Witam!!!
Chciałbym zamontować sobie CB w sposób nie sprawiający kłopotu.
Pierwszy problem mam z anteną. W chcwili obecnej kupłem syrio ml145 na magnes. Jednak jak by nie zrobić antena magnesowa wcześniej czy później porysuje lakier. Przykleiłem sobie taką folię samoprzylepną ale zerwałem po jakimś czasie bo boję się, że jak się zwulkanizuje to wogle jej nie urwię, a pozatym może zostać plama na lakierze.
Próbowałem sobie zamontować uchwyt na boku klapu, ale szczelina jest mała i nawet kabel się nie mieści. Rezultat taki że tylko obiłem sobie lakier na kancie błotnika. Przy okazji mam pytanie, czy obicie tej wierzchniej przezroczystej warstwy może wpłynąć na zabezpieczenie antykorozyjne samochodu lub gwarancje?
Czytałem na forum, że są jakieś anteny trileflex czy jakoś podobnie się nazywające wspólne do rafia FM i CB. Moje pytanie jest więc do osób użytkujących te anteny jak one sie spisują? Jaki jest zasięg CB i jak gra na nich radio FM?
Czy orginalna antena ma wzmacniacz i jak to się ma przy antenie triflexy?
Czy ktoś może napisać jak krok po kroku zamontować taką antenę, chodzi mi głównie o sprawę jak zdjąć podsufitkę, oraz jakie wtyczki potrzebne i co zrobić z kablami do ewentualnego wzmacniacza oryginalnej anteny?
Następna sprawa to montaż samego radia w sposób niewidoczny. Może macie jakieś pomysły. Mam unidena 520 i widziałem na forum jak ktoś zamontował sobie takie radio w popielniczce w Octavi II. Mam więc pytanie jak wyjąć tą popielniczkę na dole, żeby wyciąć jakiś otwór oraz jak podłączyć zasilanie do CB i poprowadzić wszystkie kable włącznie z anteną żeby zbytnio czegoś nie popsuć.
Witam!!!
Chciałbym zamontować sobie CB w sposób nie sprawiający kłopotu.
Pierwszy problem mam z anteną. W chcwili obecnej kupłem syrio ml145 na magnes. Jednak jak by nie zrobić antena magnesowa wcześniej czy później porysuje lakier. Przykleiłem sobie taką folię samoprzylepną ale zerwałem po jakimś czasie bo boję się, że jak się zwulkanizuje to wogle jej nie urwię, a pozatym może zostać plama na lakierze.
Próbowałem sobie zamontować uchwyt na boku klapu, ale szczelina jest mała i nawet kabel się nie mieści. Rezultat taki że tylko obiłem sobie lakier na kancie błotnika. Przy okazji mam pytanie, czy obicie tej wierzchniej przezroczystej warstwy może wpłynąć na zabezpieczenie antykorozyjne samochodu lub gwarancje?
Czytałem na forum, że są jakieś anteny trileflex czy jakoś podobnie się nazywające wspólne do rafia FM i CB. Moje pytanie jest więc do osób użytkujących te anteny jak one sie spisują? Jaki jest zasięg CB i jak gra na nich radio FM?
Czy orginalna antena ma wzmacniacz i jak to się ma przy antenie triflexy?
Czy ktoś może napisać jak krok po kroku zamontować taką antenę, chodzi mi głównie o sprawę jak zdjąć podsufitkę, oraz jakie wtyczki potrzebne i co zrobić z kablami do ewentualnego wzmacniacza oryginalnej anteny?
Następna sprawa to montaż samego radia w sposób niewidoczny. Może macie jakieś pomysły. Mam unidena 520 i widziałem na forum jak ktoś zamontował sobie takie radio w popielniczce w Octavi II. Mam więc pytanie jak wyjąć tą popielniczkę na dole, żeby wyciąć jakiś otwór oraz jak podłączyć zasilanie do CB i poprowadzić wszystkie kable włącznie z anteną żeby zbytnio czegoś nie popsuć.
Pozdrawiam i dziękuję za każdą pomoc
Mało poczytałes na forum o triflexie. Ja wyciagne meritum nawet sie nie zastanawiaj i zakładaj triflexa, bo ich na 0II juz jest coraz wiecej i nie spotkalem się z narzekaniem (poza jednym przypadkiem, kótry to ASO namieszao przy montazu ale fachowcy poprawili...)
Czy ktoś może wyjmował ten popielniczko schowek? Jak go sie wyjmuje?
Widziałem że ktoś z forum zmieścił tam Unidena 520 i bardzo mi się to rozwiazanie podobało. Jednak najpierw trzeba wyjąć ten schowek i wyciąć w nim spód.
Czy wiecie może jak rozbiera się dalej ten tunel środkowy?
Myślałem zasilanie pociągnąć od gniazda zapalniczki w podłokietniku chyba też jest, a jak nie ma to z tego na środku. Nie chcę nigdzie wpinać się w instalację bo samochód na gwarancji.
Co do anteny triflexy, to opinie są różne. Najbardziej przeraża mnie ta, że po tej operacji może przeciekać dach i że radio FM będzie gorzej odbierać. Proszę, więc użytkowników tych anten o opinię, czy często zdaża się po montażu, że cieknie woda do samochodu oraz czy faktycznie widać pogorszenie odbioru radia FM.
a ja zakupiłem sobie gumę zakładaną na magnesik za całe 3 PLN (z VAT) i ani nie mam porysowanego autka (choć uzywam tego już 3 roczek), ani nie odpadło mi to w czasie jazdy
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
a ja zakupiłem sobie gumę zakładaną na magnesik za całe 3 PLN (z VAT) i ani nie mam porysowanego autka (choć uzywam tego już 3 roczek), ani nie odpadło mi to w czasie jazdy
Kolego, też mam gumę, podkładkę, ale to nie zabezpiecza całkiem przed porysowaniem lakieru. Wystarczy trochę brudu pomiedzy guma i lakierem i podczas jazdy gdy guma będzie pracować, będzie zarazem matowała lakier jak papier ścierny. Najskuteczniejsze są naklejki przezroczyste naklejane na lakier, jednak wówczas trzeba ja pozostawić na stałe.
Kolego, też mam gumę, podkładkę, ale to nie zabezpiecza całkiem przed porysowaniem lakieru.
Ja może jestem zboczony, ale zawsze w aucie mam butelkę płynu do szyb i papierowe ręczniki. Zawsze przed przyssaniem podstawy magnetycznej przecieram gumę i blachę płynem. Ssam na super czystą powierzchnie. Rys nie mam żadnych... 8)
Kolego, też mam gumę, podkładkę, ale to nie zabezpiecza całkiem przed porysowaniem lakieru.
Ja może jestem zboczony, ale zawsze w aucie mam butelkę płynu do szyb i papierowe ręczniki. Zawsze przed przyssaniem podstawy magnetycznej przecieram gumę i blachę płynem. Ssam na super czystą powierzchnie. Rys nie mam żadnych... 8)
Też rozważam taką opcję. Miałem przyklejoną tą folie samoprzylepną ale spieprzyłem robote bo powietrze zostało pod nią i tak była do wymiany. Podobnież robi sie to na mokro. Jednak zastanawiam się czy kleić następną czy robić jak Ty
Kolego, też mam gumę, podkładkę, ale to nie zabezpiecza całkiem przed porysowaniem lakieru.
Ja może jestem zboczony, ale zawsze w aucie mam butelkę płynu do szyb i papierowe ręczniki. Zawsze przed przyssaniem podstawy magnetycznej przecieram gumę i blachę płynem. Ssam na super czystą powierzchnie. Rys nie mam żadnych... 8)
Ja robie dokładnie to samo...
Antena Sirio 100 na magnesie 12 cm.
Radio mam wciśniete między swój fotel a konsolę środkową z podłączeniem do zapalniczki.
Wymontowanie radia to 30 sekund i wrzucam je do bagażnika.....
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Ja przykleiłem na próbę i odkleiłem po tygodniu. Śladu nie ma ale trzyma się dość mocno i nie wiem czy po kilku latach się zbytnio nie zwulkanizuje. Musiałem ją i tak odkleić bo powietrze mi zostało na środku i nie chciało wyjść. Podobnież robi się to klejenie na mokrą powierzchnię.
Narazie nie kleiłem drugiej i zastanawiam się co dalej. Będę może dbał o czystość i odpuszczę sobie naklejki
Czy ktoś może wyjmował ten popielniczko schowek? Jak go sie wyjmuje?
Widziałem że ktoś z forum zmieścił tam Unidena 520 i bardzo mi się to rozwiazanie podobało. Jednak najpierw trzeba wyjąć ten schowek i wyciąć w nim spód.
Czy wiecie może jak rozbiera się dalej ten tunel środkowy?
Komentarz