Nie równe obroty silnika i szarpanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek krk
    Classic
    • 2007
    • 2

    Nie równe obroty silnika i szarpanie

    Zamieszczone przez ===Tomy===
    Zamieszczone przez Maicroft
    ===Tomy===, Problem jest taki, ze ten WM 5.0 korzysta z ActiveSynca 4.0 w gore i podobno tu sa problemy.
    Z tego co Lukasz pisal, system w kompie wywala blad podczas instalacji i nie da sie tego normalnie zainstalowac.
    Acer N35 + ActiveSync 4.1 i idzie bez najmniejszych problemów.
    Dziwne ...
    Acer N35 to nie jest WM5.0 dlatego idzie bez problemow tylko WM 2003
    misiek
  • markiel63
    Classic
    • 2006
    • 6

    #2
    Nie równe obroty silnika i szarpanie

    Czy ktoś miał ten sam problem z pracą silnika co ja. Po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach silnik faluje. Podczas jazdy na równym gazie samochód poszarpuje. Podczas ruszania jeżeli nie dodam gazu to silnik gaśnie. Byłem w kilku serwisach i wszyscy rozkładają ręce.Proszę o informacje od osób, które miały podobny przypadek, albo wiedzą co to może być.

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      ja mam to samo dopóki silnik sie nie zagrzeje. niestety u mnie tez machanicy rozkładaja rece
      DACAR.team

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        A więc co należy zrobić:
        1. podłączyć pod komputer i sprawdzić ewentualne błędy, w szczególności zwrócić uwage na przepustnice
        2. wyczyścić przepustnice
        3. wymienić wszystkie filtry, szczególnie paliwa, oraz wyczyscić układ paliwowy dobrym środkiem np STP lub lique-molly
        4. sprawdzić a najlepiej wymienić palec, kopułke, przewody, świece
        Jeśli to nie pomoże to sprawdzać:
        cewke, czujnik temp silnika, czujnik MAP w kolektorze, czujnik halla

        Ale na 90% będzie to coś z przepustnicą
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • markiel63
          Classic
          • 2006
          • 6

          #5
          dzięki za radę.
          niektóre rzeczy już zrobiłem.
          Cały czas wyskakują błędy związane z zapłonem.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            #6
            Cały czas wyskakują błędy związane z zapłonem
            a wiec

            wymienić palec, kopułke, przewody, świece
            + cewka , ew czujnik halla

            niekiedy przy zle działającej sondzie lambda sterownik moze za bardzo zubażać mieszanke ,,, też to warto sprawdzić
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • KLOCek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 411

              #7
              i to też uważam, żeby można byłoby przenieść wiadomo gdzie

              Komentarz

              • Irek999
                Classic
                • 2005
                • 27

                #8
                Miałem podobnie co opisujesz z tym że miałem błąd przepustnicy V60 i wymieniłem przepustnicę i czujnik temperatury płynu chłodzącego. Octa śmiga teraz bezproblemowo [/list]

                Komentarz

                • markiel63
                  Classic
                  • 2006
                  • 6

                  #9
                  witam
                  Dzięki za radę. Odłączyłem sondę lambda i silnik zaczął pracować jak złoto. Jak tu wierzyć w VASa? Pokazywał że sonda pracuje prawidłowo, tzn. wacha się od 0 do 8.
                  Muszę teraz ruszyć w poszukiwaniu sondy. Może wiecie czy sondy uniwersalne zdają egzamin w Skodach. Proszę napiszcie. Pozdrawiam.

                  Komentarz

                  • mr_sebeck
                    Classic
                    • 2006
                    • 8

                    #10
                    Kłopoty z silnikiem

                    Racja - ja też walcze jeszcze z tym problemem. Wymieniłem już czujnik temperatury płynu i jakiś czas było fajowo. Zużycie paliwa spadło ale znów zaczyna poszarpywać. Chyba skończy się na sondzie Lambda. Szczerze powiedziawszy (mam zykłe 1.6 75KM z 1998) jak się ten silniczek zacznie sypać to już leci wszystko po kolei. Trochę to smuci bo reszta jest OK.

                    Pozdr.

                    Komentarz

                    • w.z.
                      Drive
                      • 2006
                      • 41

                      #11
                      Mam to samo . Z tym, że w moim autku dzieje się to przy ciepłym silniku. Nie chce zapalić po zgaszeniu, dpiero za którymś razem zaskakuje. Najczęściej gaśnie przy redukcji biegów na II-kę. Jak odróżnić czy to sprzęgło czy coś z zapłonem?

                      Komentarz

                      • markiel63
                        Classic
                        • 2006
                        • 6

                        #12
                        Jeżeli poszarpuje i gaśnie to spróbujcie we własnym zakresie rozłączyć sondę. Silnik wejdzie wtedy w tryb awaryjny i powinien pracować róweno i nie szarpać. Oczywiście nie jest to wskazane na dłuższą metę. Wtym trybie może trochę więcej spalac. Jeżeli będzie dobrze to wiesz na 100% że sonda do wymiany.
                        Jeżeli chodzi o sondę to kupiłem uniwersalną na ALLEGRO za 75zł. Dla zainteresowanych mogę podać u kogo. Ta sonda będzie dobra do samochodu z sondą czteroprzewodową o kolorach przewodów 2xbiały,szary, czarny. Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          Sondy są dobre z NGK
                          W poniedziałek postaram się dodać instrukcje serwisową dotyczącą sprawdzania sondy w octaviach.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • Tomaho
                            Classic
                            • 2014
                            • 1

                            #14
                            Skoda Octavia 2 1.6 FSI 115 KM

                            Witam serdecznie.
                            Jestem nowym użytkownikiem serwisu wiec bardzo proszę o wyrozumiałość, mam podobny problem z szarpaniem silnika. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo ale po przekroczeniu 2000 obr gdy trzymam stalą prędkość (np. 80 km/h) obroty lekko falują tzn. 200 obr w górę i w dół do tego czuć jakby auto falowało. Do tego na komputerze auta chwilowe spalanie na biegu jałowym zawsze było 0,7 l/h teraz pływa od 0,6 do 1.0 l/h. Na komputerze nie wychodzą żadna błędy wszystko pięknie ale jednak nie jest, Przewody WN oraz świece nowe, filtr paliwa zmieniany 3 tys km temu. Macie koledzy jakieś pomysły ?! co to możne być.

                            Komentarz

                            Pracuję...