Cześć
Kontynuując moją wymianę wszystkiego co płynne w moim samochodzie przyszedł czas na płyn do wspomagania. Kierownica chodzi sporo ciężej w porównaniu z 18 letnią Astrą G czy trochę młodszym Mondeo MK2. Opiłków w zbiorniczku nie stwierdziłem, nic nie wyje przy kręceniu kierownicą i nie cieknie. Czytałem, że kolor korka jest ściśle związany z płynem jaki trzeba wlać (ja mam zielony). Zacząłem w swoim przypadku od strony z olejami Valvoline (mam tą markę w silniku i w skrzyni). Znalazłem Valvoline SynPower PSF, ale nie ma nigdzie konkretnie napisane, czy nadaje się on do mojego układu (a bardzo się ku niemu skłaniam).
Kilka danych z PDF'a:
Kolor - olive green
Kontynuując moją wymianę wszystkiego co płynne w moim samochodzie przyszedł czas na płyn do wspomagania. Kierownica chodzi sporo ciężej w porównaniu z 18 letnią Astrą G czy trochę młodszym Mondeo MK2. Opiłków w zbiorniczku nie stwierdziłem, nic nie wyje przy kręceniu kierownicą i nie cieknie. Czytałem, że kolor korka jest ściśle związany z płynem jaki trzeba wlać (ja mam zielony). Zacząłem w swoim przypadku od strony z olejami Valvoline (mam tą markę w silniku i w skrzyni). Znalazłem Valvoline SynPower PSF, ale nie ma nigdzie konkretnie napisane, czy nadaje się on do mojego układu (a bardzo się ku niemu skłaniam).
Kilka danych z PDF'a:
Kolor - olive green
Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445 |
6,0 |
Viscosity, mm2 /s @ 40 ºC. ASTM D-445 |
18,7 |
Viscosity Index ASTM D-2270 |
313 |
Viscosity, mm2 /s @ -40 ºC. ASTM D-5293 |
1100 |
Pour Point, ºC ASTM D-5949 |
-57 |
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 |
0,830 |
Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 |
156 |
Komentarz