Zamieszczone przez Sev
Dodatkowe przebiegi na benzynie przy LPG
Zwiń
X
-
Dodatkowe przebiegi na benzynie przy LPG
Witajcie
W instrukcji do LPG napisane jest że zaleca się raz na 5000 km wyłączyć instalację LPG i przejechać kolejne 200 km tylko na benzynie w różnych warunkach drogowych celem sprawdzenia systemu paliwowego.
System ten sprawdzam codziennie przejeżdżając pierwsze 1,5 km na benzynie. :roll:
Od znajomych z pracy usłyszałem że oni nigdy nie robili takich dodatkowych przebiegów na IV generacji. Podobno miało to sens na generacjach wcześniejszych a przy sekwencji nie ma to znaczenia.
Chciałbym zapytać o opinie jak się do tego odnosicie.
Czy stosujecie taką metodę i czy ona ma jakikolwiek sens?
Zdravim
M.Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG
-
-
mateo15, no dokładnie.
W instrukcji jest napisane że chodzi o sprawdzenie układu paliwowego. Ale gdyby coś z nim było nie tak to nie odpaliłbym codziennie rano.
Jeśli chodzi o czyszczenie układu to z czego jeżeli LPG jest czystszym paliwem niż benzyna?
Pozdrav
M.
:szeroki_usmiechSkoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG
Komentarz
-
-
Miałem 3 auta z LPG i w żadnym nic takiego nie stosowałem. Raz na jakiś czas po prostu przełączałem na benzynę i przejeżdżałem kilka/kilkanaście kilometrów dodatkowo (oprócz tego co na rozruch) i rozpoczynałem nieco agresywniejsza jazdę, żeby wtryskiwacze i cały układ zasilania paliwem popracował na najwyższych obrotach.
Komentarz
-
-
Czytałem to. Zgadza się w instrukcji landi renzo jest takie zalecenie. Ja stosuje inaczej. Raz na jakieś 200-300 km, na trasie przy rozgrzanym silniku przełączam na benzynę i jadę 5-10km. Pocisnę go przy w pełni rozgrzanym silniku.
Wydaje mi się to sensowne ponieważ przy samym rozruchu silnik nigdy nie pracuje na benzynie w pełni rozgrzany.Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
a ja sobie latam co jakiś czas te 200 km na benzynie coby sprawdzić czy układ działa. W końcu gaz pobiera wskazania z komputera pb więc lepiej dbać o to żeby nic się nie rozregulowało tak mi się wydaje że to po to wymyślili coby mapy się nie rozjechały bo silniki bfq mają tendencje do samoadaptacji. Poprawcie mnie jeśli się myle
Komentarz
-
-
Jednak moja taktyka okazała się mało skuteczna.
W sumie na razie się nic nie stało ale wole dmuchać na zimne.
Obecnie jeżdżę cały bak na benzynie + środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy STB.
Polecam mój temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53546
Chyba jednak raz na jakiś czas trzeba pojeździć porządnie na benzynie.Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
u mnie po 80000 na LPG praktycznie bez dotykania benzyny (ze 3 razy zrobiłem po 50km w tym czasie + rozruchy) - coś się dość mocno rozjechało i chwilowo jestem zmuszony pojeździć trochę na Pb95 - tzn. auto śmiga bdb na LPG i Pb, ale bardzo topornie odpala na LPG (trzeba kręcić kilkanaście sekund + dodawać gazu, niemniej testy wykazały szczelność instalacji - reduktor ani wtryski nie popuszczają). na razie więc przymusowo wypalanie zbiornika benzyny i w tygodniu jadę na strojenie LPG
Komentarz
-
-
Kiedyś, przy starszych instalkach takie były czasami zalecenia. Ale kiedyś, po uruchomieiniu silnika wystarczyło przygazować i przełączało się na LPG od razu po przekroczeniu obrotów, nieważne czy przy -20, czy przy +20 st. C i czy silnik miał jakaś minimalną temperaturę . Były to starsze instalacje, wieć dla "ochrony" silnika powstały takie zalecenia. Ja osobiście czasami na trasie przełączę na PB (nie na każdej trasie of kors ), różnicuję dynamikę jazdy, kilkanaście km i wystarczy .Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz