letnie opony 195/65/15 czy 205/60/15 do firmowych alu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gaetsby
    Classic
    • 2007
    • 30

    letnie opony 195/65/15 czy 205/60/15 do firmowych alu

    A te otwieranie szyb z pilota wystepuje tylko w O II ?
  • aldam
    L&K
    • 2006
    • 1036

    #2
    letnie opony 195/65/15 czy 205/60/15 do firmowych alu

    Witam

    Wiosna zbliża się dużymi krokami (choć może tego nie widać) i wielu z nas stoi przed wyborem letnich opon do naszych octavianek.
    Pierwsza sprawa jaka się pojawia przed zakupem to wybór odpowiedniego rozmiaru.

    Standardowo jest to 195/65/15. Zamiennikiem tej opony jest 205/60/15.
    Które wybrać?

    Jakie są wasze opinie na ten temat, może macie porównanie.

    Zapraszam do dyskusji
    Audi A4 1.8TFSI

    Komentarz

    • hubert
      Ambiente
      • 2006
      • 119

      #3
      polecam 205/60r15 ponieważ maja niższy profil i fura się robi minimalnie twardsza(nie czuć tego w komforcie jazdy) k
      X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

      Komentarz

      • onyx73
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 282

        #4
        205

        Komentarz

        • lyzy 110
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2004
          • 237

          #5
          205 z autopsji jest OK
          była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            jak najbardziej 205 .. a najlepiej 205/55/R16 :diabelski_usmiech 17 i 18 na nasze "serowe" drogi sa niewskazane. Chyba ze kogoś stać na remont zawiechy co 6 miesiecy i prostowanie felg co sezon
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • kicus_tomek
              Drive
              • 2006
              • 72

              #7
              a czy opona 205/60/R15 wejdzie na oryginalna alufelgę z Octavii 2000r. Elegance?
              fabrycznie jest 195/65/R15.

              Komentarz

              • aldam
                L&K
                • 2006
                • 1036

                #8
                Zamieszczone przez kicus_tomek
                a czy opona 205/60/R15 wejdzie na oryginalna alufelgę z Octavii 2000r. Elegance?
                fabrycznie jest 195/65/R15.
                w homologacji octavki jest napisane (przynajmniej u mnie), że tylko 195/65/15, jednak - co chyba potwierdzą pozostali forumowicze - zamiennikiem 195/65/15 jest 205/60/15


                Pytanie w czym ta 205 jest lepsza od 195?
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz

                • ===Tomy===
                  Rider
                  • 2006
                  • 552

                  #9
                  Zamieszczone przez aldam
                  Pytanie w czym ta 205 jest lepsza od 195?
                  Lepsza przyczepność ?
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                  Komentarz

                  • aldam
                    L&K
                    • 2006
                    • 1036

                    #10
                    Zamieszczone przez ===Tomy===
                    Zamieszczone przez aldam
                    Pytanie w czym ta 205 jest lepsza od 195?
                    Lepsza przyczepność ?
                    Jak każdy z nas napewno wie Octavki bardzo poddatne są na podmuchy bocznego wiatru.

                    Może 205 pomaga w tej sytuacji i zapobiega zbytnim bujaniem auta :?:
                    Audi A4 1.8TFSI

                    Komentarz

                    • ===Tomy===
                      Rider
                      • 2006
                      • 552

                      #11
                      Zamieszczone przez aldam
                      Jak każdy z nas napewno wie Octavki bardzo poddatne są na podmuchy bocznego wiatru.Może 205 pomaga w tej sytuacji i zapobiega zbytnim bujaniem auta :?:
                      Jeździłem i na 195 i na 205. Nie odczułem fizycznie różnic poza szybkim zużywaniem się bieżnika w oponach 205/60/R15. Owszem miałem wrażenie, że auto ciut lepiej trzymało się w ciasnych zakrętach (ostra dynamiczna jazda).
                      Na chwilę obecną zakładam nowe 195/65/15 - IMHO wystarczą.
                      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                      Komentarz

                      • tomek
                        L&K
                        • 2005
                        • 1078

                        #12
                        Zamieszczone przez ===Tomy===
                        Jeździłem i na 195 i na 205. Nie odczułem fizycznie różnic poza szybkim zużywaniem się bieżnika w oponach 205/60/R15.
                        Czy aby na pewno te opony byly tego samego producenta i ten sam model??
                        Wydaje mi sie, ze teoretycznie powinno byc na odwrot: szersze zuzywaja sie wolniej, bo skoro jest wieksza powierzchnia styku, to dzialaja mniejsze sily na jednostke powierzchni stykajacej sie z podlozem.
                        O2FL RS | S2 | F2

                        Komentarz

                        • ===Tomy===
                          Rider
                          • 2006
                          • 552

                          #13
                          Zamieszczone przez tomek
                          Czy aby na pewno te opony byly tego samego producenta i ten sam model??
                          Wydaje mi sie, ze teoretycznie powinno byc na odwrot: szersze zuzywaja sie wolniej, bo skoro jest wieksza powierzchnia styku, to dzialaja mniejsze sily na jednostke powierzchni stykajacej sie z podlozem.
                          Aż takim specem nie jestem, trzeba byłoby fachowca zapytać. Na chłopski rozum im większa powierzchnia styku opony z powierzchnią drogi tym większa powierzchnia tarcia. W efekcie auto klei się do drogi i przy dużych prędkościach nie jest podatne na nadsterowność. Jak jest w rzeczywistości ?
                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                          Komentarz

                          • Jacek Nowak
                            Rider
                            • 2005
                            • 390

                            #14
                            napewno na 205 bedzie auto troche twardze -napewno to odczjesz! ja wczesniej pomykalem na 195 65 r15 teraz sa 205 55 r16 auto idzie jak po szynach ale komfort sie znacznie pogorszyl. :cry:
                            Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              dodatkową zaletą 205 przy alumach , a kto wie czy nie jedną z najważniejszych jest to że lepiej ochronią rant felgi w razie czego . /czy nie macie wrażenia że rozmawiamy ciągle o tych samych tematach? to zaczyna być nudne :? /
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              Pracuję...