kolejna wymiana przerywacza od kierunkow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czesio
    Classic
    • 2006
    • 33

    kolejna wymiana przerywacza od kierunkow

    meridomaniak, Szkoda to spokojny człowiek więc wątpie :szeroki_usmiech [bto mnie Panowie zaskoczyliście tymi opiniami...
    Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
    rocznik 2001
    POZDRAWIAM!!!
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #2
    kolejna wymiana przerywacza od kierunkow

    witam dzisiaj zaczal znowu szalec mi przerywacz
    autko mam jakis 3 lata i juz chyba 3 przerywacze wymienilem
    czy moze byc to spowodowane jakas usterka w elektryce
    bo zawsze pada mi kilka tygodni po gwarancji :evil:
    teraz wlacza sie samoczynnie (nie mrugaja kierunki tylko slychac to pstrykanie)
    jak wlaczy sie kierunkowskaz to chodzi prawidlowo
    moze podpowiecie mi co z tym fantem zrobic bo kolejny raz 80zl palcic to troche mi sie nie usmiecha
    moze to wina wigloci??? jak go rozbiore i przesmaruje lub dmuchne powietrzem pod cisnieniem to myslicie ze to cos da????

    czekam na sugestie pzdr chester

    Komentarz

    • michu
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2004
      • 235

      #3
      witam
      miałem to samo tz. po zdemontowaniu przerywacza i założeniu nowego nic się nie zmieniało tykało bez przerwy. Uszkodzeniu ulega przełącznik kierunków przy kolumnie kierownicy, taki pierścień z przełącznikami. Do wymniany należy zdemontować plastiki, kiere ( z poduszką !! ) i dźwignię. Tylko nie daj się naciągnąć na wymiane całej dźwigni.
      pozdrawiam.
      - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

      Komentarz

      • marcind
        Rider
        • 2005
        • 438

        #4
        Mam pytanko z tym zwiazane, przeszukalem forum i roznie piszecie przerywacz albo dzwignia albo przelacznik. Czy VAG pokazuje jakis blad z tym zwiazny czy nie? Czy mozna zdiagnozowac w miare pewnie co padlo z tych 3 w/w rzeczy. U mnie raz tyknie po wlaczeniu kierunkowskazu i zamiera jutro jade do mechanika i ciekawy jestem co mi powie.
        Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
        mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Elo
          Może to jakaś złośłiwość ale wczoraj stało mi się dokładnie to samo, co chesterowi tyka jak wściekły, ocipieć można, dziś jeszcze nie sprawdzałem, ale też mnie ciekawi czy można to zdiagnozować jakoś :?:

          pzdr
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            michu, ale mi nie tyka bez przerwy czasmi sie wlaczy
            na kilka sec potyka i przestaje wczoraj podczas jazdy ani razu sie nie wlaczyl za to dzisiaj odrazu po wlaczeniu silnika tyknal sobie 2-3 razy i przestal
            jesli to dzwignia kierunkow to nawet i dobrze bo w szafce czeka tempomat na zamontowanie i nigdy nie bylo czasu wiec teraz moze sie znajdzie

            miałem to samo tz. po zdemontowaniu przerywacza i założeniu nowego nic się nie zmieniało tykało bez przerwy
            mi nowe zawsze dzialaly dobrze zaczely sie psuc po skonczeniu gwarancji czyli po roku( i nie wiem czy to zlosliwosc rzeczy martwych czy moze mam cos nie tak z instalacja??? :?

            Komentarz

            • krzy
              Drive
              • 2004
              • 44

              #7
              tanio kupujesz te przełączniki i pewnie tylko dlatego masz na nie rok gwarancji. Przełącznik ten kosztuje 120zł i 2 lata gwarancji w serwisie

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                kupuje je w ASO za 80zl wiec chyba tanio nie jest :wink:
                a gdzie widziales te przekazniki z dluzsza gwarancja bo moze tam bede sie zaopatrywal

                Komentarz

                • marcind
                  Rider
                  • 2005
                  • 438

                  #9
                  chester121, a powiedz mi skad wiesz na pewno ze to tylko przerywacz moze cos z dzwignia i dlatego przerywacz Ci pada tak czesto..... :roll:
                  Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                  mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #10
                    wlasnie nie wiem
                    ale stukanie pochodzi napewno z przerywacza dodatkowo jak przerywacz zaczyna mi
                    stukac(glos tak jak by kierunek byl wlaczony) to na zawnatrz nic sie nie dzieje(kierunki nie swieca)

                    na wiosne wymienie ta dzwignie na tempomat i wtedy zobaczymy)

                    Komentarz

                    • marcind
                      Rider
                      • 2005
                      • 438

                      #11
                      Hmm to znakiem tego u mnie jest pewnie cos z dzwignia bo sam z siebie (bez swiecenia kierunkow) nie stuka, tylko zamiera, tzn kierunek mrygnie 2, 3 razy i koniec ani stukania ani kierunku. Moze to jest ta diagnoza czy przerywacz czy dzwignia... :roll:
                      Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                      mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez krzy
                        tanio kupujesz te przełączniki i pewnie tylko dlatego masz na nie rok gwarancji
                        Rozwin mysl, proszę.
                        TDI 205PS

                        Komentarz


                        • #13
                          NIc nie kupuj

                          Witam, w końcu postaniowiłem dodać coś od siebie na tym forum, ponieważ mam juz pare ładnych lat ten samochodzik i znam dużo usterek które go trapią i chce się tym podzielić z inymi.
                          Nie kupujcie części w ASO bo oni zawsze będą naciągać.
                          Sprawa z tykającymi kierunkami to juz od paru lat (parunastu) utrapienie ze stajni VW.
                          Problemem są powstające opiłki miedzi (chyba) które sie tworzą w przełącznikach kierunku.
                          Następstwem są te wkurzające odgłosy dochodzące ze środkowej konsoli. Wiem, że na pierwszą diagnoze zabierać by się trzeba za wymiane przerywacza. Lecz w 90% są tą te opiłki.
                          Wystarczy kupić sprężone powietrze w sprayu sciagnac obudowe z kierownicy i przedmuchać felerne miejsce.
                          Ja w swoim wypadku, nawet nie mialem powietrza w sprayu i użyłem wd40,nie rozrkecałem tez kolumny kierownicy. Teraz działa cacy i jak pewnie znow zacznie pstrykac zrobie to samo

                          Komentarz

                          • Tymon
                            RS
                            • 2004
                            • 2970

                            #14
                            Czekaj, mówisz o obudowie kolumny tak :?:
                            Hm..ciekawe, dziś "psikne" tam sprężonym powietrzem i zobaczymy co to da.
                            Thx.
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Bart, Ale z drugiej strony, powiedz czemu wymiana tego przerywacza pomaga :?: Dwa razy mialem z nim problem i koles z serwisu przechodzil wyjmowal stary, wkladal nowy i tyle. NIC wiecej nie dotykal, bo bylem przy aucie.
                              Z tymi stykami w dzwigni, to faktycznie stary bajer VW, ale tu chyba jednak cos innego jest za to odpowiedzialne, albo inaczej opilki wykanczaja przekaznik kierunkowskazow
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #16
                                lekko sie pogubilem
                                mam przedmuchac miejsce styku dzwigni kierunkowskazow z kolumna kierownicy????????
                                czy jakies inne

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Dmuchnac trzeba by bylo tak jakby do srodka tego przelacznik w ktorym obraca sie dzwignia gora-dol i przod-tyl. Bez demontarzu tez da rade, bo tam jest taka gume wiec w miedzy to a plastik cos wlozysz.

                                  Xekon prezentowal w jednym z topikow dokladnie jak to jest zbudowane i topik jest dziale zrob to sam - zapraszamy :idea:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #18
                                    Yo, strzeliłem powietrzem sobie i nie tyka, ale skończyło mi się powietrze, więc zobaczymy :roll:
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      OK, troche moze bylem nie precyzyjny.
                                      1.CHodzilo mi o to, ze jezeli sie porzadnie do tego zabrac, to nalezalo by rozkrecic ten plastik za kierownica (sruba chyba z dołu) czyli obudowe.
                                      2. Wziasc sprezone powierze z rurka, słomką i ruszac przelacznikiem gora dól i dmuchać gdzie sie da. (przedmuchac wnetrze przelacznika)
                                      NIe twierdze ze jest to rozwiązanie na wszystkie problemy bo moze sie pewnie zdarzyc ze komus sie to tak zakidało, ze bez wymiany sie nie obejdzie.
                                      Ale w ostatecznosci podobno trzeba wyjac ten przełącznik , rozłozyc go na czesci, przesmarowac, poskładac i powinno dzialac jak nowka.

                                      Maicroft- moze w towim przypadku bylo jednak wina po teamtej stronie. Ja osobiscie sadze ze jak bym dał do ASO auto z tym problemem to oni by wymienili mi przerywacz (tak jak kazałem) a przedmuchali by mi te przełącznik i wszyscy byli by zadowoleniu. Oni ze sprzedali mi część a ja ze mi działa.

                                      Komentarz

                                      • marcind
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 438

                                        #20
                                        No wiec zgodnie z mail-em od Mikrusa opisze co zrobilem:
                                        znajomy mechanik powiedzial tak: mozesz przedmuchac jak chcesz nie zaszkodzi ale wymienic przerywacz musisz. Wiec kupile i wymienilem. Rzeczywscie jest to trywialne - podwadzilem zaslepke od dolu i wyszlo. Jednak nie wyszla mi kostka od przerywacza (gdzies byl przycisniety przewod) dopiero jak wyciagnolem radio to wyszla kostka. Zapodalem nowy przerywacz i az milo. Jak wsuwalem radio to spalil mi sie bezpiecznik (nr 42) od radia - naciety byl przewod ACC i zwarl sie z masa :? , zaizolowalem bezpiecznik podmienilem od zapalniczki ( bo nie uzywam) :roll: i jest ok. Dzisiaj kupie zapasowe bezpieczniki bo wstyd nie miec ops: i psikne sprezonym powietrzem przy dzwigni. k
                                        Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                                        mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                                        Komentarz

                                        • Tymon
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2970

                                          #21
                                          A w którym miejscu mieści się przerywacz :?:

                                          pzdr
                                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Tam gdzie przelacznik awaryjnych, najpierw zdejmuje sie ten plastik z napisem Octavia, a potem sam przerywacz wyjmuje
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • marcind
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 438

                                              #23
                                              Tymon, delikatnie sobie podwadz najlepiej od spodu pod napisem octavia.
                                              Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                                              mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                Oki dzięki.
                                                Muszę tam kuknąć
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • chester121
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1053

                                                  #25
                                                  przerywacz jest umieszczony w tym czerwonym trojkaciku od awaryjnych
                                                  wymienia sie caly przycisk i kosztuje ok 80-100zl((

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...