[O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarlam
    Classic
    • 2011
    • 10

    [O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...

    Jestem ciekaw jak te autko wygląda z pozycji kierowcy TIRa. :szeroki_usmiech
    Jarosław Lamparski
    Dyrektor Techniczny
    Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98 Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny k. Torunia
    telefon: +48 56 659 06 05 | 06 | tel. kom. +48 662 668 412 [email protected] | www.zlomanczuk.com.pl
  • krataja
    Drive
    • 2010
    • 42

    #2
    [O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...

    [O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach, czyli prosba o pomoc

    Witam wszystkich forumowiczów/klubowiczow ! (to moj pierwszy wpis)
    Własnie stałem się posiadaczem Skody Octavia I w wersji hatchback RS 1.8T z 2002 roku. (Czy bedzie to szczesliwe posiadanie okaze sie po jakims czasie

    Jako ze autko przejechalo swoje 160tys km przed wlasciwa eksploatacja musze je doprowadzic do ladu i porzadku. W tym celu wymienic musze szereg elementów w aucie , jednakze w chwili obecnej najbardziej palaca jest wymiana przednich sprezyn gdyz jedna z nich niestety jest peknieta. Do tej pory uzywalem szukajki ale niestety malo w nich info o wersji RS 1.8T. I tutaj nastepuje nagle...

    ... Pytanie nr 1
    Jakie zakupic przednie sprezyny do wersji O1 RS?
    Jak zwykle zeby czesci byly dobre i stosunkowo niedrogie. Jak dla mnie moga nawet minimalnie podwyzszyc autko do wysokosci standardowej, byle tylko byly odpowiednio sztywne, trwale i pasowaly BEZ ZADNYCH PRZEROBEK. Dla mnie to strasznie wazne. Lubie jak cos działa od razu bez kombinowania.


    Pytanie nr 1b)
    Czy sprezyny z seryjnej wersji beda pasowac do RS i beda podobnie sztywne?


    Pytanie nr 2
    Jakie polecacie dobre w rozsadnej cenie przednie amoryzatory? Bo obecne sa jakby ich nie bylo, a poza tym gdy juz bede wymienial sprezyny to grzechem by bylo zostawic zuzyte amortyzatory...

    Pytanie nr 2b)
    Wszedzie w watkach widze info o amortyzatorach B6 i B8 - co oznaczaje te wartosci?


    Pytanie nr 3
    W kilku watkach natrafilem na odwolania do "Part Number Skoda". Skad sciagnac taka liste?


    Pytanie nr 4
    Jakie zakupic tarcze przednie i tylne? Czy seryjne od O1 beda pasowac? (zarowno otwory jak i trwalosc). Autem nie bede butowal wiec weglowych hamulcow nie potrzebuje;-) Ale zwykle solidne by sie przydaly

    Na razie bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na 4ry powyzsze pytania.
    Prawdopodobnie wiekszosc kwestii jest przez Was przerabiana wiele razy ale nie znajduje info o wersjach RS. Dlatego bede wdzieczny nawet za info w stylu "do RS na 100% pasuja czesci ze standardowej wersji bo..."

    pozdrawiam
    krataja

    Komentarz

    • vince123
      Elegance
      • 2009
      • 923

      #3
      Zamieszczone przez krataja
      Wszedzie w watkach widze info o amortyzatorach B6 i B8 - co oznaczaja te wartosci?
      krataja, to jest nazwa firmy i model amorka (B6-->BILSTEIN B6® Sport) np http://www.mapet-tuning.com/sklep/bi...rt-p-3234.html
      Zamieszczone przez krataja
      Pytanie nr 4
      Jakie zakupic tarcze przednie i tylne? Czy seryjne od O1 beda pasowac?
      mala lektura :

      a ponizej masz link do miejsca w ktorym mozesz kupic tanio czesci do swojej czeszki

      pozdrawiam :wink:
      sprzedam do OI :

      szyby cala lewa strona
      nadkole nowe LP
      kontakt PW

      Komentarz

      • krataja
        Drive
        • 2010
        • 42

        #4
        Zamieszczone przez vince123
        Zamieszczone przez krataja
        Pytanie nr 4
        Jakie zakupic tarcze przednie i tylne? Czy seryjne od O1 beda pasowac?
        mala lektura :

        a ponizej masz link do miejsca w ktorym mozesz kupic tanio czesci do swojej czeszki

        pozdrawiam :wink:
        Hej, dzieki za odpowiedz!
        Mialem odpisac wczoraj ale do wieczora zalatwialem sprawy zwiazane z zakupem auta i juz nie dalem rady...


        Przejechałem dzis po zakupie autem pierwsze kilometry i poza tym ze auto jest okropnie sztywne i swietnie sie prowadzi to niestety jest strasznie nisko zawieszone.
        Poniewaz musze na 100% wymienic sprezyny z przodu (jedna jest peknieta) to mam w tej chwili najwazniejsze pytanie:
        Czy mozna w rozsadnej cenie kupic sprezyna sztywna jak obecna ale nieobnizona (albo obnizona tylko troszeczke)? Tak zeby jednak nieco podniesc auto.
        No i oczywiscie zeby pasowalo mocowanie do obecnej wersji - RS.

        Bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na powyzsze pytanie.
        W tym momencie to dla mnie najwazniejsze bo do tego musze dobrac amortyzatory i bede mogl ruszac dalej - tarcze i klocki;-)

        pozdrawiam
        krataja

        Komentarz

        • Dudekken
          Drive
          • 2010
          • 75

          #5
          Możesz zapodać serie od zwykłej Octy będziesz miał jakieś +2cm do góry, ale chyba nie po to kupiłeś RS'a. Załóż nowe springi (zawsze 2 sztuki), wymień amory i na pewno będzie lepiej.

          Ja nie narzekam, a mam jeszcze pod zderzakiem carbonowe dokładki.

          Komentarz

          • krataja
            Drive
            • 2010
            • 42

            #6
            Jak ja lubie uzywane samochody;-)
            Wlasnie probuje wyszkuac info o tym jak przykleic zewnetrzna szybke lusterka do obudowy bo sie odkleila, jak rozebrac wkladke w drzwiach do przeczyszczenia i jak w Octavii sie zmienia zarowki

            Ale to sa drobiazgi w porownaniu z zawieszeniem!

            Dzieki Dudekken za info ze amory seryjne beda pasowac!
            Powiem szczerze ze calkiem serio rozwazam lekkie podniesienie auta bo w chwili obecnej jest bardzo bardzo nisko, ze prawie na kraweznik wjechac nie moge.

            Znasz moze (albo czy wiesz jak sprawdzic) jaka jest seryjna dlugosc zprezyn a jaka dla RS? Bo jesli roznica jest znaczna to moze zdecyduje sie na wersje posrednia. zeby podniesc ale nie tyle ile w wersji normalnej.

            Swoja droga widze Dudekken ze masz podobna wersje octavki do mojej
            Zakladales moze pod spod silnika blache oslaniajaca? (glownie miske olejowa)
            Pytam bo zastanawiam sie czy tego nie zalozyc i czy rozstaw srob mocujacych bedzie taki jak w innych wersjach.

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              krataja, blachy bym nie zakładał, bo jak wywalisz niechcący blachą to możesz dopiero rozwalić michę na amen i jeszcze coś. Zakup lepiej osłonę plastikową, będziesz miał osłonę przed brudem z drogi przynajmniej.
              A co do podnieśnienia też bym tak zrobił - od serii możesz zapodać zawiechę (będzie gorzej wyglądać, troche straci walorów jezdnych, ale spokojniej będziesz jechał), bo faktycznie w octavii łatwo stracić miskę, szczególnie jak wersja obniżona albo ciężki diesel.

              Komentarz

              • jama89
                L&K
                • 2008
                • 1214

                #8
                a moze pomyśl nad zawieszeniem gwintowym, zawsze można podnieść lub opuścić w zależności od potrzeb, warunków i upodobań... :wink:
                Octavia 1.9 TDI ASZ


                .

                Komentarz

                • krataja
                  Drive
                  • 2010
                  • 42

                  #9
                  Zamieszczone przez sew1981
                  blachy bym nie zakładał, bo jak wywalisz niechcący blachą to możesz dopiero rozwalić michę na amen i jeszcze coś. Zakup lepiej osłonę plastikową, będziesz miał osłonę przed brudem z drogi przynajmniej.
                  No moze oslona plastikowa to jest jakies wyjscie... Mialem cicha nadzieje ze oslona metalowa bedzie na tyle pancerna ze osloni miske olejowa od uszkodzenna dobre. Musze chyba w sklepie poprosic o jednai druga i przyjzec sie im dokladniej!

                  Zamieszczone przez sew1981
                  A co do podnieśnienia też bym tak zrobił - od serii możesz zapodać zawiechę (będzie gorzej wyglądać, troche straci walorów jezdnych, ale spokojniej będziesz jechał), bo faktycznie w octavii łatwo stracić miskę, szczególnie jak wersja obniżona albo ciężki diesel.
                  No wlasnie bardzo podobnie mysle na ten temat!
                  Jak tylko odnalezc wartosci domyslne wyskosci sprezyn/amorow dla wersji regular i RS?
                  Wtedy bede mogl sie wstrzelic z wartoscia gdzies pomiedzy


                  Zamieszczone przez jama89
                  a moze pomyśl nad zawieszeniem gwintowym, zawsze można podnieść lub opuścić w zależności od potrzeb, warunków i upodobań... :wink:
                  No to jest wyjscie ale po pierwsze jest znacznie drozsze a po drugie wymaga posiadania garazu, narzedzi, etc. zeb sie tym moc bawic i ustawiac na pozadanej wysokosci.
                  Niestety w chwili obecnej nie mam dojscia do garazu nacodzien a tylko od swieta.
                  Zatem ta opcja choc kuszaca musi byc niestety odrzucona.

                  Poki co jade na objazd po krakowskich sklepach z czesciami do Skody.
                  Zobacze jakie czesci sa dostepne i w jakiej cenie i pewnie wieczorem zadam kilka nowych pytan. Mam tylko nadzieje ze z kazdym dniem moje pytania beda bardziej konkretne

                  [ Dodano: Sob 12 Cze, 10 15:03 ]
                  Rozmawialem dzisiaj z mechanikiem Skody, ktory twierdzi ze jesli chce dostac podobna do dzisiejszej sztywnosc ale nieco podniesc przednie zawieszenie
                  to najlepiej jakbym zakupil sprezyny i amory od octavii 1.9tdi (sztywnosc)
                  i do tego zalozyc podkladki podnoszace.

                  Ma to sens?

                  Z kolei w jednym ze sklepow doradzaja mi zebym kupil calego gotowego McPhersona do 1.9tdi bo jest w komplecie od razu z poduszkami i odbijakiem.
                  Ale kosztuje 400zl za strone. Sama sprezyna z amorem bedzie kosztowac ok 100zl-150zl mniej.
                  Jest sens dokladac te 100zl za poduszke i odbijaki?

                  Poniewaz chcialbym wlozyc krazek dystansowy to caly McPherson i tak musi byc rozlozony na czesci, wiec tutaj zysk jest niewielki ze gotowy zestaw jest juz zlozony.

                  Jakie jest Wasze zdanie?

                  Komentarz

                  • custom
                    Drive
                    • 2008
                    • 44

                    #10
                    jak mi sprężyna poszła to się ich trochę naszukałem (bo są one dość twarde oznaczenie kolorem fioletowy i 4 żółte kropki) i nie jest to tania impreza. to samo tyczy się tarcz i klocków można kupić aby tylko hamowało ale chodzi chyba o to żeby hamowało dobrze.Tak zawieszenie jak i hamulce w rs są delikatnie inne niż w innych octaviach niestety są też droższe w eksploatacji.ja bym zawiasu nie zmieniał na miększy a z hamulcami przekonałem się sam nie ma żartów musi się czymś auto wyhamować jak pociśniesz.
                    Tarcze muszą być od rs bo od innych oktavii masz inną śednicę.

                    Komentarz

                    • krataja
                      Drive
                      • 2010
                      • 42

                      #11
                      Zamieszczone przez custom
                      to samo tyczy się tarcz i klocków można kupić aby tylko hamowało ale chodzi chyba o to żeby hamowało dobrze.
                      I tutaj się z Toba zgodze!
                      Tarcze i klocki zaloze takie jakie maja byc...

                      Zamieszczone przez custom
                      ja bym zawiasu nie zmieniał na miększy
                      Ja nie chce zmienic na bardziej miekki tylko na wyzszy
                      Ma byc twardo niech bedzie (choc jest cholernie twardo), byle bylo troche wyzej - nie chce zgubic miski olejowej ani obcierac zderzakiem o snieg w zime tam gdzie inni jada normalnie.

                      Moja RS ma nie byc autem sportowym tylko to ma byc bardzo dynamiczny i sprawny dupowoz dla mlodego czlowieka

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #12
                        RS jest obniżony o 20mm w stosunku do zwyklego 1.8T. Montuj oryginalne sprężyny od RS - szkoda robic z niego autobus, co Ci po dynamice jeśli na zakręcie będziesz ocierał progiem o asfalt

                        Teraz pewnie masz jakiś zestaw tuningowy dlatego jest bardzo nisko i twardo.

                        Komentarz

                        • custom
                          Drive
                          • 2008
                          • 44

                          #13
                          kolega jacog dobrze napisał pewnie masz założony jakiś zestaw obniżający, ja tam przez 2 lata na oryginalnym zawiasie w nic nie przydzwoniłem.

                          Komentarz

                          • Dudekken
                            Drive
                            • 2010
                            • 75

                            #14
                            Spójrz u mnie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34852. Dokładki obniżają zderzak o 1.5cm, i jak do tej pory nie wydarzyło się nic nieprzyjemnego. Mieszczę się bez problemu przy krawężnikach, przejeżdżam przez progi itp.
                            Zdecydowanie nie polecam ci kombinacji z elementami od 1.9. Jak chciałeś wyżej to trzeba było kupić zwykłe 1.8T i nieco podkręcić dla poprawy dynamiki.

                            Komentarz

                            • krataja
                              Drive
                              • 2010
                              • 42

                              #15
                              Zamieszczone przez Dudekken
                              Dokładki obniżają zderzak o 1.5cm, i jak do tej pory nie wydarzyło się nic nieprzyjemnego. Mieszczę się bez problemu przy krawężnikach, przejeżdżam przez progi itp.
                              Faktycznie widze ze u mnie tez najnizej to jest zderzak Wiec mozeby zawieszenia nie podnosic...

                              Zamieszczone przez Dudekken
                              Zdecydowanie nie polecam ci kombinacji z elementami od 1.9. Jak chciałeś wyżej to trzeba było kupić zwykłe 1.8T i nieco podkręcić dla poprawy dynamiki.
                              Chciałem :-) Ale sie trafil RS to wzialem. Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma ;-)


                              A powiedzcie mi prosze, czy jesli zaloze seryjne zawieszenie (seryjne RS!)
                              to czy pozniej bede mogl dodac ewentualnie jakis krazek dystansowy jesil dojde do
                              wniosku ze to jednak za nisko dla mnie?

                              Czy to jest duza operacja w porownaniu z elemntami calego zawieszenia czy raczej prosta sprawa?


                              Na koniec pytanie z zupełnie innej beczki:
                              Jak sie juz zorientowalem to do autka na przod potrzebne sa tarcze 312mm,
                              Moge wziac gladkie ATE lub TRW. Roznica 15zł. Ktore polecacie?

                              [ Dodano: Pon 21 Cze, 10 19:40 ]
                              Witam ponownie!
                              Wlasnie przed kwadransem wrocilem od mechanika i dziele sie "na goraco" opiniami o nowym zawieszeniu w moim RS'ie.

                              Po pierwsze napisze ze nie poszedlem za pomyslem podwyzszania samochodu i w sumie jestem zadowolony.

                              Okazalo sie ze sprezyna byla peknieta okropnie mocno i gorna czesc sprezyny wkrecila sie w dolna czesc sprezyny przez co auto poszlo mocno mocno w dol.

                              Zalozyłem sztywne sprezyny Kayaby, ktore w katalogu widnieja jako zamienniki dla RS oraz 4x4. Do tego zalozylem amortyzatory gazowo-olejowe (tutaj naleza sie podziekowania dla sklepu Skody z ul Mogilskiej w Krakowie).
                              Najpierw dobralem katalogowo model Kayaby z serii Excel G. Okazalo sie jednak ze ten model (wbrew katalogowi) nie pasuje do RS'ki (konkretnie bylo to KYB 334812).
                              Na szczescie z pomocna reka przyszedl wspomniany Pan z ul. Mogilskiej, ktory dobral amortyzatory z pasujaca koncowka.

                              W efekcie koncowym na nowym przednim zawieszeniu samochod poszedl mocno w gore i na oko jest tylko o jakies 0.5-1cm nizsze niz normalna octavia. I mniej wiecej o to mi chodzilo;-)

                              Ponadto wymienilem tarcze na TRW 312mm i odpowiednie klocki.

                              Teraz moge leciec dalej i za chwile bede szukal jak zmienic w mojej Octavce popekane gniazdo bagnetu;-)

                              pozdrawiam
                              krataja

                              ps.
                              myslalem zeby zachowac stare amortyzatory ale byly w takim stanie ze sciskalem je jednym palcem... Juz wiem jak wyglada moartyzator ktory nie byl zmieniany przez 160tys km - masakra;-)

                              Komentarz

                              Pracuję...