:twisted:
[O2] Wspomaganie kierownicy
Zwiń
X
-
[O2] Wspomaganie kierownicy
Witajcie,
Mam pytanie związane ze wspomaganiem kierownicy.
Czy wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy bardziej się usztywnia (tzn zmniejsza się).
Mam wrażenie, że na postoju wspomaganie jest bardziej efektywne niż podczas szybkiej jazdy. Może to tylko sugestia związana z szerokimi oponami i zjawiskami tarcia zachodzącymi podczas jazdy.
Jakie macie wrażenia związane z tematem ?
A tak troszkę OT to zauważyłem,że mam lekko przekrzywioną w lewo kierownicę podczas jazdy na wprost.
Czy moze mieć na to wpływ hipotetycznie różne ciśnienie w oponach przedniej osi albo równe ale zbyt małe lub zbyt duże ( manometry tak różnie pokazują).
Chciałbym zaznaczyć, że to nowy samochód, którym jeżdżę badzo ostrożnie i nie ma tutaj mowy o ewentualnej - niezauważonej wpadce w jakąś dziuę abym "rozregulowal" geometrię.
Co radzicie aby skontrolować bo na tą chwilę jestem dość daleko od sewisu a moje obawy i zauważoną wadę stwierdziłem wczoraj.
Co ciekawe w porzednim także nowym samochodzie miałem dokładnie takie samo skrzywienie ... fatum czy co ?
-
-
Zamieszczone przez golibrodaJakie macie wrażenia związane z tematem ?
Zamieszczone przez golibrodaCo ciekawe w poprzednim także nowym samochodzie miałem dokładnie takie samo skrzywienie ... fatum czy co ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodamasz wspomaganie z ekskre... tfu z dekrementem, tak ma działać i bardzo dobrze
golibroda a żebyś nie "zachodził w głowę" przy innych nietypowych zachowaniach kiery to dodam jeszcze, że oprócz powyższego masz także:
- "programowe" zderzaki, czyli w krańcowych ( 5 stopni od końca ) położeniach kierownicy ( lewo-prawo ) układ zmniejsza wspomaganie a nawet "wspomaga" w przeciwnym kierunku ( hamuje ) aby nie następowało nieprzyjemne "walenie" przy max skręcie
- aktywne prostowanie kierownicy, czyli wspomaganie ustawiania kół "na wprost" przy "wyjściu" z zakrętu
- korekcja jazdy na wprost czyli wytworzenie dodatkowego wspomagania tak, by np. w czasie jazdy na wprost z bocznym wiatrem nie trzeba było cały czas kontrować kierownicą.
- w niektórych wersjach w połączeniu z ESP przy uślizgach bocznych auta pojawiają się dodatkowe szarpnięcia na kierownicy, podpowiadające, w którą stronę należy kontrować aby wyjść z uślizgu.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckKolega miał taką funkcję w Fiacie PANDA z 2004 roku, tylko sterowaną przyciskiem pt. "CITY". Gdzieś to jeszcze widziałem w innej marce. Więc żadna nowość.
ta załączana funkcja bardzo zwiększa wspomaganie podczas manewrów np. parkingowych i wyłącza się awtomatycznie przy jakiejś tam (niskiej) prędkości -> nie wiem jak dalej działa wspomaganie w pandzie i czy ze wzrostem prędkości siła wspomagania tam maleje, jeżeli tak to ta panda miała "więcej" niż okta.
oczywiście wiadomo też, że dzięki tej funkcji ("city") można spodziewać się kosztownych awariisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ufoZamieszczone przez kowal 2002- w niektórych wersjach w połączeniu z ESP przy uślizgach bocznych auta pojawiają się dodatkowe szarpnięcia na kierownicy, podpowiadające, w którą stronę należy kontrować aby wyjść z uślizgu.
Nazywa się to DSR i szczerze to nie pamiętam czy było w standardzie z ESP czy trzeba było za to dopłacić.
TUTAJ jest jakieś krótkie info o tym...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Nazywa się to DSR i szczerze to nie pamiętam czy było w standardzie z ESP czy trzeba było za to dopłacić.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ufo, dzięki, a to Twoje skręcenie kierownicy skąd się wzięło - było od nowości czy pojawiło się przypadkiem ..........
Czy wiesz co dokładnie u Ciebie robili w ASO ? - chodzi o przyczynę.
Może się po prostu z biegiem kilometrów coś rozregulowało albo ułożyło ?
Panie i Panowie może ma/miał(a) ktoś z takim skręceniem jakieś inne doświadczenia.
kowal 2002, niektóre funkcje znam z innego samochodu, a o innych cisza ...bo jeszcze każą dopłacić w salonie za niezamówione :szeroki_usmiech funkcje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaufo, dzięki, a to Twoje skręcenie kierownicy skąd się wzięło
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ufowyprostowali mi kiere za pomocą kompa. wyregulowali czujnik skrętu,
Po prostu zdjęli poduchę i przestawili kierownicę o 1 ząbek (są 72). Tak miałem u siebie i osobiście sobie poprawiłem. Czujnik skrętu kalibruje się inaczej, tzn trzeba jechać samochodem na wprost a kierownica jak jest krzywo to tak pozostanie. A jakieś tam pieprzenie ASO, że poprawili kompem można sobie wsadzić wiadomo gdzie.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Enriquez, możesz się mylić.
Nie wiem jak to jest w Skodzie, nie bawiłem się VCDSem, ale w innych markach jest możliwość kalibracji czujnika skrętu kiery, a sygnał z niego ma bezpośredni wpływ na pracę układu wspomagania, ponieważ dąży on do zerowego kąta skrętu niezależnie od ustawienia kierownicy przy tej wartości
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezPo prostu zdjęli poduchę i przestawili kierownicę
Zamieszczone przez EnriquezChcesz w jakiś sposób zaprzeczyć, że koło kierownicy w Octavii jest _MECHANICZNIE_ sprzężone z kołami?
Komentarz
-
Komentarz