Problem z wyborem silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafal1
    Classic
    • 2010
    • 13

    #26
    Ale po 5 latach sprzedać takie 1.6 TDI ze spalaniem rzędu 5 litrów, będzie łatwiej niż 1,4 tsi do którego nie będzie gazu. 9 litrów benzyny w mieście - przecież tego nikt nie będzie chciał kupić. Dziś sprzedać auto bez gazu jest strasznie trudno , a co dopiero za 5 lat jak ceny paliw jeszcze wzrosną.

    Ja jak bym miał dziś kupować auto to bym brał
    Skoda Octavia Greenline Wersja Kombi z silnikiem 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM)
    dodatki:
    Climatronic
    Radio Swing
    Lakier Metalizowany
    Reflektory Ksenonowe
    Pakiet - Wielofunkcyjna czteroramienna skórzana kierownica
    z pakietem skórzanym i Maxi dot

    Fajny silnik który mało pali, 16 zł na 100km na trasie. Nie myślę o tym czy podniosą cene LPG, jak w przyszłości chce sprzedać auto to jest to bardzo oszczędny silnik,
    Wersja kombi, czyli dla rodziny z 2 dzieci , idealny samochód.
    Wnętrze z pakietem skórzanym, climatronikiem, wygląda bardzo dobrze i pewnie przez kolejne 3 lata się aż tak bardzo nie zestarzeje.
    Do tego ksenony, które za kilka lat będą pewnie na wyposażeniu standardowym w nowych autach.

    Nic tylko jeżdzić z 6-7 lat.

    Komentarz

    • jm+++
      Drive
      • 2009
      • 53

      #27
      Zamieszczone przez Rafal1
      Dziś sprzedać auto bez gazu jest strasznie trudno , a co dopiero za 5 lat jak ceny paliw jeszcze wzrosną.
      Ludzie jednak wolą kupić auto bez gazu i sami zamontować instalację. Uzasadniają to tym, że takie auto z gazem musi mieć spory przebieg. A wiadomo jak w Polsce - nie jest ważny stan techniczny tylko przebieg. Bo któż montuje instalację gazową dla przebiegów mniejszych niż 20 tys. w roku. Ekonomicznie nieopłacalne.

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #28
        Nie pchaj sie w DPF na taxi, już jeden byl w turbokamerze z placzem ze ciagle kontrolka filtra sie zapalala i w aucie podnosił sie poziom oleju, a salon biedaka nie poinformował ze trzeba tym autem trasy robić bo filtr nie ma jak sie wypalić
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • bzyq_74
          RS
          • 2008
          • 3467
          • Volkswagen
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

          #29
          Zamieszczone przez Rafal1
          1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) która katalogowo pali w mieście 5,5 l a na trasie 3,7.
          zapomniałeś dodać, że między 24-4 w nocy :diabelski_usmiech

          PS. Na taxi tylko 1,9 - mało pali i nie ma filtra.
          MARCIN
          Mój szkodnik

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #30
            Rafal1, 1.6 TDI jest nowym silnikiem, nikt nie wie jak to jest z wytrzymałością, a poza tym mało osób je ma. DPF to też możesz nie mieć żadnych problemów lub możesz mieć tak jak bohater reportażu w Turbo Kamerze (tak jak mówi rkb). Niby to samo można powiedzieć o 1.4 TSI, że jest to nowa konstrukcja ale jednak jest trochę dłużej i patrząc na motostat to są tam ludzie co mają jakieś 15k km.
            Popatrz po jakim przebiegu zwróci Ci się zakup diesla, bo patrząc na cenę (1.6 TDI CR Greenline vs. 1.4 TSI Ambiente) to różnica prawie 11k zł (oczywiście bez dodatków) więc ja bym się poważnie zastanowił jednak nad wyborem. A mówisz, że nikt nie będzie chciał kupić 1.4 TSI co pali 9 L w mieście. Tylko od dłuższego czasu coraz więcej jest silników TSI na forum i widać, że ludzie jednak akceptują takie spalanie.
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • genesis
              Ambiente
              • 2010
              • 232

              #31
              Zamieszczone przez rezon
              Bez przebiegów rzędu 30kkm i więcej to szkoda myśleć o TDI.
              Już nie przesadzajmy, bo nawet jak ktoś robi dajmy na to 23k rocznie i przez te 6-7 lat nalata 140-160k to co ma mu się nie zwrócić. Wyda może troszkę więcej na ubezpieczenie, przeglądy, ale też dostanie sporo więcej przy sprzedaży, łatwiej autko opchnie. Co do kosztów utrzymania- to jeszcze nie są przebiegi, gdzie w dieslu zaczyna się skarbonka bez dna, nie sądzę by były awarie kosztowniejsze niż w benzynie.

              Co co DPF-a. Można wywalić, choć trzeba za to dodatkowo zapłacić.
              DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

              Komentarz

              • shok
                RS
                • 2009
                • 2070
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #32
                Zamieszczone przez jm+++
                Bo któż montuje instalację gazową dla przebiegów mniejszych niż 20 tys. w roku. Ekonomicznie nieopłacalne.
                A no mój tata.Zawsze miał gaz w aucie.Zaczynając od poloneza a to było dawno temu jak gaz kosztował kilka groszy(poniżej złotówki) a ludzie się śmiali ,że ma bombę w bagażniku.A koledzy podnosili maskę i patrzeli jak to działa :lol: Tylko tata nawet do sklepu jechał autem a miał z 1km :szeroki_usmiech W roku robił ledwo 10tyś km ale miał radochę ,że zawsze mówił do pełna :wink:

                Komentarz

                • Octa-vian
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 122

                  #33
                  Zamieszczone przez Rafal1
                  Ale po 5 latach sprzedać takie 1.6 TDI ze spalaniem rzędu 5 litrów, będzie łatwiej niż 1,4 tsi do którego nie będzie gazu
                  W tej chwili nie ma, ale za kilka lat na pewno będzie
                  Gdzieś na forum czytałem, że trwają już testy w LANDI...

                  Komentarz

                  • fireman6
                    Rider
                    • 2009
                    • 360

                    #34
                    Za naszą zachodnią granicą, już chyba montują do tsi, fsi gaz.
                    Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                    Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                    Komentarz

                    • jacog
                      Rider
                      • 2008
                      • 420
                      • Felicia I (6U1)

                      #35
                      Nawet za granice nie trzeba jechać bo BRC ma już jakiś czas instalacje do bezpośredniego wtrysku. Jest nawet na forum kolega, która ma tą instalacje w 2.0TFSI

                      Komentarz

                      • mrfazi
                        • 2010
                        • 3103
                        • Superb III (3V3)
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez genesis
                        ale też dostanie sporo więcej przy sprzedaży, łatwiej autko opchnie.
                        A z tym to już bywa różnie, moją Fabie 1.4 16V (2003/04 z wyposażeniem komfort) wystawiłem w niedziele wieczorem a w czwartek była już kasa, sam się zdziwiłem że tak szybko poszła teraz muszę czekać do września na odbiór, tak samo wyższa cena ropniaka też jest mitem.
                        Wszystko jest podyktowane popytem, kwestia to znalezienie odpowiedniego klienta.

                        Co do wyboru motorka TDI 1.9 lub TSI 1.4 to też miałem niezłą zagwozdkę, bo różnica w cenie ok. 7tys. niby niewiele, ja wybrałem TSI, planuje eksploatacje autka max do 6lat, roczny przebieg to ok. 15tys. km, tak więc wybór chyba dobry?

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez genesis
                          Wyda może troszkę więcej na ubezpieczenie, przeglądy, ale też dostanie sporo więcej przy sprzedaży, łatwiej autko opchnie.
                          wyda przede wszystkim znacznie więcej na sam zakup - różnica 1.4TSI a jakikolwiek TDI to 7kzł czyli 1500 litrów paliwa, czyli mniej więcej 20000km za darmo - czyli rok jeżdżenia. Po 6-7 latach to większe znaczenie przy sprzedaży mają takie sprawy jak historia samochodu, jego stan niż silnik - diesel potrafi też odstraszać. Auto służbowe, licznik na pewno cofnięty, itp. hasła niekoniecznie zgodne z prawdą. Sprzedawałem już kilka benzynowych i nie miałem problemów, a uzyskiwane ceny były średniorynkowe. genesis, 23kkm, o których piszesz to jest mniej więcej przebieg graniczny, przy którym warto zacząć rozpatrywać diesla. andrzejm, pisał o ok. 15kkm czyli znacznie poniżej.
                          Zamieszczone przez genesis
                          Co co DPF-a. Można wywalić, choć trzeba za to dodatkowo zapłacić.
                          tym bardziej bez sensu przy miejskim trybie jazdy. Płacić za DPF'a po to aby go kupić, a później po to aby go wyrzucić? zresztą raczej już po gwarancji.

                          [ Dodano: Pon 12 Lip, 10 08:49 ]
                          Zamieszczone przez mrfazi
                          ja wybrałem TSI, planuje eksploatacje autka max do 6lat, roczny przebieg to ok. 15tys. km, tak więc wybór chyba dobry?
                          przy podobnej charakterystyce jazd mojej żony planujemy dokładnie tak samo + DSG.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            A ja bym mocno rozwazyl Superba Ambition 1.9TDI, a nie Octe i zadne tam GreenLine, bo tam placi sie tylko za napisy, a ta eko bzdura jesli bedzie palic 0,1l mniej na 100km/h to bedzie super.

                            Co wy chcecie od tego DPF-a, zatkal sie komus na amen, czy to takie kolejne urban legends. Bo wiem ze na poczatku byl problem z suchymi filtrami, jak ktos je katowal hiper paliwami, ale tankujac normalny ON nic sie nie dzialo :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez rezon
                              czyli mniej więcej 20000km za darmo - czyli rok jeżdżenia.
                              rezon, to jest auto na taksówkę :idea:
                              20kkm to ja prywatnie robie w pół roku mniej więcej...

                              [ Dodano: Pon 12 Lip, 10 09:03 ]
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              A ja bym mocno rozwazyl Superba Ambition 1.9TDI
                              superb z tą jaskinią z tyłu rzeczywiscie na taxi idealny, nie pomyslałem o tym
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                szkoda, jest mowa o dwóch autach :idea: :roll: - na taxi od początku piszę o 1,9 jako optymalnym, ale jest mowa również o samochodzie dla andrzejm, a tu opisywane warunki są zupełnie inne i z uwagi na przebieg i krótkie miejskie trasy benzyna wg mnie jest znacznie lepszym wyborem.

                                [ Dodano: Pon 12 Lip, 10 18:08 ]
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                ja bym mocno rozwazyl Superba Ambition 1.9TDI
                                na taxi jak najbardziej, w Wiedniu dużo ich jeździ

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  a tu opisywane warunki są zupełnie inne
                                  no to fajnie, że kolega podpiął się do tematu o taxi :lol:
                                  brawo
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...