test
Zakup Octavii
Zwiń
X
-
Zakup Octavii
Witam,
Noszę się z zamiarem zakupu Octavii, interesuje mnie wersja kombi w roczniku 2003.
Proszę o poradę jaki silnik TDI jest najlepszy.
Czy któryś silnik posiada koło dwumasowe oraz filtr cząsteczek stałych.
Jak uważacie, czy warto kupić takie auto z przebiegiem około 200 tyś.
Może ktoś ma taką Skodę wartą polecenia oraz ile można dć za taki rocznik.
Pozdrawiam
-
-
Re: Zakup Octavii
Zamieszczone przez remiq3Witam,
Noszę się z zamiarem zakupu Octavii, interesuje mnie wersja kombi w roczniku 2003.
Proszę o poradę jaki silnik TDI jest najlepszy.
Czy któryś silnik posiada koło dwumasowe oraz filtr cząsteczek stałych.
Jak uważacie, czy warto kupić takie auto z przebiegiem około 200 tyś.
Może ktoś ma taką Skodę wartą polecenia oraz ile można dć za taki rocznik.
Pozdrawiam
tu masz taki najświeższy
2003 r, tdi i 200tyś? do tego jeśli ściągany - niemożliwe, nie wierz w takie bajki.
Jeśli chodzi o żywotność tdi, 200parę tyś km to nawet nie połowa jego życia, szanowany, zadbany silnik polata jeszcze długie tysiące km.
Sporo zależy od szczęścia, trafisz dobry model to warsztat przy przeglądasz bedziesz odwiedzał, trafisz niefartownie to z niego nie wyjedziesz, kwestia szczęscia.
Na forum jest/było kilka ogłoszeń o sprzedaży.
110 elegancko śmiga, osobiście mam asv, nie jest na pompowtryskach ale na pompie wtryskowej, ponoć mniej problematycznej.
Tak czy owak, powodzenia, lekko nie będzie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Ja mam (a raczej mój tata ma) skodę octavie 2003r 1.9 tdi 110km (ASV) i niestety powiem ci że po 3 miesiącach jazdy musiałem wymienić siłownik turbosprężarki ( http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2887 ) bo cały zerdzewiał gdyż turbina umieszczona jest jakoś na dole silnika (Niestety nie było mnie przy wymianie). A i jak byś kupił octe z tym silnikiem to przy wymianie rozrządu ustaw kąty wtrysku.Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
!!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!
UNIDEN USER
Komentarz
-
-
A ja bym wolał mieć te 90 kucy.
Jak rozmawiam ze znajomymi to wszyscy chwalą te 90 konne jednostki.
A ci co mają właśnie te 110 i 130 konne to troszkę narzekają.
Jak powiadał mój wujek diesel to tylko dobry do traktorów hehe...
giiiienek ile cie wyniosło autko? Miałeś cynk że stoi dobra fura czy jeździłeś po Niemczech i szukałeś???
Ja za swoją skodę dałem 26500zł rok temu w wakacje.Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
!!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!
UNIDEN USER
Komentarz
-
-
Znajomy handluje tak i tak przypadkiem wyszło że akurat będzie ktoś zostawiał w rozliczeniu w salonie. Wyszła mnie z opłatami czyli ubezpieczenie blachy niemieckie, benzyna, u nas akcyza rejestracja i takie tam. dokładnie 21500zł a w Niemczech dałem 4800euro.
No i osobno jeszcze ubezpieczenie, rozrząd 800zł, filtry i w kompresorze klimatyzacji nie było sprzęgiełka koszt nabicia, odgrzybienia i sprzęgła 400zł.
Więc wydaje mi się że nie jest źle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mikolaj93A ja bym wolał mieć te 90 kucy.
Jak rozmawiam ze znajomymi to wszyscy chwalą te 90 konne jednostki.
A ci co mają właśnie te 110 i 130 konne to troszkę narzekają.
AGR - stała geometria turbiny (starsze roczniki były bez dwumasy), Euro 2
ALH- zmienna geometria turbiny, Euro 3
AGR są rzeczywiście prostsze w budowie i zgodnie z prawem Murpy'ego mając mniejszą liczbę osprzętu będą mniej kłopotliwe.
ALH z punktu mechanicznego to praktycznie to samo co 110KM silnik ASV, AHF. Różnice są głównie w wydajności wtrysków i sofcie.
Zadaje się więc, że twoi znajomi mają AGR
Komentarz
-
-
Co lepiej?
ALH z racji posiadania zmiennej geometrii ma mniejszą turbodziurę, czyli jest przyjemniejszy do jazdy. Jest też łatwiejszy do tunningu niż AGR. Wystarczy wstawić wtryski od ASV i nawet bez przeróbek softu cieszysz się większą mocą.
Spełnia normę Euro3, co oprócz komfortu psychicznego może mieć znaczenie na koszt wjazdu do centrum niektórych miast w Niemczech.
Zapewne posiada też elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego, co przyśpiesza nagrzewanie się silnika.
Co gorzej?
Zmienna geometria turbiny może być przyczyną problemów, jaki od czasu do czasu dotykają posiadaczy wersji 110KM, czyli gnijący mieszek, zapiekające się kierownice itp.
Zgodnie ze danymi technicznymi TDI 110KM palą minimalnie mniej od wersji 90KM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozCo lepiej?
Spełnia normę Euro3, co oprócz komfortu psychicznego może mieć znaczenie na koszt wjazdu do centrum niektórych miast w Niemczech.
Komentarz
-
Komentarz