Zamieszczone przez voltar
[O2] długa trasa a obroty
Zwiń
X
-
[O2] długa trasa a obroty
witam szanownych forumowiczów
w lato zabieram mojego szkodnika( o2 1.9 tdi 105) w dość długą trasę ok 2.5k km z czego ok 95% tej trasy to autostrady.
moje pytanie brzmi jakie najlepiej trzymać obroty silnika? czy przy trzymaniu obrotów rzędu 2700 - 3000 - 3500( miedzy 120- 160km/h- w Niemczech to aż się prosi żeby wycisnąć więcej :diabelski_usmiech ) przez ok 4 godziny lub więcej czy można taką jazdą "zaorać" silnik? ( wiadomo lato wysokie temperatury, klima na maxa) czy są to optymalne obroty tdi?
szukałem trochę na forum ale tak naprawdę nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
jeszcze dodam ze nie zależy mi na spalaniu a samochodzik jest b dobrze utrzymany, zalany dobrą oliwą top tec od liqui moly -jakby to miało jakieś znaczenie.
z góry dzięki
-
-
daniel.krech, osobiście na autostradach w DE czy w PL utrzymuje w okolicy 140km/h. Czasami szybciej, czasami wolniej. Chociaż kiedyś przejechałem praktycznie od Krakowa do Jędrzychowic w 3,5 godziny (włączając zjazd z nowo otwartego odcinka A4 na stacje Shell/BP w celu tankowania i jedzenia). Na autostradzie jechałem z prędkościami 150-170km. To była niedziela i puste autostrady. Nie zauważyłem aby to był jakiś problem dla silnika i dla auta. Obroty trzymałem w zakresie 3000-3500obr/min.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
ja kiedyś dwa razy przedmuchałem swoją octe z krakowa do berlina, srednio 180 na tempomacie to było przed modami na serii i jakoś żyje, pewnie roche przesadziłem ale wiecie jak sie człowiek czuje kupując nową bryczkęsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaja kiedyś dwa razy przedmuchałem swoją octe z krakowa do berlina, srednio 180 na tempomacie to było przed modami na serii i jakoś żyje, pewnie roche przesadziłem ale wiecie jak sie człowiek czuje kupując nową bryczkę
o ile pamiętam to u Ciebie piątka kończy się przy ~190 i wrzucasz kolejny bieg a tutaj już nie ma nicsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
dzięki za porady , tak naprawdę to już jeździłem tą trasą ale była to zima wiec wiadomo więcej jak 130km no czasem 160km, a tu lato wiec sprawa wygląda trochę inaczej.
generalnie chodziło mi o to żeby nie zaorać silnika i nie stać na poboczu z otwarta maską tak jak się to w wielu przypadkach zdarza :wink:
Komentarz
-
-
mellow, Dobra stara praktyka książkowa mówi zeby starac sie nie utrzymywać przez długi czas więcej niż 70% obrotów użytecznych.
Oczywiście wszytko zależy od temp zewnętrznej. Dlatego IMHO uważam ze takie wskaźnik temp oleju to podstawa w każdym samochodzie szczególnie turbo doładowanym
Ja jadąc zawsze patrze na temp. Moze wynika to z obawy o słabe głowice BKD choc mam rok 2007. Ale mimo to się boje by nie przegrzać fury bo koszty sa duze.
Staram sie nie przekraczać 100`C a wierzcie mi ze to jest zaledwie kilka minut z szybkością ok 160km/h . Wystarczy spuścić nieco noge i widac jak temp maleje ... i za chwile znów można nieco bardziej docisnąć. Generalnie patrząc na wskaźnik doładowania turba jak i oleju jestem w stanie przejechać płynnie szybko z szybkościami 160km/h i powyżej przy czym temp. oleju nie przekroczy za bardzo 100`C. Bez wskaznika nie jest to możliwe.
mellow, polecam ci kabelek E-MFA. Jak chcesz wysle ci na testy do twojego samochodu.
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
ja bym jechał tak do 3 tysięcy obrotów z hakiem, to ok. 150 km/h, powinno być okej przecież, po co więcej? wyjazd wakacyjny to nie rajd, a myśle że to sprawna prędkość autostradowa. Mi tez przydałaby sie skrzynia 6, zawsze te 10-15 km/h mozna na tych samych obrotach silnika lecieć..no ale cóż.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mellowmoje pytanie brzmi jakie najlepiej trzymać obroty silnika? czy przy trzymaniu obrotów rzędu 2700 - 3000 - 3500
Zamieszczone przez kurczak1985Lepiej zapytać w tym temacie, niż zakładać nowy, bo wtedy dopiero zrobi się śmietnik :wink:
IMO w serii nie sposób zagotować oleju, chyba, że ktoś jest nienormalnyO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
AdamB, ... ja tez nie zauwazylem ze to jest watek dot. tylko "dizli" - kolego
szkoda, ... masz racje - tez uwazam ze nic mu nie bedzie, jak ma obroty (a co za tym idzie wysokie cisnienie smarowania) i normalny (patrz 3/4) poziom oleju bedzie cykal jak trzeba.
Ja to chyba na takie smiganie nalalbym swiezego oleju i wtedy juz bez zadnych obaw bym pociskal. Jedyny wyznacznik to ile paliwa (jakie spalanie) chcialbym zainwestowac w to smiganie.
Komentarz
-
Komentarz