[O2 FL] Klimatyzacja CLIMATIC - czy dobrze działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • liyan45236
    Classic
    • 2010
    • 2

    [O2 FL] Klimatyzacja CLIMATIC - czy dobrze działa

    Pozdro dla kierownika srebrnej O2 z czarną wlepą zaparkowanej dzisiaj koło 10:00 przy przecznicy z Długiej Deo to twoja Octa może?
  • Oktawa
    Classic
    • 2009
    • 15

    #2
    [O2 FL] Klimatyzacja CLIMATIC - czy dobrze działa

    Witam,

    Przeszperałem dyskusje o półautomatycznym CLIMATICu, ale dręczy mnie następująca wątpliwość odnośnie działania:
    Była zima, na ujemnych temperaturach zewnętrznych w samochodzie był komfort gdy pokrętło temperatury skręcone było w okolice 18 stopni, gdzies tak dwa, trzy "pyknięcia" od ustawienia minimum. Ostawienie powyżej powodowało, że w kabinie robiło się ciepło.
    To mnie zdziwiło, bo naprawdę - ledwo co się mocniej ruszyło pokrętłem i już bardzo ciepło się robiło (pokrętło było bardzo czułe)

    Teraz wiosna, okolice 5-10 stopni na zewnątrz, trzeba pokrętło podkręcić aż pod 20 stopni (powiedzmy tak godzina 9-10 porównując do tarczy zegarka). Ustawianie jest znacznie mniej czułe niż zimą.

    Siła nadmuch cały czas ustawiona na 1.

    Czy tak u Was też jest? A może jakiś sensor temperatury wewnętrznej u mnie nie działa?
    Czy tak to ma działać, że jedno ustawienie wartości temperatury nie wystarczy i za każdym razem trzeba kręcić w zależności czy na zewnątrz ciepło czy zimno?

    EDIT: Wszystko przy klimie wyłączonej (AC nie świeci).

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      #3
      Oktawa, Wg. mnie jest to zwiazane większą gradacją temepratury. W zimie miałeś tak, że na polu miałeś -10, w aucie +2 stopnie i dawałeś np. +18, to komp wyczajał większą róznice i z większa determinacją regulował temperaturę.
      Teraz na polu masz 5-10 stopni, w aucie też cos około 10 stopni lub wiecej jak stoi w słońcu i jak dasza 18, to komp widzi, ze nie musi sie "tak spinac" zeby dojsc do tych 18 wiec lagodniej wchodzi na temepraturę.

      Tak bym widział efekt jaki opisujesz. Ja tez mam odczucie, ze zima jak ruszyłeś 1-2 stopnie wyzej to powietrze wychodzace z kratek stawało się bardziej cieple niz teraz jak podkrecisz te 1-2 stopnie.
      W kazdym razie regulacja działa i to dobrze.

      Ja jechalem ostatnio po 6 godzin autem non stop i obserwowalem dzialanie klimy.
      Mialem 1 bieg dmuchawy i wlasnie takie 18-19 st (godz 10). Jak wjezdzalem w strefe opadów to auto wychladzalo sie (temperatura zewnetrzna spadala o 2 stopnie + zimny deszcz obmywal szyby) i po chwili odczuwalo sie chlod w aucie. Jak chcialem sobie podgrzac to dodawalem 1 stopien pokretlem, albo dawalem dmuchawe na 2. Jedno i drugie podnosilo temperature w aucie.
      W sumie to regulacja sprawdza sie nawet bez dzialajacej klimy.
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • Oktawa
        Classic
        • 2009
        • 15

        #4
        Dzięki. No tak, ale w takim razie ta skala temperatury (18, 22, 24) na pokrętle to pic na wodę jest chyba?

        Z resztą, odd czego w takim razie jest czujnik temperatury wewnętrznej? Wydaje mi się, że przy CLIMATICu jest czujnik (nie tylko temperaturę wydmuchiwanego powietrza komputer liczy, ale wnętrza), bo są takie dwa pipki w okół środkowego pokrętła. Jak zdjąłem kiedyś maskownicę to jeden był atrapą, a drugi wydawał się być prawdziwym czujnikiem.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          normalne, w kazdej klimatyzacji pół czy full automatycznej

          w zimie ustawiam na klimatroniku 16 stopni i jest gorąco a w lecie 22 i jest zimno jak cholera, bo chyba o to Ci chodzi?
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PIETRO1973
            Ambiente
            • 2008
            • 240

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            normalne, w kazdej klimatyzacji pół czy full automatycznej

            w zimie ustawiam na klimatroniku 16 stopni i jest gorąco a w lecie 22 i jest zimno jak cholera, bo chyba o to Ci chodzi?
            Zauwazmy, ze mowimy tutaj o temperaturze "odczuwanej" przez kierowce.
            Jezeli na zewnatrz jest -10C a w aucie + 18C to odzczuwamy to jako bardzo duza ruznice temperatur zwlaszcza,ze nasz organizm przyzwyczil sie do tych -10C i jest nam goraco. W lecie jak na zewnatrz jest + 35C to jak napisal szkoda 22C w aucie jest "zima".
            Takie jest moje zdanie na ten temat i bede go bronic jak lew przez nastepne 10 min.
            przed Virusem
            to wina ROGALA
            http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

            Komentarz

            • Oktawa
              Classic
              • 2009
              • 15

              #7
              No tak, to co w takim razie znaczą liczby 16, 22? Jaki mają sens
              W domu mam 19 stopni przy -10 oraz +10 na zewnątrz i nie czuje, ze przy 19 zimą jest mi cieplej, a wiosną chłodniej.
              Oczywiście w moim pierwszym poście zakładam, że sytuacja w kabinie się już ustabilizowała. Bo wiadomo, że aby zimą dogrzać zimną kabinę, na początku będziemy odczuwać "uderzenie gorąca" (jak silnik ciepły i ma czym wiać).

              Coś mi tu nie gra, w tej logice

              Komentarz

              • radik79
                Ambiente
                • 2008
                • 222
                • Octavia III (5E3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                W climatronicu jest tak, że jezeli ustawisz temperaturę np. 20 stopni, to dla komputera sterującego klimatyzacją jest to informacja że chcesz mieć taką temperaturę. W zależności od tego czy w aucie jest więcej niz 20 stopni czy mniej zalezeć będzie jakie powietrze będzie leciało z kratek. Jezeli w aucie jest cieplej to powietrze będzie leciało chłodniejsze niż 20 (bo trzb atemperaturę w aucie obnizyć do tych 20 stopni ustawionych przez Ciebie). Jeżeli w aucie jest chłodniej to będzie nadmuchiwane cieplejsze powietrze.

                Podejrzewam że w climaticu jest podobnie, tylko może trochę mniej precyzyjnie.

                Pozdrawiam,
                Radek
                ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Oktawa
                  No tak, to co w takim razie znaczą liczby 16, 22? Jaki mają sens
                  orientacyjny

                  a trudno raczej przyrównywać zachowanie domu i samochodu, nie sądzę, żebyś dom schładzam nocą do -10 na przykład a w lato rozgrzewał do, ja wiem 50 stopni, podobnie raczej wyobrażam sobie, że samochód, zwłaszcza w ruchu jest trochę bardziej wrażliwy na zmiany temperatury zewnętrznej, jest cały oszklony, no nie wiem, czy to na prawdę trzeba tłumaczyć :?: :szeroki_usmiech

                  oczywiście można, jak któryś z kolegów latać po aucie z termometrem i wściekać się, że ustawiło się 21 stopni na klimatroniku a tu nie dość, że termometr pokazuje inną temperaturę to jeszcze różną w każdym kącie, mam wrażenie, ze tego typu rzeczami zajmują się ludzie nie mający poważniejszych spraw na głowie.
                  jeżeli jesteś w stanie ustawić temperaturę jaka Ci odpowiada to daj sobie spokój.
                  to jakiś w ogóle debiut z klimatyzacją, czy o co chodzi?

                  Zamieszczone przez Oktawa
                  W domu mam 19 stopni przy -10 oraz +10 na zewnątrz i nie czuje, ze przy 19 zimą jest mi cieplej, a wiosną chłodniej.
                  może masz jakieś specyficzne termoreceptory, bo dzisiaj rano były 4 stopnie i myślałem, że padnę z zimna, a jeszcze 2 miesiące uznałbym to przyjemne ciepełko.
                  w kazdym razie myślę, że jeżeli w aucie ustawisz 19 i będziesz ją cały czas podtrzymywał to też nie będziesz odczuwał różnic, problem tylko taki, że potrzebujesz do tego przynajmniej dodatkowej ręki i oka IMO.
                  no i nie możesz wysiadać.

                  [ Dodano: Pią 23 Kwi, 10 16:23 ]
                  acha, no i nie jestem pewien, ale podejrzewam, że Twój dom nie jest wyposażony w nawiewy dmuchające generalnie zawsze gdzieś na Ciebie...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Oktawa
                    Classic
                    • 2009
                    • 15

                    #10
                    Szkoda,
                    Napiszę krótko:
                    Nie zamierzam sprawdzać czy jak ustawie pokrętło CLIMATICa między 21 a 22, czy przywleczony z domu termometr pokaże mi 21.5.
                    Chodzi mi o to, że funkcjonalność pokrętła temperatury jest enigmatyczna:
                    Mamy cały zakres gałki, od 18 do 24 stopni (tak z pamięci). Więc regulowanie to powinno odbywać się płynnie. Tymczasem, żeby zimą odczuwać komfort wnętrza musiałem korzystać z 1/20 całego zakresu czyli w okolicach 18 - wystarczy, że przeskoczyłem o jeden, dwa ząbki i już się robiło zbyt gorąco.
                    Liczby są orientacyjne, OK. Ale to znaczy, że w pobliżu 18 - może nagle zrobić się zimą 24? Takie odczucie skokowej zmiany miał też Dig Dug.
                    W okresie wiosennym natomiast pełna płynność regulacji - pokrętło już nie jest tak czułe na "ząbki". I tak też moim zdaniem powinno być zimą.

                    Czy nie jest to jednak jakiś błąd projektowy (ew. uszkodzenie) Twoim zdaniem?

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Oktawa
                      Ale to znaczy, że w pobliżu 18 - może nagle zrobić się zimą 24? Takie odczucie skokowej zmiany miał też Dig Dug.
                      W okresie wiosennym natomiast pełna płynność regulacji - pokrętło już nie jest tak czułe na "ząbki". I tak też moim zdaniem powinno być zimą.

                      Czy nie jest to jednak jakiś błąd projektowy (ew. uszkodzenie) Twoim zdaniem?
                      cholera, być może, trudno mi dokładnie się w tej kwestii wypowiedzieć, bo mam diesla i zimą generalnie mogę sobie po całej skali jeździć i to i tak nic nie zmienia
                      ewentualnie w klimatroniku można poczuć wiatr we włosach (jak ktoś ma) :lol:
                      benzyna grzeje się bardzo szybko i nie wiem jak to działa w octavii, w benzynie miałem klimatronik i żadnego dyskomfortu nie odnotowałem, jest natomiast zasadnicza różnica związana z nagrzewaniem się auta, mianowicie taka, że jak zimą mam w dieslu ustawione 22 stopnie, to jest ok, bo rzadko kiedy silnik rozgrzeje się na tyle, żeby taką temperaturę napompowac, natomiast w benzynie po chwili robi się strasznie gorąco i nastawy do uzyskania komfortu cieplnego są dużo niższe, ale to już inna historia.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • skaypik
                        Drive
                        • 2009
                        • 51

                        #12
                        Panowie i Panie , może troszke wam rozjaśnie sprawe
                        W zimie np.-10 przesuwając pokrętło temp. choćby o jeden ząbek powodujemy natychmiastowe dogrzewanie auta z nagrzewnicy.gdyż klimatyzacja nie działa wogóle.
                        W lecie decydującą role ma czujka wewnątrz auta -jesli ustawimy np. 20 st. to jesli czujka widzi że jest powyżej tych 20 st. to będzie chłodzić, czujka zobaczy 20 st. wyłączy kompresor-temp. trochę podskoczy czujka załączy kompresor i tak w kółko Macieju :roll: jesli temp. spadnie poniżej 2-3 st. od zadanej temperatury do dopiero wtedy zacznie dogrzewać.

                        Komentarz

                        • Jarek_wawa
                          Rider
                          • 2009
                          • 283

                          #13
                          skaypik, ale kolega pisze o sytuacji z wyłączonym AC.
                          Pokrętło temperatury wskazuje jaką temp ma osiągnąć auto wewnątrz.
                          Oczywiście, samo pokrętło ma pewną tolerancję błędu, dodatkowo dochodzi tolerancja błędu czujnika.
                          Tak jak piszecie, komputer steruje temperaturą powietrza jaka jest wdmuchiwana. Tu też kolejny jest problem, a mianowicie przy jakim odchyleniu od zadanej temperatury ma być zmiana temperatury powietrza, oraz jaka powinna być ta zmiana temperatury wdmuchiwanego powietrza.

                          Wiele tych czynników powoduje że wszystkie automatyczne systemy sterowania temperaturą (w samochodzie, domu, piecu, itd.) mają pewne opóźnienie.
                          W domu tego tak nie czuć bo są mniejsze straty ciepła, w samochodzie większe.

                          Poza tym krzywa grzewcza jest logarytmiczna.

                          Komentarz

                          • jaca
                            Drive
                            • 2007
                            • 92

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            oczywiście można, jak któryś z kolegów latać po aucie z termometrem i wściekać się
                            he, he, to chyba o mnie
                            Zamieszczone przez szkoda
                            cholera, być może, trudno mi dokładnie się w tej kwestii wypowiedzieć, bo mam diesla i zimą generalnie mogę sobie po całej skali jeździć i to i tak nic nie zmienia
                            co ma piernik do wiatraka. Przecież mówimy chyba o sytuacji gdy silnik i samochód są już rozgrzane bo w innym przypadku to i maybach sobie nie poradzi.
                            HAND

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez jaca
                              co ma piernik do wiatraka. Przecież mówimy chyba o sytuacji gdy silnik i samochód są już rozgrzane bo w innym przypadku to i maybach sobie nie poradzi.
                              piernik do wiatraka coś tam pewnie ma, a w tym przypadku w 90% mam nierozgrzany silnik i dlatego jak powiedziałem, trudno mi się w tej kwestii wypowiadać, ale nie bronię tego komu innemu przecież :shock: :idea:
                              a na rozgrzanym silniku, żadnych dziwnych rzeczy nie zauważam, ale rzadko jest rozgrzany, a w taką zimę jak tegoroczna to nawet bardzo bardzo rzadko :lol:
                              porównawszy pracę klimatronika zimą w BKD i civicu 1,8 mam wrażenie, że ten pierwszy naprawdę na typowych przelotach miejskich NIGDY nie jest rozgrzany
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • golibroda
                                Rider
                                • 2009
                                • 530

                                #16
                                A ja mam takie wrażenie u mnie, że w automacie jak ustawię 19 lub 20 stopni to jest większa różnica odczuwalna niż tylko 1 stopień. Może powinno być ustawienie 19,5 stopnia :P
                                Pozdrawiam
                                Piotr

                                Komentarz

                                • skaypik
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 51

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jarek_wawa
                                  skaypik, ale kolega pisze o sytuacji z wyłączonym AC.

                                  Sorki :roll: zasugerowałem się pytaniem głównym" Klimatyzacja CLIMATIC-czy dobrze działa".
                                  Trochę to dla mnie niezrozumiałe,zakładać wątek o klimatyzacji-a wykonywać czynności przy klimie wyłączonej
                                  To zakładającemu wątek chodzi wreszcie o samo ogrzewanie i sterowanie tym ogrzewaniem ,czy o działanie klimatyzacji-tak jak napisał w pytaniu lacze

                                  Komentarz

                                  • jaca
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 92

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    w 90% mam nierozgrzany silnik
                                    niestety u mnie także dłuuugo się rozgrzewa. Jednak w moim przypadku nawet po rozgrzaniu układ utrzymania temperatury działa źle. Zdziwienie moje tyczyło tego, że po rozgrzaniu woda w układzie chłodzenia ma zawsze ok. 90stC bez względu na rodzj napędu. Koledze Oktawa chodziło chyba o źle działającą automatykę, a ta IMO jest taka sama w dieslu i benzynie.

                                    Pozdrawiam

                                    [ Dodano: Nie 25 Kwi, 10 17:46 ]
                                    Zamieszczone przez skaypik
                                    Trochę to dla mnie niezrozumiałe,zakładać wątek o klimatyzacji-a wykonywać czynności przy klimie wyłączonej
                                    IMHO klimatik (klimatronik) to nie jest układ chłodzenia, a układ utrzymania temperatury (podobnie jak klimatyzacja to jest system utrzymania parametrów powietrza, czyli grzania także, a nie tylko chłodzenia). Jak naciskasz AC to włączasz lub wyłączasz sprężarkę układu chłodzenia, a nie klimatyzację.
                                    Zamieszczone przez skaypik
                                    To zakładającemu wątek chodzi wreszcie o samo ogrzewanie i sterowanie tym ogrzewaniem ,czy o działanie klimatyzacji-tak jak napisał w pytaniu
                                    W samochodach wyposażonych w klimatronik nie ma osobnego sterowania ogrzewaniem i chłodzeniem.

                                    Komentarz

                                    • skaypik
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 51

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jaca
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      w 90% mam nierozgrzany silnik
                                      niestety u mnie także dłuuugo się rozgrzewa. Jednak w moim przypadku nawet po rozgrzaniu układ utrzymania temperatury działa źle. Zdziwienie moje tyczyło tego, że po rozgrzaniu woda w układzie chłodzenia ma zawsze ok. 90stC bez względu na rodzj napędu. Koledze Oktawa chodziło chyba o źle działającą automatykę, a ta IMO jest taka sama w dieslu i benzynie.

                                      Pozdrawiam

                                      [ Dodano: Nie 25 Kwi, 10 17:46 ]
                                      Zamieszczone przez skaypik
                                      Trochę to dla mnie niezrozumiałe,zakładać wątek o klimatyzacji-a wykonywać czynności przy klimie wyłączonej
                                      IMHO klimatik (klimatronik) to nie jest układ chłodzenia, a układ utrzymania temperatury (podobnie jak klimatyzacja to jest system utrzymania parametrów powietrza, czyli grzania także, a nie tylko chłodzenia). Jak naciskasz AC to włączasz lub wyłączasz sprężarkę układu chłodzenia, a nie klimatyzację.
                                      Zamieszczone przez skaypik
                                      To zakładającemu wątek chodzi wreszcie o samo ogrzewanie i sterowanie tym ogrzewaniem ,czy o działanie klimatyzacji-tak jak napisał w pytaniu
                                      W samochodach wyposażonych w klimatronik nie ma osobnego sterowania ogrzewaniem i chłodzeniem.

                                      Ja to wiem :roll: rozumiem :roll: kumam czacze :roll: ale w dalszym ciagu pytanie przewodnie jest o klimatyzacji :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Oktawa
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 15

                                        #20
                                        Zamieszczone przez skaypik
                                        Trochę to dla mnie niezrozumiałe,zakładać wątek o klimatyzacji-a wykonywać czynności przy klimie wyłączonej
                                        To zakładającemu wątek chodzi wreszcie o samo ogrzewanie i sterowanie tym ogrzewaniem ,czy o działanie klimatyzacji-tak jak napisał w pytaniu lacze
                                        Skaypik,
                                        Moje największe niezrozumienie budzi czułość pokrętła temperatury zimą. Trochę niecelowe, żebym zimą przy -10 czy przy zerze, włączał sprężarkę. W tym sensie pisałem o CLIMATICu, jako układzie sterowania "klimatem wnętrza".

                                        W zimie np.-10 przesuwając pokrętło temp. choćby o jeden ząbek powodujemy natychmiastowe dogrzewanie auta z nagrzewnicy.gdyż klimatyzacja nie działa wogóle.
                                        W lecie decydującą role ma czujka wewnątrz auta -jesli ustawimy np. 20 st. to jesli czujka widzi że jest powyżej tych 20 st. to będzie chłodzić,
                                        No właśnie, wydaje się, że zimą czujka wnętrza nie pełni takiej roli jak latem. I to mnie dziwi. Gdyby pełniła, nie byłoby chyba tego skokowego wzrostu temperatury, przy przesunięciu o jeden ząbek.
                                        A w Polonezie było płynnie i bez czujek, a w Skodzie z czujką już się nie da :P

                                        Komentarz

                                        • skaypik
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 51

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Oktawa

                                          No właśnie, wydaje się, że zimą czujka wnętrza nie pełni takiej roli jak latem. I to mnie dziwi. Gdyby pełniła, nie byłoby chyba tego skokowego wzrostu temperatury, przy przesunięciu o jeden ząbek.

                                          Gdy tem. spadnie poniżej +5st.sprężarka ci się nie włączy-nawet jeśli naciśniesz pezycisk AC i będzie się świecić dioda. :wink:
                                          Zrób sobie eksperyment :arrow: gdy tem. będzie + 15 + 20 st. nie włączj AC(żeby było tak jak w zimę) i przesuń pokrętło o jeden czy dwa ząbki :idea: umawiamy się, że początkowo masz nastawione 18 st. czyli maks. w lewo.
                                          Sprawdzisz tym czy tak samo gwałtownie ci dogrzewa jak w zimę czy nie :szeroki_usmiech

                                          Oczywiście musisz jeszcze wziąć poprawkę (jak już niektórzy przedemną pisali)na odczucia ciepła w zimie i w lecie.

                                          Powodzenia

                                          P.S.
                                          Próby oczywiście zacznij po uprzednim rozgrzaniu silnika ops:

                                          Komentarz

                                          • Oktawa
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 15

                                            #22
                                            Eksperyment kusi Tylko nie do końca wiem, jakie praktyczne znaczenie będzie miał dla mnie jego wynik.
                                            Może jakiś dziwny jestem , ale zakładam, że kiedy silnik jest rozgrzany, wnętrze dogrzane oraz ja nie jestem wyziębiony czy przegrzany i jadę sobie wygodnie w autku jakiś czas, to oczekiwałem, że:

                                            1. Konkretna pozycja nastawy temperatury wnętrza będzie dawać ten sam efekt wewnątrz latem czy zimą - oczywiście w rozsądnej tolerancji błędu oraz przy założeniu, że zima nie jest skrajna (możliwości nagrzewnicy) oraz żar się nie leje jak w Dolinie Śmierci (możliwości sprężarki)
                                            2. Czułość nastawy temperatury będzie podobna (z powyższymi zastrzeżeniami)

                                            gdyż układ regulowany jest komputerowo z uwzględnieniem informacji z czujnika, a nie mechanicznie i bezpośrednio gałki ruszają cięgłami.

                                            Ale... skoro tak to nie działa, bo działa inaczej... No trudno, przyjdzie mi się pogodzić.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...