hamowanie octavi 90 i 110 konnej

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czesio
    Classic
    • 2006
    • 33

    hamowanie octavi 90 i 110 konnej

    Pięknie braciszku - tak trzymaj
    Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
    rocznik 2001
    POZDRAWIAM!!!
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #2
    hamowanie octavi 90 i 110 konnej

    No to poniewaz niedlugo bede chyba zmienial bebny na tarcze wiec postanowilem pokusic sie o maly test wydajnosci 8)

    wziolem kolege (ma octavie L&K 110KM) on ma tarcze z tylu jak mam bebny
    mam przebieg okolo 96kkm przednie klocki byly wymieniane przy 60kkm
    tarcze i bebny nie ruszane od nowosci
    kolega ma jakies 30kkm temu wymienial wszystko( w ASO fabryczne klocki i tarcze przod+tyl)

    wiec ma troche swiezsze hamulce :wink:

    pojechalismy wczoraj wieczorkiem na dlugo ulice(mozna sie rozpiedziec do 190KM 90 konna octavka :szeroki_usmiech )

    jechalismy kolo siebie okolo 100km/h(jemu pokazywalo 110km/h)
    i po przekroczeniu punktu owietlonego wczesniej rurka fluorescencyjna zaczelismy hamowac

    odleglosci nie mierzylismy(nie o to chodzilo) tylko porownac jak hamuje octavka z bebnami i z tarczami
    wynik byl do przewidzenia bebny troszke wyjechaly po za octavke z tarczami
    ale tylko o jakies 2-3m (podczas pierwszego hamowania)
    zrobilismy jakies 10 hamowan i na ostatnim moja poleciala troszke dalej ok 5m

    11 hamowanie zrobilismy ze 160 i moja poleciala daleko(ok 9m) :| ale tarcze tak sie nagrzaly( hamowania byly robione jedno za drugim bez przerwy) ze swiecily przepieknie u mnie tylko przednie kola u niego wszystkie 4 (super efekt k )
    dodam ze bebny tez delikatnie sie zazyly :shock:

    A trzeba zauwazyc ze koles ma swieze hamulce
    moje niedlugo bedzie trzeba wymienic bo tarcze z przodu juz delikatnie widac rowki

    wiec wedlug mnie jesli bym mial takze swieze hamulce to nie bylo by duzej roznicy
    :wink:
    wiec chyba nie ma zbytniej roznicy po za bebnami i tarczami z tylu
    aczkolwiek bede wymienial ze wzgledow estetycznych bo chce zalozyc 16" :diabelski_usmiech fele :diabelski_usmiech

    Komentarz


    • #3
      dodaj jeszcze wage L&K

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        #4
        Bez urazy, chester 121, ale Twój test porównania wydajności (skuteczności) hamowania jest raczej do bani. Mieliście tylko jeden wspólny mianownik : obaj jechaliście Skodą. Reszta różna : Skody różne, opóźnienie zadziałania układu, siła w nodze, siła dołożona przez serwo, materiał i być może średnice tarcz hamulcowych (co do średnic to sami sprawdźcie, nie jestem pewien), rodzaj klocków hamulcowych. Te wszystkie elementy możecie mieć różne, no chyba, że wiecie że macie identyczne :wink:
        Natomiast stopień zużycia, czyli jak piszesz "świeżość" tarcz i hamulców jeśli elementy są dotarte i nie zużyte ponad dopuszczalne granice - wydaje się akurat nie mieć wpływu na wyniki
        Na tarczach zawsze są jakieś rowki (ale na klockach z nimi współpracujących są dokłądnie takie same), Zaś ze względu na zużycie tarcze masz do wyminy przy zużyciu 2 mm, czyli 1 mm na stronę. Chyba, że wymieniasz ze względu na "nieprostość" , to co innego.
        No to sobie trochę pohamowaliście :szeroki_usmiech
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          Odległość 2-3 metry to raczej bardzo duża różnica jeśli chodzi o skuteczność hamowania. Zresztą tak jak napisał RomanS wydaje mi się, że test nie jest specjalnie miarodajny. :wink:
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            no coz po pierwsze
            waga watpie zeby L&K roznila sie waga od ELEGANCA

            2 czemu uwazasz ze skody sa rozne???? jego jest z 2001r moja z 2002r rozne sa tylko wersje wyposazenia (on ma L&K bez ESP ma te same systemy co ja)
            ( ba nawet opony mamy identyczne( dunlopa 185/60/15, kupowalismy oboje u kolegi wiec nawet wiek maja ten sam)
            opoznienie i sila ukladu powinna byc ta sama bo podczas raptownego hamowania wlacza sie system wspomagajacy hamowanie wiec nie od sily w nodze zalezy hamowanie!! a oboje mamy system wspomagajacy hamowanie!!!!

            tarcze z przodu octavie maja takie same(procz tych 130konnych i RS'ow)
            klocki i tarcze hamulcowe mamy te same(oryginalne w ASO kupione; bylo napisane wczesniej )


            wiec nie wiem czemu nie ma byc to test miaroadjny
            wedlug mnie jest i to bardzo
            oba samochody sa sprawne nie ma jakis wyciekow plynu hamulcowego
            itp.
            2-3m na mokrej nawierzchni z zimowymi oponami to nie jest wedlug mnie znaczacy wynik
            dodam takze ze moje tarcze nie dosc ze troche krzywe to ranty juz widac ASO powiedzilalo ze bezwglenie bedzie trzeba wymienic na wiosne!!! wiec moje hamulce nie sa w najlepszej formie(
            jak wymienie to powtorze te testy

            Komentarz

            • BioBogon
              Elegance
              • 2005
              • 921

              #7
              Zamieszczone przez chester121
              2-3m na mokrej nawierzchni z zimowymi oponami to nie jest wedlug mnie znaczacy wynik
              2-3m to jest mniej więcej szerokość pasów dla pieszych - różnica jest wielka zatrzymać się przed pasami, a za pasami, po których ktoś właśnie idzie :?
              Leon FR 2.0TDI 170KM

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Nie rozumiem Panowie o co Wam chodzi. :?

                Kolega zrobil calkiem sympatyczny test, a raczej porownanie i jest okej. Hamulce bebnowe sa mniej wydajne niz tarczowe, wiec wszystko jest w porzadku. A to, ze roznica nie jest powalajaca, to sorry, ale chyba nie spodziewaliscie sie, ze tez zyletki ca sa z tylu zapewniaja jakies specjalnie lepsze heblowanie... :?
                TDI 205PS

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #9
                  przeciez nie chodzi mi o to zeby negowac dzialanie hamulcow tarczowych
                  bo napewno musza dzialac lepiej skoro juz bebnow sie nie stosuje!!!

                  ale nasza droga hamowania byla napewno dluzsza niz 50m (wieczorkiem juz zaczynalo byc slisko) wiec czy to 50 czy 52 m to nie robi roznicy
                  zreszta po miescie przy takim stanie drog i zwazywszy ze jest slisko
                  to nie odwazyl bym sie na predkosci rzedu 100km/h
                  a jak zahamowalismy z 50(taka proba czy mamy refleks itp) to auta zatrzymaly sie
                  na tej samej wysokosci(moze 10cm wiecej moja poszla)

                  wiec nie mozna porownac ze 2 m to duzo bo to szerokosc pasow
                  jakies sportowe auta np aston martin ma podejzewam co najmiej 7m krotsza droge hamowania niz octa
                  czyli co 3 pasy po ktorych ida osoby??"????? :?

                  ja poprostu wychodze z zalozenia ze tyl ogolnie nie bierze udzialu w hamowaniu
                  bo podczas ostrego hamowania prawie cala masa idzie na przednie kola a tyl tylko jest po to zeby stabilizowal tor jazdy auta( ABS hamuje oba tylne kola jednoczenie tylko z przodu przyhamowuje osobno lewe i prawe)
                  gdzies nawet czytalem ze ustawienie hamulcow przod tyl ma ok 70% mocy idzie na przenie i pozostale 30 idzie na tyl

                  fakt faktem ze po rozgrzaniu hamulcow mojej octavi dosyc mocno sie wydluzyla droga hamowania, ale wina obarczam moje przednie tarcze

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #10
                    Mówiąc wprost chodzi mi o to, że warto zmienić te bębny, bo 2-3 metry to dużo i w skrajnym przypadku może uratować życie, jak nie kierowcy to pieszemu. k

                    [ Dodano: Nie 19 Lut, 06 20:18 ]
                    Zamieszczone przez chester121
                    wiec nie mozna porownac ze 2 m to duzo bo to szerokosc pasow
                    jakies sportowe auta np aston martin ma podejzewam co najmiej 7m krotsza droge hamowania niz octa
                    czyli co 3 pasy po ktorych ida osoby??"????? :?
                    Nie mówimy teraz o wyborze między Astonem, a Octavia tylko o poprawieniu hamulców w Octavi. Dobra zostawmy to i nie wkręcajmy się :wink: k

                    Zamieszczone przez chester121
                    ja poprostu wychodze z zalozenia ze tyl ogolnie nie bierze udzialu w hamowaniu
                    bo podczas ostrego hamowania prawie cala masa idzie na przednie kola a tyl tylko jest po to zeby stabilizowal tor jazdy auta( ABS hamuje oba tylne kola jednoczenie tylko z przodu przyhamowuje osobno lewe i prawe)
                    gdzies nawet czytalem ze ustawienie hamulcow przod tyl ma ok 70% mocy idzie na przenie i pozostale 30 idzie na tyl

                    fakt faktem ze po rozgrzaniu hamulcow mojej octavi dosyc mocno sie wydluzyla droga hamowania, ale wina obarczam moje przednie tarcze
                    Ile wydasz kasy tak na oko na te tercze z tyłu, zmiana tylnej osi? Pewnie sporo, a może lepiej 312 na przód będzie dać i efekty będą lepsze?
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • chester121
                      L&K
                      • 2005
                      • 1053

                      #11
                      gadalem z kolesiem ktory ma octavie po mocnym dzwonie z przodu( nie oplaca sie naprawiac)
                      i za 450zl da caly komplet nawet sprezyny , klocki, tarcze, belka
                      jednym slowem kompletna belke
                      zastanawiam sie tylko czy amortyzatory bedzie mozna przelozyc te moje bo on mowil ze jego sa juz na wyczerpaniu

                      na przod nie bede montowal wiekszych bo te co sa w zupelnosci mi wystarcza
                      ja chce tylne miec tarcze ze wzgledow estetycznych :P
                      na lato chyba przyjda 16(moze 17") i bebny beda brzydko wygladac :wink:

                      Komentarz


                      • #12
                        no wlasnie a ile wazy elegance???

                        w L&K ma 15 felgi????? chyba jakas zmota hahaha

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          danielpoz, L&K ma 16 ale na zime pewnie kolega chestera założył zimowki ;-)
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • chester121
                            L&K
                            • 2005
                            • 1053

                            #14
                            Zamieszczone przez danielpoz
                            no wlasnie a ile wazy elegance???

                            w L&K ma 15 felgi????? chyba jakas zmota hahaha
                            dokladnie tak w zimie jezdzimy na 15" stalowych felgach
                            co do wagi
                            to L&K nie jest jakas specjalna skoda jest tylko lepiej wyposazona
                            wiec nie szukaj na sile innej wagi
                            moze roznic sie o kilka kg bo ma 2 czujniki do xenonow i skore( a ona jest chyba ciezsza niz zwykly material) :wink:
                            wiec czy to elegance czy czy L&K czy classic
                            one wszystkie waza tyle samo(ok 1300kg)
                            dodatkowo powiem ze ja podczas hamowania mialem pelny baczek a kolega w L&K 1/3
                            ale nie wydaje mi sie zeby 20 kg robilo roznice wiec o tym wogole nie pisalem
                            pzdr

                            Komentarz


                            • #15
                              no tak-oszczednosci...mogl zalozyc 14 :lol:

                              [ Dodano: Nie 19 Lut, 06 21:02 ]
                              Zamieszczone przez chester121
                              Zamieszczone przez danielpoz
                              no wlasnie a ile wazy elegance???

                              w L&K ma 15 felgi????? chyba jakas zmota hahaha
                              dokladnie tak w zimie jezdzimy na 15" stalowych felgach
                              co do wagi
                              to L&K nie jest jakas specjalna skoda jest tylko lepiej wyposazona
                              wiec nie szukaj na sile innej wagi
                              moze roznic sie o kilka kg bo ma 2 czujniki do xenonow i skore( a ona jest chyba ciezsza niz zwykly material) :wink:
                              wiec czy to elegance czy czy L&K czy classic
                              one wszystkie waza tyle samo(ok 1300kg)
                              dodatkowo powiem ze ja podczas hamowania mialem pelny baczek a kolega w L&K 1/3
                              ale nie wydaje mi sie zeby 20 kg robilo roznice wiec o tym wogole nie pisalem
                              pzdr
                              ma szyber ktory sporo wazy!!!
                              a mi cos swita ze wazy ponad 1400kg ale sprawdze jak zona wroci


                              a 14 calowe nie wchodza? :wink:

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #16
                                jakie oszczednosci???
                                15" sa najlepsze IMO
                                bo oponki mozna zalozyc 60 lub 65
                                podczas np niezamierzonego najazdu na kraweznik albo wpadniecie w dziure nie zniszczy sie felgi a i opona lepiej to zamortyzuje :szeroki_usmiech

                                danielpoz, ty nie mow mi ze jezdzisz na 16"alusach o profilu 55 lub mniejsze??
                                bo to jest wedlug mnie nie praktyczneno chyba ze chodzi o jakis szpanik???? k :wink:

                                szyber nie pomyslalem ale kiedys mialem w reku szyber dach
                                podnosilem go i nie wazyl wiecej jak 10kg (a dach trzeba troche rozpruc a blaha tez wazy)
                                czyli wszystko to delikatnie tylko dziala k

                                i bardzo cie prosze nie probuj juz udowodnic ze L&K jest ciezsza bo tak nie jest(to jest zwykla skoda octavia tylko wyposazona w wiecej gadzetow(oprucz xenonow, skory, dachu, i wyswietlacza mini DOT nie ma nic wiecej czego nie ma ELEGANCE)

                                a jak zaczniemy sie kucic to albo dostaniemy bana albo zamkna temat a tego nie chcial bym

                                pzdr k

                                Komentarz


                                • #17
                                  tak oczywiscie mam 16 alu felgi i na nich zimowe opony i nie spaskudzil bym sobie auta stalowymi tylko z oszczednosci

                                  szpan??? hahaha kolego to sa octavie wiec nie ma sensu sie ludzic zbytnio hahaha

                                  co do praktycznosci to jakos mi nic nie przeszkadza a od ponad roku jezdzi moja zona a wiadomo ze z kobietami jest roznie hahaha ale wszystko jest ok-bo jezdzic trza sie nauczyc :wink:

                                  idac dalej w skrajnosc to i profil 60 nic nie uratuje jak wpadniesz w jaks dziurke wiec o czym tu mowa????

                                  co do mas to octa AHF wazy od 1275 do 1405kg w zaleznosci od wyposazenia

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    danielpoz Zakładanie stalówek na zimę nie jest oszczędnością ale tylko dla mnie większym komfortem jazdy i po za tym wole żeby sól mi wcinała stalówke niż aluma , przynajmniej ja mam specyficznie malowane felgi albo tylko polerowane. To już OT i patrzę że też odbiegacie. Test się odbył fajnie wiecie czego mozna sie spodziewac. Tyle
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • chester121
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1053

                                      #19
                                      tak oczywiscie mam 16 alu felgi i na nich zimowe opony i nie spaskudzil bym sobie auta stalowymi tylko z oszczednosci
                                      no dobra jedna jeszcze uwaga
                                      alusy wchodza w reakce z sola na drodze, ja raz zalozylem alusy na zime
                                      jezdzilem po mocno solonych drogach
                                      i na wiosne jak chcialem zmienic na letnie wulkanizator nie dal rady, bo felgi normalnie sie przyspawaly do piast a nie pozwolilem mu 20kg mlotem walic w felge bo powiedzial ze tylko tak da sie sciagnac
                                      wiec popryskal jakims specjalnym odrdzwiczem (czy czyms takim) :|
                                      i musialem na 2 dzien przyjechac bo sie nie dalo ich sciagnac
                                      wiec gdybys zlapal gume na trasie to pozygasz sie a nie sciagniesz felgi :cry:
                                      moze wtedy tak sypali sola i juz sie to nie zdzarzy ale ja wole nie ryzykowac
                                      zreszta specjalisci tez zalecaja felgi stalowe na zime
                                      bo alusy sie poprostu niszcza!!!!!
                                      pzdr

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        temat kol i opon zakonczony

                                        moze ktos napisze ile waza poszczegolne wersje wyposazenia aut np.z silnikiem AHF

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Ahf-1275 kg w wersji ambiente chyba
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • RomanS
                                            Elegance
                                            • 2004
                                            • 804

                                            #22
                                            A może w ogóle go zakończyć. Wygląda na to, chester121 zamieszczając opis swoich "badań" nie pomyślał, że ktoś może to przeczytać i mieć swoje zdanie na ich temat. Może trochę mało jeszcze kilometrów przejechał ? Przecież nawet dwa identycznie zbudowane samochody nigdy nie będą jeździć i hamować tak samo ! Liczba możliwych zmiennych jest duża, więc trudno tu mówić, że hamulce tylne służą tylko do szpanu (zwłaszcza przy obciążonym samochodzie). Różnica między pełnym bakiem a 1/3 to nie 20 kg tylko 40 litrów więc prawie 50 kg.
                                            Wiadomy był wynik tych badań (więc po co było je robic ? - czy po to, żeby nabijać posty ?) i nie o to mi chodzi. Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.
                                            Czy następną rewelacyjną relacją będzie opis pokonywania zakrętu w prawo ? (albo w lewo ?) - sorry ale nie mogłem się powstrzymać
                                            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              #23
                                              jakis dziwny rozmiar tych opon 185/60/15 w porownaniu do oryginalnych 195/65/15.

                                              Czy droga byla sucha?? chodzi mi o to kiedy wlaczyl sie abs.

                                              Test moze byc ciekawy na suchej nawierzchni, na szerszych oponach (co najmniej oryginalne 195), kiedy to nie bedzie walka opony-nawierzchnia, a na prawde hamulcow. W takich warunkach roznica moze sie zwiekszyc.

                                              Ale i tak test bardzo ciekawy. k
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • chester121
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1053

                                                #24
                                                Zamieszczone przez RomanS
                                                A może w ogóle go zakończyć. Wygląda na to, chester121 zamieszczając opis swoich "badań" nie pomyślał, że ktoś może to przeczytać i mieć swoje zdanie na ich temat. Może trochę mało jeszcze kilometrów przejechał ? Przecież nawet dwa identycznie zbudowane samochody nigdy nie będą jeździć i hamować tak samo ! Liczba możliwych zmiennych jest duża, więc trudno tu mówić, że hamulce tylne służą tylko do szpanu (zwłaszcza przy obciążonym samochodzie). Różnica między pełnym bakiem a 1/3 to nie 20 kg tylko 40 litrów więc prawie 50 kg.
                                                Wiadomy był wynik tych badań (więc po co było je robic ? - czy po to, żeby nabijać posty ?) i nie o to mi chodzi. Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.
                                                Czy następną rewelacyjną relacją będzie opis pokonywania zakrętu w prawo ? (albo w lewo ?) - sorry ale nie mogłem się powstrzymać
                                                nie chodzilo mi o to zeby nikt sie nie wypowiadal(wrecz przeciwnie)
                                                gdybys czytal dokladnie a nie czytal po kawalku to bys zrozumial ze chodzi mi o
                                                zakonczenie dyskusji o wage auta,

                                                ja zrobilem ponad 200kkm po polsce i europie wiec malo chyba nie jest
                                                no chyba ze jestes przedstawicielem handlowym i masz nastukane kilka milionow
                                                wtedy moj wynik smieszny jest

                                                co do wagi paliwa to po co sie czepiasz paru Kg 1/3 byla tylko pogladowo(mogl miec wiecej) u mnie pelny bak nie oznacza 55l tylko np 50(albo 49) i tu twoje rachunki(bardzo dokladne szlak trafia) jesli chcesz dokladnie to powiem ci ze waga roznily sie o 39Kg

                                                Jeżeli nie ma się własnego zdania w kwestiach technicznych (to broń Boże nie grzech) i powtarza się co twierdzi ASO lub jakiś "koleś" to przyzwoitość nakazywałaby brać odpowiedzialność za swoje słowa.

                                                nie rozumiem o co ci chodzi????? kiedy nie bralem odpowiedzialnosci za swoje slowa(jakis przyklad ) bo totalnie sie zagubilem :P

                                                co do hamulcow
                                                to wytlumacze ci jak malemu dziecku bo chyba nie czaisz bazy(zdarza sie)

                                                narysuj sobie samochodzik i osobe na tylnym siedzeniu
                                                podczas hamowania na kazdy przedmiot w aucie dziala (teoretyczna) sila bezwladnosci
                                                ktora dziala zgodnia z torem jazdy auta i dzieki niej wszystko w aucie zwieksza swoja mase

                                                i teraz tak narysuj sobie sile (ciezar) czlowieka o wadze 70Kg czyli okolo 700N
                                                zwrot skierowany pionowo w dol
                                                i sile bezwladnosci czyli mase pomnozona kilka razy(w zaleznosci od predkosci)
                                                powiedzmy 7000N w kierunku toru jazdy auta
                                                i narysuj wypadkowa tych dwoch sil
                                                podpowiem ci ze ta sila bedzie dzialac w wiekszosci na przednie kola(na tylnych praktycznie nic nie ma)
                                                to jest czysto fizyczne podejscie

                                                nie twierdze ze tylne hamulce sa dla szpanu ( i tu znowu wychodzi twoje niedlokladne czytanie) o szpan chodzilo mi o felgi aluminiowe (no chyba ze dla ciebie to to samo??)
                                                one tez odgrywaja wazna role bo po cos konstruktorzy je tam daja
                                                tylko czy nie zastanawiales sie dlaczego tam sa male tarcze?????
                                                moze dlatego ze 70% sily hamujacej przechodzi przez przednie kola, a na tyl reszta

                                                co to sensy pisania tego testu
                                                chcialem sie podzielic moimi spostrzezeniami( kazdy wie ze tarcze sa bardziej skuteczne)
                                                z forumowiczami
                                                mam wrazenie ze sie czepiasz, tylko nie wiem czemu
                                                jest wiele testow na przyspieszenie to dla ciebie tez dziwne????
                                                no bo dla ciebie przyspieszanie hamowanie czy skret w prawo, lewo to to samo :lol:

                                                a co do nabijania postow( glodnemu chleb na mysli)
                                                to nie widze w tym sensu (po co mi to) no chyba ze ty oceniasz ludzi i ich wiedze po tym ile maja juz postow :?

                                                wiec na koniec dam ci rade NAUCZ SIE CZYTAC ZE ZROZUMIENIEM i jesli chesz obalac jakies tezy to sprawdz czy masz wystarczajaca wiedze do tego!!

                                                Komentarz

                                                • pyza99
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 467

                                                  #25
                                                  chester121, hi,hi fajnie to wytłumaczyłes :lol: fajny tescik zrobiles a IMHO roznica miedzy hamulcami tarczowymi a bebnowymi polega głównie na odprowadzaniu ciepła..obie wersje sa skuteczne..natomiast zdarzało sie ze przy bardzo intensywnym hamowaniu hamulce bebnowe po prostu potrafiły sie zapiec i stanać,i tu widac przewagę hamulców tarczowych...

                                                  [ Dodano: Pon 20 Lut, 06 04:43 ]
                                                  moze ktos napisze ile waza poszczegolne wersje wyposazenia aut np.z silnikiem AHF
                                                  ostatnio wazyli moją czeszke na przegladzie i wyszło 1390kg :shock: sporo...
                                                  były:
                                                  L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                                                  Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                                                  jest:
                                                  Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...