Dobór płynu do wspomagania.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kacu
    Drive
    • 2016
    • 48
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Dobór płynu do wspomagania.

    Cześć
    Kontynuując moją wymianę wszystkiego co płynne w moim samochodzie przyszedł czas na płyn do wspomagania. Kierownica chodzi sporo ciężej w porównaniu z 18 letnią Astrą G czy trochę młodszym Mondeo MK2. Opiłków w zbiorniczku nie stwierdziłem, nic nie wyje przy kręceniu kierownicą i nie cieknie. Czytałem, że kolor korka jest ściśle związany z płynem jaki trzeba wlać (ja mam zielony). Zacząłem w swoim przypadku od strony z olejami Valvoline (mam tą markę w silniku i w skrzyni). Znalazłem Valvoline SynPower PSF, ale nie ma nigdzie konkretnie napisane, czy nadaje się on do mojego układu (a bardzo się ku niemu skłaniam).

    Kilka danych z PDF'a:

    Kolor - olive green
    Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC.
    ASTM D-445
    6,0
    Viscosity, mm2 /s @ 40 ºC.
    ASTM D-445
    18,7
    Viscosity Index
    ASTM D-2270
    313
    Viscosity, mm2 /s @ -40 ºC.
    ASTM D-5293
    1100
    Pour Point, ºC
    ASTM D-5949
    -57
    Specific Gravity @ 15.6°C.
    ASTM D-4052
    0,830
    Flash Point, COC, ºC.
    ASTM D-92
    156
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Tak było dawniej, teraz zielony jest i syntetyk i minerał. Z minerała na syntetyk można przejść w drugą stronę nie wolno. Tak samo jak z olejami nowszym można zastąpić generacyjne starszy olej. (Z wyjątkiem 0w30 i 5w30 które nie lubią wysokich temperatur i wymagają chłodnicy oleju lub wymiennika woda/płyn chłodniczy olej). Różna jest tylko nieznaczna w lepkości główna różnicą jest zakres temperatur w których mogą pracować starszy minerał na atest do 100 C a syntetyk do 130- 140 C.

    Komentarz

    • koleś
      RS
      • 2009
      • 2840
      • Fabia combi (6Y5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ja nie wiem nad czym się zastanawiasz?
      Jedź do ASO i kup oryginalny płyn do wspomagania.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz

      • Bambek1
        Elegance
        • 2015
        • 963
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        https://www.google.pl/search?q=p%C5%...MBWxM:&spf=395

        UWAGA: LINK PRZYKŁADOWY (kupowałem w sklepie prywatnym)

        Nie wiem ile kosztuje w ASO ale pewnie dużo, ja za febi zapłaciłem 48zł, także nie ma co kombinować z ASO. U mnie przy okazji oleju butla czeka na wymianę.
        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • koleś
          RS
          • 2009
          • 2840
          • Fabia combi (6Y5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
          ja za febi zapłaciłem 48zł
          A ile tego było? 1L?

          Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
          Nie wiem ile kosztuje w ASO ale pewnie dużo
          1L kosztował mnie około 40-50 zł.

          A tu jest w podobnej cenie (z przesyłką):
          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
            1L kosztował mnie około 40-50 zł.
            To 40 czy 50 bo to różnica przynajmniej 3 ...
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • koleś
              RS
              • 2009
              • 2840
              • Fabia combi (6Y5)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
              To 40 czy 50
              Teraz kosztuje 52 zł ale mam tam mały rabacik.
              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

              Komentarz

              • Bambek1
                Elegance
                • 2015
                • 963
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Czyli 48 złociszy to wcale nie wygórowana cena. Tak butelka 1 litr. Kupowałem jakoś na przełomie styczeń-luty br.
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • Kacu
                  Drive
                  • 2016
                  • 48
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  koleś, jakbym chciał jechać do ASO, to nie zakładał bym tego tematu. Ja mam troszkę samozaparcia i nie chcę lać tego co wszyscy, po najmniejszej linii oporu. Dbam o auto, znam tą markę liquid'ów, poczytałem też i na co najmniej trzech polskich stronach znalazłem go polecanego do Octy 1U. Więc biorę ten Valvoline (w PL około 60-70zł / litr).
                  W układzie jest poniżej jednego litra? Bo zmianę robię na 2 razy (spuszczę co się da, naleję, poruszam kierownicą, spuszczę znowu (bo zostaje sporo starego przy pierwszej wymianie) i zaleję już ostatecznie (wtedy będzie na tyle nowego, żeby już zostawić na te 80kkm).

                  Komentarz

                  • msemafor
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 232
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Kacu Zobacz wpis
                    koleś, jakbym chciał jechać do ASO, to nie zakładał bym tego tematu. Ja mam troszkę samozaparcia i nie chcę lać tego co wszyscy, po najmniejszej linii oporu. Dbam o auto, znam tą markę liquid'ów, poczytałem też i na co najmniej trzech polskich stronach znalazłem go polecanego do Octy 1U. Więc biorę ten Valvoline (w PL około 60-70zł / litr).
                    W układzie jest poniżej jednego litra? Bo zmianę robię na 2 razy (spuszczę co się da, naleję, poruszam kierownicą, spuszczę znowu (bo zostaje sporo starego przy pierwszej wymianie) i zaleję już ostatecznie (wtedy będzie na tyle nowego, żeby już zostawić na te 80kkm).
                    Czytałeś ten wątek?
                    Olej wymieniony po 80 tys przebiegu. Auto podniesione na kobyłkach. Zastosowany olej LIQUI MOLY ZENTRALHYDRAULIK OEL. Wchodzi 1 litr. Odkręcam korek

                    Komentarz

                    • d00lar
                      Rider
                      • 2014
                      • 366

                      #11
                      nie zdziw sie ze pierwszy 1kkm po wymianie wspomaganie chodzi jeszcze gorzej...
                      czipek by me >140 kucy
                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                      Komentarz

                      • Bambek1
                        Elegance
                        • 2015
                        • 963
                        • Octavia I (1U2)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez d00lar Zobacz wpis
                        nie zdziw sie ze pierwszy 1kkm po wymianie wspomaganie chodzi jeszcze gorzej...
                        Ponieważ?
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • d00lar
                          Rider
                          • 2014
                          • 366

                          #13
                          nie wiem nie potrafię tego wytłumaczyć
                          juz pare takich przypadków na form słyszałem jak poszukasz to też znajdziesz
                          i ja jak wymieniuałem silnik to wszystkie płyny takze i też mi się potwierdziło
                          wpierw byłem pewny ze mechanik coś ..... a teraz jest gitara lepiej ciut niż było
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz

                          • Wolga85
                            Rider
                            • 2014
                            • 288
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Kocham takich ludzi coś słyszałem więc radzę innym. Jak się nieodpowiednio odpowietrzy układ to tak jest. Szczególnie jak nalejesz płynu za mało i przy odpowietrzaniu pompa zaciągnie powietrze wtedy ładnie wymiesza płyn z powietrzem i trzeba czasu aby się "odgazował".

                            Komentarz

                            • Kacu
                              Drive
                              • 2016
                              • 48
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Bo sporo ludzi leje do maxa, nie więcej, bo tak jest w sporej ilości poradników. A zapominają, że wywalili płyn z maglownicy, gdzie nie dopłynie on sam podczas napełniania, tylko dopiero po odpaleniu pompy i po pokręceniu kierownicą. Więc zassie i nagle susza w zbiorniczku a w przewodach piana. Najlepiej nalać sporo więcej, potem odessać ewentualny nadmiar strzykawką.

                              Komentarz

                              • d00lar
                                Rider
                                • 2014
                                • 366

                                #16
                                nalane było idealnie potem pochodziło z 5min i dolane chyba 50ml... i od wtedy do teraz(przed chwilą po waszych postach sprawdzałem) wciąż jest idealnie więc sprawdzisz sam to zobaczysz
                                jak by było jak mówicie to odpowietrzało by się max pare km
                                a z tysiąc tak było ciut ciężej.....
                                dodam ze u kumpla w ibizie 1.9 idento było....
                                nie że bardzo ciężko chodziło... ale odczuwalnie... powiedzmy z 15-30% ciężej
                                Ostatnio edytowany przez d00lar; 33310.
                                czipek by me >140 kucy
                                OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                Komentarz

                                • Kacu
                                  Drive
                                  • 2016
                                  • 48
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Ja jestem po zmianie właśnie i... nic mi ciężej nie chodziło a wręcz przeciwnie, było niewiele, ale na plus. Po prostu pierwsze opróżniłem ile się dało (kręciłem kierownicą w tą i nazad żeby wywalić z maglownicy no i sporo wyszło, a dużo ludzi to zostawia - pomaga w tym cały przód w powietrzu na koziołkach a nie praca na kanale), potem zalałem ponad maksimum. Następnie znów na zgaszonym samochodzie (a nie jak jest we wszystkich poradnikach, na zapalonym) kilkunastokrotnie kręciłem kierownicą do oporu (sporo bąbelków wyleciało i płyn poszedł w dół). Potem zrzuciłem pasek i ręcznie nie za szybko, powolutku robiłem kilka obrotów pompki tak w razie czego. Założyłem pasek, sprawdziłem płyn (było ponad maksimum) i zapaliłem samochód. Troszeczkę piany poszło, no bo jak wiadomo w 100% nie usunę powietrza. Znów pokręciłem kilkunastokrotnie kierownicą, odessałem nadmiar płynu z powrotem do butelki i zakręciłem zbiorniczek.
                                  Nic nie miałem zapowietrzone a o cięższej pracy kierownicy także nie było mowy. d00lar, więc to chyba jednak mechanik po łebkach wymienił. Podobnie jak inni koledzy z forum o których piszesz.

                                  Komentarz

                                  • d00lar
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 366

                                    #18
                                    no to nie wiem jak wytłumaczyć że trwało to ze 3tygodnie w 2ch przypadkach o których wiem ;P
                                    w każdym razie ważne że wszystko wporządeczku (znalazł bym tamten temat gdzie ktoś miał podobnie ale po upgrade forum szukajka po tematach sprzed migracji coś zawodzi ;P )
                                    czipek by me >140 kucy
                                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                    Komentarz

                                    Pracuję...