Pięknie braciszku - tak trzymaj
hamowanie octavi 90 i 110 konnej
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
hamowanie octavi 90 i 110 konnej
No to poniewaz niedlugo bede chyba zmienial bebny na tarcze wiec postanowilem pokusic sie o maly test wydajnosci 8)
wziolem kolege (ma octavie L&K 110KM) on ma tarcze z tylu jak mam bebny
mam przebieg okolo 96kkm przednie klocki byly wymieniane przy 60kkm
tarcze i bebny nie ruszane od nowosci
kolega ma jakies 30kkm temu wymienial wszystko( w ASO fabryczne klocki i tarcze przod+tyl)
wiec ma troche swiezsze hamulce :wink:
pojechalismy wczoraj wieczorkiem na dlugo ulice(mozna sie rozpiedziec do 190KM 90 konna octavka :szeroki_usmiech )
jechalismy kolo siebie okolo 100km/h(jemu pokazywalo 110km/h)
i po przekroczeniu punktu owietlonego wczesniej rurka fluorescencyjna zaczelismy hamowac
odleglosci nie mierzylismy(nie o to chodzilo) tylko porownac jak hamuje octavka z bebnami i z tarczami
wynik byl do przewidzenia bebny troszke wyjechaly po za octavke z tarczami
ale tylko o jakies 2-3m (podczas pierwszego hamowania)
zrobilismy jakies 10 hamowan i na ostatnim moja poleciala troszke dalej ok 5m
11 hamowanie zrobilismy ze 160 i moja poleciala daleko(ok 9m) :| ale tarcze tak sie nagrzaly( hamowania byly robione jedno za drugim bez przerwy) ze swiecily przepieknie u mnie tylko przednie kola u niego wszystkie 4 (super efekt k )
dodam ze bebny tez delikatnie sie zazyly :shock:
A trzeba zauwazyc ze koles ma swieze hamulce
moje niedlugo bedzie trzeba wymienic bo tarcze z przodu juz delikatnie widac rowki
wiec wedlug mnie jesli bym mial takze swieze hamulce to nie bylo by duzej roznicy
:wink:
wiec chyba nie ma zbytniej roznicy po za bebnami i tarczami z tylu
aczkolwiek bede wymienial ze wzgledow estetycznych bo chce zalozyc 16" :diabelski_usmiech fele :diabelski_usmiech
-
-
danielpoz
-
Bez urazy, chester 121, ale Twój test porównania wydajności (skuteczności) hamowania jest raczej do bani. Mieliście tylko jeden wspólny mianownik : obaj jechaliście Skodą. Reszta różna : Skody różne, opóźnienie zadziałania układu, siła w nodze, siła dołożona przez serwo, materiał i być może średnice tarcz hamulcowych (co do średnic to sami sprawdźcie, nie jestem pewien), rodzaj klocków hamulcowych. Te wszystkie elementy możecie mieć różne, no chyba, że wiecie że macie identyczne :wink:
Natomiast stopień zużycia, czyli jak piszesz "świeżość" tarcz i hamulców jeśli elementy są dotarte i nie zużyte ponad dopuszczalne granice - wydaje się akurat nie mieć wpływu na wyniki
Na tarczach zawsze są jakieś rowki (ale na klockach z nimi współpracujących są dokłądnie takie same), Zaś ze względu na zużycie tarcze masz do wyminy przy zużyciu 2 mm, czyli 1 mm na stronę. Chyba, że wymieniasz ze względu na "nieprostość" , to co innego.
No to sobie trochę pohamowaliście :szeroki_usmiechPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
no coz po pierwsze
waga watpie zeby L&K roznila sie waga od ELEGANCA
2 czemu uwazasz ze skody sa rozne???? jego jest z 2001r moja z 2002r rozne sa tylko wersje wyposazenia (on ma L&K bez ESP ma te same systemy co ja)
( ba nawet opony mamy identyczne( dunlopa 185/60/15, kupowalismy oboje u kolegi wiec nawet wiek maja ten sam)
opoznienie i sila ukladu powinna byc ta sama bo podczas raptownego hamowania wlacza sie system wspomagajacy hamowanie wiec nie od sily w nodze zalezy hamowanie!! a oboje mamy system wspomagajacy hamowanie!!!!
tarcze z przodu octavie maja takie same(procz tych 130konnych i RS'ow)
klocki i tarcze hamulcowe mamy te same(oryginalne w ASO kupione; bylo napisane wczesniej )
wiec nie wiem czemu nie ma byc to test miaroadjny
wedlug mnie jest i to bardzo
oba samochody sa sprawne nie ma jakis wyciekow plynu hamulcowego
itp.
2-3m na mokrej nawierzchni z zimowymi oponami to nie jest wedlug mnie znaczacy wynik
dodam takze ze moje tarcze nie dosc ze troche krzywe to ranty juz widac ASO powiedzilalo ze bezwglenie bedzie trzeba wymienic na wiosne!!! wiec moje hamulce nie sa w najlepszej formie(
jak wymienie to powtorze te testy
Komentarz
-
-
Nie rozumiem Panowie o co Wam chodzi. :?
Kolega zrobil calkiem sympatyczny test, a raczej porownanie i jest okej. Hamulce bebnowe sa mniej wydajne niz tarczowe, wiec wszystko jest w porzadku. A to, ze roznica nie jest powalajaca, to sorry, ale chyba nie spodziewaliscie sie, ze tez zyletki ca sa z tylu zapewniaja jakies specjalnie lepsze heblowanie... :?TDI 205PS
Komentarz
-
-
przeciez nie chodzi mi o to zeby negowac dzialanie hamulcow tarczowych
bo napewno musza dzialac lepiej skoro juz bebnow sie nie stosuje!!!
ale nasza droga hamowania byla napewno dluzsza niz 50m (wieczorkiem juz zaczynalo byc slisko) wiec czy to 50 czy 52 m to nie robi roznicy
zreszta po miescie przy takim stanie drog i zwazywszy ze jest slisko
to nie odwazyl bym sie na predkosci rzedu 100km/h
a jak zahamowalismy z 50(taka proba czy mamy refleks itp) to auta zatrzymaly sie
na tej samej wysokosci(moze 10cm wiecej moja poszla)
wiec nie mozna porownac ze 2 m to duzo bo to szerokosc pasow
jakies sportowe auta np aston martin ma podejzewam co najmiej 7m krotsza droge hamowania niz octa
czyli co 3 pasy po ktorych ida osoby??"????? :?
ja poprostu wychodze z zalozenia ze tyl ogolnie nie bierze udzialu w hamowaniu
bo podczas ostrego hamowania prawie cala masa idzie na przednie kola a tyl tylko jest po to zeby stabilizowal tor jazdy auta( ABS hamuje oba tylne kola jednoczenie tylko z przodu przyhamowuje osobno lewe i prawe)
gdzies nawet czytalem ze ustawienie hamulcow przod tyl ma ok 70% mocy idzie na przenie i pozostale 30 idzie na tyl
fakt faktem ze po rozgrzaniu hamulcow mojej octavi dosyc mocno sie wydluzyla droga hamowania, ale wina obarczam moje przednie tarcze
Komentarz
-
-
Mówiąc wprost chodzi mi o to, że warto zmienić te bębny, bo 2-3 metry to dużo i w skrajnym przypadku może uratować życie, jak nie kierowcy to pieszemu. k
[ Dodano: Nie 19 Lut, 06 20:18 ]
Zamieszczone przez chester121wiec nie mozna porownac ze 2 m to duzo bo to szerokosc pasow
jakies sportowe auta np aston martin ma podejzewam co najmiej 7m krotsza droge hamowania niz octa
czyli co 3 pasy po ktorych ida osoby??"????? :?
Zamieszczone przez chester121ja poprostu wychodze z zalozenia ze tyl ogolnie nie bierze udzialu w hamowaniu
bo podczas ostrego hamowania prawie cala masa idzie na przednie kola a tyl tylko jest po to zeby stabilizowal tor jazdy auta( ABS hamuje oba tylne kola jednoczenie tylko z przodu przyhamowuje osobno lewe i prawe)
gdzies nawet czytalem ze ustawienie hamulcow przod tyl ma ok 70% mocy idzie na przenie i pozostale 30 idzie na tyl
fakt faktem ze po rozgrzaniu hamulcow mojej octavi dosyc mocno sie wydluzyla droga hamowania, ale wina obarczam moje przednie tarczeLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
gadalem z kolesiem ktory ma octavie po mocnym dzwonie z przodu( nie oplaca sie naprawiac)
i za 450zl da caly komplet nawet sprezyny , klocki, tarcze, belka
jednym slowem kompletna belke
zastanawiam sie tylko czy amortyzatory bedzie mozna przelozyc te moje bo on mowil ze jego sa juz na wyczerpaniu
na przod nie bede montowal wiekszych bo te co sa w zupelnosci mi wystarcza
ja chce tylne miec tarcze ze wzgledow estetycznych :P
na lato chyba przyjda 16(moze 17") i bebny beda brzydko wygladac :wink:
Komentarz
-
-
danielpoz
-
Zamieszczone przez danielpozno wlasnie a ile wazy elegance???
w L&K ma 15 felgi????? chyba jakas zmota hahaha
co do wagi
to L&K nie jest jakas specjalna skoda jest tylko lepiej wyposazona
wiec nie szukaj na sile innej wagi
moze roznic sie o kilka kg bo ma 2 czujniki do xenonow i skore( a ona jest chyba ciezsza niz zwykly material) :wink:
wiec czy to elegance czy czy L&K czy classic
one wszystkie waza tyle samo(ok 1300kg)
dodatkowo powiem ze ja podczas hamowania mialem pelny baczek a kolega w L&K 1/3
ale nie wydaje mi sie zeby 20 kg robilo roznice wiec o tym wogole nie pisalem
pzdr
Komentarz
-
-
danielpoz
no tak-oszczednosci...mogl zalozyc 14 :lol:
[ Dodano: Nie 19 Lut, 06 21:02 ]
Zamieszczone przez chester121Zamieszczone przez danielpozno wlasnie a ile wazy elegance???
w L&K ma 15 felgi????? chyba jakas zmota hahaha
co do wagi
to L&K nie jest jakas specjalna skoda jest tylko lepiej wyposazona
wiec nie szukaj na sile innej wagi
moze roznic sie o kilka kg bo ma 2 czujniki do xenonow i skore( a ona jest chyba ciezsza niz zwykly material) :wink:
wiec czy to elegance czy czy L&K czy classic
one wszystkie waza tyle samo(ok 1300kg)
dodatkowo powiem ze ja podczas hamowania mialem pelny baczek a kolega w L&K 1/3
ale nie wydaje mi sie zeby 20 kg robilo roznice wiec o tym wogole nie pisalem
pzdr
a mi cos swita ze wazy ponad 1400kg ale sprawdze jak zona wroci
a 14 calowe nie wchodza? :wink:
Komentarz
-
jakie oszczednosci???
15" sa najlepsze IMO
bo oponki mozna zalozyc 60 lub 65
podczas np niezamierzonego najazdu na kraweznik albo wpadniecie w dziure nie zniszczy sie felgi a i opona lepiej to zamortyzuje :szeroki_usmiech
danielpoz, ty nie mow mi ze jezdzisz na 16"alusach o profilu 55 lub mniejsze??
bo to jest wedlug mnie nie praktyczneno chyba ze chodzi o jakis szpanik???? k :wink:
szyber nie pomyslalem ale kiedys mialem w reku szyber dach
podnosilem go i nie wazyl wiecej jak 10kg (a dach trzeba troche rozpruc a blaha tez wazy)
czyli wszystko to delikatnie tylko dziala k
i bardzo cie prosze nie probuj juz udowodnic ze L&K jest ciezsza bo tak nie jest(to jest zwykla skoda octavia tylko wyposazona w wiecej gadzetow(oprucz xenonow, skory, dachu, i wyswietlacza mini DOT nie ma nic wiecej czego nie ma ELEGANCE)
a jak zaczniemy sie kucic to albo dostaniemy bana albo zamkna temat a tego nie chcial bym
pzdr k
Komentarz
-
-
danielpoz
tak oczywiscie mam 16 alu felgi i na nich zimowe opony i nie spaskudzil bym sobie auta stalowymi tylko z oszczednosci
szpan??? hahaha kolego to sa octavie wiec nie ma sensu sie ludzic zbytnio hahaha
co do praktycznosci to jakos mi nic nie przeszkadza a od ponad roku jezdzi moja zona a wiadomo ze z kobietami jest roznie hahaha ale wszystko jest ok-bo jezdzic trza sie nauczyc :wink:
idac dalej w skrajnosc to i profil 60 nic nie uratuje jak wpadniesz w jaks dziurke wiec o czym tu mowa????
co do mas to octa AHF wazy od 1275 do 1405kg w zaleznosci od wyposazenia
Komentarz
-
danielpoz Zakładanie stalówek na zimę nie jest oszczędnością ale tylko dla mnie większym komfortem jazdy i po za tym wole żeby sól mi wcinała stalówke niż aluma , przynajmniej ja mam specyficznie malowane felgi albo tylko polerowane. To już OT i patrzę że też odbiegacie. Test się odbył fajnie wiecie czego mozna sie spodziewac. TyleByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
tak oczywiscie mam 16 alu felgi i na nich zimowe opony i nie spaskudzil bym sobie auta stalowymi tylko z oszczednosci
alusy wchodza w reakce z sola na drodze, ja raz zalozylem alusy na zime
jezdzilem po mocno solonych drogach
i na wiosne jak chcialem zmienic na letnie wulkanizator nie dal rady, bo felgi normalnie sie przyspawaly do piast a nie pozwolilem mu 20kg mlotem walic w felge bo powiedzial ze tylko tak da sie sciagnac
wiec popryskal jakims specjalnym odrdzwiczem (czy czyms takim) :|
i musialem na 2 dzien przyjechac bo sie nie dalo ich sciagnac
wiec gdybys zlapal gume na trasie to pozygasz sie a nie sciagniesz felgi :cry:
moze wtedy tak sypali sola i juz sie to nie zdzarzy ale ja wole nie ryzykowac
zreszta specjalisci tez zalecaja felgi stalowe na zime
bo alusy sie poprostu niszcza!!!!!
pzdr
Komentarz
-
-
danielpoz
temat kol i opon zakonczony
moze ktos napisze ile waza poszczegolne wersje wyposazenia aut np.z silnikiem AHF
Komentarz
-
A może w ogóle go zakończyć. Wygląda na to, chester121 zamieszczając opis swoich "badań" nie pomyślał, że ktoś może to przeczytać i mieć swoje zdanie na ich temat. Może trochę mało jeszcze kilometrów przejechał ? Przecież nawet dwa identycznie zbudowane samochody nigdy nie będą jeździć i hamować tak samo ! Liczba możliwych zmiennych jest duża, więc trudno tu mówić, że hamulce tylne służą tylko do szpanu (zwłaszcza przy obciążonym samochodzie). Różnica między pełnym bakiem a 1/3 to nie 20 kg tylko 40 litrów więc prawie 50 kg.
Wiadomy był wynik tych badań (więc po co było je robic ? - czy po to, żeby nabijać posty ?) i nie o to mi chodzi. Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.
Czy następną rewelacyjną relacją będzie opis pokonywania zakrętu w prawo ? (albo w lewo ?) - sorry ale nie mogłem się powstrzymaćPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
jakis dziwny rozmiar tych opon 185/60/15 w porownaniu do oryginalnych 195/65/15.
Czy droga byla sucha?? chodzi mi o to kiedy wlaczyl sie abs.
Test moze byc ciekawy na suchej nawierzchni, na szerszych oponach (co najmniej oryginalne 195), kiedy to nie bedzie walka opony-nawierzchnia, a na prawde hamulcow. W takich warunkach roznica moze sie zwiekszyc.
Ale i tak test bardzo ciekawy. kO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSA może w ogóle go zakończyć. Wygląda na to, chester121 zamieszczając opis swoich "badań" nie pomyślał, że ktoś może to przeczytać i mieć swoje zdanie na ich temat. Może trochę mało jeszcze kilometrów przejechał ? Przecież nawet dwa identycznie zbudowane samochody nigdy nie będą jeździć i hamować tak samo ! Liczba możliwych zmiennych jest duża, więc trudno tu mówić, że hamulce tylne służą tylko do szpanu (zwłaszcza przy obciążonym samochodzie). Różnica między pełnym bakiem a 1/3 to nie 20 kg tylko 40 litrów więc prawie 50 kg.
Wiadomy był wynik tych badań (więc po co było je robic ? - czy po to, żeby nabijać posty ?) i nie o to mi chodzi. Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.
Czy następną rewelacyjną relacją będzie opis pokonywania zakrętu w prawo ? (albo w lewo ?) - sorry ale nie mogłem się powstrzymać
gdybys czytal dokladnie a nie czytal po kawalku to bys zrozumial ze chodzi mi o
zakonczenie dyskusji o wage auta,
ja zrobilem ponad 200kkm po polsce i europie wiec malo chyba nie jest
no chyba ze jestes przedstawicielem handlowym i masz nastukane kilka milionow
wtedy moj wynik smieszny jest
co do wagi paliwa to po co sie czepiasz paru Kg 1/3 byla tylko pogladowo(mogl miec wiecej) u mnie pelny bak nie oznacza 55l tylko np 50(albo 49) i tu twoje rachunki(bardzo dokladne szlak trafia) jesli chcesz dokladnie to powiem ci ze waga roznily sie o 39Kg
Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.
nie rozumiem o co ci chodzi????? kiedy nie bralem odpowiedzialnosci za swoje slowa(jakis przyklad ) bo totalnie sie zagubilem :P
co do hamulcow
to wytlumacze ci jak malemu dziecku bo chyba nie czaisz bazy(zdarza sie)
narysuj sobie samochodzik i osobe na tylnym siedzeniu
podczas hamowania na kazdy przedmiot w aucie dziala (teoretyczna) sila bezwladnosci
ktora dziala zgodnia z torem jazdy auta i dzieki niej wszystko w aucie zwieksza swoja mase
i teraz tak narysuj sobie sile (ciezar) czlowieka o wadze 70Kg czyli okolo 700N
zwrot skierowany pionowo w dol
i sile bezwladnosci czyli mase pomnozona kilka razy(w zaleznosci od predkosci)
powiedzmy 7000N w kierunku toru jazdy auta
i narysuj wypadkowa tych dwoch sil
podpowiem ci ze ta sila bedzie dzialac w wiekszosci na przednie kola(na tylnych praktycznie nic nie ma)
to jest czysto fizyczne podejscie
nie twierdze ze tylne hamulce sa dla szpanu ( i tu znowu wychodzi twoje niedlokladne czytanie) o szpan chodzilo mi o felgi aluminiowe (no chyba ze dla ciebie to to samo??)
one tez odgrywaja wazna role bo po cos konstruktorzy je tam daja
tylko czy nie zastanawiales sie dlaczego tam sa male tarcze?????
moze dlatego ze 70% sily hamujacej przechodzi przez przednie kola, a na tyl reszta
co to sensy pisania tego testu
chcialem sie podzielic moimi spostrzezeniami( kazdy wie ze tarcze sa bardziej skuteczne)
z forumowiczami
mam wrazenie ze sie czepiasz, tylko nie wiem czemu
jest wiele testow na przyspieszenie to dla ciebie tez dziwne????
no bo dla ciebie przyspieszanie hamowanie czy skret w prawo, lewo to to samo :lol:
a co do nabijania postow( glodnemu chleb na mysli)
to nie widze w tym sensu (po co mi to) no chyba ze ty oceniasz ludzi i ich wiedze po tym ile maja juz postow :?
wiec na koniec dam ci rade NAUCZ SIE CZYTAC ZE ZROZUMIENIEM i jesli chesz obalac jakies tezy to sprawdz czy masz wystarczajaca wiedze do tego!!
Komentarz
-
-
chester121, hi,hi fajnie to wytłumaczyłes :lol: fajny tescik zrobiles a IMHO roznica miedzy hamulcami tarczowymi a bebnowymi polega głównie na odprowadzaniu ciepła..obie wersje sa skuteczne..natomiast zdarzało sie ze przy bardzo intensywnym hamowaniu hamulce bebnowe po prostu potrafiły sie zapiec i stanać,i tu widac przewagę hamulców tarczowych...
[ Dodano: Pon 20 Lut, 06 04:43 ]
moze ktos napisze ile waza poszczegolne wersje wyposazenia aut np.z silnikiem AHFbyły:
L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
jest:
Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r
Komentarz
-
Komentarz