Wokol wydechu to rzeczywiscie hardcore, ale z rura od ukladu chlodzenia to nie jest taki zly pomysl. Nic nie powinno sie zagotowac bo sam plyn ma normalnie okolo 90 stopni, do tego dochodzi jeszcze przeciez strara ciepla na takim wynalazku. Wyglada to na bardzo prosty i dosyc niezawodny mod ktory w dodatku bedzie latwo zdemontowac tak by wrocic do stanu pierwotnego.
Pomijajac benzyne to nawet w dieslu widzial bym sens. Plyn nawet lekko ogrzany bedzie o wiele lepszy od takiego ktory ma -10, -20 stopni. Podgrzanie do 10-20 stopni powinno juz zrobic spora roznice.
Problemu z laniem wrzatku na szybe tez nie powinno byc. Powiedzmy, ze temperatura plynu bedzie zawsze mniejsza od tej silnika a wraz z nagrzewaniem silnika grzejemy z regoly tez i kabine a wiec i szyby. Mozna wiec przyjac ze roznica temperatur pomiedzy szyba a plynem byla by zawsze w miare taka sama. No i jak by nie patrzyc to nie raz pewnie sie zdazalao puszczac gorace powietrze na zimna szybe - np odpalamy auto, nadmuch na 0 zeby silnik szybciej sie nagrzal. Potem wsiadamy do auata i nadmuch z maxymalna temperatura - w benzynie ktora sie szybko nagrzewa powietrze moze byc juz bardzo gorace.
Elektryczne rozwiazanie ma ta niedogodnosc, ze daje w kosc akumulatorowi a to szczegolnie w zime na pewno nie jest dla niego zdrowe.
Pomijajac benzyne to nawet w dieslu widzial bym sens. Plyn nawet lekko ogrzany bedzie o wiele lepszy od takiego ktory ma -10, -20 stopni. Podgrzanie do 10-20 stopni powinno juz zrobic spora roznice.
Problemu z laniem wrzatku na szybe tez nie powinno byc. Powiedzmy, ze temperatura plynu bedzie zawsze mniejsza od tej silnika a wraz z nagrzewaniem silnika grzejemy z regoly tez i kabine a wiec i szyby. Mozna wiec przyjac ze roznica temperatur pomiedzy szyba a plynem byla by zawsze w miare taka sama. No i jak by nie patrzyc to nie raz pewnie sie zdazalao puszczac gorace powietrze na zimna szybe - np odpalamy auto, nadmuch na 0 zeby silnik szybciej sie nagrzal. Potem wsiadamy do auata i nadmuch z maxymalna temperatura - w benzynie ktora sie szybko nagrzewa powietrze moze byc juz bardzo gorace.
Elektryczne rozwiazanie ma ta niedogodnosc, ze daje w kosc akumulatorowi a to szczegolnie w zime na pewno nie jest dla niego zdrowe.
Komentarz