[O1] Jak dokladnie nazywa sie ta czesc ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpawlak
    Drive
    • 2011
    • 73

    [O1] Jak dokladnie nazywa sie ta czesc ?

    Generalnie od jakiegoś czasu dzieje się to codziennie. Pisząc "od jakiegoś czasu" mam na myśli okres coraz niższych temperatur. Mnie też przyszło przez myśl jakieś zwarcie. Co ciekawe kiedy odstawiam auto do garażu, dzieje się to rzadziej (tzn. przychodząc rano do garażu po auto widzę, że alarm się nie wzbudził; na parkingu pod pracą zawsze). Wewnątrz nie zostawiam w aucie niczego, co mogłoby wzbudzać alarm. Inna przyczyna, która przyszła mi do głowy, to reakcja alarmu na poruszenie auta, ale szczerze mówiąc mimo, iż na parkingu przejeżdża koło niego dużo aut, nie sądzę, żeby podmuch aż tak poruszył autem, żeby alarm się włączył.

    P.S. Dziś po wyjściu z pracy efekt ten sam, jednak nanoszę małą poprawkę: są dwa piknięcia syreny a nie jedno jak pisałem wcześniej.[/b]

  • #2
    [O1] Jak dokladnie nazywa sie ta czesc ?

    Chodzi mi o cos w rodzaju amortyzatora, a wlasciwie to chyba jest nim, znajdue sie pomiedzy paskiem rozrzadu a silnikiem, nad napinaczem. Wyglada wlasnie jak amortyzator na dole ma gumke przykrecony od dolu i gory srubami na tulejkach gumowych.
    Jakie ma zadanie i moze jakas konkretna nazwe?!
    Tak sie sklada ze troszke drga u mnie, podobno to jedna z przypadlosci tych silnikow, pozatym jest lekko zapocony olejem u dolu, ale nie ma swiezych plam, co moze wskazywac ze albo sie juz skonczyl albo jest to bez zwiazku a drga bo wyrobione sa te gumowe tulejki (?)
    Ma ktos jakies propozycje, podpowiedzi? ewentualnie czy moze to czyms grozic, podobno poki co mozna z tym jezdzic...

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      napinacz paska wielorowkowego - klinowego cena około 250 zł i z tego co wiem wymienia sie cały komplet niema samego amortyzatora dostępnego zresztą to by było bezsensu zakładać nowy amortyzator na starą rolkę.
      Załączone pliki
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Remzi
        Classic
        • 2009
        • 6

        #4
        Wydaje mi się że jest to własnie amortyzator napinacza, u mnie wylał całkowicie i przez to ścieło mi pasek klinowy naszczęście wpore to zauważyłem.

        Komentarz

        • filipT
          Rider
          • 2010
          • 554

          #5
          daneczek76, na allegro można dostać sam amorek

          ale jak się to sprawdza nie odpowiem, na forum to ktoś pokazał
          Mój Szkodnik

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Zamieszczone przez filipT
            daneczek76, na allegro można dostać sam amorek

            ale jak się to sprawdza nie odpowiem, na forum to ktoś pokazał
            zalecany jest komplet - można sam amorek ale podejrzewam że na wysłużoną rolkę nowy amorek zmienia się naciąg i to długo może nie pochodzić - analogicznie tak jak z rozrządem niektórzy nie wymieniają pompy wody , a ona dostaje nowego naciągu na nowym pasku i napinaczu i za kilka tysi mamy robotę.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • filipT
              Rider
              • 2010
              • 554

              #7
              i tu się jak najbardziej z tobą zgadzam
              nie kosztuje to niewiadomo ile pieniędzy, a spokój na następne kilkadziesiąt tysięcy
              Mój Szkodnik

              Komentarz


              • #8
                Wielkie dzieki koledzy o to mi wlasnie chodzi.
                Tylko jestescie na 100% przekonani ze nie powinno sie samego wymieniac?! Bo wlasciwie rozrzad mialem robiony ok 40 tys temu wiec do tych 120 tys. km jeszcze trochu brakuje (chociaz nie zamierzam tyle czekac)
                Zastanawia mnie czy on sie tak wytlukl czy zostal pominiety przy wymianie (ale w to raczej nie wierze), no bo chyba szwaby nie wymienily by tak nie fachowo rozrzadu.
                A z innej beczki, czy nic nie stoi na przeszkodzie by wymienic teraz napinacz, bo to planowalem raczej robiac rozrzad (wtedy caly komplet) czy jesli bedzie nowy napinacz a reszta pozostanie stara nic sie nie stanie, nie lepiej wziac sie za caly rozrzad (tylko ze kasa...)?!

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Przy wymianie rozrządu co 90 tysiecy - pasek wielorowkowy jest wymieniany bez napinacza no chyba że jest zwalony. Co nie znaczy że teraz przy wymianie napinacza możesz pasek wymienić. pasek wielorowkowy napedza wspomaganie klime i alternator.
                  Ja osobiście wymienił bym sam napinacz , a przy wymianie rozrządu cały kompletny rozrzad + pasek wielorowkowy tak jak to sie dzieje w standardzie.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak juz wiem o co chodzi poczytalem forum, wychodzi na to ze najlepiej zmienic sprzegielko alternatora ten wlasnie napinacz i jakas rolke zwrotna czy cos takiego. Bede zglebial temat dzieki za naprowadzenie mnie.

                    [ Dodano: Wto 20 Lip, 10 15:00 ]
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    Przy wymianie rozrządu co 90 tysiecy - pasek wielorowkowy jest wymieniany bez napinacza no chyba że jest zwalony. Co nie znaczy że teraz przy wymianie napinacza możesz pasek wymienić. pasek wielorowkowy napedza wspomaganie klime i alternator.
                    Ja osobiście wymienił bym sam napinacz , a przy wymianie rozrządu cały kompletny rozrzad + pasek wielorowkowy tak jak to sie dzieje w standardzie.
                    Tak mysle wlasnie zrobic plus to co wyczytalem o sprzegielku bo najczesciej z tego co pisza ono zawodzi.
                    PS. U mnie na tabliczce pisze ze wymiana co 120 tys odnosnie rozrzadu.

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      sprzegło alternatora to ta rolka która jest na alternatorze po której śmiga pasek ma ona taką plastikową pokrywe pod ktorą jest śróba, ta rolka jest ze sprzęgłem i jesli ona ma luz to dostaje drgań i wtedy dostaje w dupę powoli napinacz paska wielorowkowego.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      Pracuję...