mrfazi, a w którym tygodniu jest przerwa?
[O2] I odebrałem O2 FL Liftback 1.4 TSI - spostrzeżenia
Zwiń
X
-
a orientuje się ktoś jak wygląda szeregowanie samochodów do produkcji? czy idą w kolejności zgłoszeń, czy może są szeregowane ze względu na kolor, silnik, lub jeszcze coś innego?
I drugie pytanie, kiedy (ile dni od złożenia zamówienia) jest wiadomo w którym tygodniu będzie produkcja?O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
tomek, wstępne zaplanowanie do produkcji daje przybliżony termin niemal natychmias,t po zamówieniu auta w wewnętrznym systemie. Większość aut planuje się na zasadzie kolejności zgłoszeń i zamówień. Są jednak wyłączenia, które wyposażeniowo przesuwają auto w dalszą część cyklu produkcyjnego. Często po prostu ewne elementy wyosażenia "wykopują" auto na dalszy plan cyklu...
Ostateczne potwierdzenie produkcji pokazuje się w systemie na około 2-3 tygodnie przed rozpoczęciem produkcji auta. Napisz jakie auto Cię dokładniej interesuje, a spróbuję ci owiedzieć, na który tydzień się wstępnie zaplanuje :PMoja toczka -> tu
Komentarz
-
-
xxxmikey, patrzyłem na tą aplikację do podglądu produkcji i jest tam wpisane po lewej 33 tydzień, ale podobno termin jest pewny, jak ta data pojawi się w następnym polu obok. Zastanawiam się właśnie na ile ta data "wstępnego zaplanowania" może się zmienić i kiedy pojawi się ta pewna data produkcji. Z twojej wypowiedzi widzę, że potwierdzenie będzie na 2-3 tygodnie przed produkcją, czyli 30-31 tydzień (ostatni tydzień lipca i pierwszy sierpnia)O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
No to zamówienie podpisane i gotowe, autko się "produkuje" odbiór 30-09-2010 OII FL Ambiente 1.4 TSI, nie mogę się doczekać.
Małe sprostowanie w/s klimatyzacji półautomatycznej, będzie ona dostępna do 40-ego tygodnia produkcji. Moje zamówienie w dniu dzisiejszym jest rzekomo przypisane do 37-ego tygodnia. Już nie wiele zostało.
Zamieszczone przez cztoNapiszcie jak nasze 1.4 TSI zachowuje się pod pełnym obciążeniem ... wagowym oczywiście (komplet pasażerów + pełny bagażnik).
Komentarz
-
-
tomek, tak jak piszesz. 33 tydzień, to i tak niezły rezultat,jeśli chodzi o obecne zamówienia . . . Termin, jesli za opisem33* była gwiazdka, nie jest pewny, aczkolwiek patrząc na sytuację, auto nie powinno już przeskakiwać w cyklu produkcyjnym. Raczej możesz więc spać spokojnie...Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Wtrącę się do dyskusji. Witam wszystkich zwłaszcza posiadaczy octavii hatchbeck z silnikiem 1.4 TSI bo do Was mam pytanie. Przepraszam jeśli powielam temat ale jestem tu nowy i w wyszukiwajce niczego nie znalazłem, satysfakcjonującego mnie ;-)
Zamierzam kupic właśnie takie auto ale jestem narazie w fazie negocjacji ze sprzedawcą więc w chili obecnej w lepszej narazie pozycji hehehe (dla kupującego oczywiście)
Osobiście jeżdżę fordem mondeo Mk4 1.8 TDCI Auto fajne ale szukam teraz drugiego, nieco mniejszego. Mondeo ma problemy w garażu - Za mały garaz heheh
Ale do rzeczy.
Napiszcie mi prosze na co najbardziej zwrócic uwagę przy tym silniku.
- spalanie 9,5 l w mieście to strasznie dużo jak na 1.4 czy wszyscy macie podobne wyniki?
- jak z turbiną? na ile tys km jest przewidziana (żeby działała bez zarzutów), jak w praktyce to wygląda?
- czy jeśli mielibyście do wyboru climatronic a climatic to co byście wybrali (zastanawiąm się nad wersją Amibiente a tam jest climatic - dotąd jeździłem z climatroniokiem i bardzo sobie go cenię. Facet z salonu nie bardzo chyba wiedział jak wyjaśnić mi różnice między climatronikiem a climaticiem. Z tego co on mi powiedział to nie widze różnicy między climaticiem a manualną klimą. Czy moglibyście mi to bardziej klarownie wyjaśnić. Na czym polega climatronik to wiem bo go mam ;-) namualna też wiem bo to banał ale climatic??????
- jako dodatki do ceny sprzedawca proponuje mi (matę gumową do bagażnika, siatkę mocującą do bagażnika, chlapacze, 2 kpl dywaników guma i welur, chce tylko dopłaty do radia Swing. Czy to radio jest naprawdę takie zarąbiste żeby do niego dopłacać czy lepiej wybrać inne?
Jakie inne dodatki byście wzięli (chodzi mi o praktyczność)
Czy mając do wybory silnik 1.4 TSi i 1.2 TSI tez wybralibyście 1.4 czy nie ma dużej różnicy w odczuciu z jazdy między tymi dwoma silnikami (różnica banalna 2000zł)
Jak wygląda z awaryjnością tych silników oraz innych podzespołów?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MundekIIWtrącę się do dyskusji ..., ciekawi mnie ten "podpowiadacz", jak dla mnie zastosowanie się jego sugestii skończy się zamuleniem auta
. Co do turbiny to się nie wypowiem, ale wiem jedno skoda u mnie ma plusa za klimę półautomatyczną, do zeszłego tygodnia śmigałem Fabią 1.4 16V i nie ma nic lepszego od możliwości regulacji temperatury
w skodolocie, przypadku klimy manualnej to regulujesz sobie za pomocą ON/OFF, a w przypadku klimy półautomatycznej ustawiasz sobie tyle ile chcesz (działanie jest prawie identyczne do climatronika, a szczegóły ?? nie wiem nie wnikam, nie ma potrzeby
, ważne że nie masz za wiele czasu na decyzje bo skoda planuje zaprzestanie montażu klimy półautomatycznej). Radio Swing jest super (nie ma zresztą wielkiego wyboru, to najtańsze Blues jest do bani, po prostu nie pasuje do reszty autka w przeciwieństwie do wyższych modeli). Ja wybrałem autko w wersji ambiente plus fabryczny alarm, alusy (stalówki też dostanę), radyjko Swing, aluminiowe nakładki na progi, lakier matalizowany, pełne koło zapasowe. Całość 65tys.
Zamieszczone przez MundekIICzy mając do wybory silnik 1.4 TSi i 1.2 TSI ...ale kasa ....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrfaziciekawi mnie ten "podpowiadacz", jak dla mnie zastosowanie się jego sugestii skończy się zamuleniem auta.
Ja mam do dyspozycji od 2,5 tygodnia 1,4TSI z DSG. Skrzynia przy spokojnej jeździe wrzuca 7 bieg chyba przy 60klm/h... w takim razie po dluzszej jezdzie w miescie takze powinna zamulic auto...
co do wozidła, to pozytywnie zaskoczony jestem silnikiem. Jest cichutki i fajnie sie zbiera...
DSG takze super... Spalanie różnie.. trasa WAW-LDZ wyszło 6,4l/100 ale jeszcze na dotarciu, bez szaleństw. Po Warszawce różnie, obecnie wakacje i w korkach na Al.Jerozolimskich bywa ok 8,5l/100, ale czasem 9,2l/100...
Mam wersje elegance wiec jest klimatronik, nie wypowiem sie o klimatiku...
Mam także ogrzewanie/wentylacje postojową, jedyne co zauważyłem, że po włączeniu wentylacji, jak później uruchomię klimę, klima się nie włącza (mimo że dioda świeci się)... dopiero jak ponownie włączę silnik to się włącza klima... pewnie mało jest samochodów z tym gadżetem, ale może ktoś miał podobny przypadek?
Komentarz
-
-
MundekII, 9,5L to ciut dużo, mnie ostatnie dwa tankowania z jazdą taką normalną raz szybciej raz wolniej po mieście Łodzi wyszło 7,8L więc jak dla mnie wynik ok.
W tegoroczną zimę w te mrozy najwięcej wyszło mi 8,5L na odcinku ok 6km bo tyle mam do pracy.
Mam climatronic 2strefy i powiem Ci że mnie też w salonie nie potrafili wytłumaczyć różnicy
Jeśli chodzi o całokształt auta to jakbym teraz miał znowu wybierać też kupiłbym skodzinę 1.4tsico do ceny i dodatków się nie rozpisuje bo brałem auto placowe pod koniec roku więc rozmowa tez była inna
Komentarz
-
-
Klimatyzacja półautomatyczna climatik ma możliwość ustawienia zadanej temperatury ale nie reguluje automatycznie mocy i kierunku nawiewu, nie ma też mozliwości ustawienia różnych temperatur dla kierowcy i pasażera. Natomiast climatronic ma te możliwości ale czy są warte dopłaty nie wiem. Mam półautomatyczną i pewnie prędko sie nie dowiem co jest warty pełny automat. Jak dla mnie zbyt duzo automatyki to też nie jest dobrze i wybór był podyktowany nie tylko ceną ale również zasadą czym mniej automatuki tym mniej do popsucia się.
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcink_1wybór był podyktowany nie tylko ceną ale również zasadą czym mniej automatuki tym mniej do popsucia się- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
DO SZCZYPIĄCYCH SIĘ Z KASĄ - bo nie chcę tu żadnej wojenki, klimatronikowej.
dopłata do klimatronika to 1800PLN, czyli w świetle ceny samochodu nie są to żadne pieniądze, natomiast jak ktos się szczypie z kasą to moim zdaniem nie warto dopłacać, mnie jako byłemu użytkownikowi klimatronika w O2, climatica używa się praktycznie dokładnie tak samo, ale ( :idea: ) ja jeżdżę sam, gdybym jeździł we dwójkę to na pewno brakowałoby 2 stref, tyle, że przy szczypaniu się z kasą to już jest takie tam pieprzenie.
zauważam, że jest chyba ciut mniej wydajny niż klimatronik i dmuchawa ma mniej biegów, również szybkość reakcji przy braku czujnika nasłonecznienia jest mniejsza, ale to jest naprawdę czepianie się pierdół, jeżeli chodzi o normalnych ludzi.
w każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu, jest to zdecydowanie jedno z urządzeń, które zaskoczyło mnie maksymalnie in plus przy przesiadce "w dół", oprócz paru rzeczy, które zaskoczyły mnie in minus :lol:
IMO główną przewagą klimatronika jest to, że można go używać jak manuala czy półautomatu, a w drugą stronę to nie działa.
no i ładniej wygląda
(chociaż po lifcie ta różnica jest chyba mniejsza)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
acha - w ogólnym rozrachunku, obiektywnie klimatronik na pewno jest lepszym urządzeniem, ale z pewnością nie każdy to doceni, nie każdy tego potrzebuje i nie każdy umie uzywać- mam tu obok jednego pana, który ma klimatronik, ale ponieważ cały czas kręci siłą nawiewu to jeździ w trybie manualnym, nie zdając sobie z tego sprawy
:lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
szkoda, zgadzam się w 100%. Climatronik to jest już taka kropka nad i. Najważniejsze jest mieć w ogóle klimę.
[ Dodano: 2010-07-08, 08:46 ]
Zamieszczone przez szkodamam tu obok jednego pana, który ma klimatronik, ale ponieważ cały czas kręci siłą nawiewu to jeździ w trybie manualnym, nie zdając sobie z tego sprawy:lol:
) w autku, a jak sam to automat 8)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez szkodaw każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu, jest to zdecydowanie jedno z urządzeń, które zaskoczyło mnie maksymalnie in plus przy przesiadce "w dół"
Komentarz
-
Zamieszczone przez szkodaw każdym razie nie dziwię się, że wycofują się z półautomatu, którego funkcjonalność jest zbliżona do automatu
Nie mam climatic-a ale na jezdzie próbnej pamiętam, że climatic oprócz automatycznej regulacji temperatury ma elektroniczną gałke sterowania kierunkiem nawiewu. Przynajmniej sprzedawca tak twierdził po moim zdziwieniu że tak lekko działa. Jeśli sie mylę to mnie wyprostujcie....
A jeśli tak jest to sterowanie kierunkiem nawiewu odbywa się poprzez siłowniki elektryczne a nie tradycyjnie poprzez linki... to wszystko kosztuje...
Prawdopodobnie wycofująć climatica zmieniony zostanie całkowicie system nawiewu na tańszy w produkcji..
Kolejny dowód to podobno w modelu MY2011 w niższych modelach nie dostaniemy już np lampek do czytania dla tylnych siedzień a i obudowa akumulatora będzie jakaś kartonowa...
Porażka....
Komentarz
-
Komentarz