Opony kierunkowe vs asymetryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RSL
    Classic
    • 2009
    • 3

    Opony kierunkowe vs asymetryczne

    Witam,

    Wczoraj porównywałem w nocy efektywność świecenia xenonów w O2FL (1 msc uzytkowana)
    oraz golfa V (2008r). W golfie są Bi-xenony a w O2 normalne (bez drogowych). Jasność świecenia jest znaczna z przewagą na golfa. Powiedzcie mi czy też macie takie wrażenie ze w O2 xenony są jakieś słabsze niż w innych samochodach??
  • Jantok
    Drive
    • 2008
    • 42

    #2
    Opony kierunkowe vs asymetryczne

    Poniższy tekst jest o innej marce, niż „jedyna słuszna”, ale myślę że zainteresuje OCP-ków.

    Musiałem w trybie pilnym kupić z synem nowe opony do jego Vectry, o rozmiarze 225/45 R18.
    Pojechaliśmy do sprawdzonego, co do niskich cen, oponiarza. W tym rozmiarze miał na stanie tylko dwa rodzaje opon (inne dopiero za 2-3 dni).
    Jedne o bieżniku kierunkowym, a drugie o bieżniku asymetrycznym. Wybraliśmy te kierunkowe, bo lepszej marki i „ładniejsze”.
    A to majster mówi, żeby ich nie brać, bo opony kierunkowe w samochodach kombi, mają większe skłonności do ząbkowania niż opony asymetryczne.
    Wiem, że w kombi opony na tylnej osi mają większe skłonności do ząbkowania niż w innych typach nadwozia, ale z takim rozróżnieniem jeszcze się nie spotkałem.
    Czy ktoś słyszał jeszcze taką opinię?

    Pozdrowienia!

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Jantok, ja jeżdżę tylko na kierunkowych i póki co nie miałem problemu z ząbkowaniem. Dla odmiany kilka osób w firmie skusiło się na asymetryczne Nokian-y ( nie pamiętam modelu chyba V ) i po 5-10 tyś km wyją gorzej niż Dębica Frigo...

      BTW. Napisz jakie opony były do wyboru...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Trusek
        Rider
        • 2009
        • 520
        • Octavia III (5E3)
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        powiem tak - zabkowanie opon zwiazane jest z charakterystyka zawieszenia tylnego. Tu Pan oponiarz mial po czesci racje co do kombi. W kombi zawieszenie tylne jest minimalnie twardsze niz w sedanie czy "checzbeku" i jezeli jezdzi sie na pusto to efekt zabkowania moze sie pojawic wiekszy. Na zabkowanie narazone sa tez auta z zawieszeniem wielowahaczowym (przy duzym kacie pochylenia kola najbardziej zabkuje wewnetrzna strona bieznika). Moc tego zabkowania tez zwiazana jest z ksztaltem bieznika i cisnieniem w oponie (jesli glownie jezdzi sie na pusto to cisnienie powinno byc utrzymywane jak najnizsze z dozwlonego, ja w mojej O2 mam 1.9atm). Uklad bieznika nie ma zupelnie znaczenia.

        A w kwestji wyboru to ja zdecydowanie jestem zwolennikiem opon asymetrycznych. Maja inna budowe oplotu (jest wzmocniony w czesci OUTSIDE co powoduje duzo stabilniejsze porwadzenie na zakretach), sa duzo cichsze i nie jest sie ograniczonym co do strony po ktorej opona jezdzi (mozna je dowolnie zamieniac miejscami chocizby po to aby pilnowac i wyeliminowac zabkowanie).

        JANTOK - Napisz kolego jakiej marki te opony byly ktorych nie wybrales i jakie masz teraz.
        <<>> MACIEJ <<>>
        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          Zamieszczone przez Jantok
          A to majster mówi, żeby ich nie brać, bo opony kierunkowe w samochodach kombi, mają większe skłonności do ząbkowania niż opony asymetryczne.
          generalnie kierunkowe są głośniejsze , a jak auto ma tendencję do ząbkowania/wybijania opon to zrobi to i z takimi i z takimi , tylko że tak jak powiedziałem kierunkowe są głośniejsze od samego początku.
          nie kupuje się na szybko takich opon raczej , można wyrzucić kupę kasy w błoto..

          Zamieszczone przez kowal 2002
          Dla odmiany kilka osób w firmie skusiło się na asymetryczne Nokian-y ( nie pamiętam modelu chyba V ) i po 5-10 tyś km wyją gorzej niż Dębica Frigo...
          nokian się wybija... :twisted: , wiem o tym doskonale i dlatego go nie polecam klientom.. ,lae czasami przychodzi taki ktoś kto się naczytał superopinii na internecie no i jest uparty ..wtedy proszę bardzo :diabelski_usmiech
          kowal 2002, możesz powiedzieć na jakich autach im powybijało tak mniej więcej?

          aa... nokian zimowy jakiś, taki asymetrczyny , jest odporny na wybijanie prawie..
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez leszekmw
            ...
            kowal 2002, możesz powiedzieć na jakich autach im powybijało tak mniej więcej?
            ...
            OII HB
            OI HB
            Nowe Mondeo Kombi
            i "początki" słychać już w Toledo III ( założone w tym sezonie )
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • genesis
              Ambiente
              • 2010
              • 232

              #7
              Zamieszczone przez leszekmw
              wiem o tym doskonale i dlatego go nie polecam klientom.. ,lae czasami przychodzi taki ktoś kto się naczytał superopinii na internecie no i jest uparty ..wtedy proszę bardzo
              A masz doświadczenie o Nokianach H XL?
              DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #8
                Jeździłem Superbem na asymetrycznych Pirelli P7 w rozmiarze 205/55 R16 w indeksie do 240 km/h. Kupiłem je bo... wypadły najlepiej w teście ADAC. Bieżnik jest wykonany z dwóch rodzajów mieszanki "gumowej". Mają lity pas (bez nacięć) w części zewnętrznej. To tak jakby mieć w oponie kawałek sportowego "slicka". Zapewnia to fantastyczną stabilność na zakrętach tak podczas jazdy na suchej nawierzchni jak i na mokrym. Dobry komfort przy wspaniałej trakcji.. zero piszczenia.
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  genesis, nie , generalnie nie handluję nokianem.

                  Zamieszczone przez zepter00
                  Jeździłem Superbem na asymetrycznych Pirelli P7
                  doskonałe , też je troszke wybija ale tyle co nic. mogą sie prawie równać z sc2 pod tym kątem
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Trusek
                    A w kwestji wyboru to ja zdecydowanie jestem zwolennikiem opon asymetrycznych. Maja inna budowe oplotu (jest wzmocniony w czesci OUTSIDE co powoduje duzo stabilniejsze porwadzenie na zakretach), sa duzo cichsze i nie jest sie ograniczonym co do strony po ktorej opona jezdzi (mozna je dowolnie zamieniac miejscami chocizby po to aby pilnowac i wyeliminowac zabkowanie).
                    popieram
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Jantok
                      Drive
                      • 2008
                      • 42

                      #11
                      Zamieszczone przez Trusek
                      ...
                      JANTOK - Napisz kolego jakiej marki te opony byly ktorych nie wybrales i jakie masz teraz.
                      Do wyboru były tylko:
                      Uniroyal Rain Sport 2 - kierunkowe
                      SAVA INTENSA UHP - asymetryczne (ineks Y)

                      Kupiłem Savy, choć do końca nie jestem przekonany do nich, ale sytuacja była gardłowa
                      i musiałem coś założyć na koła.

                      P.S.
                      Czy ma ktoś doświadczenie w jeździe SAVAmi o takim rozmiarze?

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Jantok
                        Jedne o bieżniku kierunkowym, a drugie o bieżniku asymetrycznym. Wybraliśmy te kierunkowe, bo lepszej marki i „ładniejsze”.

                        Zamieszczone przez Jantok

                        Do wyboru były tylko:
                        Uniroyal Rain Sport 2 - kierunkowe
                        SAVA INTENSA UHP - asymetryczne (ineks Y)

                        Kupiłem Savy, choć do końca nie jestem przekonany do nich, ale sytuacja była gardłowa
                        i musiałem coś założyć na koła.
                        czegoś nie rozumiem :niewiem

                        Komentarz

                        • Jantok
                          Drive
                          • 2008
                          • 42

                          #13
                          abstinent,
                          Wyjaśnione w pierwszym poście, ale...

                          wybraliśmy Uniroyale (kierunkowe), ale fachowiec nam odradził, żeby ich nie brać
                          i kupiliśmy Savy.

                          Jeśli właściciel nie chce więcej zarobić i odradza nam kupno droższych opon,
                          to jednak coś w tym musi być.

                          Pozdrowienia

                          Komentarz

                          • Pawel11
                            Drive
                            • 2010
                            • 99

                            #14
                            Zamieszczone przez Jantok
                            Jeśli właściciel nie chce więcej zarobić i odradza nam kupno droższych opon,
                            to jednak coś w tym musi być.
                            No nie koniecznie. Na Sava może mieć większy narzut, tym samym więcej zarobi niż na tańszych oponach. Przykładowo jedne opony sprzedaje po 200 drugie po 180. Pierwsze dostaje od hurtownika za 180 drugie za 150. Na których więcej zarabia?

                            Osobiście, z mojego doświadczenia opony kierunkowe, szczególnie w układzie bieżnika V są głośniejsze, ale lepiej odprowadzają wodę. Opony asymetryczne są generalnie cichsze i lepiej trzymają na suchym.

                            Aktualnie jeżdżę na Uniroyal-ach Rainsport 2 195/50 R15 (w clio) i niestety są głośniejsze od fabrycznych Continental-i ale mam wrażenie, że dużo lepsze na mokrym. I ta ich właściwości była dla mnie decydująca przy wyborze. Wydaje mi się również, że niestety mają stosunkowo miękką gumę i dość szybko się ścierają.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Pawel11
                              opony kierunkowe, szczególnie w układzie bieżnika V są głośniejsze, ale lepiej odprowadzają wodę
                              ja np. tego nie mogę potwierdzić, ale trzeba zauważyć, że oprócz samego bieżnika w grę wchodzi też sama "klasa" opon, jak już wielokrotnie mówiłem moje aktualne asymetryczne F1 to jak na razie życiówka , może po prostu nie trafiłem na lepsze...
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • locaj85
                                Rider
                                • 2009
                                • 482

                                #16
                                F1
                                Zamieszczone przez szkoda
                                oje aktualne asymetryczne F1 to jak na razie życiówka
                                a co to za F1 ;>??

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  Zapewne chodzi o Goodyeary Eagle f1 asimetric
                                  Ja uzytkuje od niedawna Toyo T1R (Vki) i poki co jestem zadowolony. Nie mialem jeszcze okazji jezdzic w duzym deszczu (chociaz teraz co sie dzieje w Bielsku to jest powodz...). Ale na suchym asfalcie gdzie Barumy Bravurisy piszczaly i nie mogly, Toyki jada 30km/h wiecej i nie piszcza. Powyzej dopuszczalnej granicy jest wrazenie, ze opona ugina sie na bok i nalezy zwolnic.
                                  IHMO sa ciche.
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bradley
                                    ...Ja uzytkuje od niedawna Toyo T1R (Vki) i poki co jestem zadowolony. ... Powyzej dopuszczalnej granicy jest wrazenie, ze opona ugina sie na bok i nalezy zwolnic.
                                    IHMO sa ciche.
                                    I to jest jedna z jej zalet. Niektóre opony są twardsze "na boki", ale jak już "puszczą" na łuku to lądujesz w rowie bez ostrzeżenia. T1-R daje Ci ten margines, gdzie czujesz, że zaczyna delikatnie "popuszczać" ale masz jeszcze czas, żeby odpuścić i przejść gładko przez zakręt.
                                    Jeżdżę na T1-R już trzeci sezon i na następny też je wezmę.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • locaj85
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 482

                                      #19
                                      niestety ani jednej ani drugiej nie ma w moim rozmiarze

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        ja np. tego nie mogę potwierdzić
                                        no ja mogę potwierdzić, w O2 mam contisportcontact 2 a leonie rainsport 1 i tam gdzie conti już łapią aquaplaning to rain dają radę ze sporym zapasem.
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez loru
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          ja np. tego nie mogę potwierdzić
                                          no ja mogę potwierdzić, w O2 mam contisportcontact 2 a leonie rainsport 1 i tam gdzie conti już łapią aquaplaning to rain dają radę ze sporym zapasem.
                                          no właśnie, czyli nie możemy tego jednoznacznie stwierdzić i o to mi właśnie chodziło.

                                          no a rainsporty, wszak "opony deszczowe" to powinyy być lepsze od wszystkich innych
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            o a rainsporty, wszak "opony deszczowe" to powinyy być lepsze od wszystkich innych
                                            są :szeroki_usmiech szkoda że już ich nie robią bo rain2 to podobnież krok wstecz.
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8030
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez loru
                                              no ja mogę potwierdzić, w O2 mam contisportcontact 2
                                              U siebie mam Continental ContiPremiumContact 2 205/55R16 i mam wrażenie że w koleinach z wodą dość szybko łapią aquaplaning w stosunku do Bridgestone ER300. Sprawdzone to z kolegą , jechaliśmy w dwie OII tak samo załadowane. Musiałem miejscami deczko odpuszczać.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • westwi78
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2940

                                                #24
                                                No powiem wam że wczoraj miałem ekstremalne warunki, ale Kleber Hydraxer 17 225/45 szły jak po torach

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  U siebie mam Continental ContiPremiumContact 2 205/55R16 i mam wrażenie że w koleinach z wodą dość szybko łapią aquaplaning w stosunku do Bridgestone ER300
                                                  a patrzyłeś głębokości bieżnika na jednej i drugiej? na cspc2 nówkach wjeżdżam w kałuże która mam zawsze po deszczu w pewnym miejscu i lecę ok 100 w zakręcie lekkim po niej i nic , ale jak zrobię około 8 tyś km to już asr się włącza. przetestowane na 3 kompletach csps2 :szeroki_usmiech .

                                                  i napiszę jeszcze raz to co już pisałem kiedyś - wszystkie opony są doskonałe - do takich wniosków można dojść czytając to forum.
                                                  i wszystkie są ciche...nawet te o których wiadomo ze nie są... :haha:
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...