[O2] I odebrałem O2 FL Liftback 1.4 TSI - spostrzeżenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek
    L&K
    • 2005
    • 1078

    #51
    mrfazi, a w którym tygodniu jest przerwa?
    O2FL RS | S2 | F2

    Komentarz

    • xxxmikey
      Rider
      • 2010
      • 351

      #52
      tomek, 29 i 30 tydzień.
      Moja toczka -> tu

      Komentarz

      • tomek
        L&K
        • 2005
        • 1078

        #53
        a orientuje się ktoś jak wygląda szeregowanie samochodów do produkcji? czy idą w kolejności zgłoszeń, czy może są szeregowane ze względu na kolor, silnik, lub jeszcze coś innego?
        I drugie pytanie, kiedy (ile dni od złożenia zamówienia) jest wiadomo w którym tygodniu będzie produkcja?
        O2FL RS | S2 | F2

        Komentarz

        • xxxmikey
          Rider
          • 2010
          • 351

          #54
          tomek, wstępne zaplanowanie do produkcji daje przybliżony termin niemal natychmias,t po zamówieniu auta w wewnętrznym systemie. Większość aut planuje się na zasadzie kolejności zgłoszeń i zamówień. Są jednak wyłączenia, które wyposażeniowo przesuwają auto w dalszą część cyklu produkcyjnego. Często po prostu ewne elementy wyosażenia "wykopują" auto na dalszy plan cyklu...
          Ostateczne potwierdzenie produkcji pokazuje się w systemie na około 2-3 tygodnie przed rozpoczęciem produkcji auta. Napisz jakie auto Cię dokładniej interesuje, a spróbuję ci owiedzieć, na który tydzień się wstępnie zaplanuje :P
          Moja toczka -> tu

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #55
            xxxmikey, patrzyłem na tą aplikację do podglądu produkcji i jest tam wpisane po lewej 33 tydzień, ale podobno termin jest pewny, jak ta data pojawi się w następnym polu obok. Zastanawiam się właśnie na ile ta data "wstępnego zaplanowania" może się zmienić i kiedy pojawi się ta pewna data produkcji. Z twojej wypowiedzi widzę, że potwierdzenie będzie na 2-3 tygodnie przed produkcją, czyli 30-31 tydzień (ostatni tydzień lipca i pierwszy sierpnia)
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • mrfazi
              • 2010
              • 3174
              • Superb III (3V3)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #56
              No to zamówienie podpisane i gotowe, autko się "produkuje" odbiór 30-09-2010 OII FL Ambiente 1.4 TSI, nie mogę się doczekać.

              Małe sprostowanie w/s klimatyzacji półautomatycznej, będzie ona dostępna do 40-ego tygodnia produkcji. Moje zamówienie w dniu dzisiejszym jest rzekomo przypisane do 37-ego tygodnia. Już nie wiele zostało.

              Zamieszczone przez czto
              Napiszcie jak nasze 1.4 TSI zachowuje się pod pełnym obciążeniem ... wagowym oczywiście (komplet pasażerów + pełny bagażnik).
              Zanim podjąłem decyzje, testowałem 4h autko (1.4 TSI) 3 osoby na pokładzie - jak dla mnie jest dobrze, ale na kolana to nie powala, pewnie wrażenie by zrobiła jednostka 1.8TSI, ale można tak by pisać w nieskończoność.

              Komentarz

              • xxxmikey
                Rider
                • 2010
                • 351

                #57
                tomek, tak jak piszesz. 33 tydzień, to i tak niezły rezultat,jeśli chodzi o obecne zamówienia . . . Termin, jesli za opisem33* była gwiazdka, nie jest pewny, aczkolwiek patrząc na sytuację, auto nie powinno już przeskakiwać w cyklu produkcyjnym. Raczej możesz więc spać spokojnie...
                Moja toczka -> tu

                Komentarz

                • MundekII
                  Classic
                  • 2010
                  • 8

                  #58
                  Wtrącę się do dyskusji. Witam wszystkich zwłaszcza posiadaczy octavii hatchbeck z silnikiem 1.4 TSI bo do Was mam pytanie. Przepraszam jeśli powielam temat ale jestem tu nowy i w wyszukiwajce niczego nie znalazłem, satysfakcjonującego mnie ;-)

                  Zamierzam kupic właśnie takie auto ale jestem narazie w fazie negocjacji ze sprzedawcą więc w chili obecnej w lepszej narazie pozycji hehehe (dla kupującego oczywiście)
                  Osobiście jeżdżę fordem mondeo Mk4 1.8 TDCI Auto fajne ale szukam teraz drugiego, nieco mniejszego. Mondeo ma problemy w garażu - Za mały garaz heheh
                  Ale do rzeczy.
                  Napiszcie mi prosze na co najbardziej zwrócic uwagę przy tym silniku.
                  - spalanie 9,5 l w mieście to strasznie dużo jak na 1.4 czy wszyscy macie podobne wyniki?
                  - jak z turbiną? na ile tys km jest przewidziana (żeby działała bez zarzutów), jak w praktyce to wygląda?
                  - czy jeśli mielibyście do wyboru climatronic a climatic to co byście wybrali (zastanawiąm się nad wersją Amibiente a tam jest climatic - dotąd jeździłem z climatroniokiem i bardzo sobie go cenię. Facet z salonu nie bardzo chyba wiedział jak wyjaśnić mi różnice między climatronikiem a climaticiem. Z tego co on mi powiedział to nie widze różnicy między climaticiem a manualną klimą. Czy moglibyście mi to bardziej klarownie wyjaśnić. Na czym polega climatronik to wiem bo go mam ;-) namualna też wiem bo to banał ale climatic??????
                  - jako dodatki do ceny sprzedawca proponuje mi (matę gumową do bagażnika, siatkę mocującą do bagażnika, chlapacze, 2 kpl dywaników guma i welur, chce tylko dopłaty do radia Swing. Czy to radio jest naprawdę takie zarąbiste żeby do niego dopłacać czy lepiej wybrać inne?

                  Jakie inne dodatki byście wzięli (chodzi mi o praktyczność)

                  Czy mając do wybory silnik 1.4 TSi i 1.2 TSI tez wybralibyście 1.4 czy nie ma dużej różnicy w odczuciu z jazdy między tymi dwoma silnikami (różnica banalna 2000zł)

                  Jak wygląda z awaryjnością tych silników oraz innych podzespołów?

                  Będę bardzo wdzięczny za pomoc

                  Komentarz

                  • mrfazi
                    • 2010
                    • 3174
                    • Superb III (3V3)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez MundekII
                    Wtrącę się do dyskusji ...
                    A więc co do spalania, to sprawa jest zależna od sposobu jazdy, ja dziś 4h śmigałem po mieście oraz na obwodnicy trójmiejskiej 1.4TSI autem demo, średnie spalanie wyszło mi na 8,5l/100km, przy czym nie rozwijałem obłędnych prędkości , ciekawi mnie ten "podpowiadacz", jak dla mnie zastosowanie się jego sugestii skończy się zamuleniem auta . Co do turbiny to się nie wypowiem, ale wiem jedno skoda u mnie ma plusa za klimę półautomatyczną, do zeszłego tygodnia śmigałem Fabią 1.4 16V i nie ma nic lepszego od możliwości regulacji temperatury w skodolocie, przypadku klimy manualnej to regulujesz sobie za pomocą ON/OFF, a w przypadku klimy półautomatycznej ustawiasz sobie tyle ile chcesz (działanie jest prawie identyczne do climatronika, a szczegóły ?? nie wiem nie wnikam, nie ma potrzeby , ważne że nie masz za wiele czasu na decyzje bo skoda planuje zaprzestanie montażu klimy półautomatycznej). Radio Swing jest super (nie ma zresztą wielkiego wyboru, to najtańsze Blues jest do bani, po prostu nie pasuje do reszty autka w przeciwieństwie do wyższych modeli). Ja wybrałem autko w wersji ambiente plus fabryczny alarm, alusy (stalówki też dostanę), radyjko Swing, aluminiowe nakładki na progi, lakier matalizowany, pełne koło zapasowe. Całość 65tys.
                    Zamieszczone przez MundekII
                    Czy mając do wybory silnik 1.4 TSi i 1.2 TSI ...
                    ja chętnie wybrał 1.8TSI ale kasa ....

                    Komentarz

                    • pitbull
                      Drive
                      • 2010
                      • 60

                      #60
                      Zamieszczone przez mrfazi
                      ciekawi mnie ten "podpowiadacz", jak dla mnie zastosowanie się jego sugestii skończy się zamuleniem auta .
                      Dlaczego auto miałoby się zamulić?
                      Ja mam do dyspozycji od 2,5 tygodnia 1,4TSI z DSG. Skrzynia przy spokojnej jeździe wrzuca 7 bieg chyba przy 60klm/h... w takim razie po dluzszej jezdzie w miescie takze powinna zamulic auto...

                      co do wozidła, to pozytywnie zaskoczony jestem silnikiem. Jest cichutki i fajnie sie zbiera...
                      DSG takze super... Spalanie różnie.. trasa WAW-LDZ wyszło 6,4l/100 ale jeszcze na dotarciu, bez szaleństw. Po Warszawce różnie, obecnie wakacje i w korkach na Al.Jerozolimskich bywa ok 8,5l/100, ale czasem 9,2l/100...

                      Mam wersje elegance wiec jest klimatronik, nie wypowiem sie o klimatiku...

                      Mam także ogrzewanie/wentylacje postojową, jedyne co zauważyłem, że po włączeniu wentylacji, jak później uruchomię klimę, klima się nie włącza (mimo że dioda świeci się)... dopiero jak ponownie włączę silnik to się włącza klima... pewnie mało jest samochodów z tym gadżetem, ale może ktoś miał podobny przypadek?

                      Komentarz

                      • lend
                        Rider
                        • 2007
                        • 463

                        #61
                        MundekII, 9,5L to ciut dużo, mnie ostatnie dwa tankowania z jazdą taką normalną raz szybciej raz wolniej po mieście Łodzi wyszło 7,8L więc jak dla mnie wynik ok.
                        W tegoroczną zimę w te mrozy najwięcej wyszło mi 8,5L na odcinku ok 6km bo tyle mam do pracy.

                        Mam climatronic 2strefy i powiem Ci że mnie też w salonie nie potrafili wytłumaczyć różnicy
                        Jeśli chodzi o całokształt auta to jakbym teraz miał znowu wybierać też kupiłbym skodzinę 1.4tsi co do ceny i dodatków się nie rozpisuje bo brałem auto placowe pod koniec roku więc rozmowa tez była inna
                        MÓJ SZKODNIK

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #62
                          Zamieszczone przez lend
                          Mam climatronic 2strefy i powiem Ci że mnie też w salonie nie potrafili wytłumaczyć różnicy
                          było już o tym wielokrotnie.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • marcink_1
                            Rider
                            • 2010
                            • 312

                            #63
                            Klimatyzacja półautomatyczna climatik ma możliwość ustawienia zadanej temperatury ale nie reguluje automatycznie mocy i kierunku nawiewu, nie ma też mozliwości ustawienia różnych temperatur dla kierowcy i pasażera. Natomiast climatronic ma te możliwości ale czy są warte dopłaty nie wiem. Mam półautomatyczną i pewnie prędko sie nie dowiem co jest warty pełny automat. Jak dla mnie zbyt duzo automatyki to też nie jest dobrze i wybór był podyktowany nie tylko ceną ale również zasadą czym mniej automatuki tym mniej do popsucia się.

                            Pozdrawiam

                            Marcin

                            Komentarz

                            • Jac_ek
                              RS
                              • 2009
                              • 1733

                              #64
                              Zamieszczone przez marcink_1
                              wybór był podyktowany nie tylko ceną ale również zasadą czym mniej automatuki tym mniej do popsucia się
                              dobre :szeroki_usmiech , obecnie masz tyle automatyki w samochodzie że ten climatronic to najmniejszy pikuś Mi tam się podoba jak sam dobiera siłę i kierunki nawiewu, oraz ma tryb automatycznej zmiany obiegu powietrza jeśli wykryje że powietrze z zewnątrz jest zanieczyszczone (spaliny etc.) to sam przełącza na chwilę na obieg wewnętrzny.
                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #65
                                DO SZCZYPIĄCYCH SIĘ Z KASĄ - bo nie chcę tu żadnej wojenki, klimatronikowej.

                                dopłata do klimatronika to 1800PLN, czyli w świetle ceny samochodu nie są to żadne pieniądze, natomiast jak ktos się szczypie z kasą to moim zdaniem nie warto dopłacać, mnie jako byłemu użytkownikowi klimatronika w O2, climatica używa się praktycznie dokładnie tak samo, ale ( :idea: ) ja jeżdżę sam, gdybym jeździł we dwójkę to na pewno brakowałoby 2 stref, tyle, że przy szczypaniu się z kasą to już jest takie tam pieprzenie.
                                zauważam, że jest chyba ciut mniej wydajny niż klimatronik i dmuchawa ma mniej biegów, również szybkość reakcji przy braku czujnika nasłonecznienia jest mniejsza, ale to jest naprawdę czepianie się pierdół, jeżeli chodzi o normalnych ludzi.
                                w każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu, jest to zdecydowanie jedno z urządzeń, które zaskoczyło mnie maksymalnie in plus przy przesiadce "w dół", oprócz paru rzeczy, które zaskoczyły mnie in minus :lol:

                                IMO główną przewagą klimatronika jest to, że można go używać jak manuala czy półautomatu, a w drugą stronę to nie działa.
                                no i ładniej wygląda
                                (chociaż po lifcie ta różnica jest chyba mniejsza)
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • winni77
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2183
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  ma tryb automatycznej zmiany obiegu powietrza jeśli wykryje że powietrze z zewnątrz jest zanieczyszczone (spaliny etc.) to sam przełącza na chwilę na obieg wewnętrzny.
                                  Owszem ma, ale czy kiedykolwiek widziałeś, że to zadziałało?
                                  Mój "Batmobil"

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #67
                                    acha - w ogólnym rozrachunku, obiektywnie klimatronik na pewno jest lepszym urządzeniem, ale z pewnością nie każdy to doceni, nie każdy tego potrzebuje i nie każdy umie uzywać - mam tu obok jednego pana, który ma klimatronik, ale ponieważ cały czas kręci siłą nawiewu to jeździ w trybie manualnym, nie zdając sobie z tego sprawy :lol:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • winni77
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2183
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #68
                                      szkoda, zgadzam się w 100%. Climatronik to jest już taka kropka nad i. Najważniejsze jest mieć w ogóle klimę.

                                      [ Dodano: 2010-07-08, 08:46 ]
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      mam tu obok jednego pana, który ma klimatronik, ale ponieważ cały czas kręci siłą nawiewu to jeździ w trybie manualnym, nie zdając sobie z tego sprawy :lol:
                                      No ja jeżdżę często na manualu jak mam małą i moją lepszą połówkę (nie szklaną ) w autku, a jak sam to automat 8)
                                      Mój "Batmobil"

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #69
                                        Zamieszczone przez winni77
                                        No ja jeżdżę często na manualu jak mam małą i moją lepszą połówkę (nie szklaną )
                                        no właśnie, ale robisz to świadomie
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • golibroda
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 530

                                          #70
                                          A ja z innej beczki.


                                          Czy tak macie, że jak ruszacie delikatnie z jedynki to jest takie gulgotanie (jak indora) :P Potem silnik pracuje jak silnik.

                                          A może ma mało gazu :szeroki_usmiech
                                          Pozdrawiam
                                          Piotr

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            #71
                                            U mnie silnik nie gulgocze jak indor

                                            Komentarz

                                            • winni77
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2183
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #72
                                              golibroda, IMO gulgocze pewnie, bo ma za mało obrotów i komputer automatycznie dodaje troszkę gazu.
                                              Mój "Batmobil"

                                              Komentarz

                                              • _tm_
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2333
                                                • Superb III (3V3)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                w każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu, jest to zdecydowanie jedno z urządzeń, które zaskoczyło mnie maksymalnie in plus przy przesiadce "w dół"
                                                A ja dla odmiany zupełnie nie widzę różnicy pomiędzy climatic'iem (czyli półautomatem), a standardową klimą manualną jaką miałem w O1. Żeby nie było, że mój climatic jest popsuty - miałem go w Roomsterze, a teraz mam w O2 i w Yeti. I we wszystkich tych samochodach działa on tak samo jak klima w O1. A może nie zauważam czegoś oczywistego ?
                                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                -------------------------------------------------------------------------
                                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                Komentarz

                                                • arekban
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 208

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  w każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu
                                                  Wydaje mi się, że jedynym sensownym wytłumaczeniem końca produkcji climatica są kolejne cięcia kosztów produkcji.
                                                  Nie mam climatic-a ale na jezdzie próbnej pamiętam, że climatic oprócz automatycznej regulacji temperatury ma elektroniczną gałke sterowania kierunkiem nawiewu. Przynajmniej sprzedawca tak twierdził po moim zdziwieniu że tak lekko działa. Jeśli sie mylę to mnie wyprostujcie....
                                                  A jeśli tak jest to sterowanie kierunkiem nawiewu odbywa się poprzez siłowniki elektryczne a nie tradycyjnie poprzez linki... to wszystko kosztuje...
                                                  Prawdopodobnie wycofująć climatica zmieniony zostanie całkowicie system nawiewu na tańszy w produkcji..

                                                  Kolejny dowód to podobno w modelu MY2011 w niższych modelach nie dostaniemy już np lampek do czytania dla tylnych siedzień a i obudowa akumulatora będzie jakaś kartonowa...
                                                  Porażka....

                                                  Komentarz

                                                  • loyd
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2342

                                                    #75
                                                    U mnie obudowa jest kartonowa.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...