Lukas81, moja ocia też ma blachy warszawskie, WPR ale pracuje w Przemyślu i naszczęście rzadko muszę ją na mieście zostawiać ale póki co nic nie zrobiła chołota
Witam. Niedawno kupiłem octavie i okazuje się mieć pakiet na złe drogi ( płyta metalowa pod silnikiem i duuuży prześwit). Po lekturze forum wychodzi, że są inne amorki i sprężyny. Auto ogólnie jest strasznie twarde i sztywne ( golf 4 wyraźnie bardziej komfortowy). I stąd moje pytanie czym mogą się różnić amortyzatory i czy np zmiana samych sprężyn może coś zmienić. Auto wizualnie, z takim prześwitem średnio mi się podoba, a jedyne nierówności jakie porównuję to miejskie krawężniki i do tego ten brak komfortu ....
ja mam płytę (fajna sprawa), ale brakuje mi prześwitu.
Poprzedni właściciel zamawiając w salonie zamówił obniżone zawieszenie.
Efekt jest taki, że często gęsto wadzę ową blachą o różne rzeczy :/
Najczęściej o krawężniki.
W przyszłym tygodniu winienem odebrać moją Octavię właśnie z pakietem na bezdroża.
Nic mi nie wiadomo, aby charakterystyka zawieszenia czymś wyraźnym różniła się od standardu (poza 2 cm. większym prześwitem).
Ponadto auto na bezdroża (mniejsze lub większe) powinno mieć mniej sztywne zawieszenie.
płyta definitywnie zostaje , natomiast zastanawiam się nad tymi amorkami i spręzynami. Czy jeżeli zmieniać to tylko komplet - a jeżeli tak, to zostanie tak jak jest ze względu na koszty i sprawność amortyzatorów , czy same np sprężyny i czy zda to egzamin... .
Z tego co wiem Octa I jest sporo niższa niż OII, a zwłaszcza diesel gdzie misa olejowa jest niebezpiecznie blisko ziemi ..
Nic mi nie wiadomo, aby charakterystyka zawieszenia czymś wyraźnym różniła się od standardu (poza 2 cm. większym prześwitem).
mam i mogę powiedzieć, że pow. 130 buja tyłem na boki :wink:
osobiście rzadko przekraczam ten próg, więc mi to nie przeszkadza.
Natomiast pakiet polecam, bo gdy wszyscy w ostatnią zimę gubili plastykowe osłony silnika na zmarzniętym śniegu, ja nawet nie dotknąłem osłoną śniegu jadąc w koleinach :szeroki_usmiech
Mam Octavię z tym pakietem.
Zawieszenie jest bardziej sztywne, porównując do jazdy próbnej zwykłym modelem.
w ASo twierdzą, że amortyzatory i spręzyny są inne.
W kaźdym razie osłona super, cały spód zabudowany brud nie wpada do komory silnikia. Zaiwszenie wyżej 2cm od serii ale to w sumie 4 cm wyżej niź Octavia 1, żaden krawęźnik nie straszny i polne drogi teź.
Fakt, lepiej jeżdzi się z obciążeniem niż bez ale na równym asfalcie do 150 km/h nie miałem Zadnych problemów.
Komentarz