Jestem ciekaw jak te autko wygląda z pozycji kierowcy TIRa. :szeroki_usmiech
[O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...
Zwiń
X
-
[O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...
Jarosław Lamparski
Dyrektor Techniczny
Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98 Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny k. Torunia
telefon: +48 56 659 06 05 | 06 | tel. kom. +48 662 668 412 [email protected] | www.zlomanczuk.com.plTagi: Brak
-
-
[O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach...
[O1] Octavia RS hatchback 2002 w moich rekach, czyli prosba o pomoc
Witam wszystkich forumowiczów/klubowiczow ! (to moj pierwszy wpis)
Własnie stałem się posiadaczem Skody Octavia I w wersji hatchback RS 1.8T z 2002 roku. (Czy bedzie to szczesliwe posiadanie okaze sie po jakims czasie
Jako ze autko przejechalo swoje 160tys km przed wlasciwa eksploatacja musze je doprowadzic do ladu i porzadku. W tym celu wymienic musze szereg elementów w aucie , jednakze w chwili obecnej najbardziej palaca jest wymiana przednich sprezyn gdyz jedna z nich niestety jest peknieta. Do tej pory uzywalem szukajki ale niestety malo w nich info o wersji RS 1.8T. I tutaj nastepuje nagle...
... Pytanie nr 1
Jakie zakupic przednie sprezyny do wersji O1 RS?
Jak zwykle zeby czesci byly dobre i stosunkowo niedrogie. Jak dla mnie moga nawet minimalnie podwyzszyc autko do wysokosci standardowej, byle tylko byly odpowiednio sztywne, trwale i pasowaly BEZ ZADNYCH PRZEROBEK. Dla mnie to strasznie wazne. Lubie jak cos działa od razu bez kombinowania.
Pytanie nr 1b)
Czy sprezyny z seryjnej wersji beda pasowac do RS i beda podobnie sztywne?
Pytanie nr 2
Jakie polecacie dobre w rozsadnej cenie przednie amoryzatory? Bo obecne sa jakby ich nie bylo, a poza tym gdy juz bede wymienial sprezyny to grzechem by bylo zostawic zuzyte amortyzatory...
Pytanie nr 2b)
Wszedzie w watkach widze info o amortyzatorach B6 i B8 - co oznaczaje te wartosci?
Pytanie nr 3
W kilku watkach natrafilem na odwolania do "Part Number Skoda". Skad sciagnac taka liste?
Pytanie nr 4
Jakie zakupic tarcze przednie i tylne? Czy seryjne od O1 beda pasowac? (zarowno otwory jak i trwalosc). Autem nie bede butowal wiec weglowych hamulcow nie potrzebuje;-) Ale zwykle solidne by sie przydaly
Na razie bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na 4ry powyzsze pytania.
Prawdopodobnie wiekszosc kwestii jest przez Was przerabiana wiele razy ale nie znajduje info o wersjach RS. Dlatego bede wdzieczny nawet za info w stylu "do RS na 100% pasuja czesci ze standardowej wersji bo..."
pozdrawiam
krataja
-
-
Zamieszczone przez kratajaWszedzie w watkach widze info o amortyzatorach B6 i B8 - co oznaczaja te wartosci?
Zamieszczone przez kratajaPytanie nr 4
Jakie zakupic tarcze przednie i tylne? Czy seryjne od O1 beda pasowac?
a ponizej masz link do miejsca w ktorym mozesz kupic tanio czesci do swojej czeszki
pozdrawiam :wink:sprzedam do OI :
szyby cala lewa strona
nadkole nowe LP
kontakt PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vince123
Mialem odpisac wczoraj ale do wieczora zalatwialem sprawy zwiazane z zakupem auta i juz nie dalem rady...
Przejechałem dzis po zakupie autem pierwsze kilometry i poza tym ze auto jest okropnie sztywne i swietnie sie prowadzi to niestety jest strasznie nisko zawieszone.
Poniewaz musze na 100% wymienic sprezyny z przodu (jedna jest peknieta) to mam w tej chwili najwazniejsze pytanie:
Czy mozna w rozsadnej cenie kupic sprezyna sztywna jak obecna ale nieobnizona (albo obnizona tylko troszeczke)? Tak zeby jednak nieco podniesc auto.
No i oczywiscie zeby pasowalo mocowanie do obecnej wersji - RS.
Bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na powyzsze pytanie.
W tym momencie to dla mnie najwazniejsze bo do tego musze dobrac amortyzatory i bede mogl ruszac dalej - tarcze i klocki;-)
pozdrawiam
krataja
Komentarz
-
-
Jak ja lubie uzywane samochody;-)
Wlasnie probuje wyszkuac info o tym jak przykleic zewnetrzna szybke lusterka do obudowy bo sie odkleila, jak rozebrac wkladke w drzwiach do przeczyszczenia i jak w Octavii sie zmienia zarowki
Ale to sa drobiazgi w porownaniu z zawieszeniem!
Dzieki Dudekken za info ze amory seryjne beda pasowac!
Powiem szczerze ze calkiem serio rozwazam lekkie podniesienie auta bo w chwili obecnej jest bardzo bardzo nisko, ze prawie na kraweznik wjechac nie moge.
Znasz moze (albo czy wiesz jak sprawdzic) jaka jest seryjna dlugosc zprezyn a jaka dla RS? Bo jesli roznica jest znaczna to moze zdecyduje sie na wersje posrednia. zeby podniesc ale nie tyle ile w wersji normalnej.
Swoja droga widze Dudekken ze masz podobna wersje octavki do mojej
Zakladales moze pod spod silnika blache oslaniajaca? (glownie miske olejowa)
Pytam bo zastanawiam sie czy tego nie zalozyc i czy rozstaw srob mocujacych bedzie taki jak w innych wersjach.
Komentarz
-
-
krataja, blachy bym nie zakładał, bo jak wywalisz niechcący blachą to możesz dopiero rozwalić michę na amen i jeszcze coś. Zakup lepiej osłonę plastikową, będziesz miał osłonę przed brudem z drogi przynajmniej.
A co do podnieśnienia też bym tak zrobił - od serii możesz zapodać zawiechę (będzie gorzej wyglądać, troche straci walorów jezdnych, ale spokojniej będziesz jechał), bo faktycznie w octavii łatwo stracić miskę, szczególnie jak wersja obniżona albo ciężki diesel.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981blachy bym nie zakładał, bo jak wywalisz niechcący blachą to możesz dopiero rozwalić michę na amen i jeszcze coś. Zakup lepiej osłonę plastikową, będziesz miał osłonę przed brudem z drogi przynajmniej.
Zamieszczone przez sew1981A co do podnieśnienia też bym tak zrobił - od serii możesz zapodać zawiechę (będzie gorzej wyglądać, troche straci walorów jezdnych, ale spokojniej będziesz jechał), bo faktycznie w octavii łatwo stracić miskę, szczególnie jak wersja obniżona albo ciężki diesel.
Jak tylko odnalezc wartosci domyslne wyskosci sprezyn/amorow dla wersji regular i RS?
Wtedy bede mogl sie wstrzelic z wartoscia gdzies pomiedzy
Zamieszczone przez jama89a moze pomyśl nad zawieszeniem gwintowym, zawsze można podnieść lub opuścić w zależności od potrzeb, warunków i upodobań... :wink:
Niestety w chwili obecnej nie mam dojscia do garazu nacodzien a tylko od swieta.
Zatem ta opcja choc kuszaca musi byc niestety odrzucona.
Poki co jade na objazd po krakowskich sklepach z czesciami do Skody.
Zobacze jakie czesci sa dostepne i w jakiej cenie i pewnie wieczorem zadam kilka nowych pytan. Mam tylko nadzieje ze z kazdym dniem moje pytania beda bardziej konkretne
[ Dodano: Sob 12 Cze, 10 15:03 ]
Rozmawialem dzisiaj z mechanikiem Skody, ktory twierdzi ze jesli chce dostac podobna do dzisiejszej sztywnosc ale nieco podniesc przednie zawieszenie
to najlepiej jakbym zakupil sprezyny i amory od octavii 1.9tdi (sztywnosc)
i do tego zalozyc podkladki podnoszace.
Ma to sens?
Z kolei w jednym ze sklepow doradzaja mi zebym kupil calego gotowego McPhersona do 1.9tdi bo jest w komplecie od razu z poduszkami i odbijakiem.
Ale kosztuje 400zl za strone. Sama sprezyna z amorem bedzie kosztowac ok 100zl-150zl mniej.
Jest sens dokladac te 100zl za poduszke i odbijaki?
Poniewaz chcialbym wlozyc krazek dystansowy to caly McPherson i tak musi byc rozlozony na czesci, wiec tutaj zysk jest niewielki ze gotowy zestaw jest juz zlozony.
Jakie jest Wasze zdanie?
Komentarz
-
-
jak mi sprężyna poszła to się ich trochę naszukałem (bo są one dość twarde oznaczenie kolorem fioletowy i 4 żółte kropki) i nie jest to tania impreza. to samo tyczy się tarcz i klocków można kupić aby tylko hamowało ale chodzi chyba o to żeby hamowało dobrze.Tak zawieszenie jak i hamulce w rs są delikatnie inne niż w innych octaviach niestety są też droższe w eksploatacji.ja bym zawiasu nie zmieniał na miększy a z hamulcami przekonałem się sam nie ma żartów musi się czymś auto wyhamować jak pociśniesz.
Tarcze muszą być od rs bo od innych oktavii masz inną śednicę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez customto samo tyczy się tarcz i klocków można kupić aby tylko hamowało ale chodzi chyba o to żeby hamowało dobrze.
Tarcze i klocki zaloze takie jakie maja byc...
Zamieszczone przez customja bym zawiasu nie zmieniał na miększy
Ma byc twardo niech bedzie (choc jest cholernie twardo), byle bylo troche wyzej - nie chce zgubic miski olejowej ani obcierac zderzakiem o snieg w zime tam gdzie inni jada normalnie.
Moja RS ma nie byc autem sportowym tylko to ma byc bardzo dynamiczny i sprawny dupowoz dla mlodego czlowieka
Komentarz
-
-
Spójrz u mnie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34852. Dokładki obniżają zderzak o 1.5cm, i jak do tej pory nie wydarzyło się nic nieprzyjemnego. Mieszczę się bez problemu przy krawężnikach, przejeżdżam przez progi itp.
Zdecydowanie nie polecam ci kombinacji z elementami od 1.9. Jak chciałeś wyżej to trzeba było kupić zwykłe 1.8T i nieco podkręcić dla poprawy dynamiki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DudekkenDokładki obniżają zderzak o 1.5cm, i jak do tej pory nie wydarzyło się nic nieprzyjemnego. Mieszczę się bez problemu przy krawężnikach, przejeżdżam przez progi itp.
Zamieszczone przez DudekkenZdecydowanie nie polecam ci kombinacji z elementami od 1.9. Jak chciałeś wyżej to trzeba było kupić zwykłe 1.8T i nieco podkręcić dla poprawy dynamiki.
A powiedzcie mi prosze, czy jesli zaloze seryjne zawieszenie (seryjne RS!)
to czy pozniej bede mogl dodac ewentualnie jakis krazek dystansowy jesil dojde do
wniosku ze to jednak za nisko dla mnie?
Czy to jest duza operacja w porownaniu z elemntami calego zawieszenia czy raczej prosta sprawa?
Na koniec pytanie z zupełnie innej beczki:
Jak sie juz zorientowalem to do autka na przod potrzebne sa tarcze 312mm,
Moge wziac gladkie ATE lub TRW. Roznica 15zł. Ktore polecacie?
[ Dodano: Pon 21 Cze, 10 19:40 ]
Witam ponownie!
Wlasnie przed kwadransem wrocilem od mechanika i dziele sie "na goraco" opiniami o nowym zawieszeniu w moim RS'ie.
Po pierwsze napisze ze nie poszedlem za pomyslem podwyzszania samochodu i w sumie jestem zadowolony.
Okazalo sie ze sprezyna byla peknieta okropnie mocno i gorna czesc sprezyny wkrecila sie w dolna czesc sprezyny przez co auto poszlo mocno mocno w dol.
Zalozyłem sztywne sprezyny Kayaby, ktore w katalogu widnieja jako zamienniki dla RS oraz 4x4. Do tego zalozylem amortyzatory gazowo-olejowe (tutaj naleza sie podziekowania dla sklepu Skody z ul Mogilskiej w Krakowie).
Najpierw dobralem katalogowo model Kayaby z serii Excel G. Okazalo sie jednak ze ten model (wbrew katalogowi) nie pasuje do RS'ki (konkretnie bylo to KYB 334812).
Na szczescie z pomocna reka przyszedl wspomniany Pan z ul. Mogilskiej, ktory dobral amortyzatory z pasujaca koncowka.
W efekcie koncowym na nowym przednim zawieszeniu samochod poszedl mocno w gore i na oko jest tylko o jakies 0.5-1cm nizsze niz normalna octavia. I mniej wiecej o to mi chodzilo;-)
Ponadto wymienilem tarcze na TRW 312mm i odpowiednie klocki.
Teraz moge leciec dalej i za chwile bede szukal jak zmienic w mojej Octavce popekane gniazdo bagnetu;-)
pozdrawiam
krataja
ps.
myslalem zeby zachowac stare amortyzatory ale byly w takim stanie ze sciskalem je jednym palcem... Juz wiem jak wyglada moartyzator ktory nie byl zmieniany przez 160tys km - masakra;-)
Komentarz
-
Komentarz