Dzień dobry, chciałabym spytać co należałoby w takim autku wymienić. Dotychczas chodzi jak złoto poza płynami, filtrami i klockami nic nie było ruszane. Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam klubowiczów.
9 letnia Skoda Oktawia I tour , 1,6 benzyna, 80.000 km co należy wymienić?
Zwiń
X
-
Jak jeździ i wszystko eksploatacyjne było robione, to rozrząd. Z tego co pamiętam o swojej byłej BFQ, to max 90.000 km. Ja pierwszy rozrząd przy 90.000 km robiłem bez pompy - pasek i kółeczka. Przy 180.000 km z pompą. Ale pompa to nie jest duży dodatkowy wydatek. Można cały komplet.Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
świece przy jakimś przeglądzie były robione. Więc generalnie
rozrząd i raczej cały, żeby potem się nie bawić z pompą jak padnie, bo skoro robię ok 5000 km/rocznie to nei ma sensu czekać do 180 tys na wymianę pompy)))
Dziękuję kolegom za pomoc
Czy ta INA rozrząd to dobra firma warto to wstawić ???Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez taranx Zobacz wpisINA rozrząd to dobra firma warto to wstawić
Komentarz
-
-
Dzięki za pomoc. Wizyta w warsztacie zamówiona. Do wymiany świecie, filtry i olej (mój własny) . Przy okazji podaję cenę 300zł. Rozrząd zostaje bo źle odczytałam, cyferkę ))) nie 8 tylko 4 z przodu co daje nie 80 000 tylko 40 000 km, więc rozrządu się nie rusza. niezleżenie od lat dopiero po 90.000. Tak podają w książce gwarancyjnej, która w końcu znalezałam i w warsztacie.Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisPasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu.
Komentarz
-
-
Macie rację jak zwykle. Porozmawiałam sobie dzisiaj z panem mechanikiem i zasugerował wymianę całego rozrządu, cena ok 1000 zł. Tez mi się wydaje coś dużo. Znam ten warsztat i ufam im ale nie lubię przepłacać.
Reszta w porządku, Obejrzeli amortyzatory i cała resztę mówią, że ok. W tym roku były sprawdzane hamulce i wymieniane klocki z przodu, tył jest ok.
Przy okazji taki mały drobiazg jestem kobietą, a wy z automatu macie mnie za faceta )))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisPasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu
Komentarz
-
-
Ja znam dobrze to autko. Napiszę z jakimi usterkami/ awariami miałem do czynienia - moja O1 Tour 1.6 BFQ ma 92 000km, odebrana z salonu w styczniu 2010.
1) Termostat - oj bardzo lubi padać, co prawda raz wymieniałem sam element termostatu (bez obudowy i czujnika temperatury), teraz jednak znowu wymiana (tym razem kompletu) z powodu wycieku. Wyciek na styku głowica - obudowa termostatu. Plastik termostatu kruszeje od ciepła.
Nie da się kupić samej obudowy niestety. Koszt kompletnego termostatu to 290zł (Mahle-Behr czyli identyczny jak oryginalny)
2) Łożyska kół (przód) - padają/ wymieniać na łożyska FAG
3) Nierówna praca (strzelanie przy porannej pracy na ssaniu) - warto zapoznać się z tematem i pamiętać o tym:
Pozostałe problemy. Gdy przyczyna jest nieznana, np. auto nie chce odpalić, a silnik jest pod maską.
4) Sprawdź/ wykonaj:
-czyszczenie/smarowanie wybieraka skrzyni biegów (element cięgnowy na skrzyni biegów),
-zajrzyj za przednie chlapacze (będzie tam błoto),
-zakonserwuj wnętrze tylnej klapy (sprawdź otwory odpływowe klapy)
-sprawdź i wymień przerdzewiałe nakrętki (słoneczka) podtrzymujące osłony termiczne podwozia - w skrajnym przypadku można zgubić osłonę, przy okazji sprawdź stan konserwacji na progach, tam gdzie zwykle jest kontakt z podnośnikiem
-obowiązkowo czyszczenie/adaptacja przepustnicy (lubi się brudzić przez EGR, czyścić naftą świetlną, czyścić zdemontowaną przepustnicę)
-sprawdź szczelność wszystkich węży powietrznych, szczególnie tych od odkurzacza czyli pompy napowietrzania spalin,
-wyczyść wnętrze obudowy filtra powietrza
-sprawdź szczelność kolektora ssącego
-wymień filtr paliwa
-dokładnie wyczyść i sprawdź punkty masy pod akumulatorem
-sprawdź przewód alternatora, pierwszy po po lewej (mała skrzynka na akumulatorze, lubi tracić kontakt i powoduje to (tu akurat skrajny przypadek):
http://mechanics.stackexchange.com/q...attery-melting
Najlepiej sprawdź po jeździe czy przewód alternatora nie jest gorący.Ostatnio edytowany przez niezal; 14477."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Ciekawostka:
Silnik 1.6 ma "tzw. dużą ciepłotę" - powoduje to łatwe niszczenie/ kruszenie występujących pod maską wszelkiego rodzaju el. plastikowych, właśnie np. wspomniany termostat ale także: spinki, plastikowe węże karbowane, wtyczki (lubią się łamać), drobne uchwyty, itd.
Nawet niestandardowo szybko parcieją gumowe węże.
"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Ja czyszczę podszybie przy każdej wymianie filtra pyłkowego i polecam, bo to dobry nawyk. Po przebiegu jak wyżej warto wyczyścić separator odmy i wszystkie jego połączenia z mazi olejowej. W tym silniku jest tego od cholery, szczególnie po jeździe na krótkich dystansach. Smarowanie i konserwacja mechanizmu zmiany biegów obowiązkowo - to robię co 2 lata regularnie, inaczej gałka chrobocze w dłoni i ma wyczuwalnie większy opór przy zmianie przełożeń.
U mnie przebieg 108 tys. km i łożyska w 2 przednich i jednym tylnym wymienione na FAGa.
Komentarz
-
Komentarz