, nie boj sie.
        skoro szukales i nie znalazles to powtorze:
        kluczem do sukcesu jest nieobciazanie zimnego silnika
        tj. nie wciskanie pedalu gazu 'do deski'.
        jesli przyspieszasz deliaktnie to jest OK.

        aha .... poszukaj sobie co to jest PSJ, zebys nie przegial w druga strone
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • Iwan89
          Ambiente
          • 2009
          • 183

          #5
          No ja właśnie teraz przez ostatnie miesiące go tak zamulałem. Powyżej 2300-2500 obr/min nie wchodziłem. Bo trasa do domu to 7km i za nim sie rozgrzał to już byłem blisko celu. I faktycznie auto złapało sporego muła, tak jak napisał filipT i nawet założyłem temat o tym . Pytanie czy jak go teraz pare razy przeciągne do odcięcia to go odmuli?
          Dodam, że to AGR więc mam spokój z kierowniczkami.

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            trudno jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie, ale powinno odmulic.
            raz w tygodniu przejedz sie gdzies dalej i daj w palnik

            ja mam do roboty 30km, pierwsze 10 jade spokojnie a potem juz mniej
            (a potem sa swiatla i korki)
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • adi747
              L&K
              • 2008
              • 1138

              #7
              Tdi sie nie kręci do odcięcia tylko dotąd dokąd ma momęt obrotowy czyli chyba 4200 tys bo dalej do 5 juz itak nie ciągnie
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
              JEST
              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
              octavia 2 2.0TDI BKD

              Komentarz

              • Iwan89
                Ambiente
                • 2009
                • 183

                #8
                No, ale po przekroczeniu bodajże 4500 obr./min następuje tzw "odcięcie", po nim obroty zaczynają spadać. Jak chce się przedmuchać turbo, to raczej do odcięcia.

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10957
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  4000rpm będzie dobrze
                  na każdym biegu do 4tys i będzie dobrze
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • piernik
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 975
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez adi747
                    Tdi sie nie kręci do odcięcia tylko dotąd dokąd ma momęt obrotowy czyli chyba 4200 tys
                    chyba miałeś na myśli moc a nie moment obrotowy :wink:

                    Komentarz

                    Pracuję...