Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Wspomaganie kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez ufo
    w ciągu raptem 10-ciu minut?
    No a co tam jest do roboty? Zdeaktywować Vageiem poduchę, 1min, wyjąć poduszkę 1 min, odkęcić kierownicę, 1 min, przestawić i przykręcić 1 min, aktywoawać poduchę 1 min. Łączny czas 5 minut. 5 minut się opieprzali, norma.

    oops, przepraszam pewnie jakieś papiery wypisywali.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #27
      Rozmawiałem przed chwilką z serwisem Skody.

      Uzyskałem informacje jakoby skręcenie kierownicy byłoby standardem podczas regulacji kolumny kierowniczej.
      Uzależnione jest ono od położenia kolumny kierownicy w pozycjach góra-dół /przód-tył.
      Podobno geometria i położenie ustawione jest w pozycji środkowej kolumny kierowniczej i podczas regulacji przez uzytkownika może się koło przemieszczać(skęcać). Niby uzależnione jest to od konstrukcji kolumny kierowniczej w samochodach grupy VAG.

      Robił ktoś testy jazdy z różnymi ustawioeniami kolumny i obserwacją skręcenia koła kierownicy. Aż sam muszę to sprawdzić w praktyce. Czyżby Ten Typ Tak Ma - ale niespodzianka, ciekawe co jeszcze

      Proszę o odpowiedź bo już się czają na moją kasę strasząc odpłatną diagnozą i regulacją zbieżności.

      Tak na marginesie nic nie ściąga samochodu, a układ jezdny działa poprawnie (oczywiście biorąć pod uwagę pochylenie jezdni i inne nierównomierności). Dziury nie zaliczyłem i w zasadzie moja droga to tylko dobre jezdnie. Koła orginalnie założone. Przebieg 6kkm.

      Osobiście wolałbym wersję - skręcenie uzależnione od regulacji kolumny ale czy tak powinno być aby po przestawieniu się coś przekrzywiało ? Instrukcja obsługi nic nie mówi o takim zachowaniu podczas regulacji położenia kolumny :!:
      Jaka jest konstrukcja regulacji kolumny, że ewentualnie tak dziwnie kierownica się zachowuje :shock:
      Pozdrawiam
      Piotr

      Komentarz


      • #28
        Może tak być jak piszesz, ponieważ jest tam wał kardana i ostre załamanie w okolicy pedałów. Rozwiązanie takie charakteryzuje się faktycznie nieliniowością, stąd może być rozjazd w przypadku regulacji góra-dół. Aczkolwiek u mnie pomogło przestawienie o jeden ząbek kierownicy.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #29
          A ja dostałem odpowiedź: kierownicy nie przestawia się - mam być orginalnie bo tam poduszka.

          Robiłeś to na gwarancji czy poza ?
          Pozdrawiam
          Piotr

          Komentarz


          • #30
            Robiłem to sam.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #31
              No tak

              [ Dodano: Pon 02 Sie, 10 18:16 ]
              No i sprawdziłem.

              Samochód trzyma się prosto, nic nie ucieka. pewnie zbieżnośc OK.

              Natomiast skręcenie kierownicy zdecydowanie uzależnione jest od regulacji kolumny kierownicy. Jak kolumna jest podniesiona max do góry i bez względu czy wsunięta czy wysunięta jest prawie idealnie prosto (błąd oka i punktu odniesienia).
              Największy "błąd" skręcenia kierownicy od jazdy na wprost jest w położeniu dolnym także bez względu czy kolumna jest wsunięta czy nie.

              Rozumiem,że jeśli układ byłby wyregulowany na środek (pozycja pośrednia pomiędzy górą a dołem) to skęcenie pojawiałoby się w raz w lewo raz w prawo w zależności czy kolumna byłaby w dole czy w górze od pozycji środkowej. Ale jest inaczej.

              Jak to jest zbudowana ta regulacja - chciałbym to zrozumieć dlaczego tak się dzieje.


              Proszę o pomoc !


              A czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie tolerancje mogą być przy pomiarach i ustawieniu zbieżności. W %, mm, stopniach czy inaczej.
              Może ktoś wrzuciłby jakiś wydruczek jeśli ma z opisem najlepeij z ASO Skody :szeroki_usmiech
              Pozdrawiam
              Piotr

              Komentarz


              • #32
                Witam. Miałem ten sam problem w mojej nowej Octavce. Kierownica była lekko skrzywiona, a do było delikatne ściąganie w prawo. Było tak od chwili odebrania auta z salonu.
                W ASO zmierzyli geometrię i okazało się, że była nieprawidłowo ustawiona w fabryce! Po regulacji (w ramach gwarancji oczywiście) jest OK. A co do ustawienia kierownicy na wprost, to ustawia się ją przy regulacji zbieżności kół. Mechanik najpierw ustawia kierownicę idealnie na wprost, potem blokuje ją w tym położeniu przy pomocy takiej specjalnej lagi i dopiero na drążkach reguluje zbieżność. Czyli teoretycznie zbieżność możesz mieć prawidłową, a kierownicę mimo tego skrzywioną przy nierównomiernym zebraniu na drążkach. Czyli do serwisu.
                I jeszcze jedno. Ustawienie kierownicy może Ci się nieznacznie zmieniać w zależności od obciążenia samochodu. Czyli jak jedziesz sam, kierownica będzie idealnie prosto, a jak po prawej stronie masz np. dwóch pasażerów, będzie Ci się ustawiała minimalnie w lewo. Związane jest to ze zmianą pochylenia kół po obciążeniu.

                Jak znajdę, to wrzucę wydruk z pomiaru geometrii.

                Komentarz


                • #33
                  os przednia
                  zbieznosc lewa 0.0mm /+1.1mm -1.1mm
                  zbieznosc prawa 0.0mm /+1.1mm -1.1mm
                  zbieznosc calkowita 0.0mm /+2.1mm -2.1mm
                  wyprzedzenie i pochylenie kola jest nieregulowalne
                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                  Nie synku...to diesel PD.

                  Honda...the power of dreams.
                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                  Komentarz


                  • #34
                    voytek, Dzięki jak znajdziesz to poszukaj i wrzuć.


                    No to byłem w serwisie w Łodzi u Bednarka. Miły i ugodowy Doradca Serwisowy Pan Tomasz pomógł mi we wszystkim. Poznałem tez przesympatycznego Pana mechanika, który z pieczołowitością zabrał się do mojego samochodu.

                    Tak jak kolega napisał wyzej, trzestawienie kierownicy odbywało sie podczas regulacji zbieżności i zablokowaniu kierownicy do jazdy na wprost. Na zbieznosci fabrycznej były pewne niedoskonałości regulacji, a teraz dość, że mam prosto i komfort psychiczny to także geometria jest wzorowa.

                    Ale dziwne, że takie fabryczne rozwiązanie pozwalające regulować kierownicę powoduje jej przekrzywienie. Ale to temat dla konstruktorów. W/g mnie tak być nie powinno chyba,że prawa mechaniki nie pozwalaja na to aby było inaczej.
                    Pozdrawiam
                    Piotr

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez golibroda
                      Ale dziwne, że takie fabryczne rozwiązanie pozwalające regulować kierownicę powoduje jej przekrzywienie. Ale to temat dla konstruktorów. W/g mnie tak być nie powinno chyba,że prawa mechaniki nie pozwalaja na to aby było inaczej.
                      Obawiam się, że to sprawa niechlujnego montażu i tyle.

                      Komentarz


                      • #36
                        No to sprawdzę teraz po regulacji w drugiej skrajnej pozycji. Powinno się skręcać w prawo. Chyba,że to rzeczywiście niechlujność to w obydwu pozycjach powinno być prosto.
                        Pozdrawiam
                        Piotr

                        Komentarz


                        • #37
                          Witam
                          Pamiętasz może nazwisko tego miłego doradcy pana Tomka albo tego przesympatycznego mechanika?
                          lukas191

                          Komentarz


                          • #38
                            Tomek jest tutaj na forum, mechanik nie przedstawiał się
                            Pozdrawiam
                            Piotr

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X