Cześć
Kontynuując moją wymianę wszystkiego co płynne w moim samochodzie przyszedł czas na płyn do wspomagania. Kierownica chodzi sporo ciężej w porównaniu z 18 letnią Astrą G czy trochę młodszym Mondeo MK2. Opiłków w zbiorniczku nie stwierdziłem, nic nie wyje przy kręceniu kierownicą i nie cieknie. Czytałem, że kolor korka jest ściśle związany z płynem jaki trzeba wlać (ja mam zielony). Zacząłem w swoim przypadku od strony z olejami Valvoline (mam tą markę w silniku i w skrzyni). Znalazłem Valvoline SynPower PSF, ale nie ma nigdzie konkretnie napisane, czy nadaje się on do mojego układu (a bardzo się ku niemu skłaniam).
Kilka danych z PDF'a:
Kolor - olive green
							
						
					Kontynuując moją wymianę wszystkiego co płynne w moim samochodzie przyszedł czas na płyn do wspomagania. Kierownica chodzi sporo ciężej w porównaniu z 18 letnią Astrą G czy trochę młodszym Mondeo MK2. Opiłków w zbiorniczku nie stwierdziłem, nic nie wyje przy kręceniu kierownicą i nie cieknie. Czytałem, że kolor korka jest ściśle związany z płynem jaki trzeba wlać (ja mam zielony). Zacząłem w swoim przypadku od strony z olejami Valvoline (mam tą markę w silniku i w skrzyni). Znalazłem Valvoline SynPower PSF, ale nie ma nigdzie konkretnie napisane, czy nadaje się on do mojego układu (a bardzo się ku niemu skłaniam).
Kilka danych z PDF'a:
Kolor - olive green
| Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445  | 
6,0 | 
| Viscosity, mm2 /s @ 40 ºC. ASTM D-445  | 
18,7 | 
| Viscosity Index ASTM D-2270  | 
313 | 
| Viscosity, mm2 /s @ -40 ºC. ASTM D-5293  | 
1100 | 
| Pour Point, ºC ASTM D-5949  | 
-57 | 
| Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052  | 
0,830 | 
| Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92  | 
156 | 
...
							
						
	
 >140 kucy 
Komentarz