Wada fabryczna silnika BXE ???

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Każde wyprzedzanie w trasie to jest 3. bieg i jazda do ok. 4000 rpm, nie ma potrzeby ani sensu zmieniać wcześniej, skoro auto ciągnie. To normalny zakres obrotów użytecznych. Dużo bardziej w tyłek dostaje samochód ciśnięty w podłogę od tych "legendarnych" 1900 rpm, przy których w serii panuje grobowy spokój.

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      u mnie nie na za bardzo sensu ciągnąć do tych 4tyś, chyba że chce turbo przedmuchać :twisted:
      te 3500-3700 i można zmieniać, nawet przy wyprzedzaniu lepiej bo szybciej się samochód zbiera

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        Ja u siebie zawsze ciągnę do 4000 rpm, a jak jest "ściganko" to nawet wyżej. Wtedy trzeba zmieniać trochę przed czerwonym, bo przy 4500rpm czuć jak momentalnie puchnie...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          abstinent, pomyliłem się ops: , u siebie do tych 4000-4200 można pociągnąć max 4400 ale to rzadko

          Komentarz

          • Dag
            Classic
            • 2009
            • 10

            Panowie, to jest ta wada czy nie ? :|

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez Dag
              Panowie, to jest ta wada czy nie ? :|
              no nie ma żadnej oficjalnej wady, przecież jakby była to Skoda już dawno by nas uratowała sprawnie przeprowadzoną akcją serwisową na SWÓJ koszt :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Dag, to już któryś przypadek jak się nie mylę :|

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Ten zly, tamten nie dobry - czyli zaden nie jest dobry.

                  W starych kiblach tez urywaly sie korby, zawory, turbiny itd. I co jezdza do dzisiaj :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • octaps
                    Classic
                    • 2009
                    • 8

                    Zamieszczone przez Dag
                    Panowie, to jest ta wada czy nie ? :|
                    Niestety jest.
                    U mnie 86,5 kkm i więcej nie będzie... na tym silniku.

                    Komentarz

                    • RABIN
                      Rider
                      • 2009
                      • 450
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      octaps, napisz coś więcej

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        napiszcie moze jak jezdziliscie tymi autami i jakie mieliscie srednie spalanie.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • bzyq_74
                          RS
                          • 2008
                          • 3467
                          • Volkswagen
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                          Zamieszczone przez szkoda
                          napiszcie moze jak jezdziliscie tymi autami i jakie mieliscie srednie spalanie.
                          dziwka ma już 2 lata :diabelski_usmiech juz po gwarancji :roll:
                          58000 przebiegu, średnia z całego przebiegu 6,12
                          nieżyłuję jej - spokojna jazda do 2,5-3 tys, rzadko do 3,5
                          wymiana oleju co 15
                          MARCIN
                          Mój szkodnik

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            To i ja wpiszę się dla potomności - i oby po raz ostatni w tym wątku.

                            Mój "cesky wyrób" to 1.9 TDI BXE, odebrany wrzesień 2008
                            Nie nazywam jej dziwką, jak poprzednik, bo miano "szmaty" ma już Vectra mojej żony :mrgreen:
                            Od października 2008 do stycznia 2011 (2 lata 4 m-ce) przebieg 60'500 km
                            Silnik bez modów

                            Średnie spalanie - nie mierzone ponad wskazania 2. pamięci kompa (99h:59m), czyli na odcinkach nie większych niż 4000 km.
                            Jazda tylko Trójmiasto i obwodnica w zimie - 7.3l/100km (aktualne wskazanie)
                            Jazda urlopowa po kraju - w przedziale 5.5-5.8l/100km
                            Zazwyczaj cykle mieszane na poziomie 6.5-6.8l/100km

                            Wymiana oleju wg wskazań zmiennych (QG1), po 26kkm, 51kkm.
                            Olej na początku Shell Helix Ultra Extra 5W30, teraz Castrol Egde 5W30 (LLIII).
                            Spalanie oleju na stałym i powtarzalnym poziomie - 0.5 litra dolewki co ok. 7000 km.

                            Jazda raczej na wysokich obrotach, w mieście 1. i 2. bieg często po 4000 rpm, natomiast bieg 5. gości u mnie rzadko. W trasie jazda oczywiście na 5., dużo redukcji, wyprzedzanie co najmniej od 2500 (spokojne), zazwyczaj od ok. 3000 rpm (dynamiczne) do pierwszej słabości (ok. 4200 rpm), dużo wachlowania biegami i szybkich redukcji (ale z międzygazem), notoryczne hamowanie silnikiem, w mieście często z dość wysokich obrotów na 3. i 2.

                            Zimna nigdy nie duszona i zawsze studzona przed zgaszeniem zanim się nie "ustanie", proporcjonalnie do "wycisku".

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8029
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              No dobra towarzystwo od BXE. Zdjąłem pokrywę od zaworów, obejrzałem rozrząd, ile się dało obejrzałem szklanki, wałek, też EGR zrobiłem parę fotek i............................. mam nadzieję że wszystko dobrze złożyłem :roll:

                              No i chcecie zobaczyć co ja zobaczyłem ?? :roll:
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8160
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                AdamB, wstawiaj fotki i pokaz, ze kropka kropce nierówna :diabelski_usmiech
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • adaś
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 876
                                  • Volkswagen

                                  AdamB,

                                  Ty to potrafisz budować napięcie - powinieneś zostać scenarzystą


                                  Dawaj te foty !
                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8160
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Ale Adama wypowiedz ni jak sie bedzie miała do tematu "Wada fabryczna silnika BXE"
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8029
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zapraszam tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=664580#664580
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • octaps
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 8

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        napiszcie moze jak jezdziliscie tymi autami i jakie mieliscie srednie spalanie.
                                        Głównie wyrób autostradopodobny (A4) + trochę krakowskich korków.
                                        Często noga blisko podłogi (ale nie całkiem w) na A4, ale góra kilka, kilkanaście minut.
                                        Fabryczny soft.
                                        Przeglądy w ASO.
                                        Wymiana Mobila co 15kkm.

                                        Z poprzednimi silnikami VW wystarczyło lać ON i wymieniać olej w silniku (w PD jeszcze dolewać między wymianami...)
                                        Z tym sie tak nie udało...
                                        Tydzień temu padł (86,5 kkm).

                                        Opis usterki w serwisie dosyć konkretny i mrożący krew:
                                        "Wyciek oleju.
                                        Uszkodzony blok silnika, na osłonie dolnej silnika znaleziono fragment korbowodu"

                                        Komentarz

                                        • andrzej1962
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1306
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          Opis usterki w serwisie dosyć konkretny i mrożący krew:
                                          "Wyciek oleju.
                                          Uszkodzony blok silnika, na osłonie dolnej silnika znaleziono fragment korbowodu"[/quote]
                                          a może leżał jakiś zapasowy?! A tak na poważnie trochę przykra ta informacja i zastanawiająca dlaczego od "normalnej" jazdy bo przecież na rajdach nie jeździłeś.

                                          Komentarz

                                          • okeedokee
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 9

                                            Witam, chyba dołączę się do problemy mam około 166tkm i poleciało aż nie miło rocznik 2008 czyli niecały rok po gwarancji w skodzie powiedzieli, że jakby to było 30tkm to można by było porozmawiać o rękojmi... :roll: ale zmierzam do czegoś innego, nabyłem jak samochód był około 1 miesiąc po gwarancji i zastanawiam się czy nie było przekładki silnika... :cry: i tu jest moje pytanie
                                            -gdzie znajdę pełny numer silnika czy jest on taki jak w bagażniku bo na bloku widziałem parę jednak żaden nie zaczynał i nie kończył się od/na BXE... czy ktoś już widział wszyscy piszą o bagażniku i rozrządzie ale ja pytam o ten "nie zmienny wybity na bloku" konkretnie w którym miejscu...i Pozdro i dzięki jeśli ktoś już zidentyfikował..

                                            [ Dodano: Sob 12 Lut, 11 12:05 ]
                                            Mowa oczywiście o silniku, korbowód jeden tłok, głowica ok ale nie wiadomo co na dole... :cry: OCTAVIA 2 BXE, a miałem OCTAVIE 1 110KM i zachciało się świeższego.... :roll:
                                            okeedokee

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              okeedokee, typ i numer silnika powinny być wybite od góry w okolicach połączenia silnika i skrzyni biegów.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • okeedokee
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 9

                                                Dzięki mam nadzieje, że to tam....jutro zanurkuje bo samochód w warsztacie :|
                                                okeedokee

                                                Komentarz

                                                • Jaras E21
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 51

                                                  takich historii nie było nawet w benzynowych 16tkach alfy romeo które spowodowały, że alfa trafiła do grona aut "awaryjnych"

                                                  poprostu czad
                                                  E21 335csi reconstruction in progress ;]
                                                  Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                                                  octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                                                  Komentarz

                                                  • okeedokee
                                                    Classic
                                                    • 2008
                                                    • 9

                                                    "okeedokee, typ i numer silnika powinny być wybite od góry w okolicach połączenia silnika i skrzyni biegów."
                                                    :roll: nadal brak numeru silnika-jest na obudowie paska rozrządu, w bagażniku na papierku i tyle... są jakieś cyfry na bloku ale to nadal nie to....czy ktoś wie gdzie???
                                                    okeedokee

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...