[O2] Wspomaganie kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikee28
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2] Wspomaganie kierownicy

    :twisted:
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    #2
    [O2] Wspomaganie kierownicy

    Witajcie,

    Mam pytanie związane ze wspomaganiem kierownicy.

    Czy wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy bardziej się usztywnia (tzn zmniejsza się).
    Mam wrażenie, że na postoju wspomaganie jest bardziej efektywne niż podczas szybkiej jazdy. Może to tylko sugestia związana z szerokimi oponami i zjawiskami tarcia zachodzącymi podczas jazdy.
    Jakie macie wrażenia związane z tematem ?

    A tak troszkę OT to zauważyłem,że mam lekko przekrzywioną w lewo kierownicę podczas jazdy na wprost.
    Czy moze mieć na to wpływ hipotetycznie różne ciśnienie w oponach przedniej osi albo równe ale zbyt małe lub zbyt duże ( manometry tak różnie pokazują).
    Chciałbym zaznaczyć, że to nowy samochód, którym jeżdżę badzo ostrożnie i nie ma tutaj mowy o ewentualnej - niezauważonej wpadce w jakąś dziuę abym "rozregulowal" geometrię.
    Co radzicie aby skontrolować bo na tą chwilę jestem dość daleko od sewisu a moje obawy i zauważoną wadę stwierdziłem wczoraj.

    Co ciekawe w porzednim także nowym samochodzie miałem dokładnie takie samo skrzywienie ... fatum czy co ?
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez golibroda
      Jakie macie wrażenia związane z tematem ?
      zapewne wszyscy maja takie same wrażenie. jest to układ elektro-mechaniczny a nie jak wcześniej, mechaniczno-hydrauliczne. to nie błąd, to tak ma działać :wink:
      Zamieszczone przez golibroda
      Co ciekawe w poprzednim także nowym samochodzie miałem dokładnie takie samo skrzywienie ... fatum czy co ?
      ja też miałem ten problemik, krótka bo nie całe 10 min., wizyta w ASO i kierownic była prosta. to da się wyregulować. aczkolwiek nie ma to żadnego wpływu na większe czy "krzywe" zużywanie się opon czy innych części. wcześniej miałem ten przypadek w leonie ale jakoś mnie to tak nie drzażniło...

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        masz wspomaganie z ekskre... tfu z dekrementem, tak ma działać i bardzo dobrze
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          dekrementem
          ...o co chodzi :shock: bo nie lapie :shock:
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            do szkoły :!: :szeroki_usmiech
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              Co do wspomagania tez musialem sie przywyczaic ze zmniejsza sie wraz z osiagana predkoscia. Ale nie moze byc inaczej, jakby chodzilo tak jak na postoju - na dotyk palcem przy jezdzie 140 kmh to auto stalo by sie bardzo nerwowe
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                masz wspomaganie z ekskre... tfu z dekrementem, tak ma działać i bardzo dobrze
                Dokładnie!

                golibroda a żebyś nie "zachodził w głowę" przy innych nietypowych zachowaniach kiery to dodam jeszcze, że oprócz powyższego masz także:

                - "programowe" zderzaki, czyli w krańcowych ( 5 stopni od końca ) położeniach kierownicy ( lewo-prawo ) układ zmniejsza wspomaganie a nawet "wspomaga" w przeciwnym kierunku ( hamuje ) aby nie następowało nieprzyjemne "walenie" przy max skręcie

                - aktywne prostowanie kierownicy, czyli wspomaganie ustawiania kół "na wprost" przy "wyjściu" z zakrętu

                - korekcja jazdy na wprost czyli wytworzenie dodatkowego wspomagania tak, by np. w czasie jazdy na wprost z bocznym wiatrem nie trzeba było cały czas kontrować kierownicą.

                - w niektórych wersjach w połączeniu z ESP przy uślizgach bocznych auta pojawiają się dodatkowe szarpnięcia na kierownicy, podpowiadające, w którą stronę należy kontrować aby wyjść z uślizgu.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • kropeck
                  RS
                  • 2009
                  • 2319
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                  #9
                  Kolega miał taką funkcję w Fiacie PANDA z 2004 roku, tylko sterowaną przyciskiem pt. "CITY". Gdzieś to jeszcze widziałem w innej marce. Więc żadna nowość.
                  Pozdrawiam,
                  Michał

                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez kropeck
                    Kolega miał taką funkcję w Fiacie PANDA z 2004 roku, tylko sterowaną przyciskiem pt. "CITY". Gdzieś to jeszcze widziałem w innej marce. Więc żadna nowość.
                    "city" to nie to.
                    ta załączana funkcja bardzo zwiększa wspomaganie podczas manewrów np. parkingowych i wyłącza się awtomatycznie przy jakiejś tam (niskiej) prędkości -> nie wiem jak dalej działa wspomaganie w pandzie i czy ze wzrostem prędkości siła wspomagania tam maleje, jeżeli tak to ta panda miała "więcej" niż okta.
                    oczywiście wiadomo też, że dzięki tej funkcji ("city") można spodziewać się kosztownych awarii
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • kropeck
                      RS
                      • 2009
                      • 2319
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                      #11
                      No ale generalnie to chodzi o zwiększanie/zmniejszanie siły wspomagania - w tym kontekście o tym pisałem a że w naszych furkach to takie bardziej zautomatyzowane, to już inna historia
                      Pozdrawiam,
                      Michał

                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez kropeck
                        a że w naszych furkach to takie bardziej zautomatyzowane, to już inna historia
                        no ale to w tym cały bajer
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Żeby dużo nie pisać:

                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • ufo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1475
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            - w niektórych wersjach w połączeniu z ESP przy uślizgach bocznych auta pojawiają się dodatkowe szarpnięcia na kierownicy, podpowiadające, w którą stronę należy kontrować aby wyjść z uślizgu.
                            w niektórych to znaczy się w jakich?

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Zamieszczone przez ufo
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              - w niektórych wersjach w połączeniu z ESP przy uślizgach bocznych auta pojawiają się dodatkowe szarpnięcia na kierownicy, podpowiadające, w którą stronę należy kontrować aby wyjść z uślizgu.
                              w niektórych to znaczy się w jakich?
                              Nie pamiętam ops:

                              Nazywa się to DSR i szczerze to nie pamiętam czy było w standardzie z ESP czy trzeba było za to dopłacić.

                              TUTAJ jest jakieś krótkie info o tym...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Nazywa się to DSR i szczerze to nie pamiętam czy było w standardzie z ESP czy trzeba było za to dopłacić.
                                o ile wiem jest w standardzie z ESP (taka dodatkowa funkcjonalność) po prostu od, kóregoś tam momentu produkcji, ojciec w 11.2009 już to ma
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • golibroda
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 530

                                  #17
                                  ufo, dzięki, a to Twoje skręcenie kierownicy skąd się wzięło - było od nowości czy pojawiło się przypadkiem ..........
                                  Czy wiesz co dokładnie u Ciebie robili w ASO ? - chodzi o przyczynę.
                                  Może się po prostu z biegiem kilometrów coś rozregulowało albo ułożyło ?

                                  Panie i Panowie może ma/miał(a) ktoś z takim skręceniem jakieś inne doświadczenia.


                                  kowal 2002, niektóre funkcje znam z innego samochodu, a o innych cisza ...bo jeszcze każą dopłacić w salonie za niezamówione :szeroki_usmiech funkcje
                                  Pozdrawiam
                                  Piotr

                                  Komentarz

                                  • ufo
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1475
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez golibroda
                                    ufo, dzięki, a to Twoje skręcenie kierownicy skąd się wzięło
                                    miałem to od nowości. wyprostowali mi kiere za pomocą kompa. wyregulowali czujnik skrętu, tak przynajmniej to zrozumiałem i nie zdążyłem dobrze usiać i wypić kawę jak już było gotowe. mechanior powiedział, że jest tam możliwość "kalibracji/regulacji" ale nie zawsze pozwala na to elektronika w najgorszym wypadku trzeba na nowo przestawiać kierownicę, a to trochę trwa dłużej.

                                    Komentarz

                                    • golibroda
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 530

                                      #19
                                      Dzięki, zobaczę co u mnie zrobią.
                                      Pozdrawiam
                                      Piotr

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez ufo
                                        wyprostowali mi kiere za pomocą kompa. wyregulowali czujnik skrętu,
                                        nie ma takiej opcji. Kierownica jest mechanicznie połączona przekładnią z kłami.
                                        Po prostu zdjęli poduchę i przestawili kierownicę o 1 ząbek (są 72). Tak miałem u siebie i osobiście sobie poprawiłem. Czujnik skrętu kalibruje się inaczej, tzn trzeba jechać samochodem na wprost a kierownica jak jest krzywo to tak pozostanie. A jakieś tam pieprzenie ASO, że poprawili kompem można sobie wsadzić wiadomo gdzie.
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Enriquez
                                          A jakieś tam pieprzenie ASO, że poprawili kompem można sobie wsadzić wiadomo gdzie.
                                          tam gdzie zwykle
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Andys
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 762

                                            #22
                                            Panie i Panowie może ma/miał(a) ktoś z takim skręceniem jakieś inne doświadczenia.
                                            U mnie skręcenie kierownicy pojawiło się po wymianie kół na nowe. Sam jestem ciekaw, czy po zmianie na zimówki, kiera się wyprostuje.
                                            Pozdrawiam,
                                            Andys

                                            Komentarz

                                            • Cordi
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 92

                                              #23
                                              Enriquez, możesz się mylić.
                                              Nie wiem jak to jest w Skodzie, nie bawiłem się VCDSem, ale w innych markach jest możliwość kalibracji czujnika skrętu kiery, a sygnał z niego ma bezpośredni wpływ na pracę układu wspomagania, ponieważ dąży on do zerowego kąta skrętu niezależnie od ustawienia kierownicy przy tej wartości

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Cordi,

                                                Chcesz w jakiś sposób zaprzeczyć, że koło kierownicy w Octavii jest _MECHANICZNIE_ sprzężone z kołami?

                                                To, że komputerek coś tam chce zrobić ze wspomaganiem to jego sprawa, ale mechanika to mechanika, jak w czeskim filmie: "To se ne da"
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • ufo
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1475
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  Po prostu zdjęli poduchę i przestawili kierownicę
                                                  w ciągu raptem 10-ciu minut? tymbardziej, że gościu mi mówił, że jeśli się nie da tego zrobić elektronicznie w najgorszym przypadku trzeba będzie zdjąć i na nowo założyć kierownicę.
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  Chcesz w jakiś sposób zaprzeczyć, że koło kierownicy w Octavii jest _MECHANICZNIE_ sprzężone z kołami?
                                                  tu nikt niczego nie zaprzecza. z kalibracją czujnika skrętu miałem do czynienia już zimą, ale to iny temat, który tu opisywałem.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...