215 vs 225

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OctaviaRS TDi
    Elegance
    • 2009
    • 771

    #26
    Nie wiem czy koledzy lubią bardzo komfortową jazdę, ale ja mam porównanie jak się jeździło 225/45/17 a jak się teraz jeździ na 235/40/18.
    Z ori zestawu nie byłem zadowolony ze względu na miękkość opony (michelliny) i brak przyczepności przy ruszaniu. Obecnie, jeśli nic się nie zmieniło, na moim zestawie jeździ kolega RABIN i z tego co mi pisał jedynym minusem dla niego było zmniejszenie mocy. Przesiadka z 205 na 225.
    Jak się okazało po wizycie na hamowni zestaw 225/45 nie dawał sobie rady (w moim odczuciu) ze 173 KM i 350NM, więc w przypadku 201 i 440 to już w ogóle sobie tego nie wyobrażam.
    Obecnie mam 235/40 z podwójnie wzmacnianym rantem - bardzo twarda opona. Do tego wrzucone Eibachy - 30mm. Miałem okazje wozić tym autem kilka osób, krótsze i dłuższe trasy mniej lub bardziej załadowany i nikt nie powiedział złego słowa, a większość zachwala właściwości trakcyjne Ja się np. obawiam zimy i przesiadki z 235 na każdym kole na 205/50 - zestaw zimowy. Nie szaleje zimą, ale przy tej mocy obawiam się, że koła będą się non stop kręcić w miejscu.
    Np. Wczoraj - powrót z Drezna z koncertu AC/DC do Wrocławia -jazda non stop 150-160 km/h - 2h15 dwóch kolesi po 110 kg - koledzy, narzeczona i ja - spalanie 7.9 l. Przy mocy 201, takiej masie ekstra i kołach 235 nie ma co płakać, bo jest to bardzo dobry wynik
    Reasumując - przesiadka 205 na 225 może być tylko zmianą na plus. Lepsza trakcja, super trzymanie na łukach, lepsze hamowanie - odczuwalne straty w przyśpieszaniu przy 200 KM to chyba bardziej placebo - skoro auta ma się czym odpychać, a spalanie - albo się ma 200 KM i się zapier..... albo patrzy się że to diesel i że ma palić 5 l. :wink:

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #27
      octaviars tdi, jakie masz et na swoich felgach? felga jest 18x8?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • OctaviaRS TDi
        Elegance
        • 2009
        • 771

        #28
        8x18 ET 45 i na to 235/40

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #29
          nie wystaje ci przód poza obrys? Pytam ponieważ mam na uwadze tomsony tn1 ale występują w wymiarze 18x18,5 i et 45 ale gume zakładałbym raczej 225
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • OctaviaRS TDi
            Elegance
            • 2009
            • 771

            #30
            Nie. Jest równo z błotnikiem. W mojej galerii jest parę zdjęć można się temu przyjrzeć
            Tn1 to bardzo fajna felga i świetnie pasuje do Octavii. W necie jest pare fajnych fotek

            Komentarz

            • MikeWRC
              Elegance
              • 2009
              • 995

              #31
              Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
              z podwójnie wzmacnianym rantem
              OctaviaRS TDi, jakie oponki mają taki gadżet?

              Moja Octavia:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

              Było: 116,3KM / 279,5Nm
              Jest: 143KM / 325,9NM

              Komentarz

              • OctaviaRS TDi
                Elegance
                • 2009
                • 771

                #32
                MikeWRC, nie chce teraz kłamać, ale...
                Zaczęło się wszystko od tego, że moim zdaniem, RS prowadził się gorzej po łukach niż mój passat B5 seria 1.8 bez turbo i klimy :P . Jeździłem dwa razy w miesiącu na sprawdzanie powietrza w kołach na różne stacje,a czasem dwa razy jednego dnia. Jak zabrałem się za zmianę kół na obecne 18 podjechałem do faceta, gdzie zmieniam zawsze koła lato-zima i mówię, że szukam opony która nie będzie się wyginać i działać jak drugi amortyzator. Mówię, że moje Fuldy w rozmiarze 205/55/16 dawały więcej czadu niż obecnie 225/45/17. Facet na to, że Michaliny to są dla dziadków i panów po 40 (bez urazy ) i nie do aut sportowych, a fuldy dlatego się lepiej prowadziły, bo miały sztywniejsze ranty opony. I od tego się zaczęło - przyniósł z zaplecza Michaline 225/45 i obecne model w tym samym rozmiarze - nie zbyt bardzo koloryzując na BFgoodrich dało się siedzieć bez felgi a Michalina od razu zginała się w pół. Do tego okazało się, że poszukiwany przeze mnie rozmiar 235/40 to tzw. Extra load - zwiększona nośność opony i z tego co pamiętam, to maks obciążenie na jedną oponę może wynieść coś koło 700-800 kg - gdzie skoda waży 1320 :twisted:
                Teraz jak lata się po łukach to czuć, że tylko buda się przechyla a opona jest sztywna i nie wygina się.

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  ale na dziurach to juz chyba juz jest twardo? No chyba ze dupa sie juz przyzwtyczaiła? :diabelski_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • fernando
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1890

                    #34
                    Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                    Facet na to, że Michaliny to są dla dziadków i panów po 40 (bez urazy ) i nie do aut sportowych
                    Nie chce zaprzeczać, że Micheliny są miękkie, bo nie mam do tego podstaw, ale nie lubię takiej gadki... Fachowiec się znalazł :twisted: Akurat tak się składa, że Micheliny są najczęściej wybierane do aut sportowych na pierwszy montaż (podobnie jak Bridgestone) i są to bodaj jedyne opony homologowane do Porsche w tej chwili, więc gratuluję temu panu rozeznania w temacie.

                    Komentarz

                    • Skfarek
                      RS
                      • 2010
                      • 4795
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez fernando
                      Akurat tak się składa, że Micheliny są najczęściej wybierane do aut sportowych na pierwszy montaż (podobnie jak Bridgestone) i są to bodaj jedyne opony homologowane do Porsche w tej chwili, więc gratuluję temu panu rozeznania w temacie.
                      Michelin michelinowi nierówny :P Do Porsche to montują Sporty albo jeszcze jakieś inne Cup Sporty (nie pamiętam dokładnie modeli) natomiast co do Primacy HP to mam podobne zdanie do wypowiedzi OctaviaRS TDi, jak chcesz jeździć spokojnie to ok, natomiast do ostrzejszej jazdy się niezbyt nadaje, nie dość że za miękka to jeszcze w sytuacji krytycznej szybko się uślizguje (opinia dotyczy kilkunastu sztuk rozmiaru 205/55/16, montowane fabrycznie, auto: Ford Focus II silniki 1.8 TDCI 115 km, 1.6 Duratec 115 km).
                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                      Komentarz

                      • OctaviaRS TDi
                        Elegance
                        • 2009
                        • 771

                        #36
                        fernando, to że coś jest zakładane na pierwszy montaż to nie znaczy, że jest najlepsze. Co innego gdy dla nowo wchodzącego modelu tworzy się specjalną oponę z odpowiednim bieżnikiem i mieszanką - tak jak np. w przypadku Nissana GT-R.

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #37
                          Nie no, Panowie, czytajcie ze zrozumieniem...

                          Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                          fernando, to że coś jest zakładane na pierwszy montaż to nie znaczy, że jest najlepsze.
                          Czy ja napisałem, że są najlepsze? Po prostu mówię, że ten znawca tematu swoje gadki typu:

                          Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                          Facet na to, że Michaliny to są dla dziadków i panów po 40 (bez urazy ) i nie do aut sportowych
                          może sobie wsadzić... No chyba, że OctaviaRS TDi uważasz, że tak łatwo dostać homologacje N1 i że jest to równoznaczne z tym, że taka opona nadaje się wyłącznie dla "dziadków i panów po 40", to już wtedy nie mam nic więcej do dodania :diabelski_usmiech

                          [ Dodano: Wto 22 Cze, 10 21:48 ]
                          Zamieszczone przez Skfarek
                          Michelin michelinowi nierówny Do Porsche to montują Sporty albo jeszcze jakieś inne Cup Sporty
                          Temu też nigdzie nie zaprzeczyłem, ale najwyraźniej rozmówca Kolegi ma dość ogólny pogląd na tę markę... i oczywiście jest to jedyny słuszny pogląd, skoro wyraża go z takim przekonaniem :roll:

                          Komentarz

                          Pracuję...