Zakup Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alvin28
    Classic
    • 2011
    • 3

    Zakup Octavii

    test
  • remiq3
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    Zakup Octavii

    Witam,
    Noszę się z zamiarem zakupu Octavii, interesuje mnie wersja kombi w roczniku 2003.
    Proszę o poradę jaki silnik TDI jest najlepszy.
    Czy któryś silnik posiada koło dwumasowe oraz filtr cząsteczek stałych.
    Jak uważacie, czy warto kupić takie auto z przebiegiem około 200 tyś.
    Może ktoś ma taką Skodę wartą polecenia oraz ile można dć za taki rocznik.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • giiiienek
      Ambiente
      • 2007
      • 242

      #3
      Polecam 110 konną bo taką miałem a teraz kupiłem 90 i czuć te 20 koni mniej a spalanie wcale nie mniejsze, i raczej obydwie mają koło dwu masowe. 200tys to moja pierwsza miała właśnie taki przebieg i ja dobiłem do 300 i sprzedałem i nic praktycznie przy niej nie robiłem.

      Komentarz

      • filipT
        Rider
        • 2010
        • 554

        #4
        Re: Zakup Octavii

        Zamieszczone przez remiq3
        Witam,
        Noszę się z zamiarem zakupu Octavii, interesuje mnie wersja kombi w roczniku 2003.
        Proszę o poradę jaki silnik TDI jest najlepszy.
        Czy któryś silnik posiada koło dwumasowe oraz filtr cząsteczek stałych.
        Jak uważacie, czy warto kupić takie auto z przebiegiem około 200 tyś.
        Może ktoś ma taką Skodę wartą polecenia oraz ile można dć za taki rocznik.
        Pozdrawiam
        po pierwsze bądź ostrożny, jest cała masa topicków z opisami przeżyć przy kupnie samochodu.
        tu masz taki najświeższy

        2003 r, tdi i 200tyś? do tego jeśli ściągany - niemożliwe, nie wierz w takie bajki.
        Jeśli chodzi o żywotność tdi, 200parę tyś km to nawet nie połowa jego życia, szanowany, zadbany silnik polata jeszcze długie tysiące km.
        Sporo zależy od szczęścia, trafisz dobry model to warsztat przy przeglądasz bedziesz odwiedzał, trafisz niefartownie to z niego nie wyjedziesz, kwestia szczęscia.
        Na forum jest/było kilka ogłoszeń o sprzedaży.
        110 elegancko śmiga, osobiście mam asv, nie jest na pompowtryskach ale na pompie wtryskowej, ponoć mniej problematycznej.
        Tak czy owak, powodzenia, lekko nie będzie :diabelski_usmiech
        Mój Szkodnik

        Komentarz

        • mikolaj93
          Rider
          • 2009
          • 385
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Ja mam (a raczej mój tata ma) skodę octavie 2003r 1.9 tdi 110km (ASV) i niestety powiem ci że po 3 miesiącach jazdy musiałem wymienić siłownik turbosprężarki ( http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2887 ) bo cały zerdzewiał gdyż turbina umieszczona jest jakoś na dole silnika (Niestety nie było mnie przy wymianie). A i jak byś kupił octe z tym silnikiem to przy wymianie rozrządu ustaw kąty wtrysku.
          Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
          !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
          Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

          UNIDEN USER

          Komentarz

          • giiiienek
            Ambiente
            • 2007
            • 242

            #6
            Ja kupiłem niedawno 2003/4r octavie kombi 90KM z Niemiec przebieg 108tys sprawdzony więc możliwe. Tylko przydało by się te 110KM.

            Komentarz

            • mikolaj93
              Rider
              • 2009
              • 385
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              A ja bym wolał mieć te 90 kucy.
              Jak rozmawiam ze znajomymi to wszyscy chwalą te 90 konne jednostki.
              A ci co mają właśnie te 110 i 130 konne to troszkę narzekają.
              Jak powiadał mój wujek diesel to tylko dobry do traktorów hehe...

              giiiienek ile cie wyniosło autko? Miałeś cynk że stoi dobra fura czy jeździłeś po Niemczech i szukałeś???
              Ja za swoją skodę dałem 26500zł rok temu w wakacje.
              Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
              !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
              Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

              UNIDEN USER

              Komentarz

              • giiiienek
                Ambiente
                • 2007
                • 242

                #8
                Znajomy handluje tak i tak przypadkiem wyszło że akurat będzie ktoś zostawiał w rozliczeniu w salonie. Wyszła mnie z opłatami czyli ubezpieczenie blachy niemieckie, benzyna, u nas akcyza rejestracja i takie tam. dokładnie 21500zł a w Niemczech dałem 4800euro.
                No i osobno jeszcze ubezpieczenie, rozrząd 800zł, filtry i w kompresorze klimatyzacji nie było sprzęgiełka koszt nabicia, odgrzybienia i sprzęgła 400zł.
                Więc wydaje mi się że nie jest źle.

                Komentarz

                • rogoz
                  Rider
                  • 2006
                  • 397

                  #9
                  Zamieszczone przez mikolaj93
                  A ja bym wolał mieć te 90 kucy.
                  Jak rozmawiam ze znajomymi to wszyscy chwalą te 90 konne jednostki.
                  A ci co mają właśnie te 110 i 130 konne to troszkę narzekają.
                  Tylko pamiętaj proszę, że TDI 90KM był w dwóch wersjach:
                  AGR - stała geometria turbiny (starsze roczniki były bez dwumasy), Euro 2
                  ALH- zmienna geometria turbiny, Euro 3

                  AGR są rzeczywiście prostsze w budowie i zgodnie z prawem Murpy'ego mając mniejszą liczbę osprzętu będą mniej kłopotliwe.
                  ALH z punktu mechanicznego to praktycznie to samo co 110KM silnik ASV, AHF. Różnice są głównie w wydajności wtrysków i sofcie.

                  Zadaje się więc, że twoi znajomi mają AGR

                  Komentarz

                  • giiiienek
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 242

                    #10
                    Ja mam ALH czyli ? Co lepiej a co gorzej i wydaje mi się że 110Km mniej palił.

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #11
                      Co lepiej?
                      ALH z racji posiadania zmiennej geometrii ma mniejszą turbodziurę, czyli jest przyjemniejszy do jazdy. Jest też łatwiejszy do tunningu niż AGR. Wystarczy wstawić wtryski od ASV i nawet bez przeróbek softu cieszysz się większą mocą.
                      Spełnia normę Euro3, co oprócz komfortu psychicznego może mieć znaczenie na koszt wjazdu do centrum niektórych miast w Niemczech.
                      Zapewne posiada też elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego, co przyśpiesza nagrzewanie się silnika.

                      Co gorzej?

                      Zmienna geometria turbiny może być przyczyną problemów, jaki od czasu do czasu dotykają posiadaczy wersji 110KM, czyli gnijący mieszek, zapiekające się kierownice itp.

                      Zgodnie ze danymi technicznymi TDI 110KM palą minimalnie mniej od wersji 90KM.

                      Komentarz

                      • giiiienek
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 242

                        #12
                        Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          110'tka ma jeszcze jedną zaletę - brak bębnów na tylnej osi i co za tym idzie brak problemów ze słabymi heblami po większym przebiegu :wink:


                          EDIT - dogrzewanie miałem też w AGR jak i mam w ALH więc tutaj nie ma różnicy
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • giiiienek
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 242

                            #14
                            No to są 2 wady jakie zauważyłem po zmianie octavi na nowsza mniej o 20 koni i hamulce tył bębny ale reszta na plus.

                            Komentarz

                            • martinl
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 133
                              • Octavia III (5E3)
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez rogoz
                              Co lepiej?
                              Spełnia normę Euro3, co oprócz komfortu psychicznego może mieć znaczenie na koszt wjazdu do centrum niektórych miast w Niemczech.
                              Nie na koszt tylko na możliwość wjechania - z czerwoną nalepką (EURO 2) do centrum Berlina już nie wjedziesz. Na żółtej (EURO 3) jedynie do bodajże grudnia przyszłego roku.
                              1.9 TDI rulezzz...
                              Było 116.6HP 287,4Nm
                              Jest 139,6HP 325,5 Nm
                              Beżowa strzała kombi

                              Komentarz

                              Pracuję...