[O2] Przyczyna nadmiernego zuzycia popychaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Baster
    Drive
    • 2010
    • 92

    [O2] Przyczyna nadmiernego zuzycia popychaczy

    Zamieszczone przez soszek81
    No to jestem w szoku.
    Zasłonki zainstalowane - efekt - gangsta octa :diabelski_usmiech
    Od środka widać wszystko, efekt przyciemnienia jest odpowiedni.
    Zasłonki wchodzą p&p. Dosłownie. Te od przestrzeni bagażowej (boczne) są na delikatny wcisk. Na klapę tylną wystarczają dwa uchwyty na dwie zasłonki.
    Drzwi boczne to po 3 uchwyty.
    Łącznie 8 uchwytów, które jak wyciągnąłem z paczki nie napawały mnie optymizmem że to się uda. A się udało.
    Mimo tego zasłonki trzymają się elegancko (klapą potrzaskałem i nie ma tendencji do przesuwania się, więcej, nawet korekty ustawienia były nie takie łatwe bo się wszystko dobrze trzyma. Łączenie zasłonek w tylnej szybie w ogóle nie stanowi problemu w lusterku.
    Od zewnątrz zaś nawet wlepiając nos w szyby trudno zobaczyć co jest w środku. :szeroki_usmiech
    A jak się władza przyczepi że coś jest nie tak to można ściągnąć wszystko w 1 minutę na poczekaniu, aby w wolnej chwili w 2 min założyć wszystko na swoje miejsce :diabelski_usmiech

    skemenhs - szacuneczek
    A to się cieszę ,że wszystko gra. Polecam się na przyszłość.

    [ Dodano: Pią 29 Paź, 10 00:20 ]
    Zamieszczone przez Aras
    [ Dodano: Czw 28 Paź, 10 23:05 ]
    Zamieszczone przez soszek81
    No to jestem w szoku.
    Zasłonki zainstalowane - efekt - gangsta octa :diabelski_usmiech
    Od środka widać wszystko, efekt przyciemnienia jest odpowiedni.
    Zasłonki wchodzą p&p. Dosłownie. Te od przestrzeni bagażowej (boczne) są na delikatny wcisk. Na klapę tylną wystarczają dwa uchwyty na dwie zasłonki.
    Drzwi boczne to po 3 uchwyty.
    Łącznie 8 uchwytów, które jak wyciągnąłem z paczki nie napawały mnie optymizmem że to się uda. A się udało.
    Mimo tego zasłonki trzymają się elegancko (klapą potrzaskałem i nie ma tendencji do przesuwania się, więcej, nawet korekty ustawienia były nie takie łatwe bo się wszystko dobrze trzyma. Łączenie zasłonek w tylnej szybie w ogóle nie stanowi problemu w lusterku.
    Od zewnątrz zaś nawet wlepiając nos w szyby trudno zobaczyć co jest w środku. :szeroki_usmiech
    A jak się władza przyczepi że coś jest nie tak to można ściągnąć wszystko w 1 minutę na poczekaniu, aby w wolnej chwili w 2 min założyć wszystko na swoje miejsce :diabelski_usmiech
    Do powyższego mogę jedynie dodać że naprawdę te zasłonki dają rade w słońcu. Mam "wersję testową" od tygodnia i moja córka jest bardzo zadowolona. Patrzenie przez nie np. przy cofaniu (choć mam tylko boczne tylne) nie stanowi problemu, a z drugiej strony mocno tłumią nawet ostre promienie zachodzącego słońca.
    A na zimę czy szarówkę - 2 minutki i do bagażnika
    Aras - Twoje zasłonki w wersji końcowej wyjdą w środę.
    Obecnie auto ;
    Touareg 7P
    http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
    Golf VI Rline
    http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
    No i nadal Octavia
    Baster
  • progressowy
    Rider
    • 2008
    • 453

    #2
    [O2] Przyczyna nadmiernego zuzycia popychaczy

    Hej.
    Mowa oczywiscie o silniku tdi.
    Co moze byc przyczyna totalnie zniszczonych "szklanek" po przebiegu 170000km w regularnie serwisowanym(wymieniany olej w serwisie do przebiegu 167000km)? W systemie longlife srednio co 22tyskm.
    Ostatnio wymieniony w domowym warsztacie na motula 507. Po wymianie oleju i przejechaniu 3oookm stwierdzono uszodzenie popychzczy(wszystkie 8 zuzyte,jedne mniej drugie bardziej)
    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

    Komentarz

    • mg1976
      Drive
      • 2007
      • 74

      #3
      Hmm, no może się okazać, że nie ma żadnej "dodatkowej" przyczyny poza zwykłym wyeksploatowaniem. Wg niektórych źródeł ich żywotność, przy prawidłowej eksploatacji, wynosi właśnie około 150.000-200.000 km. Więc jeśli serwisy olejowe były regularne, olej i filtry właściwie dobierane, i nie zdarzała się koledze jazda z suchym bagnetem, to cóż... Pozostaje "przełknąć" temat, wymienić szklanki na nowe, i zapomnieć.

      Komentarz

      • progressowy
        Rider
        • 2008
        • 453

        #4
        Autko nie łyka oleju. Nie ma mowy o suchym bagnecie. To sie stało po zmianie oleju na MOTUL 507 z forum od ICE!
        Szklanki tak powycierane,ze uszkodziły krzywki na wałku(wałek z aso 2340zł plus 1 szklanka 104zł plus nowy olej to wyniosło mnie 4000zł!!! z diagnoza i robocizną).
        W kazdym badz razie nie kupie nigdy oleju z internetu!!!
        Czy na powyzsze zuzycie szklanek moze miec jakis wpływ DPF?
        Jak tak ma sie dziać z samochodem o niespełna 170000km przebiegu to ja dziekuje.
        Niezle straciłem na tym aucie. Wyremontowałem i sprzedałem dzis za 35700zł.
        Ceny czesci do octavii sa na podobnym poziomie do e-60 czy w211. Nie dziekuje!
        Oczywiście czesci do silnika tylko ori. Podroby mnie nie interera.
        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez progressowy
          To sie stało po zmianie oleju na MOTUL 507 z forum od ICE!
          zanim zaczniesz coś tak kretyńsko sugerować następnym razem dobrze się zastanów :idea:
          jak rozumiem kupiłeś używane auto z dużym przebiegiem więc przestań się ciskać.
          chyba nikt Cię nie zmuszał ani do kupna octavii ani do używania motula.
          tego typu żale kieruj do ASO skoro tak skwapliwie serwisowałeś.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • progressowy
            Rider
            • 2008
            • 453

            #6
            To jest odpowiedz na pytanie w temacie?
            Tem Twoj komentarz jest tak samo kretyński jak fotka w opisie.
            Piszesz nie na temat. :lol:
            Tylko i wyłacznie wina oleju-tak stwierdził mechanik w warsztacie.
            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              A z jakiego oleju przeszedłeś na motul i KTO wymieniał ?
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • progressowy
                Rider
                • 2008
                • 453

                #8
                Przedtem był zalewany wapsoil 507 -mam wydruki z aso odczytane po vinie.
                Ja kupilem u ICE w Gdansku motula 507 sam wymieniłem i po przejechaniu 3tys km od wymiany objawiła sie usterka.
                Albo dziwny zbieg okolicnosci albo mogl przyczynic sie ten nadzwyczaj tani motul.
                Czy motul jest rozlewany we Francji?
                Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                Komentarz

                • yogii
                  Drive
                  • 2009
                  • 93

                  #9
                  szkoda, gość jest rozgoryczony i zdołowany nie kop go pliz

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zapytałem KTO wymieniał Tobie olej, gdyż (nie znam tego oleju, który miałeś wcześniej) bywa tak, że jak zamierza się zmienić gatunek oleju, to należy wpierw 'przepłukać' układ i dopiero wtedy zalać tym innym olejem na cały okres jego pracy.
                    Niewykluczone - a nawet wygląda na to - że te gatunki oleju się 'gryzły'.
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez progressowy
                      Czy motul jest rozlewany we Francji?
                      Tak
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        a moze poprostu zbieg okolicznosci ze akurat w tym momencie wysrała sie motorownia, ja na motulu zrobiłem dopiero około 15tys i nic sie nie dzieje, oleju nie bierze a w palnik dostaje grubo, przebieg 100tys, oliwe wymieniam co 10tys

                        p.s. osobiscie nie wierze w system longlife, piszesz ze wymieniałes olej co 22tys, wg mnie to troche rezykowne, ciekawe jakie ma własciwosci olej przy 20tys?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • skaypik
                          Drive
                          • 2009
                          • 51

                          #13
                          Zamieszczone przez progressowy
                          Tylko i wyłacznie wina oleju-tak stwierdził mechanik w warsztacie.
                          Tu się zgodze,że to wina oleju ALE jest jedno ale :idea:
                          1.Czynność jaką jest wymiana oleju(po gwarancji)można robić wszędzie byle nie w ASO-zapytasz się dlaczego :?:
                          wymiana na zimnym silniku
                          niedokładne zlanie starego oleju
                          niekiedy wogóle nie wymieniony
                          Powyższe rzeczy widziałem na własne oczy :diabelski_usmiech
                          2.Od momentu kiedy koncerny motoryzacyjne zaczęły dopuszczać wymiany oleju np. co 30 tyś. lub 2 lata zaczęły się problemy z silnikami.Pozwolę sobie przytoczyć tutaj mój własny post który napisałem już jakiś czas temu
                          :!: Ja osobiście wychodze z założenia.że na oleju się nie zaoszczędzi

                          Do tej pory miałem różne samochody-rocznie mam przebiegi 8-12kkm olej wymieniam zawsze co rok,mimo że różnie zalecali producenci:np 30 kkm lub 2 lata

                          W Toyotce silniki z mojej seri mały problem ze smarowaniem ,ja nie miałem

                          We Francuzach były problemy z turbo-ja nie miałem :!:

                          Oszczędzanie oleju wg. mnie zaczyna się w momencie kuna oleju(gdzie kupuję)


                          Żeby była jasność-przedstawiam tylko swój punkt widzenia :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Osobiście stawiałbym na wadliwe popychacze, jeżeli olej byłby do dupy to byś też byłby wytarty wałek od pompek. On jest dużo bardziej obciążony.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • progressowy
                              Rider
                              • 2008
                              • 453

                              #15
                              Powierznia od pompek na wałku nie była zuzyta. Została zarysowana na jednym od kawalka popychacza.
                              Moze naprawde zamiast wymieniac olej to tylko podbijali pieczatke i kasowali forse.
                              Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                              Komentarz

                              • shok
                                RS
                                • 2009
                                • 2070
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Jeżeli auto było flotowe,jeśli było z zagranicy to było nim na 99% to nikt nie wnikał czy wymienili czy nie wymienili tego oleju.Po prostu pieczątka i w drogę.Każdy ma to w du.e bo auto firmowe.A dolewki oleju w dzisiejszych Tdi są tak częste ,że w sumie tam kręci się wiecznie świeży olej.W dodatku jaką masz pewność ,że auto od ostatniego wbicia pieczątki nie nalatało 100tyś na jednym oleju bo i tak było oddawane do leasing-u.Koszt przeglądu w kieszeni a auto i tak pójdzie jako igła na wschód Europy...8)

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  qrwa to juz jest sk...o wbijac pieczątkę i w drogę bez wymiany oliwy :!: CO ZA GÓWNO :twisted:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • shok
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2070
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    100tyś na zachodzie w niecały rok to żaden wyczyn a wymian musiało być minimum 3 w wspomnianym przez Ciebie systemie.Widzę jak ludzie na portalach wklejają zdjęcia książek gdzie widać po prostu bzdury.Np pieczątki co ok 30tyś a ostatnia pieczątka 5-10tyś temu :lol: Czyli co ktoś robi przegląd wart kilkaset euro i oddaje auto do sprzedania. :lol: Auto w ostatnim roku to ma dopiero jazde bo i tak idzie do sprzedania.To jest takie proste a nasi Polscy obywatele nie potrafią tego zrozumieć :twisted: :twisted: :twisted:
                                    No szkoda ale takie życie...

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                      ciekawy opis na temat pękających głowic w tdi i ogólnie problemów z silnikami przez doświadczonego formułowicza
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • progressowy
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 453

                                        #20
                                        Identycznie zuzyte popychacze jak umnie z tym,ze jeden tak sie wytarł,ze wyleciała sprezynka.
                                        Zrobie fotki to zamieszcze.
                                        Ciekaw jestem co by sie ukazalo po zdjeciu glowicy?

                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:53 ]


                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:54 ]


                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:57 ]
                                        Ciemny nalot na ściance bocznej na zuzytych popychaczach. Na mniej wytartych nie ma nalotu.


                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:57 ]


                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:58 ]


                                        [ Dodano: Pon 03 Maj, 10 13:59 ]
                                        Wytarte przywki oraz widoczna rysa pomiedzy krzywkami


                                        [ Dodano: Wto 04 Maj, 10 18:44 ]
                                        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                        Komentarz

                                        • shok
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2070
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          ciekawe fotki :shock: A jaki miała przebieg Octavia jak ja kupowałeś i jaki był stan w książce przy ostatnim wbiciu przeglądu?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...