SDI - jakie to były silniki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • talerz
    Drive
    • 2010
    • 50

    SDI - jakie to były silniki?

    ja miałem całe felgi zaje... lodem od strony tarcz hamulcowych i całe auto wibrowało skuj to i bedzie git
  • satoot
    Rider
    • 2008
    • 525

    #2
    SDI - jakie to były silniki?

    Czy ktoś może podzielić sie opinią o jakości i eksploatacji oraz awaryjności silników SDI 1.9?

    Wiem, to słabe jednostki, za mało kM do Octavii.
    Mnie interesuje zakup Fabii z tą jednostką, a pytam tutaj, bo do tego forum już przywykłem, jak i były ©kody O1 z takimi silnikami.

    Czy poza tym, że słabe, to były dobre jednostki?
    Bezawaryjne?
    Czy to prawda, że mało wrażliwe na jakość paliwa?
    Oszczędne?
    Wymagają jakiś specjalnych zabiegów, obsługi?

    Interesuje mnie Fabia pierwszej generacji z taką jednostką, sedan z roku 2005.
    Czy obawiać się silnika z przebiegiem 160 tysiecy kilometrów?
    Co może się dziać po takim przebiegu, a co trzeba bedzie wymieniać?
    Cena auta 19000.

    Stachu S.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      satoot miałem w Felicji 1,9 diesel a SDI jest lepsze od niego
      To bardzo udana jednostak i choć nie ma dużej mocy to w zupełności wystarczy do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
      U mnie (przejechałęm jekieś 90tys km) silnik całkowicie bezawaryjny
      Zmieniałem tylko oczywiście rozrząd i wszelkie płyny i filtry.
      Przy normalnej jeździe autko oszczędne...ja schodziłem do +- 5litrów a jeżdząc spokojnie napewno możesz zejść poniżej 5 i to grubooo
      Zamieszczone przez satoot
      Wymagają jakiś specjalnych zabiegów, obsługi?
      zmieniłem jedynie świece żarowe (ale niepotrzebnie :P )
      Podsumowując jednostka prosta trwała..jak to mówił mój znajomy - "typowy mół roboczy" ...przebieg 160 tys to dla niej mało.
      Zamieszczone przez satoot
      Co może się dziać po takim przebiegu
      NIC ... :P
      Zamieszczone przez satoot
      co trzeba bedzie wymieniać?
      standard..czyli rozrząd i wszelkie filtry, olej, filtr paliwa , płyn chłodzący, klocki hamulcowe i płyn hamulcowy...chyba, że poprzedni włąściciel ma udokumentowane zmiany (ale jeśli zrobisz te wymiany teraz to na długoooo będziesz miał spokój)
      ja bardzo dobrze wspominam ten silniczek...a podkreślam, że miałem 1,9 diesel...SDI jest lepsze
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Krzycho-63
        Rider
        • 2007
        • 628
        • Superb II (3T4)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zamieszczone przez satoot
        Czy ktoś może podzielić sie opinią o jakości i eksploatacji oraz awaryjności silników SDI 1.9?
        Praktycznie bezawaryjne i trudne do zajechania.Obsługa standardowa.
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz

        • mariu123
          Classic
          • 2007
          • 25

          #5
          sdi

          miałem taką octavie i powiem że nie ma jej co zarzucić
          byłem ją na wakacjach w chorwacji ponad 3000km i potem z marszu
          jeszcze tygodniowy wypad do szwecji następne 2500 km
          poradziła sobie z gorącym klimatem lepiej jak ja
          w sumie lałem tylko paliwo i nic więcej nie trzeba było więcej robić
          awaryjne są w sdi tylko skrzynie biegów jeżeli ktoś wcześniej nie był na akcji aso
          polegającej na wymianie wadliwych nitów na śruby
          miałem ją prawie 2 lata i mogę do niewymagającej spokojnej codziennej jazdy polecić

          Komentarz

          • Xml000
            Classic
            • 2010
            • 11

            #6
            Re: SDI - jakie to były silniki?

            Zamieszczone przez satoot
            Czy ktoś może podzielić sie opinią o jakości i eksploatacji oraz awaryjności silników SDI 1.9?

            2 lata miałem Fabię 1.9 sdi - sprawował się super (jeśli wiesz czego można się po nim spodziewać, a raczej czego nie).

            Wkręcał się do 130-140 bezproblemowo, a to na nasze drogi często wystarcza, spalał 5,5, chodził niezależnie od jakości paliwa.
            Tak jak pisali poprzednicy, zrób rozrząd, wymień filtry i raczej będziesz happy.
            Aha z 2-letnich niedomagań:

            - parownik klimy - paskudna sprawa bo w fabiach padał często, (miałem rocznik 2003) a wymiana, oprócz ceny (szrot - 300 zł+robocizna) oznaczał demontaż deski rozdzielczej;
            - nieszczelne drzwi - roboty z uszczelnieniem nie dużo ale czasochłonna -sam robiłem koszt znikomy;
            - mechanizm różnicowy w skrzyni biegów - to był gwóźdź do trumny, urwało się jakieś cięgiełko i zrobiło jesień średniowiecza w skrzyni. Tego już nie robiłem.

            Ogólnie jednak, jeśli chodzi o silnik polecam.

            [ Dodano: Pon 14 Cze, 10 16:00 ]
            Zamieszczone przez mariu123
            awaryjne są w sdi tylko skrzynie biegów jeżeli ktoś wcześniej nie był na akcji aso
            polegającej na wymianie wadliwych nitów na śruby
            ... dobrze się po czasie dowiedzieć

            [ Dodano: Pon 14 Cze, 10 16:00 ]
            Zamieszczone przez mariu123
            awaryjne są w sdi tylko skrzynie biegów jeżeli ktoś wcześniej nie był na akcji aso
            polegającej na wymianie wadliwych nitów na śruby
            ... dobrze się po czasie dowiedzieć

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Zamieszczone przez Xml000
              - parownik klimy - paskudna sprawa bo w fabiach padał często
              a nie przypadkiem czujnik temperatury w parowniku???

              ogolnie warto zwrocic uwage na zawieszenie - fabryczne tylnie silentblocki wachacza przedniego to jakies nieporozumienie - idelanie pasuja zamiast nich z Ibizy Cupry.

              Komentarz

              • bolekduo
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                jeszcze jeną ma zaletę,łatwiej spala gorsze paliwo
                ropa,pół na pół z bioestrem(3,90 pln) i pojazd ważący ok.1300 kg spala 6 l/100
                łatwo to policzyć!

                [ Dodano: Pon 14 Cze, 10 18:23 ]
                oczy 6l/100 po mieście

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  ja jeździłem Lupo z 1.7 SDI co prawda ale silniczek super przy tak małym samochodzie. w rodzinie był przez ponad rok to chyba tylko paliwo było lane i olej wymieniony z filtrem, a tak to zero problemów
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • szczepcio
                    Rider
                    • 2009
                    • 318

                    #10
                    hehehe.... SDI.... jak sobie człowiek przypomni....

                    miałem fabię combi z takim silniczkiem. Zrobiłem nią 172 tysiące. No naprawde nie do zajechania silniczek. Jedyne co człowieka interesowało to żeby paliwa nie zabrakło i żeby bieżącą obsługę prowadzić. A tak poza tym w tym silniczku to nie miało się co zepsuć bo to on prosty jak budowa cepa...

                    Jak przesiadłem się na chwilkę z TDI 105km do tej fabki to rzeczywiście mocy troszkę mało.... niemniej jednak dało sie spokojnie jeździć... człowiek się przyzwyczaił i się nie brał za wariactwa na drogach może to i dobrze.... :P

                    Jeśli chodzi o spalanie to średnie wychodziło jakieś 5,5 wcale nie oszczędzając go..... natomiast trasa nad morze (700km) gdzie naprawde deptałem spalanie wyszło około 4,6 więc rewelacja

                    Ogólnie mówiąc, powtarzam po poprzednikach.... zrób rozrząd, sprawdź sprzęgło, powymieniaj płyny i olej... i ma jeździć
                    restauracja Zajazd Ostoja --> www.zajazdostoja.pl
                    wesela, przyjęcia, bankiety, prezentacje... miejsce gdzie gotowanie staje się pasją....

                    Komentarz

                    • bardzozlymisio
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 208

                      #11
                      Zrobiłem fabią 1.9 SDi 100k km. W firmie, w której pracowałem było ponad 20 takich samochodów. Z dwiema był problem:
                      1. handlowiec owinał sie nią o drzewo, naprawiona w ASO nigdy już nie była taka jak powinna
                      2. drgała kierownica przy hamowaniu. ASO zmianiało chyba 3 razy tarcze na gwarancji pomagało na 200 km. Po pół roku jakiś przypadkowy meches powiedział, ze treba zmienić przeguby - i jak ręką odjął.

                      Pozostałe auta jezdziły po 200 - 300 k km bez problemu. Handlowcy robili sobie zawody, który mniej spali ropy na trasie Kraków - Wrocław. Najlepsi schodzili sporo poniżej 4l/100km. Choćbyś nie wiem jak butował na trasie więcej jak 6,6 nie weźmie

                      Przez 2 lata jeżdżenia tym autem lałem ropę, płyn do spryskiwacza, robiłem przeglądy i tyle. Nigdy nic mi sie nie zepsuło. Pomimo topornej dość budowy i slabego silnika takie auto może dać wiele satysfakcji - bo jest po prostu nie do zajechania.
                      Wadą tych aut niewątpliwie i nie wiem czy da się ją prosto wyeleminować są palące sie żarówki H7. Palą sie często (w mojej przynajmniej raz na 2-3 miesiące). Wymiana wkurzająca (ale możliwa). W zimie na stacji po ciemku - masakra . Była teoria, że im więcej błyskasz tym szybciej żarówka sie spala - ale nie jestem pewien jej prawdziwości.

                      Uważaj na białe a właszcza kombi - to zwykle były smochody przedstawicieli o bardzo duzych przebiegach.

                      Komentarz

                      • avocado
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 182

                        #12
                        krótko: silniki bardzo dobre i bezawaryjne ale mułowate (mało mocy), wybór należy do ciebie

                        Komentarz

                        • folo79
                          Classic
                          • 2009
                          • 37

                          #13
                          u mnie w pracy kierownik jezdził 6 lat octavia 1.9 sdi i zrobił 330000km i odkupił ją pracownik i do dzisiaj jezdzi i ma około 400000km wymieniono tylko skrzynie biegów po 300000km.... Wersja tzw GOLAS!!!
                          Było 4X4 1.8 T 170km 01 ,2.0tdi 170km OII , 1.9tdi 110km O1, Scout 2.0tdi 165KM i został Tour 1.6 z lpg i perełka Subaru WRX

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bardzozlymisio
                            Wadą tych aut niewątpliwie i nie wiem czy da się ją prosto wyeleminować są palące sie żarówki H7. Palą sie często
                            Racja...żarówki szybko sie przepalały...ale to jakoś dało się przeżyć :P
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Racja...żarówki szybko sie przepalały...
                              na to byl patent z drutem oporowym

                              Komentarz

                              Pracuję...