Dzień dobry, chciałabym spytać co należałoby w takim autku wymienić. Dotychczas chodzi jak złoto poza płynami, filtrami i klockami nic nie było ruszane. Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam klubowiczów.
9 letnia Skoda Oktawia I tour , 1,6 benzyna, 80.000 km co należy wymienić?
Zwiń
X
-
Jak jeździ i wszystko eksploatacyjne było robione, to rozrząd. Z tego co pamiętam o swojej byłej BFQ, to max 90.000 km. Ja pierwszy rozrząd przy 90.000 km robiłem bez pompy - pasek i kółeczka. Przy 180.000 km z pompą. Ale pompa to nie jest duży dodatkowy wydatek. Można cały komplet.Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
świece przy jakimś przeglądzie były robione. Więc generalnie
rozrząd i raczej cały, żeby potem się nie bawić z pompą jak padnie, bo skoro robię ok 5000 km/rocznie to nei ma sensu czekać do 180 tys na wymianę pompy
)))
Dziękuję kolegom za pomoc
Czy ta INA rozrząd to dobra firma warto to wstawić ???Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
Komentarz
-
-
INA, SKF wartoZamieszczone przez taranx Zobacz wpisINA rozrząd to dobra firma warto to wstawić
Komentarz
-
-
Dzięki za pomoc. Wizyta w warsztacie zamówiona. Do wymiany świecie, filtry i olej (mój własny) . Przy okazji podaję cenę 300zł. Rozrząd zostaje bo źle odczytałam, cyferkę
))) nie 8 tylko 4 z przodu co daje nie 80 000 tylko 40 000 km, więc rozrządu się nie rusza. niezleżenie od lat dopiero po 90.000. Tak podają w książce gwarancyjnej, która w końcu znalezałam i w warsztacie.
Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
Komentarz
-
-
Też tak mi się wydaje... Auto ma 9 lat i przebieg 40000 km... Licząc średnio nie przejeżdża nawet 5000 km rocznie a latka lecą...Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisPasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu.
Komentarz
-
-
Macie rację jak zwykle. Porozmawiałam sobie dzisiaj z panem mechanikiem i zasugerował wymianę całego rozrządu, cena ok 1000 zł. Tez mi się wydaje coś dużo. Znam ten warsztat i ufam im ale nie lubię przepłacać.
Reszta w porządku, Obejrzeli amortyzatory i cała resztę mówią, że ok. W tym roku były sprawdzane hamulce i wymieniane klocki z przodu, tył jest ok.
Przy okazji taki mały drobiazg jestem kobietą, a wy z automatu macie mnie za faceta
)))
Komentarz
-
-
Z tego co wiem to 5 lat. Ogólnie u mnie nigdy jeszcze rozrządu nie robiłem po latach. Najdłużej ile jeździłem na rozrządzie to teraz mija 2,5 roku i 12kkm do wymianyZamieszczone przez ruwado Zobacz wpisPasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu
Komentarz
-
-
Ja znam dobrze to autko. Napiszę z jakimi usterkami/ awariami miałem do czynienia - moja O1 Tour 1.6 BFQ ma 92 000km, odebrana z salonu w styczniu 2010.
1) Termostat - oj bardzo lubi padać, co prawda raz wymieniałem sam element termostatu (bez obudowy i czujnika temperatury), teraz jednak znowu wymiana (tym razem kompletu) z powodu wycieku. Wyciek na styku głowica - obudowa termostatu. Plastik termostatu kruszeje od ciepła.
Nie da się kupić samej obudowy niestety. Koszt kompletnego termostatu to 290zł (Mahle-Behr czyli identyczny jak oryginalny)
2) Łożyska kół (przód) - padają/ wymieniać na łożyska FAG
3) Nierówna praca (strzelanie przy porannej pracy na ssaniu) - warto zapoznać się z tematem i pamiętać o tym:
Pozostałe problemy. Gdy przyczyna jest nieznana, np. auto nie chce odpalić, a silnik jest pod maską.
4) Sprawdź/ wykonaj:
-czyszczenie/smarowanie wybieraka skrzyni biegów (element cięgnowy na skrzyni biegów),
-zajrzyj za przednie chlapacze (będzie tam błoto),
-zakonserwuj wnętrze tylnej klapy (sprawdź otwory odpływowe klapy)
-sprawdź i wymień przerdzewiałe nakrętki (słoneczka) podtrzymujące osłony termiczne podwozia - w skrajnym przypadku można zgubić osłonę, przy okazji sprawdź stan konserwacji na progach, tam gdzie zwykle jest kontakt z podnośnikiem
-obowiązkowo czyszczenie/adaptacja przepustnicy (lubi się brudzić przez EGR, czyścić naftą świetlną, czyścić zdemontowaną przepustnicę)
-sprawdź szczelność wszystkich węży powietrznych, szczególnie tych od odkurzacza czyli pompy napowietrzania spalin,
-wyczyść wnętrze obudowy filtra powietrza
-sprawdź szczelność kolektora ssącego
-wymień filtr paliwa
-dokładnie wyczyść i sprawdź punkty masy pod akumulatorem
-sprawdź przewód alternatora, pierwszy po po lewej (mała skrzynka na akumulatorze, lubi tracić kontakt i powoduje to (tu akurat skrajny przypadek):
http://mechanics.stackexchange.com/q...attery-melting
Najlepiej sprawdź po jeździe czy przewód alternatora nie jest gorący.Ostatnio edytowany przez niezal; 14477."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Ciekawostka:
Silnik 1.6 ma "tzw. dużą ciepłotę" - powoduje to łatwe niszczenie/ kruszenie występujących pod maską wszelkiego rodzaju el. plastikowych, właśnie np. wspomniany termostat ale także: spinki, plastikowe węże karbowane, wtyczki (lubią się łamać), drobne uchwyty, itd.
Nawet niestandardowo szybko parcieją gumowe węże.
"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Ja czyszczę podszybie przy każdej wymianie filtra pyłkowego i polecam, bo to dobry nawyk. Po przebiegu jak wyżej warto wyczyścić separator odmy i wszystkie jego połączenia z mazi olejowej. W tym silniku jest tego od cholery, szczególnie po jeździe na krótkich dystansach. Smarowanie i konserwacja mechanizmu zmiany biegów obowiązkowo - to robię co 2 lata regularnie, inaczej gałka chrobocze w dłoni i ma wyczuwalnie większy opór przy zmianie przełożeń.
U mnie przebieg 108 tys. km i łożyska w 2 przednich i jednym tylnym wymienione na FAGa.
Komentarz
-
Komentarz