Okazało się, że przycinała się przepustnica zamykająca dopływ powietrza do silnika przy jego wyłączaniu. została w pozycji zamknięta, i objaw był: rozruch
Miałem to samo. Tylko, że mi mechanik pomógł przez telefon. Po kilku dniach awaria powtórzyła się i sam sobie pomogłem :twisted: Podjechałem do ASO i wymienili mi na nowy (auto było jeszcze na gwarancji). Na razie w nowym EGR wszystko "gra i bucy".
Kiedyś to opisywałem na forum, tylko nie pamiętam czy u Masters'a czy tutaj.
chcialbym was zapytac o zdanie.
Czy tempomat ktory jest na allegro http://www.allegro.pl/item86062197_t...avia_nowy.html
można zamontowac do mojej octavii 1.9TDI ambient, czy potrzeba znacznych przeróbek lub dodatkowych kabli?
A ta dziwgnia jest tylko do wersji samochodów, które juz mialy fabrycznie zamontowane tempomaty.
na tej stronie jest tempomat do O2 za 190zl wiec chyba
dobra cena
tylko zpytaj sie czy to komplet w sumie to chyba sklep wysylkowy ale nigdy nie zaszkodzi sie upewnic :wink:
ja u nich kupilem przerywacz do kierunkow za 39zl
koles nie wystawia faktury vat ale za to przesylka byla for free
wiec i tak taniej niz w sklepie(90zl)
pzdr
A wiecie czy samameu mozna zamocowac tempomat czy trzeba w serwisie, bo poduszka powietrzna itd. Czy do Octavie są potrzebne specjalne klucze? czy moze zwykly zestaw kluczy wystarczy?
Zwykly zestaw kluczy wystarczal co najwyzej do Poloneza :twisted: Stara Octavia miala kierownice przykrecana na jakis dziwny klucz torx, w nowej bedzie podobnie. Bez tego nic nie zrobisz Do tego autko masz jeszcze na gwarancji, wiec pobiegl bym z tym do ASO, chyba ze nie chcesz miec gwarancji. Do tego trzeba to potem aktywowac w komputerze, a tego VAG-COMem nie zrobisz, bo musi byc interfejs z obsluga CAN-BUSa :idea:
olej, Warto to wozic ladowarke do komorki, mape, parasol, ta czarne etui z wypelniona ksiazeczka serwisowa i GDM i telefon do Assistance. Tu juz naprawde jak cos padnie na drodze w elektronice to nic nie naprawimy, chyba ze wymienic bezpieczniki.
panowie, nie wierzę że nikt na własną rekę nie założył tempomatu w octawce I oczywiście prosiłbym was o wszelkie sugestie w tym względzie
bo fizycznie wygląda to tak że jest to podmiana całego przełącznika
(mówię o Octavii I) od kierunkowskazów, który wyposazony jest w przelacznik do tempomatu
i od niego wychodzą bodajże 3 czy 4 kabelki
które trzeba podłączyc do komputera ale gdzie w które miejsce
to nie wiem.
Ktoś tez gdzies mowil ze potrzeba przeprogramowac komputer ale slyszalem ze to moze być plotka
Proszę was o wszystko co wiecie w tym temacie
pozdrawiam serdecznie
jurek13, Musisz miec tempomat czyli ta dzwigienke oraz taki kabelek jak ponizej.
Ten kabelek nie wiem gdzie sie wpina, a to ze ktos powiedzial ze trzeba aktywowac tempomat w komputerze to nie jest zadna plotka. Z tym ze w Octavi I mozna to zrobic z Vag-coma, czego w OII juz sie nie da.
OOO tego ze z poziomu Vaga to nie wiedzialem
maicroft a masz moze doświadczenia z takim tempomatem???
a jeszcze jedno
co to za kabelek jakiś specjalny czy co czy jak
bo z tego co widzialem to chyba sprzedają bez tych kabelkow
pozdrawiam
Panowie wszelkie info mile widziane
Mam oryginalny montowany fabrycznie tempomat i tylko w takiej kwestii moge sie wypowiadac, zadnych tajemnic montazu nie zdradze, bo nie znam - oprocz Vaga
kabel jest specjalny( nie da sie go dokupic)
mozna sprobowac samorobke, ale to jest zbyt wazna rzecz zeby majstrowac przy niej :idea:
cos sie uszkodzi i autko moze zwariowac i wlaczyc tempomat bez mozliwosc wylaczenia go
( w Kanadzie bylo kilkadziesiat takich przypadkow) :wink:
Chester, co mozna uszkodzic? pewnie jak zewrzesz coś albo źle zlutujesz to normalne,
ale jezeli zaklada sie w stodole instalacje gazową do samochodu i on bez problemu jeździ a tam jest chyba trochę wiecej szczegółów niz 4 kabelki od tempomatu, no to nierozumiem jak to mozna spieprzyc, no powiedz sam jak???
przeciez to jest odpowiedzniprzelacznik tylko nic wiecej
pozdrawiam
tak
ale mi chodzi o dorobienie tego kabla tam sa bardzo blisko siebie gniazdka i podczas
lutowania jest duza szansa na zwarcie dwoch kabelkow
jak auto sie zachowa to nie wiem
ale jest mozliwosc ze np wlaczy sie tempomat i nie wylaczy sie
o to mi chodzilo :wink:
Witam
Tak sie składa, że swego czasu zamontowałem tempomat do mojej O1. Sprawa wygl¹da rożnie w zależno?ci od silnika. Dużo pro?ciej jest w TDI, komplikacje występuj¹ w 1,8T, ale po kolei.
Ponie skrócony opis:
Silnik TDI:
Tu jest sprawa prosta:
1. Trzeba zdemontować poduszkę a następnie kierownicę. (potrzebny nietypowy klucz TORX)
2. Demontujemy obudowę kolumny oraz zestaw d?wigni.
3. Wymieniamy d?wignię na t¹ z obsług¹ tempomatu.
4. Doci¹gamy oryginalny przewód (który jest w komplecie do tempomatu) od d?wigni do skrzynki ze zł¹czami w podszybiu oraz jeden przewód do zasilania do panela z bezpiecznikami.
5. Kodujemy sterownik silnika (na wersję G)
6. Skręcamy wszystko spowrotem
7. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Silnik 1,8T:
Punkty od 1 do 6 jak powyżej plus dodatkowo:
7. Ponieważ w silnikach 1,8T nie ma doci¹gniętej wi¹zki od sterownika silnika do skrzynki w podszybiu, trzeba t¹ wi¹zke zrobić samemu. W tym celu trzeba rozebrać większ¹ wtyczkę od sterownika silnika, dobić do niej cztery przewody i doci¹gn¹c je do skrzyni w podszybiu, gdzie doł¹czymy z drugiej strony oryginalny kabel zestawu z tempomatem.
8. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.
Ps1. Nie ma praktycznie żadnego ryzyka jakiej? blokady tempomatu w przypadku dorabiania kabla we własnym zakresie, dlatego że w przypadku uaktywnienia funkcji tempomatu, zostaje onaautomatycznie dektywowana w sytuacji wci?nięcia pedału hamulc lub sprzęgła.
Ps2. Je?li kto? jest zainteresowany to służę również informacjami z zakresu podł¹czenia oryginalnej navi oraz zmieniarki, a także info z zakesu jak uaktywnić VAGiem automatyczne zamykanie drzwi oraz otwieranie selektywne.
pozdrawiam
Ja zakładałem tempomat do OI TDI. Sprawa wygląda następująco:
Kupiłem manetke tempomatu na www.sliz.biz/ niestety manetka była bez kabelka (myślałem że okablowanie jest już w samochodzie i wystarczy wymienić manetkę).
Kabelek kupiłem nz allegro od gościa który sprzedaje tempomaty, możnabyło kupić sam kabelek za 40 zł
Umówiłem się z gościem który pracuje w ASO i założył mi w 1,5 godz u siebie w garażu. Musiał poprzedłużać kabelek i dorobić piny wchodzące do sterownika, VAG'iem odblokował w sterowniku funkcję tempomatu i teraz pogę cieszyć się nowym gadżetem w autku.
nie to, żeby siał jakąś propagandę, ale EuroCars http://www.eurocars.com.pl/ mają niższe ceny niż ten www.sliz.biz Mi sprowadzili silniczek do klap nawiewu w niecałe 72h, a w ASO powiedzieli 14 dni i 150zł więcej. Czysty zysk na brudno
tylko były bez kabelka a bez tego gówno warte. wiem bo sam u nich kupiłem, potem same problemy z zalatwieniem kabelka ale udalo się. poszukaj na Allegro
Komentarz